Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-09, 13:38   #46
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Migge: Absolut, så är det att andelsköpare är överlyckliga om det går plus överhuvudtaget men här på sharps vänder jag mig inte i första hand till "medelsvensson". Jag tror inte det är många aktiva här som inte bygger sina system med siktet på 100k+ oavsett vilken börs man har. Trots allt vet man ju hur lång tid det brukar vara mellan gångerna man lyckas sätta den.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 13:55   #47
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 868
Sharp$: 3651
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Migge: Absolut, så är det att andelsköpare är överlyckliga om det går plus överhuvudtaget men här på sharps vänder jag mig inte i första hand till "medelsvensson". Jag tror inte det är många aktiva här som inte bygger sina system med siktet på 100k+ oavsett vilken börs man har. Trots allt vet man ju hur lång tid det brukar vara mellan gångerna man lyckas sätta den.
Och det är ju just detta jag redan har lyft fram i tidigare inlägg, tar man bort möjligheten till filinlämning så gagnar det inte "medelsvenssons" som nu har en chans att faktiskt få en del av vinstkakan till sig!

Borttagande av filinlämning gynnar endast spelhajarna/Sharp$:en som kan göra större system än vad "medelsvensson" mäktar med rent ekonomiskt!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 14:02   #48
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Självklart inte, men vinster över 100 laxar är sällsynta så man måste leva tills de kommer

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Absolut, men jag tror inte du siktar på att vinna 20-30k =)
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 14:03   #49
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Självklart.
Och mig med...

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Om filinlämning skulle tas bort skulle vi slippa "Sydafrika-lirarna" och jänkarna då??
Vad tror ni?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 14:14   #50
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1374
Standard

Det är väl bara att anpassa sig. Man får göra system med snäva "utdelningsfönster". Typ 10´ - ~100´ (eller ännu mindre 10-70k?) och helt enkelt skita i miljonutdelningarna?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 14:26   #51
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och det är ju just detta jag redan har lyft fram i tidigare inlägg, tar man bort möjligheten till filinlämning så gagnar det inte "medelsvenssons" som nu har en chans att faktiskt få en del av vinstkakan till sig!

Borttagande av filinlämning gynnar endast spelhajarna/Sharp$:en som kan göra större system än vad "medelsvensson" mäktar med rent ekonomiskt!
Fast myntet har två sidor. Tar man bort möjligheten till filinlämning blir det svårare att reducera systemen på ett bra sätt. Med sämre reducering och ett spelavdrag på 35% kommer man betala för många skitrader. För mig handlar reducering i första hand om att se till att man investerar i radkombinationer med positivt EV och på så sätt få bort de sämre raderna vilka är många.
Summan är att reduceringen i sig är ett oerhört gynnsamt verktyg om man använder det rätt. Är det så att V75 förändras så är det upp till en själv som spelare att förändra sin approach.
Just my two cents.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 15:53   #52
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 868
Sharp$: 3651
Standard

Här är ju ytterligare en förklaring till den "något låga" V75-utdelningen igår:

"Kungsfrukt i Trollhättan = På två olika system hämtar Sadri Shabani hem nästan fem miljoner kronor.
Det handlar om 244 andelar (208 plus 36 stycken), som får dela på fem miljoner kronor".

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19826572.ab
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 16:05   #53
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7868
Standard

Tror inte jag känner någon som skulle hoppa på ett andelspel med 200 andelar. Jag spelar inte streckspel för att vinna tio ggr insatsen om det inte är för att få in spelpengar till något senare spel.. Finns många lättare sätt att vinna 10ggr pengarna på än att satsa på 7 lopp. V75 har ändrats helt klart. Ska mycket till för att bli ensam på v75. Allt är sönderläst och alla kan ta del av samma information.Väldigt många ombud spelar också större andelsystem. Gamle travtränaren Roland Jansson tex sjöar på sina andelar. Brukar ha en massa mindre andelsystem och ett större upp mot 50000 rader. Sätter 7an rätt ofta.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 18:56   #54
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 890
Sharp$: 5185
Standard

Vad säger ni om dagens V5 utdelning på Axevalla.

Knappast genomlyst av "proffstipparna" även om det var travalternativet idag, Mindre kända kuskar,

Jag har varken koll på hästar-kuskar eller tips men om jag satte den oddsraden skulle jag förvänta mig bli ensam , fast det normala borde väl vara utdelning 4 rätt.

