Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

hatten1 2015-08-23 00:26

1 mille borde vara max

hoola 2015-08-23 10:45

Taktik

Ur Travnet:

"Örjan Kihlström körde en av sina patentstyrningar när han direkt styrde ner invändigt och fick fjärde invändigt i första sväng. Kihlström var länge fast men in på upploppet hade Örjan helt fritt med D´One ... "...och knappa 50 meter kvar var det hela klart.

Walmann hade även Magic Tonight till start under kvällen... var snabbast iväg när bilen släppte men Kihlström släppte direkt ifrån sig taktpinnen.
Från tredje invändigt sökte Örjan fritt mitt på upploppet men det fanns ingen lucka. Kihlström fullföljde då invändigt in i mål ."

Viroid 2015-08-23 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 452407)
Söndagarna brukar vara mest skräp numera, men i morgon, sönd 23 aug, tar atg ännu ett steg ner i bottenträsket när Övrevolls galoppbana i Norge blir svensk huvudbana för V64.

Skulle omsättningen bli 2,5-3 mkr från Sverige måste dom vara supernöjda.

Hur tänker dom egentligen när detta får ske i en tid när dom gör allt för att öka omsättningen ?

Man har dessutom tagit jackpotten från i fredags, 1.080.512kr och delar ut den idag på dessa norska galopptävlingar.

Bonbon 2015-08-23 12:42

Någon har säkert koll på omsättningen för travet kontra galoppen vad gäller spelet?

Viroid 2015-08-23 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Bonbon (Inlägg 452433)
Någon har säkert koll på omsättningen för travet kontra galoppen vad gäller spelet?

Omsättningen har jag koll på, men vad som är vad utav omsättningen har väl knappt ATG koll på. Jag har således ingen aning om hur stor andel av dagens omsättning som är svensk, eller som är norsk, dansk, finsk, amerikansk, belgisk etc. Inte ens när tävlingarna går i Sverige redovisas det, och därför är omsättningssiffrorna egentligen bara ett mått på potten man spelar om, inte hur det går för ATG i sin strävan att tjäna pengar åt travsportens aktiva.

Ztazze 2015-08-23 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 452432)
Man har dessutom tagit jackpotten från i fredags, 1.080.512kr och delar ut den idag på dessa norska galopptävlingar.

Helt åt helvete, milt uttryckt.... :gun_bandana:

Bonbon 2015-08-23 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 452440)
Omsättningen har jag koll på, men vad som är vad utav omsättningen har väl knappt ATG koll på. Jag har således ingen aning om hur stor andel av dagens omsättning som är svensk, eller som är norsk, dansk, finsk, amerikansk, belgisk etc. Inte ens när tävlingarna går i Sverige redovisas det, och därför är omsättningssiffrorna egentligen bara ett mått på potten man spelar om, inte hur det går för ATG i sin strävan att tjäna pengar åt travsportens aktiva.

OK, tack för svar Viroid.

hatten1 2015-08-23 18:41

Intressant med positioneringssystemet. Det är tänkt att man utöver en förhöjd tittarupplevelser och inte minst förbättra tydligheten av hästarnas positioner i fältet.
Detta är inte gjort eller utvecklat för mig, då hade det sett annorlunda ut. Men frågan är om det är gjort för något annan eller helt enkelt ett uselt utfört hantverk?

De amerikanska man ser är oändligt mycket vassare, men de dög inte åt ST/ATG utan man ville göra något bättre? Eller helt enkelt se till att ytterligare kollegor/Vänner/Familj/Företag tjänade pengar på sporten? Jag lutar åt det sistnämda.

Dagens grafik är så otydligt, och felar så ofta, att inga som helst statistiska värden finns att hämta är min slutledning, rätta mig om jag har fel Viroid och Strappa mfl?

Att släppa något så ofullständigt utvecklat och med så tveksam design påvisar i min värld att Kejsaren ÄR naken. De så kallade tvpågarna är inget annat än ett gäng lallare som endast kommer mjölka sporten på pengar och förhindra modernisering av kvalitet och kvantitet.

