Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-15, 19:18   #406

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
De som spelar köper in sig i ett system som är på totalt 10 andelar, det är riktigt. Det gäller då endast detta system! Skall då butiksägaren vara tvungen att stänga vid detta då? Om han ändrar de andra/efterföljande systemen och drar ifrån eller lägger till x-antal kusar, är det då lika illa, eller...?

Det är inte ombudet som har spelat korkat. Det är andelköparna som inte har tänkt igenom vad de har köpt in sig på.

Beroende på vem som har köpt andel i systemet så är det mycket möjligt att man inte bryr sig om hur mycket man vinner när man väl vinner.

Och då är ju allt bra för dem. Men likväl så är det ett generellt sett ett dåligt spelbeslut att köpa in sig i den här typen av system.

Att få 550k på en rad som normalt ska ge 2.4M är en spelvärdesmässig katastrof som de flesta spelare inte jobbar ikapp ens på 2-3 mansåldrar.
Gammal 2014-03-15, 19:24   #407

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Den tur som krävs för att det ska lyckas vägs inte upp av utdelningen bara blir 23% av "rätt utdelning" när det väl slår in.

Hur man än vänder på det så fick de "underodds" på sin insats.

Självklart är det bättre att spela tillsammans med andra än att göra ett eget system för 200-300 kr. Jag har aldrig påstått motsatsen. Men då är modellen att delta i ett system som bara körs en gång.

Tror inte de som köpte in sig på de efterföljande systemen håller med dig... Inte heller de som köpte in sig på de första systemen tror jag känner sig "lurade"! Tror inte det är första gången butiken lämnar in exakt likadana system... Det är väl upp till köparen av systemen att hålla sig informerad om slika saker...

Jag tror dessutom att chansen att vinna storkovan ökar klart mer, genom att vara med i ett stort andelsystem, än att risken för att få en mindre utdelning ökar enbart för att butiksägaren spelar fler, likadana, system...

ALLA vet att statistik enbart är ren och förbannad lögn - annars skulle man ju bara kunna spela på startspårens betydelse osv. och utfall och skita i allt annat, förenklat...

Tror jag skrev rätt, hehe!

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:25   #408

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Vad allt handlar om är att man som rationell spelare identifierar hur matematiskt dumt det är att köpa en sån andel. Det är spelteoretiskt bättre att spela lotto än att köpa en sån andel hur duktig tipparen än är. Sen är det ju klart att spelet kan sitta ändå som denna gång och alla köpare är förmodligen jätteglada över 500 000 kr. Det handlar ju såklart inte om någon girighet men om jag ska köpa en andel och kan välja att vinna 2 miljoner när man blir ensam eller 500 000 till samma insats och samma vinstchans så skulle jag ju välja andelen som ger 2 miljoner såklart.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:25   #409

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

I nästan alla större matematiska system så finns det rader som man kan bli ensam om potten på. Det är inget konstigt, utan så det fungerar.

Ombudens andelsförsäljning kan skilja sig åt en hel del från vecka till vecka, men visst kanske de som stadigt ligger över 20 sålda andelar i veckan sikta på ett större system med 20 andelar i grunden istället för 10. Det ger dem några streck till och ökar chansen att vinna. Problemet är väl att de förlorar de veckor då det inte skräller och man får en mycket mindre andel av potten vid alla rätt.

Hade t.ex. Sanity besegrat Harry H hade sjuorna gett strax över en miljon, då är det ju roligt att ha 4,4 system.
Gammal 2014-03-15, 19:28   #410

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1960
Standard

v5 var iaf inte omöjlig,..
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:29   #411

Asprillas avatar

Sharp$: 779
Standard

Citat:
De som spelar köper in sig i ett system som är på totalt 10 andelar, det är riktigt. Det gäller då endast detta system! Skall då butiksägaren vara tvungen att stänga vid detta då? Om han ändrar de andra/efterföljande systemen och drar ifrån eller lägger till x-antal kusar, är det då lika illa, eller...?

Jag tycker helt klart att butiksägaren ska ändra systemet. Jag är inte heller säker på att han kommer undan om någon vänder sig till konsumentombudsmannen. Antagligen gör han det, men det känns för mig som falsk marknadsföring, även om det är upp till spelaren att hålla sig informerad. Som sagt: jag har svårt att tro att den första andelsköparen förvarnades om att systemet skulle kunna spelas flera gånger. Jag hade lackat i alla fall.

