![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Sen blir det ju i det omgångar med riktigt låg utdelning som ett antal boost nummer kommer matcha 7 rättsvinsterna framförallt, för det är då riktigt många har alla rätt. Då blir också bingon högst begränsad. Några gånger per år är det så lätt att det blir dubbeljackpot och att få in sitt boostnummer då gör ju ingen ekonomiskt oberoende direkt. 7 rätt 200 kr och jackpot på 6 och 5 skulle innebära att en på tusen den omgången med 7 rätt också har rätt nummer och då får 2000 kr istället för 200.
När V75 ger bra pengar som igår och 50 rätta system med 7 rätt är det bara ett fåtal som är icke reducerade eller så små att dom kan delta för 30 kr i boost. Sannolikheten att någon av dom med 7 rätt igår som hade rätt att vara med på boost (går ej om man t ex spelar reducerat) också haft rätt boostnummer kanske 1 på 400 (om ungefär hälften av småspelarna som har rätt att delta också gör det). Hoppas jag har fel, men tror det kan dröja länge innan atg kommer kunna presentera en boostvinnare som får väldigt mycket extra pengar på sitt boostnummer. |
Men det här är ju rena rånet av oss som spelar på TRAV och jackpot för de som spelar galopp.
antar att "alla som spelar på ATG är med och finansierar GRAND SLAM, eller om man vill så bara V64, man hoppas väl högre omsättning på Söndag skall finansiera vinsterna på GRAND SLAM Om GRAND SALM gällt 2013 - 2015 hade ATG betalat ca 6 000 000 till GRAND SLAM vinnare på trav ATG betalat ca 18 000 000 rill GRAND SLAM vinnare på Galopp Travet står för ca 95% av omsättningen, men galoppen som bara omsätter 5% tar 3/4 av GRAND SLAM Vinsterna Galoppspelarna genomför ett rån av oss travspelare med hjälp av ATG, det är ca 150 000 per vecka som "går från travspelare till galoppspelare" om man tillåter 10 miljoner till ensam vinnare på galoppen !!! |
Citat:
Ja 1 på 999 är chansen sedan beror det på hur många 7:or, 6:or och 5:or rundor som man sätter på 1 år men att då varje gång ha chansen 1 på 999 är ju inte speciellt stor..:D |
Citat:
|
Citat:
Det är samma spelavdrag som förut, så det här är pengar som tillförs och sänker spelavdraget varje gång det betalas ut. |
hej äe der nogen der kan hjälpe mig med att hitta vinner intervju från v75 i lördags v75 4 miss prelong hiteer det ikke nogen stans
:clap: |
Men Marc Elias körde inte i SHL tröja så då var det inte aktuellt med intervju, inte för publicering i vart fall .
höjda böter och intervjun förvägras vinnande kusk. man skall köra i hockeytröja Kan man ta på den efter defilering kan man ta av den när man vänder upp e loppet, ( om man vinner ) |
Citat:
Ett utfall i "mellanregistret" blev duktigt överbetalt. Hade inte 6an tyvärr. Men nästan helt garanterat kommer det ( som vanligt ) att löna sig att inte göra som alla andra.... |
ATG är direkt frånstötande nu
Jag har totalt tappat spellusten. När man går in på ATG så möts man av ett myller av grälla färger, lila grönt, gult, blått, rött i vildaste blandning och som skriker ut en lika vild blandning av uppmaningar om att spela. Spela i dag, spela miljondraget, spela veckans största spel, spela BOOST, spela Harry Boy osv.