// Hatten

AndyMart 2015-08-23 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 452461)
Intressant med positioneringssystemet. Det är tänkt att man utöver en förhöjd tittarupplevelser och inte minst förbättra tydligheten av hästarnas positioner i fältet.
Detta är inte gjort eller utvecklat för mig, då hade det sett annorlunda ut. Men frågan är om det är gjort för något annan eller helt enkelt ett uselt utfört hantverk?

De amerikanska man ser är oändligt mycket vassare, men de dög inte åt ST/ATG utan man ville göra något bättre? Eller helt enkelt se till att ytterligare kollegor/Vänner/Familj/Företag tjänade pengar på sporten? Jag lutar åt det sistnämda.

Dagens grafik är så otydligt, och felar så ofta, att inga som helst statistiska värden finns att hämta är min slutledning, rätta mig om jag har fel Viroid och Strappa mfl?

Att släppa något så ofullständigt utvecklat och med så tveksam design påvisar i min värld att Kejsaren ÄR naken. De så kallade tvpågarna är inget annat än ett gäng lallare som endast kommer mjölka sporten på pengar och förhindra modernisering av kvalitet och kvantitet.

// Hatten

Väldigt väl sammanfattat.

ExtremtRik 2015-08-23 19:22

Om jag ser på kapplöpningar ser jag hellre på jänkardito.

Förutom positionssystemlalleriet orkar jag bara inte med saxbanor och en myriad av tipsters och nu oxå Peter Andersons märkliga emfas på något ord i varje mening till och med i loppreferat.

Jag orkar inte med skiten, sluta nu ATG !

ExtremtRik 2015-08-23 19:32

Man kan inte koka soppa på en spik, man kan böja spiken till oigenkännlighet men det hjälper inte.

Det spelar inte någon roll, eller fel det blir bara kalkon, hur många dårar som slängs in i programmen, det blir bara sämre.

Strappa71 2015-08-23 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 452461)

// Hatten

1) Det är inte gjort för dig.

2) Det är omöjligen färdig-optimerat idag. "Trav"-fingertoppskänslan hos t ex den exekutiva producenten känns skrämmande usel. Det är förmodligen en av orsakerna till att det ser ut som det gör. Jag är lååååångt ifrån imponerad än så länge.

3) Det verkar som att transpondrar har lossnat vid fler än en tillfälle samt att man haft problem med enstaka fasta sändare. Obegripligt dåligt att inte den delen av tekniken sitter till 110% på ett splitternytt system.

4) Rådatat, den dag när data-insamlingen kommer upp till 99.99%, kommer att möjliggöra "data-mining" av aldrig tidigare skådat slag. Dvs, om inte man målar in sig i förenklingshörnet som vanligt. Om man ska ta de första två tävlingsdagarna med datainsamling som måttstock ser det dock inte så lovande ut alls.

Viroid 2015-08-23 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 452469)
1) Det är inte gjort för dig.

2) Det är omöjligen färdig-optimerat idag. "Trav"-fingertoppskänslan hos t ex den exekutiva producenten känns skrämmande usel. Det är förmodligen en av orsakerna till att det ser ut som det gör. Jag är lååååångt ifrån imponerad än så länge.

3) Det verkar som att transpondrar har lossnat vid fler än en tillfälle samt att man haft problem med enstaka fasta sändare. Obegripligt dåligt att inte den delen av tekniken sitter till 110% på ett splitternytt system.

4) Rådatat, den dag när data-insamlingen kommer upp till 99.99%, kommer att möjliggöra "data-mining" av aldrig tidigare skådat slag. Dvs, om inte man målar in sig i förenklingshörnet som vanligt. Om man ska ta de första två tävlingsdagarna med datainsamling som måttstock ser det dock inte så lovande ut alls.

Jag hoppas att det hittills bara varit otur och intrimning, men det har ju på intet sätt blivit bättre för varje sändning som gått. Snarare tvärtom. Det gör att jag börjar tveka lite på att de här grejerna verkligen har så bra prestanda som man vill göra gällande.

joalore 2015-08-24 08:13

Ta bort den nya grafiken med positioneringsystemet. Det enda jag skulle vilja ha är att dom precis som i Frankrike fryser bilden en kort stund vid målgång, jag tycker att det kan vara svårt att se vem som är först i mål ibland.