Men det är väl bara att släppa diskussionen antar jag. Vad som är mest lönsamt i längden beror enbart på systemskaparens skicklighet, oavsett om man spelar ensam för 200 kr eller tillsammans för 20 000. Jag är av uppfattningen att ~500 kr i veckan räcker för att man ska kunna ha sannolikheten på sin sida att gå plus i längden på V75 - under sin livstid eller rent av inom 5 år. Sen får var och en avgöra om den summan är värd att satsa ensam eller om man hellre tar en andel.

Grattis till alla dagens vinnare! (Inklusive de andelsköpare i Jönköping som bara går jämnt ut under sin livstid tack vare dagens högvinst.)

Fortsatt trevlig helg.

Senast redigerad av Asprilla den 2014-03-15 klockan 19:35.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:32   #412

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Vad allt handlar om är att man som rationell spelare identifierar hur matematiskt dumt det är att köpa en sån andel. Det är spelteoretiskt bättre att spela lotto än att köpa en sån andel hur duktig tipparen än är. Sen är det ju klart att spelet kan sitta ändå som denna gång och alla köpare är förmodligen jätteglada över 500 000 kr. Det handlar ju såklart inte om någon girighet men om jag ska köpa en andel och kan välja att vinna 2 miljoner när man blir ensam eller 500 000 till samma insats och samma vinstchans så skulle jag ju välja andelen som ger 2 miljoner såklart.

Du får aldrig med alla skrällar på ett egenkomponerat system med låg insats, som omgången såg ut idag - då tar jag hellre x-antal hundratusen tillsammans med x-antal andra, även om det statistiskt ger mindre än vad det "borde" göra...

Hur många småsystem måste du lämna in för att få sådan utväxling som detta andelsystem gav idag? Du kan spela i 100 år och inte ens vara i närheten av denna utdelning som andelsägarna fick idag...

Gammal 2014-03-15, 19:35   #413

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är inte ombudet som har spelat korkat. Det är andelköparna som inte har tänkt igenom vad de har köpt in sig på.

Beroende på vem som har köpt andel i systemet så är det mycket möjligt att man inte bryr sig om hur mycket man vinner när man väl vinner.

Och då är ju allt bra för dem. Men likväl så är det ett generellt sett ett dåligt spelbeslut att köpa in sig i den här typen av system.

Att få 550k på en rad som normalt ska ge 2.4M är en spelvärdesmässig katastrof som de flesta spelare inte jobbar ikapp ens på 2-3 mansåldrar.

Men, hur kan det vara det???!!! Hur många här inne på sharps, som huserar några av de bästa travspelarna både statistiskt sett och kunskapsmässigt, har vunnit 550 000 kronor själv...?

Gammal 2014-03-15, 19:38   #414

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
I nästan alla större matematiska system så finns det rader som man kan bli ensam om potten på. Det är inget konstigt, utan så det fungerar.

Ombudens andelsförsäljning kan skilja sig åt en hel del från vecka till vecka, men visst kanske de som stadigt ligger över 20 sålda andelar i veckan sikta på ett större system med 20 andelar i grunden istället för 10. Det ger dem några streck till och ökar chansen att vinna. Problemet är väl att de förlorar de veckor då det inte skräller och man får en mycket mindre andel av potten vid alla rätt.

Hade t.ex. Sanity besegrat Harry H hade sjuorna gett strax över en miljon, då är det ju roligt att ha 4,4 system.
I Sanity-exemplet så hade varje andel gett ca 25% mer om man bara hade sålt 10 andelar istället för 44. Och då hade varje spelare bara "missat" ca 25-30k.

Ett betydligt beskedligare "tapp" alltså men ändock ett tapp. Och det är ju inte alls samma sak som t ex när en V7-spelare tar hela potten. För honom så finns det en uppsida de ggr som andra också klarar alla rätt. I DET läget är det trevligt att ha fler än en rad med 7 rätt.

