Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

AndyMart 2015-08-27 17:47

Ahlsell Derby Classic blir spännande att se på Derbysöndagen.

Heinz Wewering och några till utländska mot det svenska gardet. Förhoppningsvis kör Stig H!

AndyMart 2015-08-28 10:01

http://www.bilddump.se/bilder/201508...249.15.184.png

Allt om derbyt. Vem ska dit?

AndyMart 2015-08-28 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 452841)
Det ligger i människans natur att vi vill bli omtyckta, undvika att folk tycker vi är konstiga, odugliga, och snackar skit om oss.
Därför är det svårt att vara konsekvent i sitt spelande när man börjar spela med andras pengar.
Låt säga att du alltid har spelat med 2 "skrällspikar" som har högst 20% av insatsen på sig, och att du alltid har tagit bort "dåliga" favoriter.
Frågan nu är om du pallar med det, då 10 andra börjar ifrågasätta vad du gjort.
Vinner favoriten får du skit, vinner inte dina spikar får du också skit.
Du kanske vet ALLT om spelteori, men det är lätt att bli påverkad av de andra och börja ändra ditt sätt att spela för att SLIPPA få skit.

Håller med. Det är ett stort problem när man spelar tillsammans med andra, att man fegar ur och gör lite mer "som alla andra".

Därför spelar jag inte tillsammans så ofta längre, omedvetet spelar du inte som du skulle gjort själv om det går dåligt med andra ett tag.

Numera kör jag bara V75 Tillsammans system när Jägersro kör speciella tävlingar eller om det kan vara en intressant V75a. Derbylördagen är t.ex. en sådan omgång.

Viroid 2015-08-28 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 453184)
Håller med. Det är ett stort problem när man spelar tillsammans med andra, att man fegar ur och gör lite mer "som alla andra".

Därför spelar jag inte tillsammans så ofta längre, omedvetet spelar du inte som du skulle gjort själv om det går dåligt med andra ett tag.

Numera kör jag bara V75 Tillsammans system när Jägersro kör speciella tävlingar eller om det kan vara en intressant V75a. Derbylördagen är t.ex. en sådan omgång.

Det gäller ju att man har definierat vilken spelstrategi man skall ha, och att man sedan håller sig till den.

Vi har haft ett bolag här i Hälsingland under rätt många år nu, där vi brukar ha runt 50 andelar á 300kr på lördagar. Några köper mer än en andel, så vi är inte 50 personer. Tillsammans har vi en grymt bra koll på hästarna som finns här i våra trakter. Det ger bra insikt när omgångarna avgörs i området från Solvalla/Eskilstuna och upp emot Solänget/Östersund, och det försöker vi utnyttja på bästa sätt. Det är "generalparagrafen".

Nästa syfte är att vi spelar reducerat enligt statistiska samband. Otroliga utfall lyfts ut, olönsamma utfall lyfts ut, vi lägger tyngdpunkten på utfall som brukar ge positiv avkastning. Vi har varit hyfsat framgångsrika, men det har varit stolpe ut vad gäller de stora vinsterna. Men så länge vi hållit oss till de två huvudpunkterna så har det inte varit så mycket gnäll när det inte gått vår väg.

Nu har vi lagt ned bolaget tills vidare, det var för många som inte ville fortsätta när starttiderna ändrades.

AndyMart 2015-08-28 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 453235)
Det gäller ju att man har definierat vilken spelstrategi man skall ha, och att man sedan håller sig till den.

Vi har haft ett bolag här i Hälsingland under rätt många år nu, där vi brukar ha runt 50 andelar á 300kr på lördagar. Några köper mer än en andel, så vi är inte 50 personer. Tillsammans har vi en grymt bra koll på hästarna som finns här i våra trakter. Det ger bra insikt när omgångarna avgörs i området från Solvalla/Eskilstuna och upp emot Solänget/Östersund, och det försöker vi utnyttja på bästa sätt. Det är "generalparagrafen".

Nästa syfte är att vi spelar reducerat enligt statistiska samband. Otroliga utfall lyfts ut, olönsamma utfall lyfts ut, vi lägger tyngdpunkten på utfall som brukar ge positiv avkastning. Vi har varit hyfsat framgångsrika, men det har varit stolpe ut vad gäller de stora vinsterna. Men så länge vi hållit oss till de två huvudpunkterna så har det inte varit så mycket gnäll när det inte gått vår väg.

Nu har vi lagt ned bolaget tills vidare, det var för många som inte ville fortsätta när starttiderna ändrades.

Givetvis nödvändigt att sätta upp tydliga riktlinjer att hålla sig efter men det blir lätt så att man glider av det lite till slut ändå.

