Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-11, 17:22   #1
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

V75 Tillsammans uppdaterar med "nyheter"


Till min och säkert många andras stora glädje så kom följande upp på lagsidan på V75 Tillsammans :

Ny funktionalitet införs.
På söndag kväll kommer Tillsammans-sajten att ligga nere ett par timmar (ca. kl 22-00.) Lite ny funktionalitet och vissa förändringar/förbättringar kommer då att införas. Klicka här för att läsa mer.


Min första tanke var om dom äntligen skulle ta bort taket på max 4 kuponger / bolag eller till och med tillåta inlämning på fil eller öppna upp Tillsammans för V86/V64.

Klickade mig vidare och möttes av detta :

Föranmälan

En helt ny funktion som vi kallar ”Föranmälan” införs. Föranmälan innebär kort och gott att du som medlem eller lagkapten i ett lag kan föranmäla dig till kommande omgångar.
Du väljer hur många omgångar du vill föranmäla dig till och sätter även upp ett maxbelopp som du vill delta med varje vecka. När detta väl är gjort sköter sajten resten. Så när lagkapenen/spelläggaren framöver aktiverar omgångar behöver du inte känna dig orolig att missa att delta. Pengarna dras då nämligen automatiskt från ditt ATG-konto och du deltar i omgången.


Flexiblare deadline för lagkaptenen/spelläggaren

Förutom föranmälan så har vi gjort ändringar när det gäller deadline för att delta i omgången.

Från och med måndag kommer man som lagkapten/spelläggare att kunna sätta deadline fram till det att första loppet startar (tidigare var det senaste en timme innan).

Som lagkapten/spelläggare kommer det också att vara möjligt att köpa till andelar även efter det att deadline passerat för att kunna få ihop systemet.

Det kommer även att vara möjligt för en lagkapten/spelläggare att lägga spelet innan deadline passerat om denne så önskar det.

Ytterligare förändringar och förbättringar är på gång när det gäller Tillsammans. Nästa release är inplanerad till mitten av juni.

Mvh,
Tillsammans-teamet genom Ulrica Henningsson



Besvikelsen var enormt stor.

Är det här vad atg kallar att utveckla den V75 Tillsammans? Dom har en perfekt plattform som dom kan öppna upp för fler streckspel och göra så många bra tillägg på och det tankesmedjan på atg har fått fram och tydligen ser ett behov i är att man kan lämna in spel innan deadline och man kan föranmäla sig till x-antal omgångar framöver?

Det här gör ju ingen större skillnad om inte någon medlem ska åka iväg i 5 veckor, men lika fan så blir han inte anmäld till omgången om han inte skulle ha pengar på sitt atg konto så det blir ju i princip samma sak som att på måndag fråga samtliga medlemmar om dom vill vara med eller inte till helgens omgång!?

Sätter man sedan en deadline i bolaget som är tex lördag 13:30 så är det väl meningen att den ska hållas? Eller är det så att man på måndag ska öppna omgången och ha köpstopp 13:30 på lördag..medlem efter medlem loggar in tidigt i veckan och ser att dom har gott om tid på sig att köpa sina andelar.

När dom sedan kommer in på fredag eftermiddag så deltar 25/30 medlemmar och Bosse som är spelläggare har lämnat in spelen 1 dygn innan?



Deadline kan sättas fram till V75-1 vilket är det enda bra som kommer från det här anser jag.

Otroligt svårt att tänka mig att det här kan ha varit efterfrågat av mer än ett par kunder hos atg, det här om något måste väl vara att slösa med tid och resurser?

Skandal skulle jag sammanfatta det med!
__________________
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+25), Fulsprit (+10), sirlarsson (+10), Trinity (+1)

Senast redigerad av sandro den 2014-04-11 klockan 17:25.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 17:40   #2
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Har du pratat med Ulrica? Annars föreslår jag att du lämnar ditt telefonnummer till mig så ber jag henne att hon ringer oss i gruppsamtal. Då kan du förklara hur du ser på förändringen för henne.

Lämna ditt nummer idag så kan vi ha mötet på måndag.