ExtremtRik 2015-08-24 08:45

Citat:

Ursprungligen postat av joalore (Inlägg 452478)
Ta bort den nya grafiken med positioneringsystemet. Det enda jag skulle vilja ha är att dom precis som i Frankrike fryser bilden en kort stund vid målgång, jag tycker att det kan vara svårt att se vem som är först i mål ibland.

Anledningen att den behövs är att en Wannabe filmregissör APA sitter o klipper in närbilder i loppen hela tiden.

hoola 2015-08-24 13:25

"En sida som däremot går i graven är Atg Classic. Enligt ATG är sajten för omodern och inte går att utveckla som företaget önskar."

Det tycker jag är tråkigt.Man måste inte ständigt utveckla något som fungerat i decennier.Ingen utvecklar mer eller avskaffar C6-kuvert, "vässbara" blyertspennor eller synålar.Funkar de så funkar de.

pjaer 2015-08-24 14:11

Dom vill säkert att man inte ska kunna hämta data från deras sida...

hatten1 2015-08-24 15:10

60 000 tittare i lördags , det är 1000 färre än innan V75-NyaTider . Det blir spännande för Viharsett-pojkarna närmsta månaderna .

Strappa71 2015-08-24 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av pjaer (Inlägg 452500)
Dom vill säkert att man inte ska kunna hämta data från deras sida...

De vill ha kontroll på hur hårt deras web-servrar belastas. Det finns dedikerade lösningar för att hämta rådata i större block från dem. ( AIS )

Om jag har förstått det rätt så kommer det att vara minst lika lätt att "screen-scrape"-a på nya atg.se som det var på Classic.

AndyMart 2015-08-24 16:20

http://oi60.tinypic.com/331m97p.jpg

incitatus 2015-08-24 20:13

För en nybörjare är det här med kilometertid frömodligen aningen svårförstått, med lite vana så 'r det greppbart och ganska smart upplägg som gör att man

- kan bedöma hästarna på tillägg kontra start
- tider på olika distanser och startmetod

man lär sig att vissa banor är snabbare än andra, men ibland är banorna inte så snabba och på vinterhalvåret är tiderna sämre på nästan alla tävlingsdagar.

MEN NU TVINGAS ÖGAT TILL ATT KOLLA FARTEN I km / H

varför det, totalt onödigt, säger mig inget vi har km tid och det har fungerat sedan urminnes tider, både i loppresultat i deltider för 1a 500 / varv etc och för egen klockning i värmning eller efter galopp

Har aldrig inom hästsporten sett km/h, inte i galoppen inte i USA eller Frankrike,

saknar titt som tätt mellantider i loppen men aldrig aldrig har jag upplevt att jag saknar hastigheten i km per timme inom travsporten

förvirrande och onödigt,

Strappa71 2015-08-24 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 452534)
För en nybörjare är det här med kilometertid frömodligen aningen svårförstått, med lite vana så 'r det greppbart och ganska smart upplägg som gör att man

- kan bedöma hästarna på tillägg kontra start
- tider på olika distanser och startmetod

man lär sig att vissa banor är snabbare än andra, men ibland är banorna inte så snabba och på vinterhalvåret är tiderna sämre på nästan alla tävlingsdagar.

MEN NU TVINGAS ÖGAT TILL ATT KOLLA FARTEN I km / H

varför det, totalt onödigt, säger mig inget vi har km tid och det har fungerat sedan urminnes tider, både i loppresultat i deltider för 1a 500 / varv etc och för egen klockning i värmning eller efter galopp

Har aldrig inom hästsporten sett km/h, inte i galoppen inte i USA eller Frankrike,

saknar titt som tätt mellantider i loppen men aldrig aldrig har jag upplevt att jag saknar hastigheten i km per timme inom travsporten

förvirrande och onödigt,

Har sett mph i den nordamerikanska varianten av pos-system. Lika obegripligt det.

Precis som du konstaterar så är km/h intressant i ca 1 lopp. Det är så länge det tar innan man "förstår hur fort det verkligen går". Men "förstår" någon verkligen skillnaden mellan 48km/h och 52km/h? Jag tror inte det. Därför är det helt meningslöst att visa momentanhastigheten i något annat än min+sek / km.