Moonfala 2015-08-29 11:39

Intervjuer "inför live" på nya plattformen?

Hej!

Är det någon som har hittat intervjuerna som på nuvarande plattformen atg.se ligger på startsidan i fliken "inför live"?

När man tittar i hjälptexten om nya plattformen står det:
"Tips och nyheter på samma ställe som startlistan
Nu behöver du inte hoppa mellan startsidan och startlistorna för att ta del av tips, intervjuer och nyheter. Den information som berör den startlista som du tittar på, finns tillgänglig i startlisteläget."

Jag har aldrig hittat några intervjuer där, bara en flik med nyheter som motsvarar nyheterna i nyhetsfliken på gamla plattformen ("inför V75:") men jag vet inte om intervjuerna är något som ploppar upp mycket senare på nya plattformen och jag bara missat dem? Jag brukar ofta titta på dessa intervjuer och det skulle ju inte bli kul att bara bli av med dem när den nya plattformen ersätter den nuvarande.

Migge 2015-08-29 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av Moonfala (Inlägg 453337)
Hej!

Är det någon som har hittat intervjuerna som på nuvarande plattformen atg.se ligger på startsidan i fliken "inför live"?

När man tittar i hjälptexten om nya plattformen står det:
"Tips och nyheter på samma ställe som startlistan
Nu behöver du inte hoppa mellan startsidan och startlistorna för att ta del av tips, intervjuer och nyheter. Den information som berör den startlista som du tittar på, finns tillgänglig i startlisteläget."

Jag har aldrig hittat några intervjuer där, bara en flik med nyheter som motsvarar nyheterna i nyhetsfliken på gamla plattformen ("inför V75:") men jag vet inte om intervjuerna är något som ploppar upp mycket senare på nya plattformen och jag bara missat dem? Jag brukar ofta titta på dessa intervjuer och det skulle ju inte bli kul att bara bli av med dem när den nya plattformen ersätter den nuvarande.

Info om redaktionellt material finner du här: http://fraga.atg.se/org/ab-trav-och-.../experttips-1/

pistje 2015-08-29 12:47

Reducerat system

https://imgi.se/image/q3
Hej!
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?

Pistje

pistje 2015-08-29 12:53

Sorry

Moonfala 2015-08-29 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av pistje (Inlägg 453359)
Hej!

Pistje

Pistje

Hej!

Jag kan inte heller så mycket men jag ser inget fel i din ABC-ranking men utifrån den får du ju 392 rader så jag tror att du hade fått 6 rätt om du hade lämnat in för 392 kronor. Nu har du ju reducerat den dessutom och där försvann antagligen sexan. Satte du någon regel för reduceringen så var det antagligen den som felade.

doob 2015-08-29 13:13

Citat:

Hej!

Pistje

Pistje

Varför ställde du inga krav om D-häst när du använder det?

HPT 2015-08-29 13:24

Citat:

Hej!

Pistje

Pistje

Det borde blivit 6 rätt. Gjorde samma system i HPT, se bild (att markera D-hästar är meningslöst, likaså att markera A-hästar i lopp 5 och 6, och även att välja att 3 A-, B- eller C-hästar ska kunna vinna).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...er20150828.png

pistje 2015-08-29 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 453368)
Varför ställde du inga krav om D-häst när du använder det?

Ja, bra fråga. Är som sagt ny på det här med reducerade system. Men är det de som är felet?
Men skulle jag få lov att ta minst 1 D häst eller hade minst 0 D häst gjort susen?
Vad jag förstått så bygger t ex jokersystemet in sådant automatiskt i systemet tyckte jag dem sa på filmerna?
Så vad skulle jag ställt för krav då?
Tacksam för alla svar verkligen!

pistje 2015-08-29 13:29

HPT:
Du får ju 15 kuponger jag 12 kuponger? Vad gör jag för fel alltså?
Gick ju bara miste om 130 000kr, kaffepengar med andra ord så ingen fara så!!:cry: :ohmy: :lol:

bingotant 2015-08-29 13:31

La in samma rad i jokersystemet, gav samma kostnad och 6 rätt. Vad använder du för program?

pistje 2015-08-29 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av bingotant (Inlägg 453376)
La in samma rad i jokersystemet, gav samma kostnad och 6 rätt. Vad använder du för program?

jokersystemet.se webversionen

Kan du printscreena, är du snäll.. Om du har tid alltså?