Vänligen

Lindvallen (Medlem i referensgruppen ATG Tillsammans)
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+5)
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 18:06   #3
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror dom suger ut varje liten penning och när de ser att ATG-Tillsammans INTE genererar högre omsättningar (jag tror fortfarande att ATG-Tillsammans är på väg uppåt, omsättningsmässigt sett), först då kommer dessa stora förändringar som vi alla förordar att implementeras...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 18:44   #4
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Har du pratat med Ulrica? Annars föreslår jag att du lämnar ditt telefonnummer till mig så ber jag henne att hon ringer oss i gruppsamtal. Då kan du förklara hur du ser på förändringen för henne.

Lämna ditt nummer idag så kan vi ha mötet på måndag.

Vänligen

Lindvallen (Medlem i referensgruppen ATG Tillsammans)
Du har PM.

Mvh
__________________
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 18:50   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Till min och säkert många andras stora glädje så kom följande upp på lagsidan på V75 Tillsammans :

Ny funktionalitet införs.
På söndag kväll kommer Tillsammans-sajten att ligga nere ett par timmar (ca. kl 22-00.) Lite ny funktionalitet och vissa förändringar/förbättringar kommer då att införas. Klicka här för att läsa mer.


Min första tanke var om dom äntligen skulle ta bort taket på max 4 kuponger / bolag eller till och med tillåta inlämning på fil eller öppna upp Tillsammans för V86/V64.

Klickade mig vidare och möttes av detta :

Föranmälan

En helt ny funktion som vi kallar ”Föranmälan” införs. Föranmälan innebär kort och gott att du som medlem eller lagkapten i ett lag kan föranmäla dig till kommande omgångar.
Du väljer hur många omgångar du vill föranmäla dig till och sätter även upp ett maxbelopp som du vill delta med varje vecka. När detta väl är gjort sköter sajten resten. Så när lagkapenen/spelläggaren framöver aktiverar omgångar behöver du inte känna dig orolig att missa att delta. Pengarna dras då nämligen automatiskt från ditt ATG-konto och du deltar i omgången.


Flexiblare deadline för lagkaptenen/spelläggaren

Förutom föranmälan så har vi gjort ändringar när det gäller deadline för att delta i omgången.

Från och med måndag kommer man som lagkapten/spelläggare att kunna sätta deadline fram till det att första loppet startar (tidigare var det senaste en timme innan).

Som lagkapten/spelläggare kommer det också att vara möjligt att köpa till andelar även efter det att deadline passerat för att kunna få ihop systemet.

Det kommer även att vara möjligt för en lagkapten/spelläggare att lägga spelet innan deadline passerat om denne så önskar det.

Ytterligare förändringar och förbättringar är på gång när det gäller Tillsammans. Nästa release är inplanerad till mitten av juni.

Mvh,
Tillsammans-teamet genom Ulrica Henningsson



Besvikelsen var enormt stor.

Är det här vad atg kallar att utveckla den V75 Tillsammans? Dom har en perfekt plattform som dom kan öppna upp för fler streckspel och göra så många bra tillägg på och det tankesmedjan på atg har fått fram och tydligen ser ett behov i är att man kan lämna in spel innan deadline och man kan föranmäla sig till x-antal omgångar framöver?

Det här gör ju ingen större skillnad om inte någon medlem ska åka iväg i 5 veckor, men lika fan så blir han inte anmäld till omgången om han inte skulle ha pengar på sitt atg konto så det blir ju i princip samma sak som att på måndag fråga samtliga medlemmar om dom vill vara med eller inte till helgens omgång!?

Sätter man sedan en deadline i bolaget som är tex lördag 13:30 så är det väl meningen att den ska hållas? Eller är det så att man på måndag ska öppna omgången och ha köpstopp 13:30 på lördag..medlem efter medlem loggar in tidigt i veckan och ser att dom har gott om tid på sig att köpa sina andelar.

När dom sedan kommer in på fredag eftermiddag så deltar 25/30 medlemmar och Bosse som är spelläggare har lämnat in spelen 1 dygn innan?



Deadline kan sättas fram till V75-1 vilket är det enda bra som kommer från det här anser jag.

Otroligt svårt att tänka mig att det här kan ha varit efterfrågat av mer än ett par kunder hos atg, det här om något måste väl vara att slösa med tid och resurser?

