|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Jubileumspokalen V75 Solvalla 20 Augusti
En sådan här härlig kväll förtjänar sin egna tråd redan nu. Jag har gjort en blogg om min favorit 12a som ska starta i jubileumspokalen. Håller ni med eller vilka saknas? Bloggen finns på
http://travhelvete.wordpress.com/ ( är sådan egenreklam förbjuden, ber jag er moderatorer att ta bort min inlägg ) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Solvato är borta ur diskussionen.startar på lördag. Erik kommer garanterat köra Claes boko med tanke på vad denne visat. Ville får knappast köra indigous om denne ska va med. Det lär bli nån vassare kusk som är ledig på den i så fall.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Det är min drömtolva utan krav och de 12 hästar jag skulle velat se där. Roligt med trav att alla har en egen åsikt
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Förra året var jag på plats. Fotade över 3000 bilder.
Älskade se våra kusklegender värma och tävla, det var en höjdare. ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
C Th Ericssons Memorial V75:4 samma kväll är väl ett lopp man får helgardera när det är 4 Melanderhästar i loppet...tycker att man borde få starta alla utom en på 20 meters tillägg..
|
|
|
|
#6 |
|
Support Justice från bra spår!
Borde mangla sönder dem som den tank han är. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Det viktigaste vad gäller huvudloppet för kvällen i den tidiga infon.
1. Beer Summit: Salmela säger att det är hans bästa chans på onsdag. Ska tävla barfota bak. 2.Magic Tonight: Har nu läget och nu ska man rycka alla skorna. Gick med skor i Åbergs. Gissar pga läget. Barfota runt om jätteplus och detta måste vara en av de mest troliga vinnarna. 3. Claes Boko: Vilket intryck senast när den bara mosade Standout från dödens. Ska gå med samma lätta skor som då, Inte de tunga den gått med tidigare men heller inte barfota runt om då det inte funkade när man provade. 4. Support Justice: Hade en härlig duell med BBS Sugarlight senast dom möttes i Norge. Nu ska man ev rycka framskorna vilket i så fall är första gången sedan Oslo GP. 5. Thai Broadway: Gick med norskt huvudlag senast men på onsdag ska man sätta på det helstängda. Syfter är att den ska laddas och öppna snabbare då. 6. Stelton: En av Danmarks bästa hästar. Ruggigt kuskplus på onsdag med Björn Goop, Han borde passa på den hästen och om det blir rejält körning har den en mycket vass avslutning. 7. BBS Sugarlight: Ska gå med norskt huvudlag nu (halvstängt senast): Det låter faktiskt i någon intervju som att man inte vill köra i spets denna gång. Håll koll på infon. Den avslutade enormt en gång med norskgasen ser jag i mina anteckningar. 8. Pothos Amok: Ska ev gå med skor bak nu. Statist som det känns i detta sällskap från spår 8. 9. Time Machine: Har laddats länge för detta lopp, Westholm har väl pratat om det i flera månader. Lite prepare senast, Nu barfota runt om vilket är ett jätteplus på den. Läget ? 10. Jeppas Maxi: En av sommarens snackhästar. Möter helt annat motstånd nu men mycket intressant info. Hästen ska tävla barfota ffg någonsin. Barfota bak och man ska dessutom plocka bort frambootsen. 11. Standout: Barfota runt om igen. Bortlottad. 12. Mosaique Face: Bästa hästen och hade troligen varit nästan klar med spetsläge men spår 12 såklart ett jätteminus. Hade varit mycket långt fram, kanske tom vunnit Åbergs utan galoppen. Man ska köra med skor nu och det är ett jätteminus. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Spännande av Tarzan att sätta upp Campbell som kusk på Standout. Det sätter extra färg på Jubileumspokalen med denna virtous.
Tyvärr finns en del på denna sida, som bara vill ha svenska och nordiska kuskar.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
v75-1: 2 Oliver Kronos
v75-2: 1.2.7.10 v75-3: 5.11 v75-4: 1.8 v75-5: 5 Britt Hudson v75-6: 2.5.8.9 v75-7: 1.2.4.7.10.12 Spiken: 2 Oliver Kronos Chansspiken: 5 Britt Hudson Låset: avd 4: 1/8 Bedövaren: 2 Explosive de Vie 384rader |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tar bort Melanders Volstead i andra, Time Machine och Claes Boko i sista.Felval?
Senast redigerad av spalato den 2014-08-17 klockan 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Roligt att se "idoler" men jag tror att jag avstår från V75 onsdag. Ett lopp med pensionärer, ett 3-årings, ett med fyra Melander-hästar och som avslutning ett underbart jubileumspokalen. Många som inte gillar heatloppen på Åby i lördags. Tycker det är minst lika trist att se en del av onsdagens lopp som V75, kul och underhållning, men inget att offra pengar på.
|
|
|
|
#12 |
|
Tycker det är lite synd att dom tar med Olle Goop och Erik Berglöf i pensionärsloppet, de må ha åldern inne men båda dessa herrar är fortfarande aktiva i allra högsta grad och kör 200-300 lopp om året!!
Tycker halva grejen är att de som blir inbjudna slutat att köra, eller kör väldigt lite! |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8423Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Varför gör du det ?
|
|
|
#14 |
|
Vem vare som vann legends förra året? *Knaktänker*
|
|
|
|
#15 |
|
Jean-Pierre Dubois som segrare med Jeppas Hugo.....tror jag
|
|
|
|
#16 |
|
Vinnare Jean Pierre Dubois/Jeppas Hugo. http://piclair.com/data/l1gd9.jpg http://piclair.com/data/h11kd.jpg |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hoppas på Jackpot på Onsdag och att ingen sätter 7 på Lördag så blir det fina pengar till Open Trot!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kommer själv köra på två spik, Nahar och Magic Tonight.
Tror de bara vinner, Magic Tonight från ledningen och Nahar tar ner de andra på styrka... |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hur kan BBS Sugarlight vara streckad till 18% när Mosaique Face bara är streckad till 6%? Eller ännu värre, Beer Summit till 1%. Spelvärlden är bra skev ibland..
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Läste någonstans att Ludde skulle gå med skor runt om i ngn tidig upplysning, kanske därför?
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Möjligt att du vet mer än Ludde då, han säger skor runt om...aha, det va Olle här som skrev det, att Ludde kör med skor runt om, man läser påå så många sidor så det är svårt att komma ihåg!
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2014-08-18 klockan 23:05. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har just lämnat en flerbong.
