Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-24, 16:23   #346

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Måste börja med att säga att jag högaktar dig Strappa71, trots att jag inte känner dig. Du är alltid saklig och använder dig inte utav känsloargument och/eller nedvärderande ordalag - trots ibland korkade inlägg (inte minst från mig själv). Jaja, nog med "flörtandet" nu...

Vill nu ha ett snällt, hehe, svar på hur norrbaggarna (och jag med norskt Visa) kan spela in i den svenska potten för att sedan dra tillbaks en del av dessa insatser för att lägga dessa i en egen pott, på hemmaplan? Och som svenskar inte ens kan spela till...

Jag menar att de har varit med och bidragit till en större totalomsättning, men bara för att det blir jackpott så tar man tillbaks en del av insatsen - varför? Vad hade hänt om det inte blivit Jackpott? Hade vi i Sverige då fått ta del av den norska andelen?

För mig som inte hänger med i många bakomliggande faktorer slikt denna så får du gärna elaborera hur det ligger till, för jag fattar nada...Vad och hur stor del utav den totala norska andelen är Jackpottpengar och hur kan man veta/mäta detta? Jag måste missa något verkligt fundamentalt här...

Hmmm, medan jag skriver KANSKE polletten ramlat ner... Är det alltså de pengar norrbaggarna lagt in i en Jackpottomgång som går tillbaks enbart för att dessa INTE är med i nästa Jackpott, i Sverige?

Men är detta ändå "rättvist"? De spelar ju in i en pott som är mångdubbelt större än om de spelat i en egen. Får de då inte ett enormt EV+? Jag vet att jag är ute på det djupaste vatten som finns här, typ Marianergraven, eller något, men kan det verkligen vara så skevt?

Jag får ursäkta för ett möjligtvis idiotiskt inlägg då detta borde vara något jag skall kunna, typ poolspelets 101, men för mig är det inte detta. Kan du, snälla, förklara (gärna med ett enkelt räkneexempel) hur detta ligger till?

Är dig mycket tacksam, på förhand - din ödmjuke följare, Fulsprit...

Norsk V64-omsättning : 100000

Övrig V64-omsättning : 900000

Total 4r-pott = 260000

Norska delen av 4r-pott = 26000
Resten av 4r-potten = 234000

Om utdelningen på 4r inte når upp till 7 kr så blir det Jackpot.
Om Norge deltar i efterföljande V64-omgång så går 260000 vidare till JP i nästa V64.
Om Norge INTE deltar i efterföljande V64-omgång så går 234000 vidare till JP
i nästa V64-omgång. Norges 26000 går till JP i en helnorsk spelomgång som de i förväg har valt ut ( oftast V65 ).

Jag mailade Svennehed för att få detta bekräftat och här är hans svar:

"Norge spelar väldigt ofta till oss och inför varje månad så kommer vi överens om vilka tävlingsdagar de ska spela till samt vad som händer vid en ev. Jackpot.

Regeln man jobbar efter är att man inte flyttar ut/hem några pengar vid Jackpot om man deltar med spel till den tävlingsdagen då pengarna delas ut.

Vid några enstaka tillfällen per månad (som det exemplet du hittade) så gör man inte det och då är det upp till dem själva att lägga ut pengarna på en norsk omgång.
"

Att någon deltar i en jackpot-omgång som man själv inte har varit med och byggt upp är +EV så det bara stänker om det. Jackpot är alltid orättvist. Det här med norrmännens pengar vid ev. jackpot är en konstruktion som åtminstone är rättvisare än att deras del av jackpot-pengarna går vidare till en omgång som de inte kan delta i själva.

Senast redigerad av Strappa71 den 2014-08-24 klockan 23:27.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 21:06   #347

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Menar du en tävling i att posta flest betaltjänster och betygsättas för det/få Sharps?
Intresserar inte mig iaf.
Nej, absolut inte. Jag menar precis det jag skrev. Tycker jag att du har gett bäst tips oavsett om det är betaltjänst eller genom inlägg så får du 5+ av mig. Sen kanske jag tycker att Strappa71 har skrivit väldigt bra saker både spelmässigt och angående Jens Sjödens tips och hjälpt mig där, då får han 4+ osv...

Sharps måste börja värna om sina guldklimpar här som gör att man kommer tillbaka och läser trådarna. Jag tror ingen vill att utvecklingen ska fortskrida som den gjort de senaste 2-3 åren, speciellt inte i travtrådarna.
Gammal 2014-08-24, 22:15   #348

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Nej, absolut inte. Jag menar precis det jag skrev. Tycker jag att du har gett bäst tips oavsett om det är betaltjänst eller genom inlägg så får du 5+ av mig. Sen kanske jag tycker att Strappa71 har skrivit väldigt bra saker både spelmässigt och angående Jens Sjödens tips och hjälpt mig där, då får han 4+ osv...

