![]() |
Någon som har någon bra sida/program för nästa gång hästar?
|
http://trav.spelboken.se/
kör jag, funkar bra för mig mail om ngn startar under dagen och kan klicka på hästnamnet och komma t startlista OCH det är rätt startlista, den i classicATG , |
Citat:
Dagens bevakningar 2015-08-11 Lischla Dunder - Lindesberg lopp 3 Noterades 2015-06-11 (61 dagar sedan) Lindesbergs hemsida » |
Känns som Jorma kan klämma dom sista 5 segrarna de närmsta dagarna.
Heja Jorma 10 000 :clap: http://piclair.com/data/kogin.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Med dagens teknikutveckling & behov av Internet för dagligt bruk så kommer dagens Internetanvändare ta med sig detta bruket upp i åldrarna, även som pensionär. Ombudsspel kommer att fasas ut då "alla" har tillgång till spel via PC, smartphone, padda var man än befinner sig & oavsett tid på dygnet. Redan idag har många spelombud fått slå igen butiken då spelkunderna istället har gått över till spelande via Internet. För övrigt så är många pensionärer vanemänniskor med strikta tider/rutiner att följa varje dag & lär ändå lämna in sin V75:a mm innan kl. 14 :lol: |
Citat:
Många ombud kommer förlänga öppettiderna, andra får lägga om schemat för att ha tillräcklig bemanning fram till spelstopp. Jag har svårt att se något positivt komma ur det här för ombuden. |
Citat:
Flera stora andelsspel som normalt sett lämnats in sista halvtimmen kommer tas bort i en närliggande butik. De är inte sugna på att ha öppet för länge på lördagarna och inte heller på att lämna in innan all info är tillgänglig. |
Tror många ombud bara kan sälja atg för 10 laxar mellan 14-1630.
Det tjänar du 450 kr på, då skulle jag stänga direkt. Ren j-a förlust :cheers: Citat:
|
ATG ( eller kanske Kanal75? ) kör alltså en presskonferens nu om "Nya V75".
Döm om min förvåning när jag förstår att den INTE sänds i ATG-live!!! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Registrerat spel Datum: Tisdag 2015-08-11 Bana: Lindesberg, omg. 11 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 4, 5, 6, 8 (3, 7) 2 1, 3, 4, 5, 6, 10 (8, 2) 3 5 Lischla Dunder (13, 1) 4 5, 7, 10, 11, 14 (4, 8) Vadet gäller startnummer 180 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 360,00 kr Kvittonummer: A946 5541 04C9 8058 Utbetalt: 33 324,00 kr |
Den nya tv-grafiken ser grym ut. Det gäller dock att tekniken funkar i loppen. Sånt här gillas.
|
Citat:
|
Förslag på storlopp under vinter/vår;
http://oi61.tinypic.com/w7eude.jpg http://oi57.tinypic.com/9ad8d2.jpg |
Citat:
|
Citat:
Man kan såklart lägga till nån till priser extra och sänka förstapriset för att höja upp de andra. Personligen föredrar jag dock rejäla förstapris som sticker ut före dela-på-kakan. Tycker iallafall själva upplägget med en kamp mellan nyblivna fyra- och femåringar känns intressant. Sen kan man diskutera hur priser och liknande ska fördelas. |
Citat:
Om du får 500 anmälda är det 1,5Mkr i insatser, och det är nästan precis på öret vad försöksloppen är underfinansierade. Således skall Jägersro plocka fram prissumman till finalen någonstans ifrån... Jag tror inte alls på detta. |
Citat:
|
Det finns tyvärr skribenter här på Sharps som vill se samma hästar vecka ut och vecka in och dessutom i stort sett på samma banor. Ensidig diet som kommer att medföra att travet dör sakta men säkert.
Kan inte låta bli att citera Robert Bergh - Sveriges bäste tränare; läs och njut Samma hästar, samma gamla kuskar och samma gamla tränare. Dag ut och dag in. Så vill en del i människor att framtidens trav-Sverige ska se ut. De tycker att det är en bra idé eftersom det innebär att hästägarna ska slippa åka land och rike runt för att se sina hästar tävla och att travet på så sätt ska bli mer miljöanpassat och bära sig bättre rent ekonomiskt. Jag vet inte hur genomtänkt förslaget är. Däremot så är jag helt övertygad om att det inte är bra. Jag upplever att hästägare vill ha det precis tvärtom. Själva grejen med att äga häst är ju att man är ett gäng som åker iväg tillsammans för att umgås och se sin häst tävla. Ena veckan är det V65, nästa V75 och sen kanske det blir ett årgångslopp om man har riktig tur. Det blir nog lite tråkigt att åka på samma bana vecka ut och vecka in. Som hästägare vill man ju uppleva mer än så och jag är tveksam till att det skulle ha någon större påverkan på naturen om tvingade alla hästägare att hålla sig hemma. Travsporten gör dessutom så otroligt mycket för naturen att jag tycker att själva miljöaspekten i det hela borde vara en ickefråga. Det finns väl betydligt större bovar att rikta in sig på i så fall? |
Citat:
Ja, kör 1640 m auto, 10 hästar, 5-åringar på sommarbana med nån mille i prissumma. Har vi inte sett nog av de skitloppen? Långlopp med volt under tidig vår är mycket mer intressant för mig iallafall. |
Citat:
Varför skulle endast 500 hästar anmälas till ett sådant här lopp? Två åldrar, både svenska och utländska är godkända och dessutom bra förutsättningar för båda kullarna. |
Citat:
|
Citat:
Vad som däremot behövs är lopp med hyfsade prispengar för dem i skiktet under de bästa. Det vore ett bra sätt att få fler unghästar att gå ihop. |
Tror inte vi har plats för så många fler stora lopp för unga hästar, antalet hästar är för få i vart fall för att få intressanta lopp och sträcka ut säsongen, för 4åringar är den fr April tom November.