1) 1,2,4,8 2) 4 3) 7,9 4) 8 5) 2 6) 2 7) 1,2,3,4,7,12 24:-. Hälften fleris. Hälften V7. Lycka till! Jag ska förberada kräftskiva och avstår V75 på lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Gillar inte4 dom här extra V7 omgångarna och absolut inte när man lägger jippolopp inom streckspelet. Fattar inte varför man inte bara kunde kört en V65:a, absolut bästa spelet.
Men det är ju enkelt egentligen, bara att avstå spelet imon och det är precis vad jag tänker göra.... |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#28 |
|
Magic Tonight har en straffspark, gäller bara att sätta den. Är en av mina spikar, och jag är glad så länge han ligger under 30%
Trinity (+1) Senast redigerad av LudvigB den 2014-08-19 klockan 10:01. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Jag chansar i "pensionärsloppet" och spikar "Osten", 6 Costatantisoldi, det kan ju kosta en del, men för mej är det spik eller alla, min andra spik är lite troligare 2 Charrua Forlan. Vågar inte spika Nahar, trots att det är bästa hästen, litar inte på Melander så jag tar med tre av hans hästar i V75:4 1,4,5,8!
|
|
|
|
#30 |
|
För övrigt är det ett häftigt jubileumspokalen vi får se. Tänk att Jeppas Maxi bara är streckad 7:a för tillfället, efter 6 raka segrar...
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
hugotheboss (+2) |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Jeppas maxi kan väl knappast ha en streckvärd chans?
|
|
|
|
#33 |
|
Värt att tänka på: "Lutfi Kolgjini strök samtliga sina hästar som skulle starta i söndags
i Tingsryd på grund av infektion" (Aftonblaskan)
|
|
|
|
#34 |
|
Nä, det tror jag verkligen inte, men det är ändå ett bra mått på vilka fantastiska hästar man fått ihop! Håller (för en gångs skull) med P Fernlund, det känns bättre än Elitloppet..
|
|
|
|
#35 |
|
Jag ser fram emot att få se en av mina nya favorithästar My Happiness EP. Otroligt fin märr som kan vinna i detta till synes ganska formlösa gäng. Värst emot är Prussia? Hoppas den stannar runt 15-20% bra spelvärde!
Ska bli riktigt skoj imorgon otroligt bra lopp. På plats givetvis
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Sharp$: 8423Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Kanonsto, men spåret var inte roligt.
Kan bli fast invändigt. Citat:
|
|
|
|
#37 |
|
Förutsätter att Olsson släpper med 1an och varför skulle han det? Tror en del på Stelton med Björn. Lite för hårt motstånd kanske, men de kan få loppet, när de tar rygg på Support Justice på sista långsidan.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Guest
|
Klart att han släpper, annars blir det ju inga prispengar.
|
|
|
|
#39 |
|
Petri säger att Beer Summit är hans bästa chans, låter lite som att han kan få för sig att försöka köra i spets, eller?
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Har du kollat upp senaste starterna? Vore tacksam för mer info.
|
||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Jag har kollat upp starterna, och jag tror inte hon kan hålla ledningen.
Finns ingenting i de 4 senaste som tyder på det. Citat:
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pratade med Timo Timonen angående Sahara Fairytale (som han deläger). Han anser att det är förstahästen i loppet, men är såklart orolig på stallformen. Spetsar och kör där!
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Tänker säkert partiskt där som delägare, själv är jag ganska säker på att Recation tar spets. (Jag deläger inte den)
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Mosaiq STRYKT
|
|
|
|
|
#46 |
|
Mycket, mycket tråkigt. Dåliga blodvärden
![]() "Lite blandade resultat i stallet för dagen, detta pga en del olika sjukdomar som cirkulerar. Tyvärr har nu även Mosaique Face drabbats och vi är dessvärre tvungna att stryka honom ifrån Jubileumspokalen. Dåliga blodvärden är orsaken. Även Rebecca D'asolo stryks för dåliga blodvärden. Nu får vi hoppas att Mosaiquen återhämtar sig snart, för han har andra viktiga uppgifter framför sig i höst." Senast redigerad av Helge den 2014-08-19 klockan 17:14. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bestämmer mig för att utesluta Ludde helt under onsdagen med det beskedet.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ludde vinner inte på Valla ens med friska hästar än mindre med sjuka!
Support Justice är morgondagens bästa spik!! Är folk fulla? Minns ingen insatsen mot B.B.S Sugarlight i Norge?? |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Man må tycka vad man vill om Ludde eller vinstchans men MED han vill jag ha i alla storlopp. Färgsättare nummer ett.
![]()
tomtom2 (+10) Senast redigerad av Helge den 2014-08-19 klockan 18:12. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Guest
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bäst stallform för morgondagen besitter följande tränare (enligt 2014-08-19 18:40):
[Placering - Namn - (Vinster/Antal Starter)] 1. Svante Båth, Johan Untersteiner (11/30) 3. Stig H Johansson (10/30) 4. Tomas Malmqvist (9/30) 5. Robert Bergh (8/30) 6. Peter Untersteiner, Jerry Riordan, Hans-Owe Sundberg (6/30) ------------------------------------------------------------------ Sämst stallform av tränarna som ofta ställer upp i V75: [Placering - Namn - (Vinster/Antal Starter)] 1. Lutfi Kolgjini (0/30) 2. Stefan Melander, Björn Goop, Roger Walmann (2/30) 3. Stefan Hultman, Reijo Liljendahl, Timo Nurmos, Jörgen Westholm (3/30) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Jag trodde tidigt att detta skulle ske, lustigt nog så är det inte uppdaterat på ATG än...
|
|
|
|
#54 |
|
Kan My Happiness E.P. i V75-3 hålla ledningen?
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Björn Goop dissar pappa Olles chanser i första avdelningen i Björnkoll.
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Dagens system (som byggs ut till 576 r innan det är helt klart)
6 9,10 1,2,7 1,5,8 2,4,5,6 2 4
|
|
|
|
#57 |
|
Detta är ju jätteviktig info, som du kom med redan kl 17 idag. Finns inte på ATGs startlistor ännu.
Hela kvällen har vi spelat miljoner på ATG. De har således både dator och folk igång. Struntar dom att ge oss V75 spelare så viktig info för att deras "stryknisse" jobbar 9-5? Om Rickart har korrekt info är detta skandal! Men TACK Rickart! Det är värt att följa Sharps! |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Det är intressant hur idioter kan få det till ATGs fel att Ludde inte anmält honom som struken.