Skandal skulle jag sammanfatta det med!
Den största missen är ju antalet kuponger som kan hanteras av varje lag, tycker jag. Som är det är nu får man ju endast ha 3 lag igång samtidigt för att kunna göra system på lilla futtiga antalet 12 kuponger.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 18:54   #6
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

16 kuponger kan man väl göra?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 19:00   #7
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
16 kuponger kan man väl göra?
Nä, man kan bara ha tre bolag x 4 kuponger vardera igång per spelkonto!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 19:06   #8
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 89
Sharp$: 1428
Standard

skulle välgissa att ca 2-3 personer önskat dessa förbättringar medansresten vil ha fil inlämning men det tycks som ATG lyckas med att rekrytera fel person till varje tjänst helt ofattbart!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), sandro (+5)
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 19:10   #9
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Menvafan Visa inlägg
skulle välgissa att ca 2-3 personer önskat dessa förbättringar medansresten vil ha fil inlämning men det tycks som ATG lyckas med att rekrytera fel person till varje tjänst helt ofattbart!!!
Det kommer väl aldrig att ske. Då skulle ju vinstchansen öka markant för deltagarna i V75 Tillsammans.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 19:15   #10
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasB75 Visa inlägg
Det kommer väl aldrig att ske. Då skulle ju vinstchansen öka markant för deltagarna i V75 Tillsammans.
Varför skulle inte detta ske?!

Svenska Spel har ju filinlämning på sina streckspel & bolagsspel...

Vissa bolagsspel vinner medans andra bolagsspel förlorar, själva filinlämningen är ju ingen garanti för att du med automatik blir en vinnare om du inte kan ranka rätt!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+15)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 11:23   #11
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2503
Standard

Det ÄR helt sinnessjukt att dom så jävla hårt blundar för så många önskemål från spelarkollektivet.
Den jävla flashsidan, V75 tillsammans, osv osv...
Blir så irriterad att jag vill slänga telefonen i väggen.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 08:56   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Jag brukar vara snabb med att klaga men här håller jag inte med.

Även om det inte var de två viktigaste förändringarna så var det åtminstone förändringar som inte var enbart kosmetiska.

Att kunna fylla på med "egna" andelar efter att man har "sålt klart" är ju helt klart en bra och användbar funktion.

Om jag inte minns fel så var man från atg-håll oroliga för hur de skulle lösa "visningen" så att deltagarna förstår vad de är med på. En oro som jag har noll förståelse för. Det är ju upp till lagkaptenen/spelläggaren precis som alltid annars. Och de som inte förstår sig på utskrivna system ska självklart inte delta i såna bolag.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 09:03   #13
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Det vore väl en ganska lätt sak att sätta sig ner med utverklarna av jokersystem och komma på en smidig inlämning av tillsammans spel som inte bara slänger med xml filen utan även slänger med systemrapporten samt eventuellt kuponglistan?

Alternativt bara skapa en kuponglista efter xml filen som lämnas in, inte direkt svårt...
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 09:14   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Det vore väl en ganska lätt sak att sätta sig ner med utverklarna av jokersystem och komma på en smidig inlämning av tillsammans spel som inte bara slänger med xml filen utan även slänger med systemrapporten samt eventuellt kuponglistan?

Alternativt bara skapa en kuponglista efter xml filen som lämnas in, inte direkt svårt...
Eller ännu hellre en visning där man efter varje lopp ser hur många rader som finns kvar på alla hästar i resten av loppen. ( Med exakt visning på hur raderna ser ut när de kommer ner i ett hanterligt antal ).

Lösningar finns såklart. Men hur ska folket på ATG som inte är särskilt spelinsatta själva hitta dessa?


( Allt filinlämnat är inte Jokersystem-skapat ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 09:57   #15
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Eller ännu hellre en visning där man efter varje lopp ser hur många rader som finns kvar på alla hästar i resten av loppen. ( Med exakt visning på hur raderna ser ut när de kommer ner i ett hanterligt antal ).

Lösningar finns såklart. Men hur ska folket på ATG som inte är särskilt spelinsatta själva hitta dessa?


( Allt filinlämnat är inte Jokersystem-skapat ).
Nä men alla filinlämningar är xml format = enkelt att skapa kuponglista.

Men det blir väl lagom till år 2020 när travsporten är död.

(och jag är fullt medveten om att inte alla fil är joker men däremot skulle jag vilja påstå att joker är största aktören)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av boozty den 2014-04-13 klockan 09:58.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td