Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-28, 14:16   #16
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur många kronor kan det röra sig om egentligen, per månad? Kan ju inte vara mycket - 5000 i månaden, månne...? Och detta säljer de sig för?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 14:21   #17
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Han till höger ser ut att vara inne på fjärde dan.

fniss

Rolig prick, när han och Ivar drar igång på twitter får man ont i magen av skratt.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 14:33   #18
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Vilket såklart är ett patetiskt svar. Sanningen är ju snarare att man inte ville betala för information som Ludde gav till alla utan att de skulle stanna exklusivt så att man kunde tjäna pengar på det.
Exakt! Ludde gav samma info till alla och sa inte en sak till "gratismedia" och en annan till SS. SS=Gestapo!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 14:35   #19
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Du ser alltså ingen skillnad på att någon pratar på ATG där man kan se det gratis än att man säljer information till en tjänst som kostar väldigt mycket pengar och sedan väljer att mörka för kollektivet?
Krönikorna i tidningarna innehåller väldigt lite exklusiv information om egna hästar och kostar i jämförelse en spottstyver.

Det tränarna inte förstår är att detta beteende bara slår tillbaka på sporten och tillslut i deras egna fickor. Med tanke på allt skit i svensk travsport just nu så är det egentligen bara den svenska travtraditionen och mångas otroliga kärlek för den som håller sporten vid liv.
Jo, jag som spelare ser en väsentlig skillnad.

Förklara däremot för Nurmos och Bergh varför de skall tacka nej till sexsiffriga belopp för att berätta om sina chanser. Idag gör de detta gratis under en jädra massa timmar varje vecka, till alla som ideligen ringer. Samtidigt sitter Stig H och Erik m.fl. i TV och får betalt för att berätta om sina chanser. (Ingen skugga över dem, de är affärsmän och vill någon hyra dem för ett jobb så tar de den chansen).

Vad ATG/ST borde göra är att kräva att aktiva anslår en minut per startande häst till ATG:s intervjuare och där svarar relevant på frågor, utan betalning. Vägrar man får man smaka på paragrafen om att skada sportens anseende. (Inget konstigt med ett sådant krav, det har många sporter).

Det kan bli klickbart precis som värmningarna till V86.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 14:48   #20
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jo, jag som spelare ser en väsentlig skillnad.

Förklara däremot för Nurmos och Bergh varför de skall tacka nej till sexsiffriga belopp för att berätta om sina chanser. Idag gör de detta gratis under en jädra massa timmar varje vecka, till alla som ideligen ringer. Samtidigt sitter Stig H och Erik m.fl. i TV och får betalt för att berätta om sina chanser. (Ingen skugga över dem, de är affärsmän och vill någon hyra dem för ett jobb så tar de den chansen).

Vad ATG/ST borde göra är att kräva att aktiva anslår en minut per startande häst till ATG:s intervjuare och där svarar relevant på frågor, utan betalning. Vägrar man får man smaka på paragrafen om att skada sportens anseende. (Inget konstigt med ett sådant krav, det har många sporter).

Det kan bli klickbart precis som värmningarna till V86.
Vad ska jag förklara för Bergh och Nurmos? Att man får betalt om man jobbar med TV? Förstår inte resonemanget. Helt skilda saker.
Dessutom får väl de travproduktioner, som man gratis kan se på TV eller på ATGs hemsida, anses som spelfrämjande och gör det lättare för spelare att nås av informationen.

Det Bergh och Nurmos gör när det säljer exklusiv information och bara ser till sin egna plånbok är att de kortsiktigt ökar sina egna intäkter men samtidigt urhålkar spelarförtroendet och på lång sikt även förstör för sig själva.

Men du har rätt. Människor ser först och främst till sig själva och har alldeles för ofta ett för kort perpektiv i sinnet.
Det här är ju något som borde regleras inom sporten. Det borde inte ens vara tillåtet över huvudtaget. Tyvärr blir det ju mer och mer klart för de som hänger med i de olika debatterna/informationsflödena att allting inte riktigt styrs på bästa möjliga vis.

