Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-03, 16:01   #106
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Jag tror att Daryl Boko är dagens bästa spik. Veijo borde ju, tycker man, satt hästen i ordning inför den här kvällen. På Åby var hästen löjligt bra. Speciellt svårt kan jag inte se att det blir när hästen flyger lågt.

Dagens spel tar sin plats på Lycksele! Det blir VP och spik på v5 och v4 för min del på 3 Chuck Liddell i lopp 7. Möter lämpligt gäng. Favoriten Manstone´s Classic har min idé varit före i mål vid ett flertal tillfällen.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:20   #107
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

inlämnat dels så att man inte kan sitta och ändra för mycket och dels för att man ska hinna fixa med käk åt barnen innan hästarna börjar

Registrerat spel

Datum: Torsdag 2014-07-03
Bana: Halmstad
Spelform: V75, omg. 32

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 5 (4, 1)
2 2, 3, 4, 5, 8, 9 (6, 7)
3 2 Västerbo Loveboat (7, 5)
4 3, 4 (5, 9)
5 4, 6, 8, 10, 11, 15 (3, 12)
6 6 Oliver Kronos (3, 1)
7 1, 5, 6, 7, 12 (4, 11)

Vadet gäller startnummer

1 080 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 540,00 kr

Kvittonummer:
__________________
Provar på Twitter @Tamuli79
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:22   #108
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger mer tid på Lördagens V75:a än idag, lämnar bara in ett system för nån hundring men här är iallafall mina tankar;


V75-1

Ett av de fyra sprintermästarförsöken inleder V75;an och jag tycker att detta ser riktigt intressant ut på förhand med flera kanonhästar. Storfavorit blir Poochai och visst har hästen loppets bästa vinstchans med tanke på form och kusk, men jag tycker ändå den har alldeles för mycket streck på sig. 60 % på en häst som helt ärligt bara gjort ett riktigt bra lopp mot de bästa fyraåringarna är för mycket. Dessutom är hästen inte helt säker, Poochai har galopperat bort sig i många lopp i sin karriär. Jag håller med om att den såg underbart fin ut senast, men nu sparar man den optimala balansen till finalen och jag tycker därför att man ska gardera, då allt spelvärde ligger på motståndarna.

Den jag vill varna mest för är 3 Amazing Man som jag tror är lika bra som Poochai häst mot häst, och om Poochai nu inte är absolut vässad inför försöket och Veijo serverar sin en bra resa så ser jag inte det som omöjligt att Amazing Man plockar ner Poochai sista biten.

Tycker också man bör ta med både 4 Cool Keeper och 10 Bear Dancer som jag få loppet om Poochai och Amazing Man duellerar. Dessa två är också de riktigt bra hästar.


V75-2

Här blir Express Duo ganska stor favorit och jag tycker att det är rätt att den blir favorit då det är en riktigt fin häst. Fick ge sig på Solvalla mot Corky men idag finns ingen Corky i startfältet. Tror ändå den kommer få jobba för att vinna heatet då det inte är säkert att Peter Untersteiner släpper med Jarl Af Solnäs, och därför väljer jag att dubbla systemet med en till som jag tror kan vinna loppet. Detta är nummer 9 Reckless, som jag verkligen gillar. Funkade inte i början av karriären men på slutet har hästen verkligen bevisat hur bra den är, exempelvis senast då Reckless var ute mot hästar som Västerbo Fantast och West Side Story och lyckades vinna mot dessa efter sen lucka invändigt. Lyckas Björn servera Reckless en fin resa idag igen tror jag den fäller samtliga till slut.

Jag väljer alltså att låsa detta lopp på två hästar, 5 och 9, som jag tror höjer sig över mängden. Ska man gardera mer tycker jag att 3 Dakota Chip, 4 Bandit Hornline och 8 Bearhawaii är de första man bör tänka på. 2 Jarl Af Solnäs blir hårt betrodd men jag tror inte särskilt mycket på den då det troligtvis blir en stentuff löpning för hästen i sin första start mot de bästa fyraåringarna om P.U. svarar Pekka Korpi.


V75-3

Tredje försöket tycker jag är det mest öppna och detta är det försök där man behöver flest hästar. Mest tror jag på favoriten Västerbo Loveboat som jag blev imponerad av senast då den svarade ut Gitano över hela upploppet. Visade då att den faktiskt har den speeden som krävs och här tror jag att den har ganska bra chans att vinna loppet. Ändå ingen man kan singla då den presterar väldigt ojämnt och det dessutom finns en viss dödensrisk i dagens lopp.

De man bör gardera med enligt mig är 4 Dream With Me N.L som Ludde låter väldigt uppåt på, dessutom en startsnabb häst så finns chans för spets och slut, 6 Attack Diablo som Peter Untersteiner matchat för detta lopp, 7 Rosso Pomodoro som hela tiden gör fina insatser och slutligen 8 Tumble Dust som står på tur för att vinna. Mitt råd är alltså att strecka dessa fem så sitter man säkert. Har man inte råd med fem hästar låser man på 2 och 8.


V75-4

Här finner vi dagens största favorit och visst är den en befogad favorit, Djali Boko. Jag väljer dock att gardera då jag inte litar fullt ut på varken häst eller kusk och det dessutom finns bra motbud. Djali Boko galopperar väldigt ofta och jag gillar inte att spika sådana hästar, dessutom är det tränaren Per Nordström som kör hästen själv idag och ofta kör han alldeles för tufft i början så att hästarna stumnar på slutet, och det är jag lite rädd för idag. Finns två bra motbud i detta lopp och det är 4 Jonesy som såg kanonfin ut i rygg på Corky senast på Solvalla och nummer 5 Breakbumper som spurtade bra i sin årsdebut bakom Bearhawaii. Tre hästar alltså.