Tyvärr så styrs det här av direktiv från "högsta ort". Man tror att det är sånt här som behövs för att fler ska "förstå". I själva verket är det ju precis tvärtom. Det är ju i km-tider som kommentatorer och referenter redovisar alla mellantider. Då hade det varit helt perfekt att få se momentanhastigheten i samma enhet. Då skulle fler lära sig snabbare. Om farten ligger runt 10-tempo i ett antal 100 m så SER man ju det.

Jag har fått signaler som tyder på att man tyvärr inte tänker ta in särskilt mycket feedback utifrån alls. "Det är så här vi tänker göra."

mocka 2015-08-25 01:29

Bengt Adielsson funderade i en krönika för ett par veckor sedan över vilka som skulle kunna tänkas köra lopp åt Dahlén nu när han är avstängd och avslöjad som en simpel fuskare. Ingves ska då köra Anna Greta imorgon. Riktigt jäkla pinsamt! Prostitution kallar man sådant!

Tycker precis som Eskil Hellberg att alla kuskar borde bojkottat kräket.

Viroid 2015-08-25 06:27

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 452559)
Jag har fått signaler som tyder på att man tyvärr inte tänker ta in särskilt mycket feedback utifrån alls. "Det är så här vi tänker göra."

Lite sämre omsättning på V75 bara, så brukar prestigen försvinna. V75-dagarna står för ungefär halva ATG:s omsättning. Det kommer inte tillåtas skaka särskilt länge innan man gör om saker. I våras ordnade man fram ett lördagslopp illa kvickt när jackpothysterin på V75 gjorde att spelarna inte brydde sig längre.

Viroid 2015-08-25 06:37

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 452570)
Bengt Adielsson funderade i en krönika för ett par veckor sedan över vilka som skulle kunna tänkas köra lopp åt Dahlén nu när han är avstängd och avslöjad som en simpel fuskare. Ingves ska då köra Anna Greta imorgon. Riktigt jäkla pinsamt! Prostitution kallar man sådant!

Tycker precis som Eskil Hellberg att alla kuskar borde bojkottat kräket.

Om man tror att Magnus Dahlén är den ende som experimenterat med diverse grejer så är det naturligtvis den korrekta ståndpunkten. Men så som det pratats om detta tror jag att det laborerats i en hel del stallar. Det som gjorts var inte mot reglementet visade det sig. Det Dahlén straffades för var att han hade oordning på mediciner. Jag tror att han lekt veterinär själv, med hjälp av utländska läkemedel. Det är naturligtvis illa nog, men det är fler tränare som dömts för sådant.

Under sådana förutsättningar tänker jag inte kasta skit på Ingves för att han kör en häst. Det är ju rätt många som kör Nisse Enqvists hästar, ehuru de på pappret tränas av Rolf H Petersson, utan att baktalas för det.

Helge 2015-08-25 14:22

http://piclair.com/data/2buok.jpg

riga 2015-08-25 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 452409)
Jag rekommenderar verkligen inte någon att gå med i något Tillsammansbolag hos ATG. Det verkar som alla drabbas av fegisspik syndromet, när spelkassan börjar bli över 5000kr. Har nu testkört ett antal bolag under två månaders tid och som bäst har man fått några sexor med usel utdelning. Spara pengarna och lira egna system istället. Tror att jag gick back cirka 32.000kr under testperioden hos alla de här bolagen. Testet körde jag enbart för nöjes skull. Då vet ni.

Menar du kändissystem eller allmänt att spela tillsammans är dåligt?

Grant 2015-08-25 19:01

För många

Citat:

Ursprungligen postat av riga (Inlägg 452649)

För många deltagare, för många andelar och för många pengar. Det är nog en omöjlighet
att göra någon vinst. Eller hur skulle det gå till? Sen spelar nog kändiset inte någon roll.

Mvh. Uffe

Strappa71 2015-08-26 08:04

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 452652)
För många deltagare, för många andelar och för många pengar. Det är nog en omöjlighet
att göra någon vinst. Eller hur skulle det gå till? Sen spelar nog kändiset inte någon roll.

Mvh. Uffe

Om det inte går att göra vinst med 20000 kr så går det inte att göra vinst med 10000 kr eller 1000 kr heller.