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Rickart vet kl 17. Men inte ATG sju timmar senare. Senast redigerad av mackpeter den 2014-08-19 klockan 23:51. |
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Instämmer, förmodar att ngn vet att Ludde kommer att stryka. Att ATG inte uppdaterat infon tyder på att Ludde inte lämnat definitivt besked till ATG. Ska man spekulera om varför så kan det t ex bero på att han kanske måste stryka fler hästar i morgon och väntar tills dess. Oavsett så är ingen häst officiellt struken innan ATG har noterat den som struken!
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Tack Rickart och Helge för denna viktiga info på Sharps!
|
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Lite blandade resultat i stallet för dagen, detta pga en del olika sjukdomar som cirkulerar.
Tyvärr har nu även Mosaique Face drabbats och vi är dessvärre tvungna att stryka honom ifrån Jubileumspokalen. Dåliga blodvärden är orsaken. Även Rebecca D'asolo stryks för dåliga blodvärden. Nu får vi hoppas att Mosaiquen återhämtar sig snart, för han har andra viktiga uppgifter framför sig i höst. -Lutfi Kolgjini
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#64 |
|
Eftersom jag bara vill spika en av de två största favoriterna i omgången Nahar /Charrua F. letar jag efter en bra chansspik och har fastnat lite för 10 Fire to the rain i treåringsloppet. Det ska ju kunna bli lite körning om ledningen mellan motbuden Coolwater In och Volstead. I nuläget är Fire to the rain andrahandsfavorit på strecken. Åsikter!?
Kyodai (+50) |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
xxxxxxxxxxx
Senast redigerad av korpo den 2014-08-20 klockan 19:51. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
Är det några här inne som ska till Valla ikväll?
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
FIRE TO THE RAAAAIN!!! dagens bästa spik, var hur grym som helst i senaste starten
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Kan Charrua hålla spets av egen kraft? Känns ju som att 8an kan öppna ganska bra.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
I så fall är väl du den ende som inte vet att han är obesegrad på Valla med Mosaique Face efter fyra starter......
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Magic tonight måste ha en toppchans...support justice ska köras defensivt och när man väl börjar köra i loppet så är magic tonight i mål redan. Tyckte den gick kanonbra med skor senast, och nu när det blir bfro och man vet att han sitter i spets så är det bara att spika
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Båse Dakota Chip och Wannacmyguns kan öppna.
Skull W ta sig förbi släpper han garanterat, och jag tror inte att D kan ta sig förbi. Mitt tips är att Charrua håller spets, men det är inte helt säkert.
|
|
|
#77 |
|
Självklart.
Hoppas alla som kan tar sig dit.
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#79 |
|
Tror ni det blir fin bana ikväll?
Tänkte om hästarna kan gå barfota eller blir tvungna att gå med skor. Känns som att många favoriter är helt klart missgynnade av att gå med skor
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Om W skulle ta sig till spets så är jag så cynisk så jag tror att det finns risk att han svarar ut för att förbättra för de övriga i stallet.
|
|
|
|
|
|
|
#81 | ||
|
Citat:
Sen gällande Support Justice så säger Geir så här enligt Aftonbladet : Har du någon taktik på förhand? Han har ofta körts fram i dödens och manglat ledaren. Är det aktuellt igen? Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Tror inte den tar sig förbi, men även om den gör det släpper Örjan.
Han har spikat Charrua i Expressen.
|
|
|
#83 |
|
Ja, det är lite mulet men uppehåll och vi har haft bra väder de senaste dagarna, så det finns ingen anledning att banan skulle vara dålig.
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Jag tycker Youana hade lite kvar senast när hon flög.
Erik jobbade hårt på henne, och hon hoppar direkt hon börjar få upp farten. Därför syns det inte riktigt att det fanns lite kvar, tycker att 5% är intressant. Hon har en grymt bra startrygg, och får hon en fin resa i 2/3e ut kanske hon kan överraska. Skor runt om på Youana enligt Expressen. Drar genast ner förhoppningarna :-(
znipstern (+2) Senast redigerad av putte64 den 2014-08-20 klockan 13:12. |
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
![]() Hoppet är det sista som överger oss väderkvarnsjägare... ![]() Såg att Quarrel går ut igen i V4:4 med Jansson upp. Visserligen hårdare emot men man borde kunna få ett fint platsodds på den. |
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Beer summit håller leding, pressas av magic, släpper.
Support har laddats och sitter nu frivilligt eller ofrivilligt i dödens. HELVETE tänker Magic, BBS som sparat sin startspeed sveper upp och tar över täten? Oklara besked och ändrade upplägg på alla kanter bäddar för en jävla körning. Vinnare Stelton eller Thai?
|
|
|
|
#87 | |
|
Den får ingen pangstart, den är inte snabb ut.
Om Örjan kommer till spets släpper han knappast, men han kommer bara dit om Uffe släpper, vilket jag tror han gör. Citat:
|
|
|
|
#88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Någon som har Vi Tippas senaste nytt?
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nahar måste ha straffspark utan målvakt idag, tycker att allt talar för vinst där.
Melanders 5 djur i det loppet har på årets 47 starter tagit 2 segrar, finns inget som säger att någon av dom ska spöa Majty Nahar idag. Charrua Forlan, lika stor favorit, men den är jag aningen osäker på. Var ju grymt fin tidigare i somras, aningen sämre senast. Ska vara favorit, men 74% är sjukt mycket. Helgardering där är ej fel. (men då brukar ju favven vinna....) Fortsätter med att ha feeling för Stelton, borde bli galet tempo och han får loppet. Legendloppet, hoppas att stickan får vinna det, men svårt att se hur det blir kört. Tycker att Prussia känns intressant också idag. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
kvällens drag Ariel Boko i avd 3 & Dance Photo avd 5
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Enda sättet för Maciq Tonight att vinna är att smyga och därmed att Örjan släpper eller ligger kvar i andraspår. Den som kommer till ledningn kommer inte få sitta ifred. Support Justcie kommer mangla sönder ledaren, vad än kusken säger...
Megarysare i Standout om tempot blir så högt som jag tror det blir, runt 1.10.5-1.11 på varvet och Campell i Ufovagn smyger med i fjärde ytter... Oj, oj o, kan smälla till ahlvvarvet kavar då. Tänk en amerikanare i Ufo-vagn, inget ont om melander (jo, förresten, han är en sopa såklart, hehe) och de andra som kört, men de är inte uppväxta i amerikavagn som Campell är. Nu skall väl till sannings säga att Standout är bäst med tätkänning direkt men med ljudvallens hjälp så kanske det går ändå... Min vinnare ändå Support Justice - för fasiken, har ni sett vad denne gjort på sistone???!!!