Är det så enkelt att det är för billigt att spela streckspelen, folk "köper omgången", det är ju egentligen helt sjukt att V5 fortfarande kostar 1 kr raden, det gjorde det när jag började spela på tidigt 70 talet, mina sparade travronden står det pris 1:75 på

1 6  BROR RAIDER 38,88  542 966,7
Lind Johanna
2 6  MANSTONE'S IMAGE 26,41  4 392 119,3
Berg Fredrik
3 2  BELLMAN GOTHIA 8,58  19 989 26,23
Berg Fredrik
4 4  CRAZY FOOT MAMBO 5,07  65 545 8
Nilsson Frank
5 11  HEART LINI 5,01  174 787 3
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 19:40   #55
 
allaballakaitozs avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 480
Sharp$: 1125
Standard

Carl-Otto Göransson hade de vinnarna i lopp 1 och 2 på 3streck på sitt system. Manstones Image blev också Dagens Värmningsvinnare tydligen.
__________________
Micke Nybrink. Kungarnas Kung!
allaballakaitoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 19:40   #56
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 868
Sharp$: 3651
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Är det så enkelt att det är för billigt att spela streckspelen, folk "köper omgången"
Är inte priset per rad som är problemet utan som det redan har sagts i tidigare inlägg att all stall-info finns numera tillgängligt för gemene man bara ett musklick bort...inte som förr i tiden när man fick smyga runt på stallbacken & försöka nosa till sig lite egen inside-info i stallarna!

Nu snackar vi tiden före mobiler & sms/mms, internet & twitter mm!

V86 har ju radpriset 25 öre men likt förbaskat finns det omgångar utan vinnare på 8 rätt så radpriset är inte det som avgör svårighetsgraden, det är ju som sagt tillgången/bristen på den avgörande infon som avgör hur stor den slutliga vinstpotten blir.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 19:51   #57
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 890
Sharp$: 5185
Standard

Klart radpriset påverkar

När jag började med trav spelades en gemensam V5 i bilen som vi körde "drive-in på publikplats, alltså 2-3 vuxna med normala eller goda inkomster. ( tidigt 7+ tal och jag gick i grundskolan =

systemet var på 84 eller 108 kanske 144 rader

Det var inget litet system, utan gemensamt system som var hyggligt stort med den tidens mått mätt, inget jättesystem men insatsen motsvarar säkert 1 000 kr idag.

Med den system storleken får man inte med mer än enstaka 20 oddsare, man kan täcka 1 lopp eller gardera 2 lopp

5 * 7 *2 * 2 * 1 blir 140 kronor .
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 20:54   #58
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det finns flera faktorer som spelar in när det kommer till lägre utdelningar med tiden.

1: Klassen på loppen
2: Radpriset
3: Informationen
4: Förmågan att spela effektivt

I princip alla faktorer pekar åt "fel" håll, varför det blir enklare och enklare.

Det är ganska ojämna lopp till följd av att kullarna blivit mindre och att det tävlas mindre. De har mötts förut.

Radpriset är lågt. Det räcker för många med en spik, och ändå kan de köpa 2-3 lopp.

Informationsflödet är idag formidabelt med massor av uttömmande intervjuer och värmningar timmarna före spelstopp. För inte så länge sedan var Aftonbladet på fredagar det bästa man visste, med "senaste nytt" om V75 (som då i bästa fall var producerat på torsdagen). Lopparkivet ger chans att själv kolla på loppen istället för att läsa ganska kortfattade loppkommentarer som man förr köpte dyrt.

Spelarna har fått bra reduceringsverktyg där de kan sortera bort rader som är meningslösa att spela. Andelsspelen är populärare än någonsin, och ATG tillhandahåller själva Harry Boy som över tiden är helt överlägset alla sömmersketips.

Jag vill inte gå tillbaka till en tid med sämre information och utan möjligheter att spela optimalt. Då slutar jag nog. Istället får man se på radpriset och hur man skriver propparna. Själv tycker jag de här omgångarna med nordisk inblandning är mycket svåra att få grepp på, eftersom man där inte sett hästarna mötas förr. ATG borde klura på hur man skall skapa fler sådana lopp där deltagarna inte tidigare mötts. Och skulle man höja radpriset till en krona i alla fall, så inte skulle jag gråta för det. Tvärtom, då skulle man få mer betalt för kunskap, och lite mindre betalt för att man har råd att slippa tänka.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 20:58   #59
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och det är ju just detta jag redan har lyft fram i tidigare inlägg, tar man bort möjligheten till filinlämning så gagnar det inte "medelsvenssons" som nu har en chans att faktiskt få en del av vinstkakan till sig!

Borttagande av filinlämning gynnar endast spelhajarna/Sharp$:en som kan göra större system än vad "medelsvensson" mäktar med rent ekonomiskt!
Hur många "medelsvensson" betalar för att äga ett reduceringsprogram? För mig är medelsvensson en person som köper harry, andelar och möjligen gör en egen v7a för max 200kr. Kanske jag som har skev syn på vad som räknas som "medelsvensson"?

Dom som jag kallar "medelsvensson" bör helt klart gagnas av att man tog bort filinlämningsmöjligheten.

Men som jag tidigare sa, jag gör i princip nästan bara reducerade system själv så vill egentligen inte ta bort funktionen men blev bara lite nyfiken på hur ni andra tror det skulle påverka utdelningarna / svårighetsgraden.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 21:09   #60
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 868
Sharp$: 3651
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Hur många "medelsvensson" betalar för att äga ett reduceringsprogram?
Fler än vad du verkar tro iaf, jag är en av dom & verkligen ingen storspelare men uppskattar iaf möjligheten till att spela reducerat om än endast för max några hundra kronor per omgång!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td