HPT 2015-08-29 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av pistje (Inlägg 453375)
HPT:
Du får ju 15 kuponger jag 12 kuponger? Vad gör jag för fel alltså?
Gick ju bara miste om 130 000kr, kaffepengar med andra ord så ingen fara så!!:cry: :ohmy: :lol:

Beror möjligen på att vi har olika algoritmer för att skapa kuponger. Ibland är det tvärtom, att det blir färre kuponger i HPT.

Det ser dock ut att finnas en bugg nånstans i Jokers webbversion. Antingen är det inte systemet som visas som har rättats, eller så funkar inte rättningen som den ska...

bingotant 2015-08-29 13:40

Låter väldigt konstigt. Du gjorde inte en version och lämna in den och sen ändrade plats på någon häst? T.ex järvsö rasmus mot qravatt eller liknande? Sånt brukar jag sitta och roa mig med, att ändra om och fundera efter loppen satt igång och ibland vet man knappt hur system såg ut som man lämnande in.

Du kan gå in på ditt atg konto och titta på varje kupong för sig och se vart nånstans det gått fel. Enligt mitt program ska den vinnnande kupongen kostat 42kr.

bingotant 2015-08-29 13:54

Vinsten som är på din screenshot stämmer överens om man plockar bort Järvsö Rasmus och tar med en annan häst.

AndyMart 2015-08-29 19:37

Nu laddar vi!

Manprinsen 2015-08-29 20:33

Nån annan som har reagerat på det vansinniga V75 schemat 2016?

V75-schemat kring jul, 2016

23:e december, fredag, Örebro

25:e december, söndag, Umåker

26:e december, måndag, Solvalla

28:e december, onsdag, Halmstad
31:e december, lördag, Mantorp

Har kan vi snacka om totalt urvattning, och frågan är hur dom aktiva ska palla med detta? Umåkers omgång lär ju vara totalt stendöd t.ex. Största kusknamnen blir Ove A Lindqvist och Robert Dunder?

Emeffeff 2015-08-29 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 453562)

Har kan vi snacka om totalt urvattning, och frågan är hur dom aktiva ska palla med detta? Umåkers omgång lär ju vara totalt stendöd t.ex. Största kusknamnen blir Ove A Lindqvist och Robert Dunder?

Helt sinnessjukt, har aldrig sett nåt liknande vad gäller V75. Försöker man krama ut några sista extra miljoner i omsättning innan bokslutet eller vad fan är det frågan om? Kan inte hitta något logiskt argument överhuvudtaget.

bingotant 2015-08-30 02:25

Enda anledningen jag kan se är att dom kan samla ihop jackpotpengar från fem omgångar och ha en extrakryddad årsfinal 31 dec.

Strappa71 2015-08-30 04:48

Citat:

Ursprungligen postat av bingotant (Inlägg 453579)
Enda anledningen jag kan se är att dom kan samla ihop jackpotpengar från fem omgångar och ha en extrakryddad årsfinal 31 dec.

Fast Jackpot-pengar från 17e+23e+25e betalas ut i 7-rättspotten den 26e.

Så för att det ska mega-super-duper-jackpott krävs det en 7rättsjackpot den 26e.

Jag tror att man har upptäckt ( delvis korrekt ) att folk spelar mer när de är lediga ( vilket många är ).

Och folk spelar på det som heter V75 ( än så länge ).

Att det t o m blir för mycket för hardcore-trav-fansen och att hästmaterialet inte har en chans att räcka till för att hålla "äkta" V75-kvalitet tror jag varken att man förstår eller tar hänsyn till.

sigh 2015-08-30 09:55

ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt)

2013 hoppade jacken över annandagen trots att de sa att den skulle utfalla vid ordinarie tävlingar. Är detta ändrat efter det?

Strappa71 2015-08-30 10:38

Hmm. Det stämmer. Men ATG har vimsat med fördelningen av jackpottarna lite hit och dit. Om jag inte minns fel så är den här nya striktare uppdelningen inte så gammal.

Vi får se vad som händer. Jag ska ställa frågan på fråga.atg.se så får vi se vad de svarar.

Viroid 2015-08-30 15:29

2013 hade man den mycket dåliga smaken att kalla finalerna på Solvalla annandag jul för extra V75, därav ingen jackpot då. Det kördes ordinarie V75 på lördagarna 21:a och 28:e. Man har dock insett att det är väldigt korkat att göra så, så det blev en uppsträckning och nu har man lovat att finalerna på Solvalla den 26/12 alltid skall vara ordinarie V75 hur veckodagarna än infaller.

ExtremtRik 2015-08-30 18:44

Raderat.

Äsch trött är ordet.