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Fnissade just åt Melanders uttalande om Campbell. /SS
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
suttit och fnulat med systemet fram och tillbaka under dagen samtidigt som man jobbat och kommit fram till att jag spikar emot storfavoriten Charrua Forlan, blev chansspik på Dakota Chip istället. Enda jag har med Charrua på är på V5 systemet som också är inlämnat och klart.
första och sista loppet blir jag inte riktigt klok på så får hoppas man plockat ut rätt där helt enkelt. V75 1) 1-2-3-4-5 2) 4 Volstead 3) 1-2-7-9 4) 8 Nahar 5) 1-2-4-5-8-12 6) 5 Dakota Chip 7) 1-2-4-6-7-10-11 V5 1) 1-2-7-9 2) 8 Nahar 3) 1-2-4-5-8-12 4) 2-5 5) 2-4-6-7-10 D.D 5 Dakota chip mot 4,6 x 50kr Nu dags att fixa käk och dylikt så barnen är mätta och glada så pappa kan se travet i lugn och ro sen ![]() Lycka till allihopa idag
Fulsprit (+1) Senast redigerad av Tamuli den 2014-08-20 klockan 16:18. Anledning: glömde ordet emot i början |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Citat:
Digital Ink, bästa hästen i stallet, siktat hit, försökt bygga upp hästen igen. Uppehåll på äldre häst inte lika allvarligt som på yngre (se Volstead). Bff och det hörs att det är höga förväntningar men att det är dags för hästen själv att visa att han är tillbaka. Ingen av hans andra här slår Inken eller Nahar. Wannacmyguns bäst av dom i 6:e men alla fått skitspår, rökta då även om dom duger i sin klass. |
||
|
|
|
|
|
#97 |
|
Love You avkomman Radieux anmäld ffg bfro. Inte i någon intervju har jag läst det, utan tvärtom. Har ni snappat upp det, läst/hört innan?
TOBYTYKE (+5) |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Mitt dd drag Dakota Cip /Support Justice
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Har bara hört om sjuka hästar i Luddes stall.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
TT gör alltså ett v75 system för 4000 kr med spik på Checco i första som enda spik? måste sitta på en jävla info?
|
|
|
#101 | |
|
Idag läggs systemet på mobilen. Kan inte annat än att betyda tur
![]() Avd-1: 1, Res: 2 Avd-2: 10, Res: 4 Avd-3: 1,2,4,7,9, Res: 11 Avd-4: 1,8, Res: 5 Avd-5: 1,2,4,5,6,8,12, Res: 10 Avd-6: 2,5,6, Res: 3 Avd-7: 2,3,4,6,7,10, Res: 1
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Känslan är också att Nurmos inte har absolut toppform i stallet. Vad vet dom som inte övriga vet? Har den som 5-7 i min rank. |
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Tar sju hästar i försat, men inte Checco. Blir svårt från spåret. Betaltjänsterna gör väl sitt bästa och hoppas få rätt så de får något att skryta med. Jag tror de torskar.
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Citat:
"Vi hade under 1.11 sista varvet med 08-fart sista 500 och full spruta över mål - det verkligen skrek "nästa gång" om det intrycket! " Dom skriver att med bara 10 hästar i loppet och många bör söka sarg så kommer CH hamna ganska bra på det. Däremot har SS en intervju med Nurmos och där är det uppåt värre. Hästen har aldrig varit bättre än han är nu. |
||
|
|
|
|
|
#105 |
|
Någon som hört vad det blir för balans på Britt Hudson?
|
|
|
|
#106 |
|
Idag kör vi hårt!
Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 42 Avd Ordinarie hästar 1 8 Checco Boko 2 2 Explosive de Vie 3 6 Dileva Käll 4 8 Nahar 5 4 Recation 6 5, 6 7 1, 2, 4, 7, 10 Vadet gäller startnummer 10 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 5,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
TT's spik suger men absolut värst är hela Spelarservice "löpsedel"! Herregud det är i princip mina avslag rätt ut!! |
||
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
Men från det läget med den kusken kan jag aldrig spika
|
|
|
|
#110 |
|
Nu blev det ändrat till skor på Nahar.
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Gärna för mig
|
|
|
|
#113 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 42 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 5, 6, 9 (2) 2 4 Volstead (1) 3 4, 11 (9) 4 1 Digital Ink (8) 5 1, 2, 5, 12 (6) 6 2, 5 (3) 7 4 Support Justice* (2) Vadet gäller startnummer 64 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 32,00 kr Kvittonummer: 4F0E Skor på Nahar till över 70%, nej tack från det spåret. Digital Ink stod väl i typ 4 gånger i elitloppsfinalen? Kan smälla till nu! Magic Tonight har Jens nämnt, inge bra statistik på 2140 och andraspåret är kass i storlopp. Otroligt sällan det vinns gulddivisioner och storlopp därifrån konstigt nog. Tror det blir en standardomgång med 2 favoriter och 2 skrällar, gäller bara att hitta vilket lopp det skräller i och vilket som favoritvinns
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2014-08-20 klockan 17:39. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Youana trots att hon går med skor tycker jag är riktigt intressant.. tror toppformen närmar sig och här lär det bli tryck på grejorna! Mycket tidig för mig!
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Citat:
Men du får 50 sharps för din vackra avatar! Chimay Blå - det mörka, fylliga munkölet från Belgien är min absoluta öl-favorit, Det och Aechte Schlenkerla Rauchbier från tyskland ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Nahar gick väl med skor senast? ska digital Ink ta ner Nahar från dödens? |
||
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Otroligt vilket genomslag Spelarservice har trots usel form! NU börjar folk till och med spika Digital Ink!?
Hästen kördes ihjäl i Elitloppet och har varit medioker sedan dess. Nahar vinner med eller utan skor och hur loppet än blir kört! Om inte Bergh lirat emot.... |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
men jag är inne på samma linje som dig! Tror helt enkelt att Inken blev lite knäckt av de tuffa loppen i elitloppet.. han borde få sig en rejäl paus! Senast redigerad av alle den 2014-08-20 klockan 17:47. |
||
|
|
|
|
|
#121 |
|
Vad har "Spelvärde" för tankar ikväll ?
|
|
|
|
#122 |
|
gillar utsikterna för 1 perfect power - vinnarspel.
känns befriande förresten att inte ens glutta på betalsidornas tips.. lurt på dd men instinkten säger 4-5 mot 2-4
|
|
|
|
#123 |
|
Nahar överlägsen med 75% form, skor runt om och halsinfektion, samt punktering på båda hjulen och en blind kusk...
