![]() |
Det enda jag uppskattade med det nya upplägget är mellantiderna i grafik! STOR nytta när man sitter trångt till (möten, bröllop etc) och kikar utan ljud! TUMMEN UPP för det!
|
Citat:
Det jag ser som den stora proppen är ju att det måste ringas in. Det fungerar inte att göra det via internet. Då hade det troligen blivit betydligt tidigare strykningar. Kan man ordna det så löser sig de här bekymren tror jag. |
Citat:
Mellantiderna är perfekta att ha. Kilometer per timme förstår nog ingen. Ovalen tar alldeles för mycket plats. Nedräkningen av antal meter kvar måste anpassas till 100 meters intervall. Positioneringssystemet är bra, lite för känsligt bara. Överlag, helt okej, men ingen förbättring än. Kan dock bli det. Bort med ovalen och kilometertid, ändra till 100 meters intervall vid nedräkningen, förstora kilometertider uppe i höger hörn istället och gör positionerna något mindre känsliga. |
Citat:
Km/h var tydligen till för att vanligt folk ska "förstå" hur fort det går. Ja, nu vet alla att det går ca 45-55km/h. Men att det går exakt 48 eller 53 är det nog INGEN som förstår något extra av att veta. Att 48 km/h är 15-tempo och att 53 km/h är 09-tempo är det nog få som vet eller "förstår". Givetvis borde de så snabbt som möjligt gå över till trav-km-tider. De är naturligtvis inspirerade av NASCAR och att högsta chefen tror att folk tycker att trav är för svårt att man nu ska "förstå" hur fort det går. För NASCAR är det naturligt att relatera till km/h eftersom det handlar om bilkörning. Jag har varit på ATG om just detta. Fick svaret. Så här är det...och det kommer du att få leva med. Mycket tråkig attityd från dem eftersom det skulle vara MYCKET intressant att veta tempot momentant i tempo-växlingarna. Jag tror att det skulle gå att lösa med en mindre oval som dessutom INTE är dynamisk och vrids med. Det räcker utmärkt med en schematisk översiktsbild rakt ovanifrån. Det blir då lite mindre nummer-rutor. Men det skulle man lätt kunna lösa med att ge rutorna olika färger. Meternedräknaren som tickar för varje meter är mycket oskönt för ögat. Håller med dig. Men förmodligen räcker det att man går upp till tick var 10e meter för att det ska bli behagligt. Var 100e är nog onödigt grovt. Och jag håller med dig helt om att det är lite för "fladdrigt". Man måste nog ställa ner känsligheten. I stort håller jag med dig om alla punkter. Exakt hur mycket allt bör justeras är bara finlir. |
Citat:
Den nya studion tycker jag också om, MYCKET trevligare än atg lives mörka bdsm-studio som är hämtat från tv4nyheterna på 90talet. Starttiden är jag lite kluven till, men jag är inte helt emot faktiskt dock är uppehållet mellan avd 5 och 6 löjligt. Men det borde vara en hel v4 innan, tror ATG tjänar på de! Flytta första start en 40 minuter så blir det ett kortare uppehåll innan v75 och sista v4, jag gillade de upplägget! |
Tycker det var ok, varken mer eller mindre. Men tiden gillar jag inte alls, för det kommer krocka med socialantaganden nu när det är färdigt så sent. Angående pausloppet tycker jag dom ska lägga in det i något extra streckspel.
|
Tiden gav jag en chans igår, men gillar den inte.
Det blir för sent om man ska sitta och se alla loppen, så jag lär dra efter fjärde eller femte framöver. Tog för lång tid och lite för mycket skitsnack mellan loppen. Publiksiffran hög gentemot fjolåret så det var ju positivt. Dock, undrar vad publiksiffran var när Åby Stora Pris avgjordes? |
Ovalen har i sig inget värde, km-tiden ska bytas mot tempo som angives i samtliga travmedier-ATG gillar ju att förenkla,varför försvåra?
Positioneringsenheterna kan göras betydligt mindre och smalare. Oddsen flyttas längst ut i bildkant, inte några centimeter in. Vid närbilder ska ALLTID halvbild visas på övriga fältet, annars aldrig inzoomning. Förövrigt så har ingen av nymodigheterna tillfört mig något, speciellt inte beräknat till kostnaderna. Men förhoppningsvis finns det olika syn på mediet. Men betygen på kvällstidningarna oerhört lågt, fler som ger 1a än 5a på båda tidningarna, knappt godkänt totalbetyg. |
"Den nya tekniken" var väl ok kan jag tycka även om den i flera lopp ballade ur o ersattes med de fyra första-grafik.