Har inte spelat sedan i onsdags, blir inget spel på V86 heller nu, orkar inte, blir förbaskat trött i ögonen också, liksom i hjärnan.:cry::sad44: |
Citat:
|
Citat:
Prenumererar på Guiden som jag kan läsa utan att störas av grälla färger osv. Men man vill ju kunna kolla inne på nätet också utan att bli sjösjuk och få ont i ögonen. |
Efter tisdagens omstart sa "Ludde"
Hjulet krakelerade hur kan ett sådant hjul vara OK att använda? tänk om det hänt i 1a kurvan . på innerspår med hela fältet kring sig. Vad jag såg hände absolut ingenting som skulle motivera ett hjulhaveri, krakelera för mig är "sprickor i massor" på väg gå haverera Ett vanligt ekerhjul som på cykel är otroligt starkt om . komplett antal ekrar - att det är korrekt ekerspänning - inte skevt eller sprickor u fälgen , spec kring ekerfästet Ganska lätta saker kolla, Men dessa nya "spacade" sulkyhjulm hur kollar man dom, luddes kollapsade tydligen i en helt normal bilstart, klarade inte ens att köra rakt fram med "lättviktskusk" . Är de en säkerhetsrisk det som hände på jägers skall ju inte hända |
Citat:
Jag vill ha en regeländring, där materialfel inte är en giltig orsak att avbryta en start som påbörjats. Det betyder att när bilen satts i rörelse, eller när ordet "klart" i voltstart getts, så kan man inte längre påpeka materialfel. Då får man göra som om det hänt i loppet, ta upp och utgå. Och jag vet att man kan "störa" någon och få omstart p.g.a. det, men då blir det i alla fall böter och eventuell avstängning. |
Problemet med en sån regeländring är väl bara att ju mer tidspress ATG sätter mellan loppen desto mindre tid och möjlighet ges till kuskar som kör många lopp att kontrollera utrustningen (ja jag vet att kusken ändå är ansvarig men man måste tänka praktiskt ibland) vilket på nåt sätt gör böter och eventuell avstängning lite tufft?
Men det kanske skulle få de största catchdrivers att anställa en person som kollar utrustningen åt dom medans dom kör =) |
Citat:
|
From nästa vecka är det inget skotvång
Men av anmälningslistorna ,Axevalla, att döma borde man kanske förlängt det. Maken till tunna fält har jag inte sett, det är V64 och flera av loppen har 6-7-8 hästar tilläggslopp har kanske 10, det borde ju vara 15. 3 lopp OK, 1 nästan fullt tack vara 0poängar , 1 lopp med reserver och så uppsamlingen Varför Axevalla mitt i smeten . barfotaförbudet hävt, så tunt brukar det bara vara på galoppstartlistorna, |
Citat:
|
Det har ju sagts från vissa håll att loppen blir sämre med skotvånget
Nu är skotvånget borta och banan "mitt i smeten" visar på sällsynt tunna lopp det sas att det står massor av hästar i stallgången som bara väntar på att få starta när de ges möjlighet att tävla utan skor vilket man får på Axevalla. Kvantitet kontra kvalite vet jag inte, men lopp med 7 eller färre hästar är tråkiga, visst det finns undantag med generellt är 5-6-7 hästarslopp ointressanta, flera sådana lopp på kupongen gör omgången ointressant som spelo med få startande i loppet är det ju risk att några är utfyllnad och loppen blir skiktade. |
Citat:
|
Förlänga skotvånget var ironi
För det var en av de sämre V64 omgångarna och det 1a dagen man fick köra skolöst det är lite ologiskt med tanke på hur hämmande skotvånget skulle vara enl vissa Men sedan är Åk Sva uppsatt på några hästar, ger ju ett visst intresse ändå ( eftersom det bla sonen Anders som satt upp Pappa Åke kan man väl utgå fr att han också kör= |
Citat:
Nja, nu lät du lite väl kategorisk i frågan om materialfel... Det beror helt på vilket sorts fel det blivit på materialet. Är det en simpel punktering och eller skotapp, så håller jag helt med - men, har någon detalj gått sönder som gör att hästen helt plötsligt kan börja ex. stegra och/eller skentrava, i rätt eller fel, körriktning - ja, då måste man självklart få ropa på materialfel och omstart... |
Citat:
Har i alla fall väldigt svårt att tro att startfälten helt plötsligt skulle bli tunnare pga att tränarna äntligen får bestämma balans själv på sina hästar igen. Har följt travet dåligt senaste månaderna man vad jag sett har det inte varit några jämna startfält precis i de flesta loppen med många startande hästar. Kvalitet för mig är inte det samma som att 15 hästarsloppen blir fulla. Det ska ju i så fall även vara med hästar som har potentiell chans att vinna. När vintern övergår till vår är annars den roligaste perioden spelmässigt på hela året, för det är då kvaliten på hästarna blir bättre men framförallt rent spelmässigt är det då man får se väldigt förbättrade prestationer av fler hästar än annars på året. Dock är det inte så att det helt plöstsligt infaller på tisdag för att det är den första mars och första dagen hästarna får tävla med valfri balans. Men spännande i alla fall och det kommer göra mig motiverad att börja läsa på igen efter ett rekordlångt vinteruppehåll från travspelandet. |
Citat:
|
En liten spelfråga. Det är ju allmänt känt att favorit mot andrahandare på Dagens Dubbel ger plus år efter år vid blindspel (om man väljer favoriten i rätt lopp såklart)
Numera ligger nästan alltid två av de tre v3 loppen inom Dagens Dubbel. Vad tror ni går bäst på ett år/i längden Att spela favorit mot andrahandare på DD. Eller 1x1xalla på V3 på Dagens Dubbelbanan varje dag. Tänker mig då v3 med ramen 1x1xalla med spik i de loppen där man annars kör en rak DD. Är det 12 hästar i V3 loppet utanför DD kostar v3 systemet det 120kr. 120kr som annars hade spelats på en Rak DD. Är det 15 hästar kostar V3 150 kr. 150 kr som annars spelats på en ak DD o.s.v. Har fått för mig att DD Statistiken kan användas på V3 spelet! och är lite glömd där. En fördel med V3 är att det ofta blir fuskrens i sista vem som än vinner, inte minst favoriten, då folk sprider sina andelar där. Aja, Hjälp mig att klura! |
Citat:
|
HeHe, så tänkte jag också :lol:
Citat:
|
52 veckors V86 statistik DD vinnarna
båda ger under 2,5 i odds 2st båda vinnarna ger över 2,5 23 omgpngar 1 av vinnarna ger över 2,5 27 omgångar 73 av 104 vinnare ger över 2,50 i odds. Njae jag tror det är lika enkelt att spela Kusk eller startspår, 4 - 5 bakom bilen tex |
Citat:
|
Citat:
Att ha spelat två favoriter (favorit/andrahandare) i de inledande loppen på V3 och sedan lägger samma insats på favoriten som den minst spelade kommer inte heller att lyckas så bra med sitt spel. |
Citat:
Men om vi struntar i just det utgår från den statistik som faktiskt finns och är rätt på DD. Går den att applicera på V3 med fördel? Något förslag? |
Citat:
Om det är lika vanligt att det blir total ranksumma 6 i de två DD-loppen som att det blir ranksumma 2, 3, 4 eller 5 så kan du säkert också se spelvärdet på V3 med den informationen. |
idag är 1a mars och jag provade gå en kort tur barfota nu på morgonen
men tyckte det kändes helt fel, fick vända o gå in redan efter en kort bit tror jag presterar mycket bättre med skor Bengt Anderberg, RIP, hade som vana att alltid gå barfota från 1a maj till sista september, alltid menas i princip alltid. Men han var ju skåning . kanske släkt med barfota-Olle på något sätt. |
En liten fråga!
Finns det någon app till Android där man tex kan hålla koll på sina nästagångare? Helst gratis såklart;) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det börjar verkligen se illa ut i startlistorna på många håll just nu vad gäller antal hästar i loppen. Det finns flera orsaker
1. Antalet hästar minskar fortsatt 2. Tävlingsprogrammet ökar nu när säsongsbanorna snart drar igång. Det tävlas på två banor de flesta vardagskvällar i mars 3. Många sommarhästar som fortfarande inte kommit ut. Halmstad på söndag med V64/grand slam måste vara ett riktigt skräckexempel. - 5 hästar anmälda i loppet för hästar som tjänat 200-600 tkr (loppet inställt) - 5 hästar anmälda till stoploppet för högsta klassen (loppet kommer ställas in) - 5 hästar anmälda till loppet för 4-åriga ston - stayerloppet 3 tomma platser Nu fick som tur var något av de lågklassiga loppen så många anmälda att det loppet kan delas och ersätta ett av loppen som ställts in. Men det är oroväckande. Det är inte enda tävlingsdagen som har haft svårt att fylla loppen på sistone. Det har varit nästan lika illa flera andra tävlingsdagar. Det är bara att hoppas att det finns många hästar på väg ut för tävlingsprogrammet kommer intensifieras allt mer nu när våren kommit (åtminstone i kalendern). |
Citat:
Härom dagen fick jag på mailen den dagliga ng-listan med fler hästar till start i Frankrike än i Sverige.... |