Bara att spika och gå vidare... Mina susare: Dewey Luves Britt, Kinncannon Hannover och Standout, Als Winnersmede...
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
Sprite (+1) |
||
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Citat:
Alltså det är klart Nahar har bäst vinstchans i loppet. Mitt problem är att han inte ska ha 75% av insatserna på sig från det spåret när han möter Digital Ink. Alla vet vad den kan i sina bästa stunder och senast gick den med skor runt om. Stefan Melander tar väl inte ut och fortsätter plåga hästen om han inte tror på vinstchans. Värt att notera är att efter elitloppet har dessa två mötts två gånger och det har varit jämnspelat båda gångerna. Därifrån till 75% mot 12% är väldigt långt speciellt med tanke på Nahars spår och att han går med skor. Vem tror att han hade vunnit elitloppet även med skor på?
|
|
|
|
#127 | |
|
Citat:
DIF (+2) |
||
|
|
|
|
|
#128 |
|
1,2,4,6
10 7,11 3,5,8 1,2,4,6 2,6 2,4,7 Så får det bli 288:00 som vanligt! Lycka till!
|
|
|
|
#129 |
|
Skor på Britt Hudson enligt ATG...
Rickart (+1) |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Avd1
Vici lane var grym senast drag! Avd2: Helstängt på draget nr1 Avd3: Dileva Käll bästa hästen men formen? Draget tvättar rent... Avd4: NAhar vinner igen Avd5: Berg lurar i vassen igen... Avd6: Tokdraget är tappad från spår 8 varning! Avd7: Magisk afton ikväll? |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Måste jobba snart, tvi vale... En sådan här kväll också...
|
|
|
|
|
#133 |
|
1 2 3 4 8
1 4 10 1 2 9 11 8 5 6 2 3 5 2 Inlämnat o färdigtänkt. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
TT, SS, Snoken, Sydsvenska Dagbladet, Ögat, Spelvärde, Travronden
1.2.3.4.6.8 4.10 1.7.9 1.8 2.4.5.10 2.5 2.3.4.6 |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Man behöver bara kolla på det här klippet http://www.atgplay.se/video/20140713...sensminneslopp så vet man att Fire to the rain har toppchans att vinna. Spåret är bara oddshöjande
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Lirar vinnare på Verbalisee, trots spåret på distansen. Hoppas på tempo. Ett rätt intressant och öppet lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
bara för att vara med
Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 42 Avd Ordinarie hästar 1 3, 8 2 10 Fire to the Rain 3 2, 5 4 8, 10 5 5, 7, 10 6 2, 6 7 7, 10 Vadet gäller startnummer 96 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 48,00 kr Kvittonummer: |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Hade digital INk vart så jäkla bra eller ha form hade den väl startat i jubileumspokalen. Vinner endast med extrem stallkörningen men så borde alla bli diskade
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
SSSÖÖÖRRR, Bo!!!
|
|
|
|
#140 |
|
Det gick inte att gå i spåren, hade hoppats på en rygg.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Avd Ordinarie hästar
1 5 Val d'Amour 2 1 Coolwater In 3 9, 11 4 1, 8 5 1, 2, 3, 4, 5 6 2, 5 7 4 Support Justice* 40 rader, ett litet så man är med |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Storm Passage i nästa, som tvillinghäst
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Hehe, sist i mål... Bra början...
|
|
|
|
#146 |
|
4 Support Justice, är han inte väldigt seg ut och lär hamna bland de sista? absolut grymt bra och kan vinna, men inte första hästen för mig!
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Solvalla omg. 42 ATG Team
Onsdag 2014-08-20 2014-08-20 18:28 HÄSTAR RES 1 1, 2, 4, 8 2 2, 4, 10 3 2, 5, 7, 9, 11 4 8 NAHAR 1 5 2, 4, 5, 10 6 2, 3, 5, 6 7 4 SUPPORT JUSTICE* (NO) 2 960 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 480,00 kr E762 6439 AF31 xxxx
|
|
|
|
#148 |
|
Hahaha skämtar folk, Volstead favorit mot Fire To The Rain? Årets bjudning. Redan spelat 500 vinnare på Fire To The Rain, verkar ju kunna få 3 gånger iallafall, vilket är grymt.
Spik på V7 också såklart. Volstead har vunnit billiga V65-lopp på Vallas fredagstävlingar medan Fire To The Rain slagit världseliten från dödens. Mycket billigare emot idag och det blir dunderkross från dödens. Fire To The Rain är årets mest spelvärda häst. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Tror Claes Boko spurtar ner allihop i jubileumspokalen, Min A-häst!
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
V75-5 måste vara ett av de mest spelvänliga loppen i år då både första och andrahandaren är felspelade enligt mig. 1,4,6 har större chans enligt mig. 10, 12 åker med på kupongen också!
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Solvalla 42 2014-08-20 V75
Avd Ordinarie Reserver 1 2 2 10 3 7 4 8 5 5 6 5 7 4 1 rad * 100 * 0,50 kr = 50,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Perfekt med en kass värmning på Fire to the rain, den vet redan om att den möter en massa statister så den orkar inte ens skärpa till sig i värmningen. Springer nog bara en 11tid idag men det räcker
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Erik upp igen på New approach v4-4, provar med en lillpeng
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
1, 4, 6, 8
10 Fire to the Rain 2, 7, 9 8 Nahar 1, 2, 5, 6, 12 2, 3, 5, 6 4 Support Justice*
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
1- 1 Perfect Power
2- 10 Fire to the Rain 3- 1, 2, 4, 6, 7, 9, 11 4- 1, 8 5- 1, 2, 4, 5, 6, 11 6- 2, 4, 5, 6 7- 4 Support Justice* 336 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 168,00 kr
|
|
|
|
#160 |
|
Bra Erik, ta rygg på 2000 oddsaren,suck
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Gött, Goopen!
|
|
|
|
#162 | |
|
Citat:
"10 Fire to the Rain – läckert spänstig i lugna farter, mkt fin typ +, ute igen, nära galopp i snabb avslutning, tveksamt på det!" |
||
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
Kan vara att dom lägger på boots, men bara den travar hela vägen så ska den vara överlägsen. Ulf sa senast att han aldrig någonsin kört en bättre 3 åring, då fattar man vilken skyhög kapacitet hästen har. |
||
|
|
|
|
|
#164 |
|
V75-1;• 1, 4, 5, 6, 8
V75-2;• 10 Fire V75-3;• 9 C B.F V75-4;• 2, 10 V75-5;• 2, 7, 12 V75-6;• 5 D. Chip V75-7;• 2, 4, 5, 7, 9 150 rader x 1 x 0,50 kr = 75,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
1: 1,2,3,4,5,6,8
2: 1,4,10 3: 2,4,7,9 4: 8 5: 1,2,4,6,11 6: 2 7: 2 Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Jo, läste intervjun på SS, det låter som höga planer för framtiden där. OM allt bra så är stora målet Orsi Magnelli i början på November.
