Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-13, 15:56   #16
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 886
Sharp$: 5168
Standard

EN okunnig

Har man ingen maillista i v75 tillsammans ? Eller lista på mailadresser som man kan copy paste till mailen.

skall man köra reducerat med massor av bongar måste man ju skicka ut en ram med villkor, även den insatta kan lätt villa bort sig bland streck lopp och villkor


( Spelar tillsammans med andra men vi snurrar och tippar var 4e vecka )
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:19   #17
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Varför skulle inte detta ske?!

Svenska Spel har ju filinlämning på sina streckspel & bolagsspel...

Vissa bolagsspel vinner medans andra bolagsspel förlorar, själva filinlämningen är ju ingen garanti för att du med automatik blir en vinnare om du inte kan ranka rätt!!!
Nej, man blir självklart inte automatiskt en vinnare om man använder Jokersystemet. De flesta skulle nog använda jokersystemet om man blev det.

Vad jag menar är att om de inte har gjort det ännu, och eftersom det troligen är en av de största förfrågningarna om förbättringar deltagarna har, så undrar man ju varför de inte har lanserat denna funktion. Tillägget borde ta högst ett par dagar att programmera till för dem. Men den enklare kopia av V75 Tillsammans som jag utvecklat så tog det ca 3 timmar att lägga till. De har ju självklart utredningar gällande minskad/ökad insats per kund samt sidosystem att hänsyn till. Och deras system har lite fler användare än mitt, tror jag :-)

Det är därför jag undrar om det verkligen kommer att komma. Men jag skulle bli väldigt glad ifall jag har fel :-)

Senast redigerad av MattiasB75 den 2014-04-13 klockan 16:27.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:33   #18
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasB75 Visa inlägg
Nej, man blir självklart inte automatiskt en vinnare om man använder Jokersystemet. De flesta skulle nog använda jokersystemet om man blev det.

Vad jag menar är att om de inte har gjort det ännu, och eftersom det troligen är en av de största förfrågningarna om förbättringar deltagarna har, så undrar man ju varför de inte har lanserat denna funktion. Tillägget borde ta högst ett par dagar att programmera till för dem. Men den enklare kopia av V75 Tillsammans som jag utvecklat så tog det ca 3 timmar att lägga till. De har ju självklart utredningar gällande minskad/ökad insats per kund samt sidosystem att hänsyn till. Och deras system har lite fler användare än mitt, tror jag :-)

Det är därför jag undrar om det verkligen kommer att komma.
Jag tror att ATG:s största rädsla ligger i att de skall bli överösta med supportärenden från förbannade, ledsna och uppgivna spelare som är med och spelar reducerat utan att ha en susning om vad de gett sig in på. Programvaror som inte håller måttet utan reducerar lite som de vill, knepiga villkor med parametrar som kan förändras mellan inlämning och spelstopp, reservhantering som ingen förstår etc.

Att ATG dessutom skulle satsa på att börja visa kvarvarande kuponger för reducerade spel etc. är att tro för mycket på deras datasystem. De har nog med räkna fram totalt antal kvarvarande kuponger på alla streckspel som är igång under en tävlingsdag, presentera eventuella odds och registrera nya spel korrekt.

Men ATG borde sätta sig ned med några av de bättre programmakarna och se vad man kan göra. En enkel ABC-reducering vore ju inte så tokigt till att börja med.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:34   #19
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
EN okunnig

Har man ingen maillista i v75 tillsammans ? Eller lista på mailadresser som man kan copy paste till mailen.

skall man köra reducerat med massor av bongar måste man ju skicka ut en ram med villkor, även den insatta kan lätt villa bort sig bland streck lopp och villkor


( Spelar tillsammans med andra men vi snurrar och tippar var 4e vecka )
Man kan skicka mail via V75 Tillsammans till alla deltagare om man är spelläggare eller lagledare. Fliken heter "Skicka e-post".

Dock funkar inte funktionaliteten för alla mailklienter (Outlook etc) eftersom funktionen är felprogrammerad. Detta skulle ta dem ca 10 minuter att rätta till. Jag har mailat/ringt dem fyra ggr om detta men inget händer tyvärr :-(
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:38   #20
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur lägger man till reserver i Jokersystemet, eller går det inte...?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:41   #21
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror att ATG:s största rädsla ligger i att de skall bli överösta med supportärenden från förbannade, ledsna och uppgivna spelare som är med och spelar reducerat utan att ha en susning om vad de gett sig in på. Programvaror som inte håller måttet utan reducerar lite som de vill, knepiga villkor med parametrar som kan förändras mellan inlämning och spelstopp, reservhantering som ingen förstår etc.

Att ATG dessutom skulle satsa på att börja visa kvarvarande kuponger för reducerade spel etc. är att tro för mycket på deras datasystem. De har nog med räkna fram totalt antal kvarvarande kuponger på alla streckspel som är igång under en tävlingsdag, presentera eventuella odds och registrera nya spel korrekt.

Men ATG borde sätta sig ned med några av de bättre programmakarna och se vad man kan göra. En enkel ABC-reducering vore ju inte så tokigt till att börja med.
Jag tror precis som dig, Viroid. EN ABC-funktion eller t o m ännu enklare, en utgångsfunktion liknande deras Raketfunktion (1 av 2, 1 av 3, 2 av 4 etc) skulle nog göra många väldigt glada! De som efterfrågar mest skulle vara nöjda och de som inte är så insatta skulle förstå upplägget.

jag har mailat dem flera ggr om det sistnämnda men aldrig fått något svar.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:44   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur lägger man till reserver i Jokersystemet, eller går det inte...?

Man gör det under Inställningar - Reserver. Där man kan välja "Typ": Nästa rankade, Inga, Fasta och några fler. Du kan välja att endast ha dem inom ramen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td