![]() |
Citat:
Om ens (min) Android kan installera appar ifrån officiella Play butiken och även appar ifrån icke officiella utgivare så är det nog mer fel på själva ATG Live-appen i mitt tycke... |
Redan för flera månader sen SURFADE jag in på ATG på min Android,la genvägen på skärmen och sen dess har jag kunnat göra allt i mobilen som jag dittills gjort på hemmadatorn.I mobilen buffrar inte nån Flash - allt är som det ska.Har INTE testat den nya appen men på vilket sätt skulle den kunna göra mer än det jag redan kan göra?
|
Jag har mejlat ATG i frågan.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Man behöver inte vara särskilt insatt för att se att vi inte har tillräckligt många klasshästar igång för att hålla V75+V86+V64 med bra startfält. Tänk om skåningen OLLE kunde inse detta och sluta med att skriva om att det är lunchklass, norrlandsskräp etc på V75. Jag har pratat med 2 tränare på Bergsåker om detta och dom är hur övertygade som helst om det du skriver. Det går inte att starta på V75 varje vecka som Olle tycks tro, skador, vila och mycket annat gör att det får bli pauser. Sören har ju sagt att det går inte att köra en normal tävlingshäst i botten mer än ca 15 ggr under livet. /AMEN |
Citat:
EDIT: det skulle vara 1 telefon med android 5.x och en med 6.x |
Citat:
Personligen hade jag valt gamla atg appen 8 dagar i veckan före atg's mobilsida iaf för att spela och se startlistor. Har bara hunnit testa nya appen en travdag än så kan inte utvärdera den nämnvärt men första intrycket känns inte som en stor förbättring av mobilsidan direkt. |
Citat:
|
Ni som har problem, vilka telefontillverkare har ni? Ofta förstör tillverkarna kompabilitet med vissa appar genom sina "skal" till android. Enda telefonen jag stött på som inte klarade att köra appen var en HTC så om det är samma tillverkare på samtliga problem telefoner så kan felet ligga i sense.
|
Annan tråd ang trav och fotboll
Är det ingen som kan sätta denne "Persson" på plats?
Han har synpunkter på trav-köpt- eller totalt !!! Nu börjar han att ha synpunkter på fotboll också. Kan ingen sätta denne -icke ödmjuke- person på plats? När kom fotbollen till Skövde, där han är kung?:lol: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag skrev tidigare att jag kunde göra allt i mobilen på hemsidan, dock: på min stationära dator och en riktig skärm är det självklart bekvämast. Telefonen använder jag mest för att få flyt i sändningarna - är oerhört trött på allt Flashbuffrande.Vet inte rent tekniskt varför ATG INTE klarar av att leverera till datorn samma kvalité som i en smartphone. |
Ja jag har petat in appen på en galaxy S7 åt en granne utan problem iaf.
|
Citat:
Att smartphone strömmen flyter bättre än en datorström är nog inte så knepigt, lär skilja hästlängder på upplösning och bitrate. Som en parantes kan jag nämna att det inte vara några problem att få ATG appen att starta på nvidia shield TV men fullskärmssändningen blev roterad på högkant så det förstörde ju idéen lite =) |
Citat:
|
Citat:
Blir till att testa att installera på nytt då! :cheers: |
Citat:
|
Citat:
|
Det skrivs här ibland att "utnötta gamla" hästar sänds till Norrland.
Men det är inte alltid så. Det kommer hästar titt och tätt till Norrland och de upplever en ny vår. Om det beror på miljöombyte eller träningsmetoder låter jag vara osagt. Senaste exemplet är väl IL SÅNNA som hittat en NY VÄXEL och tagit 3 överlägsna segrar och är därmed redan betald. Janne Norbeg tycker att det är en kanon. . |
Citat:
|
Citat:
|
http://www.travnet.se/blog/2016/07/0...ott-hall-fame/
Algot Scott vals in i hall of fame. Det har jag inga problem med. Men när ska någon från familjen Takter väljas in där? |
Kan detta vara sant?