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
1,2,4,8
1,7,10 1,2,4,5,6,7,9,11 5,9 1 5 3,4,6 288:-
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
1,2,3,4,6,8
1.4.9.10 1,7,9,11 8 5 2,3,4,5,6 6 och med en kompis, ej jag som tippat: 2,4,5,6 4 1,2,4,7,9,11 1,8 ALLA 2 2,4 |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
1) 1,2,3,4,5,6,9 – Öppet lopp med många ringrostiga gamla rävar. Dessutom rätt jämna hästar. Osäkert vem som vinner.
2) Spik 10 – Fire To Rain. Tror det är bästa hästen. Kan bli svårt att ta ner Tarzans fina pålle som troligen sitter i spets, men jag testar. 3) 1,2,7,9,11 – Hade jag vetat att Prussia vore i full form så skulle det inte vara något snack om saken. Nu är det inte så, varmed Canaka B.F. har bra chans. Dock vilat en månad på gott och ont. Behövde några streck till. 4) Spik 8 – Nahar. Ska bara vinna det här. Synd att Robban ändrade till skor, hade varit bäst om den går barfota men det är inte hela världen. Digital Ink har inte visat rätt form och jag tror inte den är tillräckligt bra för att vinna just i dag. 5) 1,2,4,5,6 – Recation tar väl spets och ska slås. Helst skulle man haft med några till, men jag har i alla fall ett starkt gäng. 6) 2,3,5,6 – Charrua Forlan är dunderfavorit och har bra chans från spets. Van vid tuffa gäng, men jag är inte alltid överförtjust i Hans-Owes styrningar och försöker fälla. Ludde rycker skorna första gången på Radieux vilket kan bli intressant. Stallet tycker att han behöver höja sig ett snäpp och det kanske skorycket kan bidra till. 7) Spik 4 – Support Justice. Möter väldigt tuffa hästar, främst i Magic Tonight och B.B.S. Sugarlight, men jag tycker hästen har imponerat och vill se vad den kan med pisk. Bakom är det öppet. V5: 1) 1,2,7,9,11 2) Spik 9 – Nahar 3) Spik 4 Recation 4) 2,3,5,6 5) 2,4,6,7 |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
slängde in även en liten med lite andra spikar än på mitt stora system
Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 42 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 4, 6, 8 2 10 Fire to the Rain 3 2 Absolut Newport* 4 8 Nahar 5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 6 2 Charrua Forlan 7 2, 3, 4, 7, 9 Vadet gäller startnummer 300 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 150,00 kr Kvittonummer:
|
|
|
|
#171 |
|
1) 1-8
2) 10 3) 7-4-1-11 4) 8 5) 1-4-6-10-12 6) 2-5-6-8 7) 2-6-10-11-4 |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 42 Avd Ordinarie hästar 1 1 Perfect Power 2 10 Fire to the Rain 3 1, 7 4 1, 8 5 1, 4, 7, 12 6 5 Dakota Chip 7 3, 4, 6, 7 Vadet gäller startnummer 64 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 32,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
En chans75:a då topptrav.(Chans å chans...)
Gitano har väl aldrig räckt till mot hästar av nån större klass? Schas! Jag lirar alltid Perfect Power och Costatantisoldi...lås! Fire to the rain och därtill Coolwater på utseendet. Canaka, Prussia och Ariel är hästar som är tunga till slut. Nahar OCH Inken, då galopprisk. Recation, Stylish och Västerbo för att få ledaren, vinnarhålet och en häst med stil och kapacitet! Hans-Ove och Dahlborg ser ut som nästa lås som borde vara klart som det i 4:e. Boko på skalle, Maxi på Jansson eller BBS för utstrålningen? Untersteiner! Spik! 1,6 1,10 7,9,11 1,8 1,4,7 2,5 7 72rader Senast redigerad av Voltstart den 2014-08-20 klockan 19:38. |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
En till åkte in:
Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 42 Avd Ordinarie hästar 1 3 O.P.'s Flirt 2 1, 4, 6, 7, 9, 10 3 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11 4 8 Nahar 5 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 6 2 Charrua Forlan 7 6 Stelton* |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
fan va snyggt av STIG H
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Skitkul att se Stig H. vinna lopp igen
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
MÄSTER STIG!!! Världsklass, snacka om kung
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Vilket jäkla lopp Checco Boko gjorde!!!
putte64 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Mäster!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Mäster
bra start
|
|
|
|
#181 |
|
Skönt för Stig att vinna loppet, självklart hade man streck för han
![]() Nu får vi jobba in Fire to the rain, känns som att halva Sharps har spikat hästen
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Bye bye SS och TT
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Omöjligt att se vem som vann..
Edit: FAN VAD GÖTT! |
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Han han väl för tusan fram?
Varför kör du inte tidigare UFFE! |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
jag säger tyvärr för oss här på sharps
jaaaaaaa |
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Oj det var tight men gick iaf...där rök stora men lever på lilla iaf
|
|
|
|
#190 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#191 |
|
Tapperhetsmedalj till Explosive De Vie!
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Melander kan juh iaf inte köra häst, men det visste vi väl sen innan.
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Såja! Gott trodde 2 var först v och spik!
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Volstead hahahahahha
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
AVD:2
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Blev lite byxis där, hade först ett 2-hästarslås på 2,10, för att sedan spika nr 10. Hade lagt travspelandet på hyllan (veckan ut hehe) om Oscarsson hade vunnit! =)
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Äckligaste jag sett på länge, gick på Oscarsson
Alla som såg elitloppshelgen måste gå på den
|
|
|
#198 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla, omg. 57 Lopp: 7 Spelform: Plats Hästar: 5 Ruth Reerstrup* Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Citat:
Jag lirar 3 Rossela Ross till 25 ggr på Bet365. |
||
|
|
|
|
|
#201 | |
|
Citat:
Satt tvillingen? Jag kollar mest idag och spelar mindre. Vilka hästar!
|
||
|
|
|
|
|
#202 |
|
Underbar häst, en personlig favorit Canaka B.F men ändå spikar man inte...
|
|
|
|
#203 |
|
Har inget ljud så jag hör inte vad dom säger. Tyckte 3,5 var spelvärt men det hann ju sjunka en del. Nu spelade det ju ingen roll oavsett.
