Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-08, 23:11   #241
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Något tröttsamt att det alltid blir så jävla dålig stämning här? Folk tänder på alla cylindrar av minsta lilla.

Dra inte på er några onödiga avstängningar nu bara boys.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 23:14   #242
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Haha. Jag har läst massor av spelardiskussioner direkt efter sådana här incidenter och skulle definitivt inte hålla med om att det är mycket objektivitet i dom utan att åsikterna i minst 9 av 10 fall helt baseras på hur man spelat i det lopp incidenten inträffar i.

Men atg avlönade sk journalister är heller inte att betrakta som särskilt objektiva. Har dom t ex någonsin innan ett lopp sagt att det inte är så intressant att spela till just det loppet ?

Men spelarna direkt efter ett lopp känns inte generellt som några objektiva bedömare av domare eller kuskars prestationer.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 23:26   #243
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Att på ATGs egen officiella hemsida skriva "tvivelaktigt" om ett domslut av ATGs egna domare är enligt min mening en grov kritik.

I sak gäller det en 25-årig lärling, som körde sitt 114e travlopp. 100 m före start var ekipaget inte anslutet till vingen. Men hästen närmade sig och slog på en galopp innan starten gick. Från spåret utanför sticker en uppeppad Habito till ledningen. Då trycker domaren på omstartsknappen drygt 100 m efter start.

Det vi reagerar emot är, att domaren inte tryckte på omstartsknappen före starten, om han ansåg att starten var felaktig. Nu tycker vi inte, att starten var felaktig eftersom det felande ekipaget ändå slog på en galopp - före starten. Att trycka på omstartsknappen mer än 100 m efter starten för det som hände 100 m före start är fel. Har ni förstått resonemanget. Eller ska vi skicka er 39 kronor för att få tillgång till lopparkivet?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3), putte64 (+100)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 23:27   #244
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Det största problemet som jag ser det är att det kommer så sent väldigt ofta. De har ju 100m på sig att trycka omstart så varför väntar de 50m extra efter att hästarna har fått lägga en speed? F ö så ifrågasatte de väl även detta på liven?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1), mackpeter (+2)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 23:34   #245
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Att på ATGs egen officiella hemsida skriva "tvivelaktigt" om ett domslut av ATGs egna domare är enligt min mening en grov kritik.

I sak gäller det en 25-årig lärling, som körde sitt 114e travlopp. 100 m före start var ekipaget inte anslutet till vingen. Men hästen närmade sig och slog på en galopp innan starten gick. Från spåret utanför sticker en uppeppad Habito till ledningen. Då trycker domaren på omstartsknappen drygt 100 m efter start.

Det vi reagerar emot är, att domaren inte tryckte på omstartsknappen före starten, om han ansåg att starten var felaktig. Nu tycker vi inte, att starten var felaktig eftersom det felande ekipaget ändå slog på en galopp - före starten. Att trycka på omstartsknappen mer än 100 m efter starten för det som hände 100 m före start är fel. Har ni förstått resonemanget. Eller ska vi skicka er 39 kronor för att få tillgång till lopparkivet?
Skicka in Janne Josefsson i travet, som i dagens uppdrag granskning med fotbollen. Finns säkert en hel del att gräva fram.
Stallkörningar á la Tino Ärling, h2h med given utgång, korrupta bandomare alt domare vid startbilarna ja vem vet vad som finns under ytan.
ATG är ju redan som det är i Hattens alla analyser, varför inte gräva ännu längre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 23:42   #246
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Haha. Jag har läst massor av spelardiskussioner direkt efter sådana här incidenter och skulle definitivt inte hålla med om att det är mycket objektivitet i dom utan att åsikterna i minst 9 av 10 fall helt baseras på hur man spelat i det lopp incidenten inträffar i.

Men atg avlönade sk journalister är heller inte att betrakta som särskilt objektiva. Har dom t ex någonsin innan ett lopp sagt att det inte är så intressant att spela till just det loppet ?

Men spelarna direkt efter ett lopp känns inte generellt som några objektiva bedömare av domare eller kuskars prestationer.
Fulsprit kan tala för sig själv - men vad jag förstod hade han spelat på Takters styrning i det aktuella loppet.
Själv hade jag spikat Habito på V86. Men hade redan missat avd 1, 5 och 6. Se gärna min publicerade rad här ca kl 19. Resultatet i loppet är för min personliga kassa helt egalt.
Tycker du inte, att vi ska få framföra våra synpunkter och kritik på detta forum? Utan sitta snälla och hålla tyst.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 23:50   #247
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det är inte bara frågan om domarens beslut, som påverkade oss spelares satsade 22 miljoner kronor.
Det gäller även Lövgrens agerande. I omstarten tar han upp Habito och lämnar banan promenerande. Han tänker på hästens bästa, säger han. Men vem f-n tänker på spelarnas bästa.? Vi som med 22 miljoner spelat Habito till storfavorit. Så tar Lövgren bara ut hästen ur fältet. Alla insatser på Habito var bortkastade.
Han hade ju kunnat stryka hästen, om han ansåg att den skulle fara illa av att starta. Visst - det hade blivit ett himla liv på både domare och andra. Men vi spelare hade respekterat detta mer än att inte tävla.
Det Lövgren gör måste kfrågasättas
Men eftersom alla fittjournalister har sålt sin själ blir det inte så.
Hur var det med oberoende granskning som de öär sig dag 1
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 00:12   #248
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Att på ATGs egen officiella hemsida skriva "tvivelaktigt" om ett domslut av ATGs egna domare är enligt min mening en grov kritik.

I sak gäller det en 25-årig lärling, som körde sitt 114e travlopp. 100 m före start var ekipaget inte anslutet till vingen. Men hästen närmade sig och slog på en galopp innan starten gick. Från spåret utanför sticker en uppeppad Habito till ledningen. Då trycker domaren på omstartsknappen drygt 100 m efter start.

Det vi reagerar emot är, att domaren inte tryckte på omstartsknappen före starten, om han ansåg att starten var felaktig. Nu tycker vi inte, att starten var felaktig eftersom det felande ekipaget ändå slog på en galopp - före starten. Att trycka på omstartsknappen mer än 100 m efter starten för det som hände 100 m före start är fel. Har ni förstått resonemanget. Eller ska vi skicka er 39 kronor för att få tillgång till lopparkivet?
Jag skrev "lopparkivet". Men det arkiv vi har tillgång till har ju endast den giltiga starten. Vi kan inte se den återkallade starten.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 00:46   #249
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det här är inte bra. Nu ser jag dubbelt. Men jag hör i alla fall inte dubbelt. Hoppas jag sover dubbelt så länge. Godnatt Sverige.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td