Jag har inte spelat på Unibet på 7-8år och så får man detta. Är det äkta kan man undra Vi vill informera dig om att ditt Unibet-konto har varit inaktivt i minst 30 månader i följd.. I enlighet med Inactive Accounts Directive och våra regler och villkor, tas 5 euro i månatlig avgift från den tolfte månaden av inaktivitet. Eftersom du har var inaktiv i minst 30 månader kommer den maximala retroaktiva inaktivitetsavgiften på 90 euro att dras från saldot på ditt Unibet-konto och ditt konto kommer att stängas permanent om du inte loggar in på ditt konto inom en månad från att du mottagit det här mejlet. Summan som dras från ditt konto kan aldrig överstiga saldot på ditt Unibet-konto. Eventuellt återstående saldo kommer att tillfalla Lotteries and Gambling Authority. Vi kommer inte kunna återbetala saldot när det väl har överförts till LGA. |
Citat:
Om kontot är tomt så händer inget. Du blir inte skyldig några pengar. Om du hade kvar "strökronor" på kontot så går dessa upp i rök. Detta finns med i användarvillkoren. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
När man på Solvalla satsar på unghästarna och skriver ut lopp med 100.000kr i förstapris så satsar norrländska banor på lopp med tillägg eller 15 bakom bilen så att alla får vara med. Det är två helt olika sätt att tänka trav, och jag kan se tjusningen med bägge modellerna. |
Citat:
Det körs därför inte så många treårslopp i Norrland av förklarliga skäl. När det är sådana proppar brukar det inte alls vara lika lätt att fylla dom som breddloppspropositionerna (typ 15 bak bilen, spårtrappa, max 100 tkr intjänat). |
Citat:
Den andra delen att de ska dra pengar är inget bekymmer då du inte har ngt saldo. |
Citat:
Efter "varningsmeddelandet" om inaktivitet och hot om kostnader gjorde jag ingenting och ingenting hände. Fanns ju inga pengar på kontot. Vet inte ens om det fortfarande är aktivt då jag inte varit på deras sida på flera år. |
Citat:
|
Citat:
Om man inte är med och förnyar hästkollektivet kommer det att bli brutala skillnader över var pokalårspengarna hamnar. Det körs väldigt få treåringslopp i Norrland, så det mesta hamnar på banorna söderöver. Det är en rimlig fördelning om det inte finns några treåringar i Norrland, så lösningen är att man börjar köpa på sig unghästar nu istället för någon som "tävlat klart" i söder. Det är något som "travfolket" i norr måste förstå. |
Citat:
Det är en enorm skillnad när det gäller hästmaterialet. Om man tittar på tre året runt banor i Norrland ser det ut så här när det gäller antal treåriga varmblod i träning. Bergsåker: 36 Boden: 22 Östersund 10 Jämför det med t ex Jägersro som har 127 registrerade treåringar i träning och Solvalla som har ännu fler. Men det är väl också betydligt dyrare att köpa in välstammade unghästar än äldre tävlingshästar som inte riktigt räcker i den hårda konkurrensen i syd och Mellansverige, så man kan delvis förstå att det ser ut som det gör. Den enorma urbaniseringen för ju att allt mer av kapitalet och människorna flyttas till storstadsregionerna så inte konstigt att det också är där dom som satsar stora pengar på travsporten finns. |
Citat:
|
Citat:
För länge sedan var ju problemet ett annat, norrlands banor var inte så bra under vintern (november-april-maj). Minns Berth Johansons smarta drag. Bra att norrlabds tränare plockar ut 3-åringarna redan i mars. Jag väntar oftast till början av juni för då har dom andra kört sönder sina redan!) |
Citat:
Till att börja med, som tävlingsprogrammet ligger nu så är det rätt så meningslöst att köpa många unghästar om man håller till på Skellefteå, Solänget eller liknande. Det finns 2-3 lopp per år för treåringar, så man behöver göra en joint venture i sådana fall och komma överens med banan att de också skriver ut lopp om det köps hästar. Urbaniseringen är något av en myt. På 30 år har t.ex. Gävleborgs län och Jämtlands län tappat vardera c:a 5000 människor. Inte bra, så klart, men att det är karavaner av flyttlass till Stockholm är en bild som inte stämmer. Däremot har Norrlands befolkning relativt sjunkit i förhållande till totalen, eftersom den svenska befolkningen ökat och nästan all ökning finns runt våra tre största städer. Den kapitalutbyggnad som man i statistiken kan se runt storstäderna är till största delen bunden i bostäder, och inte pengar på banken. Det är väl snarare så att köpkraften efter att boendet är betalt inte är så mycket att skryta med i städerna. Vill man sedan granska statistiken lite är kanske inte 10st 3-åringar på Östersund så illa. Deras upptagningsområde, banregionen, innehåller 127.000 invånare. Jägersros upptagningsområde har 1,3 miljoner invånare. Tre unghästar till, så har Östersund relativt sin befolkning lika många treåringar. Jag hoppas de kan öka till 25st, det behövs för att det skall bli några unghästlopp där. Det bor procentuellt sett fler hästägande människor i Jämtland än i Skåne, så det borde de klara av. |
Citat:
|
Citat:
Nä vakna upp, en självklarhet att de stänger ned kontot utan aktivitet & självklart bara löjligt att "brusa upp" över ngt sådant. |