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Spyr lite sådär halvt. Satt med spik på Prussia på V7 och även vinnarlir a 150 kr. Gjorde ju hela jobbet men så kommer den överskattade Canaka BF och vinner med nöd och näppe trots drömlöpningen.
barner (+1) |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Jorma kör med huvudet under armen släpper han blir han troligen 2a han kör inte i flyt
|
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#207 |
|
Jag får väl äta upp det här Nahar nej tack
|
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Hade fler, men systemet mådde bäst med Jim
Lås kommer jag aldrig ha på två hästar. Dubblar jag kostnaden gör jag det där jag har flest hästar, och hoppas på en lågprocentare Har inte råd att betala dubbelt så mycket för 1 häst Citat:
|
|
|
|
|
#209 |
|
Oj vad fräckt Gubellini ryckte tussarna på Prussia på sista bortre! Kika in det!
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Blir mycket intressant att se hur tarzans 5 kusar agerar för att försvåra för Nahar.
2 vinster av 47 starter i år har alltså tarzans hästar. |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Gubellini Pietro, 6500 kr, avstängning 140903-140905, övrig felaktig drivning.
DIF (+2) |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Citat:
Regler: *Lita på att hästen plockar ledaren...annars förlorar du nog ändå! *Bevaka utvändiga attacker och håll ut...men att släppa en halv längd genom kurvan för att sedan spurta fullt ut är helt i sin ordning..."kontrollerad kontring". *Överforcera ej din häst genom svängen för att komma först ner genom kurvan. Galopp ger inga prispengar alls... Detta säger bästa staketkusken!
asgaya3141 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#213 |
|
HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLIGT JORMA!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Kanonstyrning av Adielsson, hade chansen att gå ut i andraspår men sitter kvar och måste sen backa sig loss
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Ludde kör som en fitta !
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Dags att gå och sova då...inga bra lopp kvar, enbart ett lunchlopp som avslutar V75:an
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Han sätter nahar i galopp med flit, då nahar vill springa på men de vill inte bergh. Ganska så uppenbart när man hör han nu efter
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Galopp ingår i beräkningen, bara att glömma. Glad att inte tarzan tog någon topplacering.
tomtom2 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Jaha.. va ska man säga.. jag trodde aldrig nahar skulle förlora, speciellt inte när han fick överta ledningen!
Örjan hade inte vunnit oavsett så förstår inte vad ni sitter och svär om.. |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Klart man blir förbannad när de kör så jävla illa. Allra helst på V75 som omsätter miljoner. Luddes styrning är obegriplig. Örjan kör ju passivt, men måste naturligtvis agera när galoippen kommer. Sedan kan man ju undra vad Lennartsson håller på med. Han ska ju hålla sitt spår för att underlätta andra ekipage att komma runt Bergh. Sedan är det givetvis extra surt när man sitter med vältäckt i de tre återstående loppen.
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Citat:
Nästa lopp är Queen L:s lopp och de väljer sträckan...1640m! ![]() Sahara är spelfavorit och klart rätt distans, men jag är tveksam. Stylish har jag alltid gillat och kör en 5:- tvillingutgång på den. Kolla starten Åby 26/4. Goops finishkörning är mumma! |
||
|
|
|
|
|
#226 |
|
Örjan hade inte vunnit ändå? Såg du insatsen? Han sitter ju fast med rubbet och spurtar bra när luckan kommer. Förlorar aldrig om Örjan kör som folk.
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Fick spela en rad för 8 kronor i stället för de 480 jag planerade.
Tur det för det är en enda rätt hittills. bara jag får tillbaka de pengar som försvann i cyberrymden när jag skulle överföra till ATG-kontot... Någon mer som råkat ut för det? Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 42 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 10 (6, 2) 2 10 Fire to the Rain (4, 1) 3 1, 12 (9, 7) 4 8 Nahar (10, 5) 5 2, 11 (4) 6 2 Charrua Forlan (5) 7 4, 10 (2, 7) Vadet gäller startnummer 16 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 8,00 kr Kvittonummer: |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Citat:
Örjan tycker jag inte gjorde ngt fel.. Att Robban inte är orolig över Nahar är också obegripligt.. såg inte roligt ut! |
||
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Citat:
Om Örjan svarar så får han alltså en super het Nahar i dödens, hur ska han vinna då? |
||
|
|
|
|
|
#230 |
|
Kolla Putte64. Det blev typ "jackpott":
Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla, omg. 57 Lopp: 9 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 2, 4, 6, 10, 12 U-hästar: 7 Stylish Hanover Vadet gäller startnummer 6 x 5,00 kr Totalt: 30,00 kr Kvittonummer: XXXE AXX3 8D53 140X
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla, omg. 57 Lopp: 9 Spelform: Tvilling Hästar: 7, 10 U-hästar: Vadet gäller startnummer |
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#235 |
|
Guest
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 42, andelsspel Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 4, 6, 8 2 1, 4, 10 3 1, 6, 7, 9, 11 4 1, 2, 3, 5, 8, 9, 10 5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10 6 2 Charrua Forlan 7 2 Magic Tonight Vadet gäller startnummer 4 410 rader x 1 x 0,50 kr x 1/10 Totalt: 220,50 kr Kvittonummer: AB88 2813 8119 **** |
|
|
|
#236 |
|
Man kan släppa som han gjorde och sedan gå ut i 2a spår i god tid.
|
|
|
|
#237 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Citat:
Visst sitter örjan och sover emellanåt.. men tycker inte det var några jätte fel denna gången!
|
||
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Citat:
För egen del har det fungerat klockrent, Så har tyvärr inget konkret att säga. Håller tummarna och hoppas att pengarna finner vägen till Atg-kontot. ( Spelar med en annan kille, När vi vann och han skulle kolla sitt Atg-konto.. Så var där inga pengar insatta, Han fick till svar att Atg skulle först kolla så allt gått rätt till och detta kunde ta 14 dagar. Har för mig att det tog drygt 1 vecka innan pengarna var på hans konto. Det var bara 5000 kr detta gällde. ) Detta hjälpte nog föga men troligtvis finner pengarna vägen fram till ditt Atg-konto.
|
||
|
|
|
|
|
#240 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#241 |
|
Att ludde skulle "nöja" sig med rygg ledaren på en hårddragande recation.....nejnejnej, omedelbart ut i andraspår och ta en dödens istället......visst är han en färgklick, men det taktiska och anpassningsbara är nog bland det sämre. Ibland kan man ta en vilsam resa och köra på chans, i synnerhet när hela jävla stallet verkar vara nedsatt av sjukdomar mm.
|
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Citat:
Kolgjini Lutfi, 2000 kr, för tempominskning som stört medtävlare. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
||
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Citat:
.