Viroid 2015-08-30 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 453562)

Ja, jag har reagerat. I och med att det är V75 så är prissummorna garanterade till minst 100.000kr i förstapris, och utan snålskala. Vad finns det för anledning att hälla pengar över hästarna som springer runt den veckan, när man i övrigt sparar och gnetar? Är det att föra svensk travsport framåt när man premierar de hästar som bara duger på vintern? Det spelar ingen roll om det är norr eller syd, liten bana eller stor bana, det kommer bli medelmåttorna som tjänar mest på det här.

En lös idé är att man sparar BC-finalerna till jultider så att det finns någon anledning att hålla igång unghästarna så länge.

PS Ulf Ohlsson kommer nog till Umeå DS

enstahill 2015-08-31 00:56

ang. U. Olsson kommer till Umeå!.En som inte kommer med garanti är Björn Goop, han försökte med att få startpengar, flygpengar m.m till Boden 2014. Han är persona no grata på boden tills han gör avbön med sina försök att mjölka pengar. Avd. Mycket vill ha mera!

Viroid 2015-08-31 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av enstahill (Inlägg 453678)
ang. U. Olsson kommer till Umeå!.En som inte kommer med garanti är Björn Goop, han försökte med att få startpengar, flygpengar m.m till Boden 2014. Han är persona no grata på boden tills han gör avbön med sina försök att mjölka pengar. Avd. Mycket vill ha mera!

Det var val då Kymi GP låg samma dag och det blev mycket dividerande om flygresor hit och dit? Erik och Johnny avstod sina styrningar i Finland och valde Boden, Björn körde Timoko till vinst i Finland och avstod Boden.

Björn körde inte på Boden i år heller, såg jag nu...

enstahill 2015-08-31 01:39

Han hade väl lite känsla att han inte va särskilt välkommen detta år! Cred till Sportchefen som inte gör skillnad på folk och folk. Läste lokalblaskan då det hände (2014), Goopen imponerade inte på människorna där uppe!, En stilla undran är hur det kommer sig att folk är så jävla giriga?

Knutman 2015-08-31 09:11

PS! Ulf Ohlsson har betalt för resor och uppehälle när han åker/flyger/ till Boden och kör alla tävlingsdagar,
such is life-inom travet.

robust 2015-08-31 09:47

Vill man ha de bästa kuskarna på plats, får man såklart betala för det. Och under Juletiden ska de ha trippel ersättning tycker jag. Ingen ska behöva jobba gratis under julen eller midsommar.

Altoc 2015-08-31 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Knutman (Inlägg 453692)
PS! Ulf Ohlsson har betalt för resor och uppehälle när han åker/flyger/ till Boden och kör alla tävlingsdagar,
such is life-inom travet.

Glöm det! Inte från Bodentravet i alla fall.

AndyMart 2015-08-31 16:03

ExtremtRik 2015-08-31 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 453694)
Vill man ha de bästa kuskarna på plats, får man såklart betala för det. Och under Juletiden ska de ha trippel ersättning tycker jag. Ingen ska behöva jobba gratis under julen eller midsommar.

Rimligt för normala människor men märks du inte provat travbranschen.

Tror du hästslötarna har något val? Eller får något extra? Det är dessvärre legio att inte ens få kompledigt.

Därför är de nya tiderna och tävlingar tex Nyårsdagen ett horribelt påhitt.

Du skulle bara veta.

Manprinsen 2015-08-31 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 453680)
Det var val då Kymi GP låg samma dag och det blev mycket dividerande om flygresor hit och dit? Erik och Johnny avstod sina styrningar i Finland och valde Boden, Björn körde Timoko till vinst i Finland och avstod Boden.

Björn körde inte på Boden i år heller, såg jag nu...

Det där är nog närmare sanningen än det första inlägget. Finns ju en uppsjö av artiklar att läsa om flygstrulet ifjol som fick vissa kuskar att ändra om i sina scheman. Tror inte ett skit på att Björn har försökt mjölka folk på startpengar.

Altoc 2015-08-31 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 453724)
Det där är nog närmare sanningen än det första inlägget. Finns ju en uppsjö av artiklar att läsa om flygstrulet ifjol som fick vissa kuskar att ändra om i sina scheman. Tror inte ett skit på att Björn har försökt mjölka folk på startpengar.

Då tror du fel.

Manprinsen 2015-08-31 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 453728)
Då tror du fel.

I så fall är det ju jävligt märkligt att det inte står ett ord att läsa om detta någonstans? Vilka hästägare skulle det ha gällt t.ex? Varför har ingen yppat ett ord om detta i massmedia? Annars brukar ju folk vara rätt pigga på att tipsa om skit som får idrottsmän och kändisar att framstå i dålig dager.