Kan ändå tycka att de skulle kopiera befintlig gammal hederlig teknik från tex Hoosier Park, där enligt amerikansk modell olika nummer har olika färg, delad bild mellan hela fältet (åhh dessa inzoomningar :( ) och lite mer närbild på täten. Visst värmningar skall fortfarande vara olika färger olika lopp vilket förstås skulle ställa till det men men. https://www.youtube.com/watch?v=y3UQI5M8yj4 Att annonsera detta som något nytt känns magstarkt då det har använts i ett årtionde på större banor i nordamerika, men jaja kämpa på ATG. Edit: Sen tycker ju jag att det är tveksamt att ha en egen rad för odds, för mkt info o tar plats i bilden, även där ligger den "gamla" jänkartekniken före imo. |
Citat:
Sedan gillar jag inte alls att man gör flera stora förändringar samtidigt. Om man t ex är riktigt irriterad på nya tiden och får en fråga om vad man tyckte om grafiken så är risken stor att man har en avog inställning redan från start. Vad som haft vilken effekt på spel och publik och tittarsiffror är riktigt svårt ( omöjligt! ) att analysera. |
Citat:
Kmph - sjukligt Nedräkning - knäppt, dessutom kaka på kaka med ovalen och för all del loppet som visas. Positioneringen skulle jag gärna ha längst ned som i klippet från Hoosier Park https://www.youtube.com/watch?v=y3UQI5M8yj4 , men kanske en vanesak. |
Det här kändes som ATG's sista hopp.
Det gick inte bra. Schas med Skarplöth & Co. Avskaffa spelmonopolet NU och släpp in andra spelbolag på marknaden så att ATG antingen får höja standarden eller bli utkonkurrerade. |
>> AndyMart
Mjo, att försöka konkurrera med Premier League o sociala aktiviteter är ett djärvt grepp, vi får se om produkten duger. Har själv svårt att se det trots att jag gillar trav, inte ens säker på att jag väljer travet före fotbollen i vinter, tidigare har jag iaf följt första delen för att sedan se någon match, och på kvällen är ju inte TV prio ett precis en normal lördag... |
Citat:
km per timme kunde ju vara något om det även angavs så i programmet men det gör det ju inte så varför krångla till det med redundant information? Ovalen har jag aldrig förstått vitsen med, men visst får man se ett litet klipp från ett lopp har den funktion. Sen återigen hur orkar man lansera detta som en jättenyhet, visa upp på mässor etc när det funnits i evigheter over there... snälla ta en titt på befintliga lösningar nästa gång ATG så spar ni massor av vedermödor o pengar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
/ TT |
Strappa? Menar du att ATG investerat 100-150 mlljoner i teknik som endast är avsett att locka nya kunder? Som är upplves mindre viktiga eller t o m ointressant för befintliga?
Då känns det som svårligen motiverade investeringar, speciellt som ATG verkar fullständigt ointresserade av förslag om förbättringar. Skulle dessa kostnader generera 100 miljoner extra per år i bruttoomsättning(Skarplöths mål), får ATG köra i 20 år för att betala av kostnaderna. Låter som en direkt urusel investering i mina ögon om det endast gjorts för nya kundgrupper. Förövrigt så är det ju klarlagt att TROTS en fet mediakampanj kryddad med rejkback a 25kr/100 från kvällstidningarna så tangerades endast omsättningen från 2013.(som var ett katastrofår för ATG förövrigt) Mja, jag är ännu mer skeptisk i dag än innan jag sett satsningen, men hoppas det går bra för sporten behöver framgång. Tror på att ATG släpper halvårssiffrorna kommande vecka och berättar hur framgångsrika dom varit, för att dölja de miserabla siffrorna i går. Men Skarplöth kommer INTE nämna totonetto, eller hur mycket mer prispengar travet får 2016 , trots hyggligt halvårsresultat, för alla pengar är redan intecknade i betalning av studio och positionering. |
Citat:
|
Jorma vann sitt första lopp direkt i Finland och tog därmed sin 10 000:e seger :clap:
Men han fortsätter direkt med en ny rekordjakt! Flest antal segrar på en dag. Han har nu vunnit 3/3 och har 7 betrodda hästar kvar att köra. Heja Jorma! |
4 av 4 nu - otroligt häftigt!