V75-5

I omgångens "öppnaste" lopp som femte loppet oftast brukar vara finner vi omgångens bästa spik och det är 11 Claes Boko. Ingenting funkade för Stig-Erik igår men jag är ganska säker på att det vänder idag, då framförallt banan är bättre. Claes Boko är en häst jag verkligen gillar och jag tror att dagens distans, 3140 m, passar hästen ypperligt då den är mer stark än snabb. Dessutom rycker Stig H skorna runt om idag och i intervjuer känns det som att han i princip lämnar klartecken, och då "Stickan" gör det är det bara att spika. Omgångens bästa vinstchans med andra ord!

Ett annat plus är att värsta motståndaren 15 Alfas Da Vinci startar med spår fem i volten vilket kan vara lite klurigt för den.


V75-6

I avdelningen efter tillika DD-1 finner vi omgångens andra spik och denna är något mer av en chansspik. Det gäller 1 Birmingham som körs och tränas av Robert Bergh. Med dagens spår tror jag att spetschansen för Birmingham är hög och om Bergh lyckas hitta ledningen är en stor del av loppet vunnet även om det finns bra motbud. Hästen känns enligt Bergh ännu finare och smidigare efter senaste vinsten och då hästen verkligen sett fin ut i regi Bergh tror jag på kanonchans! Spets och slut spik.

Värst emot är de mest betrodda, 3 Daryl Boko och 6 Oliver Kronos, men något man ska tänka på som gäller båda dessa är att de inte är det säkraste hästar direkt och då det dessutom är voltstart idag kan det uppstå problem för dem.

Letar man fler motbud där bakom framhåller jag framförallt 9 Paparazzi M. som varit jättebra i de två senaste starterna.


V75-7

Omgången avslutas av ett riktigt bra stolopp och jag tror mest på två hästar även om jag streckar fler och dessa två är 1 Pleasure Kronos och 12 Blended Scotch som jag tycker höjer sig lite över mängden. De har bevisad form även om lägena inte passar hästarna särskilt bra och det tycker jag inte många andra i loppet har, möjligtvis 8 Speedy Foxy Vicane också och den tycker jag är given på kupongen till en låg procent! Streckar förutom 1, 8 och 12 även 5 Your Highness som troligen är den häst med högst kapacitet och 7 Youana som duger om den fungerar.

Har man inte råd streckar man bara 1 och 12 men annars tar man även med 5, 7, och 8.




Orkar inte rätta skrivfel och sånt och det hoppar jag ni förstår, men iallafall, stort lycka till och hoppas det blir en underbar sprintermästarkväll!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:28   #109
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Djali Boko anmäld med skor runt om enligt ATG...

Senast redigerad av hugotheboss den 2014-07-03 klockan 16:31.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:29   #110
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 821
Sharp$: 37795
Standard

1) Spik 2 - S&S! Veijo offrar inte sin häst för att vinna, som är missgynnad av distansen, utan kör för att komma till final.
2) 2,3,4,5,9 - Här tror jag däremot på körning då Peter gärna kör i spets där hans häst är bäst, och även Pekka vill till ledningen. Släpper Peter är risken att han blir fast och inte kvalar in. Dessutom tycker jag inte att Pekka är särskilt vass i jollen.
3) Spik 4 - Ludde runt om! Tror inte någon vill offra sin finalplats genom att köra på honom heller.
4) 3,4 - Ifall Djali inte är på humör så bör Jonesy vinna.
5) Spik 11 - Dagens bästa spik! Barfota idag.
6) 1,3,6,7,9 - Kul lopp där fem streck bör räcka.
7) 1,5,6,7,11,12 - Borde räcka även här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:38   #111
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sprintermästaren och ATG-live har inget banljud och en värdelös kamera som filmar enstaka hästar på upploppet, kom igen nu!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:40   #112
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Sprintermästaren och ATG-live har inget banljud och en värdelös kamera som filmar enstaka hästar på upploppet, kom igen nu!
?

Funkat perfekt här, varit inne ett tag.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:43   #113
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Under lopp 1 var det helt tyst och in på upploppet zooma de in Anthologie av nån anledning så man såg bara den.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:45   #114
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Under lopp 1 var det helt tyst och in på upploppet zooma de in Anthologie av nån anledning så man såg bara den.
Aha, trodde du menade inget ljud hade alls. Missade lopp ett.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:59   #115
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Hehe lirade V/P 80 kr på Stenströmer och 4 Admiral D´inverne
__________________
Provar på Twitter @Tamuli79
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5), dzeno (+2)
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:59   #116
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 821
Sharp$: 37795
Standard

Körde rak tvilling 2-4, med risk att jag torskade precis på linjen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:00   #117
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Hehe lirade V/P 80 kr på Stenströmer och 4 Admiral D´inverne
Kul att han fick vinna, verkar vara en enormt go människa.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:01   #118
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 821
Sharp$: 37795
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Kul att han fick vinna, verkar vara en enormt go människa.
Han lämnade ju så gott som klart på den, tyvärr så torskade jag min tvilling i sista steget då Reijos inte förmådde att sträcka på sig.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:03   #119
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Kul att han fick vinna, verkar vara en enormt go människa.
Ja och han fixade 716kr till mig Så dagens V7 har jag redan nu fått tillbaka insatsen för
__________________
Provar på Twitter @Tamuli79
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dzeno (+2), DIF (+2)
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:04   #120
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Kvällen börjar bra, hoppas det fortsätter likadant

Halmstad 16 2014-07-03 TVILLING
Lopp 2
Hästar 2 4 5 9
U-hästar 3
30,00 kr * 4 = 120,00 kr
2014 A748 AA97 xx
3 juli 2014
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+2)
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td