För de som köper flerfaldigade skrällbetonade ombudsandelar ökar nersidan när fler andelar som säljs eller utdelningen blir högre.
Gammal 2014-03-15, 19:39   #415

MickeBadkarstravs avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 253
Standard

Vem spikade här inte jag tyvärr
Kollade tempot i senaste loppet: första 500 9.4 (4 Sahara Fairytale), 1000 11.9 (4 Sahara Fairytale)
sista 500 9.4

Senast redigerad av MickeBadkarstrav den 2014-03-15 klockan 19:41.
MickeBadkarstrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:42   #416

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MickeBadkarstrav Visa inlägg
Vem spikade här inte jag tyvärr
Den här bilden påminner mer om min migrän som jag har emellanåt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+3), Flickepojken (+1), Viroid (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:42   #417

Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Du får aldrig med alla skrällar på ett egenkomponerat system med låg insats, som omgången såg ut idag - då tar jag hellre x-antal hundratusen tillsammans med x-antal andra, även om det statistiskt ger mindre än vad det "borde" göra...

Hur många småsystem måste du lämna in för att få sådan utväxling som detta andelsystem gav idag? Du kan spela i 100 år och inte ens vara i närheten av denna utdelning som andelsägarna fick idag...

Missförstå mig inte. Andelsspel är ett mycket bra sätt att spela på. Men jag skulle inte spela ett andelsspel som det finns fler av. Speciellt inte ett som bygger på sån pass hög utdelning där det garanterat kommer att ha stor inverkan på utdelningen. Har ju ett eget bolag så det är klart jag tycker om att spela andel. Nu droppar vi det här och har en trevlig lördagskväll!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-15 klockan 19:43.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:49   #418

Standard

Citat:
Men, hur kan det vara det???!!! Hur många här inne på sharps, som huserar några av de bästa travspelarna både statistiskt sett och kunskapsmässigt, har vunnit 550 000 kronor själv...?

1) Utdelningen är pool-spelens motsvarighet till odds.

2) De som vann idag fick en fin netto-vinst men till ett katastrofalt odds i förhållande till den vinnande radens svårighetsgrad.

Ett exempel.

Att spela på lotto för att vinna drömvinsten är ett dåligt spelbeslut. Det tror jag att vi alla kan vara överens om. Men för den som ändå spelade och vann så är det ju bra för dem. Men det ändrar inte det faktum att det var ett dåligt spelbeslut och att mängden av de spelare som tog det beslutet går LÅNGBACK tillsammans.....precis som mängden av alla andelsköpare som köper andelar i flerfaldiga skrällbetonade ombudssystem.

Det betyder absolut inte att det är bättre att spela ensam. Att ta en vinst på 550000 har absolut ingenting att göra med huruvida det är ett bra eller dåligt beslut att köpa in sig i skrällbetonade andelssystem eftersom det inte är någon som har påstått att det skulle ha spelat ensamma.
Gammal 2014-03-15, 19:51   #419

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1960
Standard

sjukt att sahara fairytale står på 7,94 ggr, hoppas någon av er lirade och synd att jag inte har tillgång till ett spelkonto för tillfället.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:52   #420

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Jag tycker helt klart att butiksägaren ska ändra systemet. Jag är inte heller säker på att han kommer undan om någon vänder sig till konsumentombudsmannen. Antagligen gör han det, men det känns för mig som falsk marknadsföring, även om det är upp till spelaren att hålla sig informerad. Som sagt: jag har svårt att tro att den första andelsköparen förvarnades om att systemet skulle kunna spelas flera gånger. Jag hade lackat i alla fall.

Men det är väl bara att släppa diskussionen antar jag. Vad som är mest lönsamt i längden beror enbart på systemskaparens skicklighet, oavsett om man spelar ensam för 200 kr eller tillsammans för 20 000. Jag är av uppfattningen att ~500 kr i veckan räcker för att man ska kunna ha sannolikheten på sin sida att gå plus i längden på V75 - under sin livstid eller rent av inom 5 år. Sen får var och en avgöra om den summan är värd att satsa ensam eller om man hellre tar en andel.

Grattis till alla dagens vinnare! (Inklusive de andelsköpare i Jönköping som bara går jämnt ut under sin livstid tack vare dagens högvinst.)

Fortsatt trevlig helg.

Var står det hos butiksägaren att man inte kommer prångla ut samma system igen?

Hade du även lackat om efterföljande system gått in och butiksägaren i detta system plockat bort x-anta hästar, eller lagt till...?

Tror att många härinne överskattar sin förmåga att sätta bongar med höga utdelningar...

De som fick 550 000 idag kommer troligtvis, de flesta, vara vinnare när de lägger näsan i vädret... Detta då de flesta av dessa är småspelare.

Svara

td