Heja Jorma! |
Citat:
Jorma 5/5!!! :cheers: |
Citat:
Makalöst! |
Citat:
Slutresultat av Mr Magic Jorma Kontio. 10000 vinster idag redan i första loppet i Finland och totalt 6/9 lopp vunna i Finland under em/kväll. Tangerade då sitt personbästa med dessa sex vinster på en bana/dag. Grattis Jorma! |
Citat:
Omsättning lördag 15 aug, kl 18:53 V75: 85 101 946 kr, kl 16:25 Vinnare: 808 747 kr Att dela ut till 7 rätt 40 147 261 kr, till 6 rätt 11 063 253 kr och till 5 rätt 22 126 506 kr Tiden är 18.53 på kvällen är inte det svagt???? |
Citat:
Det kommer att gå att plocka ut massor av "godis" från rådatat i framtiden som är helt riktad till "vana spelare". Däremot är jag ganska säker på att just live-grafiken varken var riktad till dig eller mig. ( Även om den förhoppningsvis tilltalar även oss efter lite tweak-ande. ) När det gäller ÅSP-omsättningen så landade den ju nästan på pricken på ATGs prognos på ca 85M ( räknat på 40M till en ensam vinnare i reklamen ). |
Citat:
Ett gott bevis på att omsättningen var en besvikelse var att 40 miljoner utlovades till en ensam vinnare i reklamen. Det var först sista sekunderna det uppnåddes med ett fitthårs marginal. |
Citat:
|
Det finns ingen rådata att plocka ut såvida inte ATG publicerar data, vilket kräver utökade startlistor åtminstone på nätet, kommer atg göra det? För de vill ju inte visa streckprocent av rädsla"risk för missförstånd" (orsaken är att UtlandsAffes skott påverkar streckprocent hårt i vissa fall, det blir för tydligt när en häst går från 20%-40% på strecklistan, men endast från 10% till 14% på volym)
ATGs förenklingsiver är monumental , så jag är rädd vi kommer få vänta länge på någon data från positioneringssystemet. Dock vet jag att Strappa har bra kontakter inom tekniska delen på ATG, så han vet nog när det kan tänkas komma? Vad det gäller omsättningen så var den naturligtvis satt rekordlågt, för att öka möjligheterna till att ATG skulle få publicera "SUCCE" löpet på Aftonbladet/Expressen. Vilket med all önskvärd tydlighet sprack . Tror INTE Skarplöth eller Lindberg ger en straffspark ytterligare gällande "20% ökning på v75" för då kommer de få tugga 25% sänkning på lördag (förra året Jackpot på Romme med 84 milj i omsättning) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Däremot är jag lite grann inne på att se om det går att inte bara mäta kuskarnas prestationer, utan också de stora tränarnas. Har de många strukna hästar, många galopper och diskningar, finns det spelvärde och hur lyckas de olika kuskarna man använder. Hur utvecklas deras träningslistor etc. Jag tror man kan göra en del roligt där med månadsvis uppföljning. |
V75-dagar 2016..
Tycker synd om de aktiva.. först ska de hålla på halva lördagkvällarna och nu ska de inte heller få fira jul / nyår med familjen (eller så kommer det bli halvtomma lopp de dagarna). Jag gissar att den 25:e dec kommer ses som ordinarie omgång trots att V75-finalerna på Solvalla var ordinarie i år eftersom den inte ligger förrän på måndagen nästa år. https://www.travsport.se/article/2.240/1.483364 |
Citat:
Men visst är det tätt på given i slutet av året, och för den delen även Juli, Augusti & September. Det ger ATG helt oanade möjligheter till att förvirra spelarna med olika starttider och spelformer varje V75-dag. |
De som styr i ATG och ST, Skarplöth & Co respektive Johan Lindberg & Co, får två veckor till på sig. Händer inget, in med nytt blod.
Man kan inte göra fel efter fel och förvänta sig att sitta kvar. |
Citat:
|
Citat:
|
Söndagarna brukar vara mest skräp numera, men i morgon, sönd 23 aug, tar atg ännu ett steg ner i bottenträsket när Övrevolls galoppbana i Norge blir svensk huvudbana för V64.
Skulle omsättningen bli 2,5-3 mkr från Sverige måste dom vara supernöjda. Hur tänker dom egentligen när detta får ske i en tid när dom gör allt för att öka omsättningen ? |
Bedrövligt
|
Jag rekommenderar verkligen inte någon att gå med i något Tillsammansbolag hos ATG. Det verkar som alla drabbas av fegisspik syndromet, när spelkassan börjar bli över 5000kr. Har nu testkört ett antal bolag under två månaders tid och som bäst har man fått några sexor med usel utdelning. Spara pengarna och lira egna system istället. Tror att jag gick back cirka 32.000kr under testperioden hos alla de här bolagen. Testet körde jag enbart för nöjes skull. Då vet ni.
|