Voltstart (+1) |
||
|
|
|
|
|
#244 |
|
DD
Avd Ordinarie hästar 1 2, 3, 4, 5, 6 2 6 Stelton* 5 x 50,00 kr Totalt: 250,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Eftersom jag åkt på systemet, Så fick det bli en dubbel bestående av spikarna på det.
Så en rak dubbel 2 - 2 X 100kr. |
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Märkligt att Ludde vilar på hanen såhär halvvägs in...
Kul med en ny bra häst: Hamdalla! Senast redigerad av Voltstart den 2014-08-20 klockan 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Guest
|
Voi vitun Jorma... synd att jag inte tog med den på systemet.
|
|
|
|
#248 |
|
Lever spelvärde?
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Hoppas på Thai Broadway nu då så blir det väl Jackpot åtminstone!
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Det blir en magisk kväll, if you know what i mean
alle (+1) |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-08-20 Bana: Solvalla, omg. 57 Lopp: 11 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 2, 3, 4, 6, 7 U-hästar: 4 Support Justice* |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Nej jag räknade 30 lopp bakåt från och med igårkväll. Oavsett om han hade sjukdom eller inte i stallet. Statistiken tar inte hänsyn till någonting.
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
4,70 nu! Support Justice har varit mitt bud men efter värmning och nuvarande odds är allt värde på B.B.S Sugarlight!!
5.000 Vinnare Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+10) |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Kom hem precis spelade en dubbel tidigare i dag
4 - 2,3,4,,6,7,9,10 |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
V3 vankas och jag spanar i ronden och sätter kaffet i halsen! I sista avdelningen har de missat ta med 8 Utter på 6 hästar! Underbara VP och tvillingodds vankas!
Loppet i övrigt innehåller ju 5 Brice Des Epines! En helt underbar individ att beskåda. Självklart kör jag här ett tvåhästarslås, eller hur Putte64? I andra avdelningen är det en soppa av talanglösa travare att ta ställing till. Ronden går rakt ut på nr 1 som är startsnabb nog för ledning tror jag. Tyvärr favorit och ändå inget att hålla i handen. Augusta? I Jubileums har jag svårt att välja bland alla toppdjur, men 2,3,4 och 7 känns svårslagna. Lägger till 6, 9 och 10. Alternativet hade varit att spika 4 Support Justice som känns bäst och tyngst över distans över sprint. Problemet är att han aldrig får spets i loppen och måste plocka minst en topphäst till slut. Nä jag spikar 7! 7 1,4,9,10 5,8 |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Time Machine ser mordisk ut i dödens!
De tre första i mål är underbara individer! Härligt lopp!!! Claes!!! Sicken skalle när den kusen borrar ner sig till slut! Senast redigerad av Voltstart den 2014-08-20 klockan 21:54. |
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Otroligt synd att inte BBS Sugarlight får vinna efter det heroiska loppet, tala om moralisk vinnare....om det nu finns några sådana
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Citat:
Otur som fan där.. snacka om moralisk vinnare på BBS....
|
|
|
|
#264 |
|
bra avslutning av Claes Boko
|
|
|
|
|
#265 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Helt klart rätt kille som fick vinna: Geir Vegard!
Jag blev glad som f-n av segerintervjun. Ett föredöme för travsporten, som ju e ruskigt kul att följa. Grattis där! Nu går vi ner några klasser...
|
|
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Citat:
56.25 på ub
|
|
|
|
#268 |
|
Jag är en idiot
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Nää-ä icke!!
Vi är nog många som förlorat pengar ikväll, däribland jag, helt omöjligt har det varit att sia om en vinnare, än mer i det loppet. Skaka av dig det(!) och samla dina grymma tankar till nästa gång. |
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Nu Utter är det dags att TUGGA NER dom!
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Ja mycket möjligt men de flesta tränare av intresse startar ungefär 30 hästar per vecka så det är inte så skevt tycker jag.
Kolla på Bergh och Melander. De har över 30 starter på 8 dagar.. Hur långt bak vill du ha form? Dagen innan de springer? Nån rim och reson får det vara. Statistik säger mycket lite på 10 starter. Det säger inte mycket på 30 men det är mer rättvisande om de 30 starterna är inom en rimlig tidsram. |
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Ska nog aldrig mer spela när det är V75. Vilken skitkväll spelmässigt.
Godnatt!
|
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#275 |
|
Tack! Du har rätt men omgångens stora idé och spik på förhand (skrev om det) var Support Justice men fem minuter innan start var det 3,60 mot 4,70 och BBS såg smällfin ut så jag bytte fokus i sista stund... Idiotiskt beslut.
|
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Citat:
Sen är sån här statistik bara baserad på dåtiden. En tränare med 0/30 förra veckan kan lika gärna ligga 9/30 veckan efter. Nu orkar jag inte kolla hur många lopp Melander vann igår men innan loppen var körda så låg han näst sist i formranken för stallen. Goop lika så. Kolgjini låg sist med sina 0/30 och ligger fortfarande sist med 0/30 efter gårdagen. Så visst får man en fingervisning om hur "hett" stallet faktiskt är, när det kommer till stortränare. |
||
|
|
|
|
|
#277 |
|
Väldigt bra utdelning igår. Den enda häst som var knepig att få med var Seabiscuit. Satte 2/3 spikar och åkte på Nahar, som inte travade bra i början av loppet och gungan kom som ett brev på posten. Åkte ändå i ett par garderingslopp på mina reserver, så där ger jag mig själv underkänt. Ny chans på lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Citat:
DDn fick man ju gratis av Jorma i vinnarcirkeln med Seabiscuit, så klar den kan bli från Jormas grötsnack |
||
|
|
|
|
|
#279 |
|
Klassisk stöt!! Såååå låga i förhandsintervjuerna men några (Ivar bla) visste eller genomskådade tystnaden....
|
|
|
|
|
|
|
|