Förra årets 3åringskull har inte utvecklats, inte många av förra årets kriteriedeltagare kommer att vara med i Derby-derbysto, om de saknade rätta klassen eller är utbrända vet jag inte. Har ni sett dessa hästar i vinnarcirkeln senaste tiden ? Såhär såg strecklistan ut i förra årets Oaks SOUCHONG SECRET SERVICE FACE'EM BORNTOBESOMEBODY DIFFERENCEADAYMADE FLORIDA QUEEN EVASION BOKO OKLAHOMA BROLINE SOMERSAULT SALLY OP'S FIRST GIRL MY SIGN BRIZARD OLYMPIA GOLD såhär såg strecklistan ut på förra årets Kiterie AL DENTE DIGITAL FRAME GROSS WEIGHT STAY ALERT PSYCHO BUDDHA CONLIGHT ÅS WINGAIT HOLGER GLOBAL REVOLVER JE T'AIME EXPRESS DUPONT FROM DUST TO DAWN |
Citat:
Håller med, lopp med 100 K i förstapris låst vid max 300.000 eller liknande hade behövts. |
Citat:
|
Citat:
/ TT |
Citat:
Digital Frame har inte startat i år. Gross Weight har gjort flera bra prestationer bland de främsta när den inte galopperat. Stay Alert har vunnit tre gånger i år, varav två gånger på rikstoton. Psycho har inte startat i år. Buddha har det inte gått något vidare för i år. Conlight Ås har vunnit en gång i år. Wingait Holger har inte startat i år. Global Revolver har vunnit två gånger i år. Je T'aime Express har startar fyra gånger, två andraplatser. Dupont har det inte gått något vidare för i år. From Dust To Dawn har vunnit två gånger i år, segrade senast i tisdags. 3 hästar har inte startat i år. 9 hästar har startat, 11 segrar, 10 andraplatser. Betänk att det har varit riktigt tuffa motstånd också. Nuncio m.fl. i fyraåringsloppen och tungviktare på rikstoton. |
Jo, några av kriteriedeltagarna 2014 har väl gått hyggligt i år, men jag tror många ägare / tränare hade högre förhoppningar på 4-årssäsongen.
Pokalloppen på ÅBy och Sprintermästaren dominerades av hästar med prefixet US efter. Jag är tror inte det behövs fler 3åringslopp och att det blir svårt förlänga säsongen. Lopp blir det säkert, men blir dom så klassiga som vi vill ha dom |
Igår i Vass eller kass säger Huzelius att Neutron Broline skall strykas
Igårkväll kl 19:30 var den streckad på 4 % spelad till 12 gånger MEN INTE BORTTAGEN UR LOPPET Men nu är hästen struken!!! Någonstans brister det, ett lopp kan ur spelsynpunkt förändras radikalt om en häst stryk, men så är det knappast i detta fall. MEN varför stryks inte hästen direkt, bara ta upp mobilen och ringa eller ?? PS Det var inte tävlingar på Valla igår så jag gissar att Huzelius hörde ryckten om strykning tidigt på fredagen, knappast så att han "sprang på tränaren" på valla, även om det inte är helt omöjligt. |
Citat:
De förstår inte skillnaden för spelarna helt enkelt. Tycker att de har viktigare saker för sig. Sedan finns det andra som tycker att allt är okok om de har meddelat sig på något sätt. Och att det är upp till spelarna att hålla koll på allt själva. |
Det kan också vara så att det inte är helt enkelt att stryka hästar. Kanske är den som skall ta emot en strykning inte lika tillgänglig som dem som ringer och gör intervjuer eller söker spelobjekt? Det går ju inte att stryka en häst via internet, trots att det går att anmäla den vägen. Istället skall man enligt reglementet kontakta banans sekretariat eller måldomarnämnd.
|
Så det skulle vara lättare att stryka en häst Lördag morgon, före 10, än Fredag lunch.
På fredagen pågick väl lunchtravet på Åby, dvs full bemaning fr minst kl 11 till kl 15 och då menar jag full bemanning, borde varit massor av folk på Åbys sekreteriat. För övrigt tror jag inte många personer kan ta "golffredag" om banan har V75 på Lördagen Men tänk om det varit en nyckelhäst som ströks först på Lördagen fast det varit klart att strykning kommer att ske . 15 - 20 % av omsättning spelades igår massor av andelssystem gjorde igår flertalet av spelarna satt nog och funderade på hur lägga upp systemet, ivart fall lite funderande till fredagsölen Svagt att inte strykningarna sker omedelbart |
Ska bli spännande att se hur många system som lämnas in mellan 14:30 och 16:20, borde väl en jackpot omgång med storlopp bli minst det dubbla mot de ca 730000 bongar som är inlämnade 14:30.
|
Var har Lullus travsida tagit vägen??
|
N som kan det här ned trav, vad var det som var bra med den nya grafiken?
Jag blev mest irriterad , trodde att atg live skulle vara som vanligt , men tydligen styr tv4/kanal75 även det, Jag som anser mig vara en van tippare ser vart hästarna är utan massa siffror överallt som minimerar bilden av hästarna. Enligt mitt sett att se det var det här en försämring av upplevelsen, kanske någon ny spelare tycker det var intressant ,jag är tveksam, vore kul med synpunkter på det nya upplägget. |