Vem är det som har sagt att alla 40000 rader måste vara unika?

Tvärtom så är högre insats ( som spelas på ett genomtänkt sätt ) lika med ökad möjlighet att gå med vinst.

Om sedan hela laget går med vinst ( kräver bra tippare och genomtänkt insatsstrategi! ) så kvittar det fullständigt hur många deltagarna är eller något annat.

robust 2015-08-26 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av riga (Inlägg 452649)

Jag upplevde att spelkonstruktörerna blev helt enkelt fega med val av sin spik/ar, när kassorna blev större varje gång. Ibland undrar man om "konstruktören" ens har varit i lopparkivet och kollat runt lite. Man får inte fuska och kopiera andras rader, om man inte har gjort jobbet själv i arkivet. Nu säger jag inte att alla måste göra det, men det är ett bra verktyg för att friska upp minnet lite då och då. Säkert finns det bolag också som vinner, men de kan inte vara många. ATG borde redovisa spelen bättre i de här bolagen, alltså insats versus vinst/förlust. Istället för gröna/röda prickar. Annars är det lurendrejeri.

putte64 2015-08-26 09:42

Det ligger i människans natur att vi vill bli omtyckta, undvika att folk tycker vi är konstiga, odugliga, och snackar skit om oss.
Därför är det svårt att vara konsekvent i sitt spelande när man börjar spela med andras pengar.
Låt säga att du alltid har spelat med 2 "skrällspikar" som har högst 20% av insatsen på sig, och att du alltid har tagit bort "dåliga" favoriter.
Frågan nu är om du pallar med det, då 10 andra börjar ifrågasätta vad du gjort.
Vinner favoriten får du skit, vinner inte dina spikar får du också skit.
Du kanske vet ALLT om spelteori, men det är lätt att bli påverkad av de andra och börja ändra ditt sätt att spela för att SLIPPA få skit.

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 452840)
Jag upplevde att spelkonstruktörerna blev helt enkelt fega med val av sin spik/ar, när kassorna blev större varje gång. Ibland undrar man om "konstruktören" ens har varit i lopparkivet och kollat runt lite. Man får inte fuska och kopiera andras rader, om man inte har gjort jobbet själv i arkivet. Nu säger jag inte att alla måste göra det, men det är ett bra verktyg för att friska upp minnet lite då och då. Säkert finns det bolag också som vinner, men de kan inte vara många. ATG borde redovisa spelen bättre i de här bolagen, alltså insats versus vinst/förlust. Istället för gröna/röda prickar. Annars är det lurendrejeri.

robust 2015-08-26 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 452841)
Det ligger i människans natur att vi vill bli omtyckta, undvika att folk tycker vi är konstiga, odugliga, och snackar skit om oss.
Därför är det svårt att vara konsekvent i sitt spelande när man börjar spela med andras pengar.
Låt säga att du alltid har spelat med 2 "skrällspikar" som har högst 20% av insatsen på sig, och att du alltid har tagit bort "dåliga" favoriter.
Frågan nu är om du pallar med det, då 10 andra börjar ifrågasätta vad du gjort.
Vinner favoriten får du skit, vinner inte dina spikar får du också skit.
Du kanske vet ALLT om spelteori, men det är lätt att bli påverkad av de andra och börja ändra ditt sätt att spela för att SLIPPA få skit.

Bevisa motsatsen och våga ta skit från andra. Varför måste man alltid gå mot favoriter vissa gånger? Som ett exempel, så tänker jag spika Månprinsen på lördag oavsett % på den. Vinner den inte, så har jag nästan ändå samma läge som resten av spelarkåren. Hästen måste vara sjuk eller bli påkörd för att förlora det loppet.

Men du har rätt i det du skriver.

draken 2015-08-26 10:36

Ligger ganska mycket i det. Andras gillande styr väldigt mycket över hur folk agerar. Men på något sett knyter det sig även ofta när insatsen blir högre så länge man inte har råd att förlora mycket i längden.Märker bara på mig själv att jag blir fegare ju högre insatsen blir. Väldigt lätt att det blir allas spik istället för en 20%are i ett annat lopp som man spikar alla dagar i veckan på ett mindre system. Skall man spela tillsammans så gäller det nog att hela laget har ungefär samma synsätt, annars lär det tämligen fort ramla av medlemmar och insatserna varieras från vecka till vecka.