Sharps måste börja värna om sina guldklimpar här som gör att man kommer tillbaka och läser trådarna. Jag tror ingen vill att utvecklingen ska fortskrida som den gjort de senaste 2-3 åren, speciellt inte i travtrådarna.
Förstår inte riktigt din logik Herr Sprite.

Du gnäller hela tiden på hur dålig kvalitén är på inläggen här på Sharps, och att vi måste bidra med mer djupgående motiveringar och liknande. Men ändå så gör du tvärt emot det själv eftersom du inte bidrar med ett skit mer än ditt ständiga klagande.

Visa oss istället!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LudvigB (+50)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 12:03   #349

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Förstår inte riktigt din logik Herr Sprite.

Du gnäller hela tiden på hur dålig kvalitén är på inläggen här på Sharps, och att vi måste bidra med mer djupgående motiveringar och liknande. Men ändå så gör du tvärt emot det själv eftersom du inte bidrar med ett skit mer än ditt ständiga klagande.

Visa oss istället!
Bara för att ta ett par exempel från mig själv den senaste månaden (då jag jobbat och varit iväg på semester mestadels) hur jag tycker inlägg ska se ut i travtrådarna och hur man kan skriva lite kortfattat om sin kupong om man vill posta den. Detta alltså före spelstopp. Efter spelstopp är jag helt för att man kan diskutera hästarnas prestationer, löpningsförlopp, regler, nästgångare etc.

https://www.sharps.se/forums/359659-post118.html

https://www.sharps.se/forums/361421-post54.html

https://www.sharps.se/forums/361820-post68.html

https://www.sharps.se/forums/361839-post86.html
Gammal 2014-08-25, 13:24   #350

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Bara för att ta ett par exempel från mig själv den senaste månaden (då jag jobbat och varit iväg på semester mestadels) hur jag tycker inlägg ska se ut i travtrådarna och hur man kan skriva lite kortfattat om sin kupong om man vill posta den. Detta alltså före spelstopp. Efter spelstopp är jag helt för att man kan diskutera hästarnas prestationer, löpningsförlopp, regler, nästgångare etc.

https://www.sharps.se/forums/359659-post118.html

https://www.sharps.se/forums/361421-post54.html

https://www.sharps.se/forums/361820-post68.html

https://www.sharps.se/forums/361839-post86.html

Är det bättre om det är helt tyst?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 13:53   #351

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Är det bättre om det är helt tyst?
Är det helt tyst för att ingen har något vettigt att skriva kan man väl gå in och läsa på flashback eller annan skitsida om man nu är så uttråkad och känner ett krav av att läsa nonsens på ett forum?

Jag har dessutom inte menat att jag vill ha bort allt snack om det är så du har tolkat mina åsikter kring detta. Jag vill att de som bidrar ska belönas så att de inte försvinner som nu är fallet med flera väldigt duktiga medlemmar.

Även om jag inte skulle lida om sådana här inlägg försvann: "spring kronos fram och baklänges".

edit: För övrigt är det att greppa halmdockor du håller på med här och inte en riktig argumentation. För att förklara vad jag menar med ett lättförståeligt exempel:

JAG: Jag tycker inte att barn ska leka på trafikerade gator.
DU: Jag tycker att det vore vansinne att hålla barnen inomhus hela dagarna!

Du antar en massa och drar motsatsen som slutsats, vilket blir helt galet då det inte är mina åsikter.

Senast redigerad av Sprite den 2014-08-25 klockan 14:16.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 14:24   #352

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Är det helt tyst för att ingen har något vettigt att skriva kan man väl gå in och läsa på flashback eller annan skitsida om man nu är så uttråkad och känner ett krav av att läsa nonsens på ett forum?

Jag har dessutom inte menat att jag vill ha bort allt snack om det är så du har tolkat mina åsikter kring detta. Jag vill att de som bidrar ska belönas så att de inte försvinner som nu är fallet med flera väldigt duktiga medlemmar.

Även om jag inte skulle lida om sådana här inlägg försvann: "spring kronos fram och baklänges".

edit: För övrigt är det att greppa halmdockor du håller på med här och inte en riktig argumentation. För att förklara vad jag menar med ett lättförståeligt exempel:

JAG: Jag tycker inte att barn ska leka på trafikerade gator.
DU: Jag tycker att det vore vansinne att hålla barnen inomhus hela dagarna!

Du antar en massa och drar motsatsen som slutsats, vilket blir helt galet då det inte är mina åsikter.
Vad jag menar är att om alla skulle tycka till om vad som skrevs här och inte då skulle det bli en rätt trist stämning här. Jag har tusen saker som jag skulle klara mig utan på travforumet, och i slutända så tror jag inte att man enbart hänger här för alla toppidéer utan för någon form av gemenskap, där man ibland behöver slänga ur sig onödigheter.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-26, 14:48   #353

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Nog tur att "40-åringen" inte hänger här på Sharp$ med tanke på hur många "spelvärdes-experter" som har dissat honom så hårt i helgen...och några få Sharp$'are har faktiskt med all rätta hyllat honom för sin grymma enkelrad!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19426137.ab
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td