Ludde är här ett föredöme och går verkligen i bräschen nu med sitt nya koncept. Han är inte heller med på TV och tjänar massa pengar men istället för att sänka travsporten så försöker han istället lyfta den.
Det här kommer ju leda till massa klick på Luddes hemsida vilket gör att han får bra reklam för sin verksamhet och kanske t.o.m kan tjäna en extra slant på reklam om han vill. Dessutom så får vi kunder en massa bra gratis information och chans att med egna ögon värdera saker. Win/Win.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jomtien (+20)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-02-28 klockan 14:52.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 15:09   #21
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1990
Standard

Problemet som jag ser det är ju att Topptränarna blir (förståeligt) så trötta på 50 murvlar som ringer varje vecka att uttalanden blir oerhört slentrianmässiga och slätstrukna.
Det SS iaf gör är att kabla ut bättre information, man märker ju att tränaren ger betydligt mer ingående info samt feeling inför start, Svanen var ju en mästare på detta. Han var dessutom helt grym på att ha koll på motståndet. Det känns som att dessa intervjuer sköts mer informellt än alla andra slentrian-samtal.

Vi får se vad Nurmos har att tillföra. Intervjuer från det stallet, CG-Björkroth i synnerhet är ju värre än att lyssna på än Olle Goop. Tränar alltid jättebra, samma utrustning, vinner närsomhelst. Björn Goop var ju extremt usel han oxå innan han fick björnkollen, där han visar samma känsla som Svanen i sina tankar.

Jag håller med er som tycker det är åt helvete vilken väg detta tar. MEN den information som SS får ur "sina tränare" ser jag som info som bara skulle vara för en mindre grupp annars. Hästägare, vänner, storspelare med goda kontakter har alltid fått exklusiv information, något som nu SS delger mot betalning.

Det är oxå frapperande hur en kille som Björn Goop kan genomgå en sådan metamorfos som informationskälla (Björnkollen).
Han har givetvis alltid haft denna blykoll men valt att kommunicera media som sin far. Däremot har det alltid funnits folk som fått denna info från stallet. Avslutar med citat ur en intervju med Huselius som vann 6M på V75 2008:

Huselius följde dramatiken hemma i Calgary via ATG:s live-sändning. Nyckeln till storvinsten var sexoddsaren Global Investment som Huselius spikat på bägge systemen.
– Jag ringde Björn (Goop) i fredags och när han berättade att Global Investment skulle gå barfota runt om spikade jag, säger Huselius, som är hästägare hos Björn Goop.
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 15:26   #22
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Informationen vi får gratis kommer oftast från någon anställd
Topptränare har annat att göra
Därför finns marknaden ...


Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Problemet som jag ser det är ju att Topptränarna blir (förståeligt) så trötta på 50 murvlar som ringer varje vecka att uttalanden blir oerhört slentrianmässiga och slätstrukna.
Det SS iaf gör är att kabla ut bättre information, man märker ju att tränaren ger betydligt mer ingående info samt feeling inför start, Svanen var ju en mästare på detta. Han var dessutom helt grym på att ha koll på motståndet. Det känns som att dessa intervjuer sköts mer informellt än alla andra slentrian-samtal.

Vi får se vad Nurmos har att tillföra. Intervjuer från det stallet, CG-Björkroth i synnerhet är ju värre än att lyssna på än Olle Goop. Tränar alltid jättebra, samma utrustning, vinner närsomhelst. Björn Goop var ju extremt usel han oxå innan han fick björnkollen, där han visar samma känsla som Svanen i sina tankar.

Jag håller med er som tycker det är åt helvete vilken väg detta tar. MEN den information som SS får ur "sina tränare" ser jag som info som bara skulle vara för en mindre grupp annars. Hästägare, vänner, storspelare med goda kontakter har alltid fått exklusiv information, något som nu SS delger mot betalning.

Det är oxå frapperande hur en kille som Björn Goop kan genomgå en sådan metamorfos som informationskälla (Björnkollen).
Han har givetvis alltid haft denna blykoll men valt att kommunicera media som sin far. Däremot har det alltid funnits folk som fått denna info från stallet. Avslutar med citat ur en intervju med Huselius som vann 6M på V75 2008:

Huselius följde dramatiken hemma i Calgary via ATG:s live-sändning. Nyckeln till storvinsten var sexoddsaren Global Investment som Huselius spikat på bägge systemen.
– Jag ringde Björn (Goop) i fredags och när han berättade att Global Investment skulle gå barfota runt om spikade jag, säger Huselius, som är hästägare hos Björn Goop.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 15:42   #23
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Informationen vi får gratis kommer oftast från någon anställd
Topptränare har annat att göra
Därför finns marknaden ...
Sant. Vad Jimmy Jonsson och CG Björkroth siar om är lika intressant som Mallas drag. I söndags var det ingen som hade tid göra V-64-tips på ATG så uppdraget föll på Malla.

