|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
35 miljoner orsaker att läsa denna tråd
Sverige spelar till HELT olika premisser till lördagens v75omgång på Momarken.
Problemet är att vi i Sverige inte är informerade om vilka premisser som gäller. Men en sak är i varje fall HELT KLARLAGD, norrmännen har sin egen jackpot med för närvarande 35 miljoner kr om man är ensam vinnare på v75, det kan vi Svenskar inte vinna enär man måste spela genom rikstoto.no eller genom norskt ombud/bana. Vi i Sverige spelar alltså om 23 miljoner och Norrmännen om närmare 60miljoner till ENSAM vinnare. Ger ett visst incitament till såväl underligheter i loppen, som att spela skrällar om man bor i Norge vill säga. Förövrigt så brukar jackpots också frysa inne när Norge deltar i Svenska v64,V65,v75. Frågan är vad som händer nu när vi deltar i Norska?Säkerligen fryser de norska pengarna inne om det blir jackpot även denna gång. Återigen spelar vi alltså med olika förutsättningar. Samt hur är det med norska regler och filinlämning, finns det "robotreglermente" eller gäller det Svenska reglementet även Norge i detta fall? Frågorna är MÅNGA, svaren obefintliga. Pinsamt ATG, oerhört nonchalant som vanligt! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Du behöver inte vara skriven/bosatt i Norge för att spela på Rikstoto.no. Det räcker med att ha ett bankkonto där (D-nummer krävs då, som MINST).
För att öppna konto krävs dock att man är bosatt och skriven med "äkta" norskt personnummer. Har du inte det går det att spela via norskt kontokort...
|
|
|
|
|
#3 |
|
Frågan är ju varför man vill spela till Momarken över huvud taget? Vill ni att dem fortsätter lägga vissa V75or utomlands så ska ni spela på lördag. Vill ni ha samtliga V75or i Sverige så ska ni inte satsa pengar på lördag.
Vinst är det enda som biter på ATG. Visa missnöjet med att inte spela så vi får lägre och lägre omsättningar utomlands och så behåller vi tävlingarna i Sverige.
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Ja, sådana bojkotter brukar ju ha effekt! Ungefär som när man skulle strunta i att köpa sydafrikanskt vin och/eller israeliska varor och dylika tilltag... Det är bara i PK-sfären och vänstersverige sådana planer tros nå framgång... Gemene ATG-spelare skiter, är inte medvetna och/eller är totalt ointresserade i om detta sker, eller inte... Men, strunta du i att lämna in ditt 144 raders till lördagen och se om ATG gör en kappvändning ala Alliansen... Eller starta ett Twitter och/eller Facebook-uppror, då kanske något händer...
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! Senast redigerad av Fulsprit den 2014-03-18 klockan 22:01. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sedan håller jag till fullo med att det är totalt åt helvete att norrmän och allsköns länder spelar in i den svenska Jackpotten, men att vi icke får ta del i deras när det sker... Sjukt, vara bara förnamnet...
ALLA nuvarande beslut och upphandlingar skall omedelbart omförhandlas när dessas giltighetstid löpt ut... Helst innan, men det är troligtvis bara en utopi att tro att detta går att genomföra - särskilt när man ser hur ATG svikit de svenska spelarna under så många år och på så många områden... RENSA, Löthborg, RENSA!!!
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Jag förstår inte riktigt ditt problem? Om gemene atg-spelare skiter i eller är ointresserade om detta sker så finns väl ingen anledning till bojkott då man är nöjd med upplägget. Är man inte nöjd så föreslår jag att man inte spelar till denna omgång.
|
|
|
|
#7 |
|
Jag fattar inte. Får Norge ta del av Sveriges jackpot men vi får inte ta del utav deras?
Om det är så att var och en får ta del utav sina egna så är det väl inget att brusa upp för. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Och i praktiken är det samma sak som att säga upp avtalen helt och hållet.
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Nej, håller med - menade såklart att inga nya och idiotiska avtal skall ingås... Inga utländska intressen skall ha bättre villkor än oss svenskar - det handlar först och främst om tilltro! Sedan MÅSTE man ta tag i detta ofog, som jag är helt övertygad försiggår, och det är spel efter spelstopp - det gäller både streckspelen men framförallt Vinnare/Plats/Tvilling/DD osv. Har sett otroligt många och obskyra ändringar av odds, ibland av odds efter att över halva loppet körts, vilket många andra också har observerat, och som INTE faller inom det normala! Oftast då av spetshästen, favorit eller inte!!! Detta är INTE en slump - SANNA MINA ORD!!! Det pågår ett STORT mygel inom ATGs murar!!! Några åtnjuter sk. "superuserkonton" där man i sista sekund och en stund efter kan spela på hästar, EFTER att starten gått och gemene man INTE kan spela mer!!! Detta är INTE en myt!!! Kan fixas hur lätt som helst med "rätt" personer ombord på din skara av sjörövare... Var INTE naiva att tro att detta inte sker - närsomhelst där pengar kan göras, legalt och illegalt, så göres detta - så varför inte inom en sådan stor organisation där föga är genomlyst, såsom ATG är...???!!! Fy, faan vad pengar dessa ormar har gjort mot mina "klara" vinnare, över ALLA dessa ord! Jag hatar dem stort! Skämt åsido, så är detta ett STORT problem då jag då inte har någon tillit till Lotteriinspektionen eller vilka det är som överser ATG mastodonta organisation - det kan inte ens se till att Melodifestivalen och/eller Bingolotto, samt Postkodlotteriet, går rätt till - är det då någon som kan övertyga mig om att ATG då sköts korrekt? Knappast!!! Folk inom ATG KAN och SPELAR EFTER SPELSTOPP - DETTA ÄR SANNING!!! ![]() ![]()
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Jag är övertygad om att det går att få potentaterna att förstå att det här med omgångar i Norge inte heller är en så bra idé. Många svenska tränare har förstått och avstår från att delta. De är inte intresserade av att resa ännu mera. Även om Momarken ligger bara några mil från Årjäng så är ju det inte precis centrum av trav-Sverige heller. Det är säkert så att andelsspelare etc inte bryr sig, men jag lovar att ATG i nuvarande läge ser allvarligt på om 10-20 miljoner i omsättning till V75 från de lite mer seriösa spelarna försvinner en sådan omgång, plus V/P/T- och DD-spel. Det behövs inga Facebook-grupper för det.
|
|
|
|
#11 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag har provat att lira efter spelstopp på alla spelformer, bara för att kolla om jag kan det.
Vi pratar om max 10 s men ändå. Har inte fått in några lir, men jag sitter ju inte heller i pool från utlandsaffe. Citat:
|
|
|
|
#12 |
|
Självklart står jag över helgens V75-omgång. Finns inget som lockar...
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Guest
|
Harry Boy spelarnas pengar lockar mig alltid och ju fler storspelare som står över, desto bättre utdelning. Sen ska man väl inte bojkotta något som redan går dåligt?
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Vermo-exemplet visar att det har betydelse.
|
|
|
|
|