Strappa71 2015-08-26 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 452845)
Bevisa motsatsen och våga ta skit från andra. Varför måste man alltid gå mot favoriter vissa gånger? Som ett exempel, så tänker jag spika Månprinsen på lördag oavsett % på den. Vinner den inte, så har jag nästan ändå samma läge som resten av spelarkåren. Hästen måste vara sjuk eller bli påkörd för att förlora det loppet.

Men du har rätt i det du skriver.

Att gå emot favoriter har inget egenvärde.

Däremot blir vissa typer av rader överspelade. Det är dessa man måste våga ta bort.

Jag håller med dig om att gardering av t ex Månprinsen förmodligen aldrig blir lönsamt i längden.

Men procenten spelar ändå roll. Det finns alltid spelbeslut att ta. T ex om man ska spela ett 3-pottspel överhuvudtaget med en så stor favorit.

Beroende på vilket upplägg man har i övriga lopp så är det inte omöjligt att det bästa spelet är att inte spela alls om man inte kan förmå sig att gardera en mega-favorit.

incitatus 2015-08-26 11:59

Varför blev inte Örjan bestraffad för vinglandet med Al Dente ?

Helt klart bryter han ju ut, sedan går han iofs tillbaka till innerspåret men då blir det ju lucka för häst att komma mellan.

Fattar det inte, Goops häst få ju lucka tack vare ett regelbrott av Örjan! Det kan väl inte domarna missat, kan ju inte bli lucka mellan ledare och dödenshäst om inte någon byter spår vilket man inte får från dessa positioner

Grant 2015-08-26 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 452838)
Om det inte går att göra vinst med 20000 kr så går det inte att göra vinst med 10000 kr eller 1000 kr heller.
Vem är det som har sagt att alla 40000 rader måste vara unika?
Tvärtom så är högre insats ( som spelas på ett genomtänkt sätt ) lika med ökad möjlighet att gå med vinst.
Om sedan hela laget går med vinst ( kräver bra tippare och genomtänkt insatsstrategi! ) så kvittar det fullständigt hur många deltagarna är eller något annat.

Flerbong x 100 och 100 lagmedlemmar vilket Tillsammansmys.

Eller spelar man 1 x själv.

Mvh Uffe

Strappa71 2015-08-26 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 452858)
Flerbong x 100 och 100 lagmedlemmar vilket Tillsammansmys.

Eller spelar man 1 x själv.

Mvh Uffe

Eller så blandar man fleris-raderna med singelraderna på ett genomtänkt sätt.

Men för rena flerisar så har du helt rätt. Idén med lag-spel är ju att sänka radpriset och göra spelet "lättare".

Moonfala 2015-08-26 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 452847)
Ligger ganska mycket i det. Andras gillande styr väldigt mycket över hur folk agerar. Men på något sett knyter det sig även ofta när insatsen blir högre så länge man inte har råd att förlora mycket i längden.Märker bara på mig själv att jag blir fegare ju högre insatsen blir. Väldigt lätt att det blir allas spik istället för en 20%are i ett annat lopp som man spikar alla dagar i veckan på ett mindre system. Skall man spela tillsammans så gäller det nog att hela laget har ungefär samma synsätt, annars lär det tämligen fort ramla av medlemmar och insatserna varieras från vecka till vecka.

Jag är med i några Tillsammans-lag och väldigt ofta är det ju de små "extra"-systemen för pengar som blir över som går bäst för där har ju spelläggaren inte längre några spärrar utan går helt ifrån sin egen känsla :)

AndyMart 2015-08-26 18:23

http://www.bilddump.se/bilder/201508...249.15.184.png

Knutman 2015-08-26 20:42

Olle!
Du som är en äkta skåning-tror-jag.
Vad säger du om "skräp" norrlänningarna som kvalade in på en av Sveriges
mest publikovänliga bana.
Håller på MFF i övrigt står jag över Skåne och framförallt Malmö, landets
3:e största stad lever på bidrag från andra i landet, KOM IGEN!