Svårt hålla sig för skratt när han lanserade Fascination & Nirvana Grif som ett "kul lås"
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 15:58   #24
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Vi talar ändå om företag som omsätter tvåsiffriga miljonbelopp varje år. Köper inga av ursäkterna överhuvudtaget. Finns det något företag i världen med liknande omsättning där telefonen aldrig ringer, där man inte ger information till kunden om sina produkter?

Tycker man det är jobbigt att säga samma sak hela tiden till alla som ringer så hänvisa då till hemsidan där man kan skriva ner informationen snabbt och enkelt.

Hade folk tyckt det va lika okej om företag på börsen började mörka information och istället sälja insider information helt öppet till företag där man sedan kan köpa den?

Många rättfärdigar detta med att tränare ändå mörkar och att den inre cirkeln vid stallen annars får informationen för sig själva.
Visst det är skit att det är så och det borde man göra exakt allting för att stoppa och försvåra istället för att gå åt andra hållet.
30% av handlandet på aktiemarknaden idag består av inside trading. Betyder det att vi borde rättfärdiga det?

Jag själv tjänar pengar på att denna "exklusiva information" och betaltjänster finns. Men jag kan se bortom det och se ur ett större perspektiv.
Det här är bara en i raden av hugg mot sporten och kanske inte jätteproblematisk i den skala som det är i idag. Men sammanlagt med alla andra problem som travsporten står för speciellt med spelsäkerhet och förtroende från spelarna så spelar det sin ändå sin del.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 16:00   #25
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 321
Sharp$: 2397
Standard

Riktigt bra service av Ludde..
lelle_16 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 16:35   #26
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Han sa precis att de ska filma alla sista jobb som hans hästar går inför V75 och V86 och lägga ut på hemsidan och YouTube, för att ge spelarna all information han kan. Till motsats mot de som tjänar pengar på att ge info till SS, vilket Ludde inte gillar alls. Han kommer också bjuda på kommentarer till dessa starthästar. Riktigt jävla bra gjort!


Till er som missade kung Ludde - här har ni rubbet

http://www.atgplay.se/#/video/20140228-luddeinforv75
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 17:20   #27
 
SuperFinnens avatar
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 138
Sharp$: 1392
Standard

Alla kanske inte har sett det här,
läste på Twitter, V86;6 i Onsdags har
Ronden följande kommentar .

Odd Face (10) har växt till sig rejält
under vinterträningen och det här är en
häst som vi har halvhöga förhoppningar
på. Han känns ändå lite bortlottad och vi
måste ligga lite lågt i förhandssnacket.
Inga ändringar är aktuella, säger Adrian
Kolgjini i Lutfi Kolgjinis stall.

Men en helt annan info i Guiden

Odd Face (10) satt fast med krafter kvar
i sista loppet innan vintervilan och har
utvecklast rejält under vintern. Han känns
faktiskt ruggigt fin nu och treåringar pendlar
mycket i form så trots läget tycker jag att han
är en av de som ska räknas, säger Adrian
Kolgjini

Säger som Di Leva vem ska jag tro på. Ha Ha
__________________
Ser Travet me andra Ögon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
SuperFinnen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 18:07   #28
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Haha, Nurmos är en pajas.

Inte ens om man har häst hos honom får man info och då pratar vi EGNA hästen.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 18:20   #29
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Utgår nu helt från att Ludde slutar upp med sin egen krönika på Aftonbladet som kostar (plustjänst)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 18:25   #30
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 881
Sharp$: 5143
Standard

Om travtränarna inte begriper att media är en viktig faktor för att öka intresset för travsporten är de ganska korkade.

Varför väljer de inte att träna ponnytravare,

de kan ju fortfarande hålla på med hästar, men jag lovar efter ett par månader med bara ponnytravare i stallet, blir de glada varenda gång telefonen ringer.

Men jag kan ha viss förståelse att till vissa ringer det mkt,


Nu tycker jag Spelarservice tippar som en påse nötter, I Onsdags , 8 hästar matematiskt när Perfect Cash vann, ja deras ganska stora system, 2 500 kr , blev ju plötsligt ett ganska tunt system när alla streck gick till den matematiska garderingen ( 8 hästar är dyrt, vinner en stor favorit då är det surt.)

På V75 har de inte hittat många vinnare sista månaden , Ja ja Amaru Boko det är ju ngt man vill betala 100 kr för att få reda på, det står i varenda tidning-rank-internetsida-strecklista,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td