Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-31, 06:53   #151

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Du gillar inte Frank Nilsson eller? Förstår inte varför du försöker få honom till ett kuskminus. Finns inte många kuskar i det här fältet som matcher hans rutin och kunnande.
Jag gillar inte kuskar som underpresterar med bra material. Han har säkert rutin och kunnande men när man börjar vara uppe i 40+ uppsittningar på v75 utan en enda seger så ringer varningsklockorna hos mig. Lär väl knappast vara första lärlingsloppet han kör på v75 denna gång? Med tanke på vem som är hans arbetsgivare så lär det knappast ha varit fel hästar alla dessa 40+ gånger?

Citat:
Jag har en bra känsla för att Montgomery Hill plockar ner Food Money på Axevallas långa upplopp. Det känns verkligen som han möter överkomligt motstånd för en gångs skull. Frågan är om det kan hjälpa honom att sätta huvudet först eller om motivationen hos hästen helt enkelt är för dålig. Jag tror mycket hänger på om Erik lyckas undvika dödens eller inte. För övrigt intressant med Erik upp, hoppas det kan få elvaåringen att tända till lite extra.
Ja då vill det till att nån sätter sig i dödens och kör mot Mercan. Ser du någon i detta sällskap som har häst med kapacitet och form att göra det? Det gör inte jag i alla fall. Erik lyckas säkert undvika dödens eftersom han är en skicklig kusk, men jag tror inte det hjälper om ingen sätter tempo på tillställningen.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 07:15   #152

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det är ett evigt tjatande om Axevallas långa upplopp. Jens har lite statistik på det där i sin blogg som nu finns på Travronden. Normalt är det 18% som vinner från en position längre ned än 3:e par, på Axevalla är det 22%... Ingen stor skillnad, eftersom upploppet inte är markant längre än vad andra banor har. Det handlar om några tiotal meter längre än genomsnittet. Den som tar ledningen har fortfarande en mycket bättre chans att vinna än vad de 5-6 hästarna tillsammans har, som hamnar längst bak.

En annan statistik han delar med sig av är att av de 29 hästar som på V75 de senaste två åren varit streckade 71-81% så har blott 15 vunnit. Det finns med andra ord ett rätt bra spelvärde i att försöka välta så stora favoriter som Fossens Bonus verkar bli idag.
Gammal 2015-01-31, 07:17   #153

softpojks avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
En annan statistik han delar med sig av är att av de 29 hästar som på V75 de senaste två åren varit streckade 71-81% så har blott 15 vunnit. Det finns med andra ord ett rätt bra spelvärde i att försöka välta så stora favoriter som Fossens Bonus verkar bli idag.
Håller med, men sen kan man ju också se att nästan 50% vinner. Så åt andra sidan är det 50% chans att FB vinner.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 07:41   #154

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vi har en stor skara kuskar som alltid kör försent.
Vanligt se hästar flyga fram och bli trea.
Alla dem kommer in i matchen på Ax.

Citat:
Det är ett evigt tjatande om Axevallas långa upplopp. Jens har lite statistik på det där i sin blogg som nu finns på Travronden. Normalt är det 18% som vinner från en position längre ned än 3:e par, på Axevalla är det 22%... Ingen stor skillnad, eftersom upploppet inte är markant längre än vad andra banor har. Det handlar om några tiotal meter längre än genomsnittet. Den som tar ledningen har fortfarande en mycket bättre chans att vinna än vad de 5-6 hästarna tillsammans har, som hamnar längst bak.

Gammal 2015-01-31, 07:46   #155

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Är i Ho chi minh city.
Inte tillräckligt påläst för att risa eller rosa.
Men självklart har jag grävt fram ett gäng skrällar som alla streckas.
Allmänheten ska motarbetas.

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Självklart tror jag en del på Rex. Där är ett gäng bra hästar i loppet. 2, 5 å de bra på bakspår tror jag står en bra bit framför övriga vid form. Nöjer mig med 5 & 10 på kupongen.

V75 är svårt och jag lirar alltid för att få rejäl slagkraft i systemet till kanske väl begränsad kostnad. Därför givet gardera upp Fossens Bonus. Ingen häst förtjänar den procenten, egentligen. Hur många gånger torskade inte "Marre" fast allt vet om att han är bäst i grunden? Jag kollar gärna in när han vinner Olympiatravets final 2013 på Youtube emellanåt: Travpoesi!

Mina spikar:

Avd V: Nr 13 Bethel Hanover: Helt fel lopp(stoloppet med flera volter), fel läge och kanske även fel väderlek att spika i egentligen. Jag går på att jag gillar denna hästen så mycket. En speedig sort! Hästen gillar dojjor och behöver hitta en bra rygg på vägen. Sedan biter det bra och motståndet borde stå schack och matt i god tid över långt upplopp?

Avd VII: 7 Wilda Tiger Jack: Hästen har bara gått riktigt bra på slutet. Kan vara den bästa hästen på framspår. 18% är bra spelvärde på en häst som till synes har lika bra chans som favoriterna. Dessutom är hästen oöm!

Kommentar Putte64? Låter rimligt eller lämnar du avslag?
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 08:27   #156

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Håller med, men sen kan man ju också se att nästan 50% vinner. Så åt andra sidan är det 50% chans att FB vinner.
Ja, det kan mycket väl vara så att Fossens Bonus vinner idag, och det gyllene draget till 7 rätt är att gardera någon annanstans. Men rent statistiskt skall man vara försiktig med väldigt stora favoriter, Det är "allas" singelstreck och eftersom de förlorar varannan gång så blir det bra pengar för dem som vågar gå emot. Dessutom blir det ofta dåligt betalt när stora favoriter vinner, och stor risk för att delar av potten fryser inne i en jackpot.
Gammal 2015-01-31, 08:30   #157

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ja, det kan mycket väl vara så att Fossens Bonus vinner idag, och det gyllene draget till 7 rätt är att gardera någon annanstans. Men rent statistiskt skall man vara försiktig med väldigt stora favoriter, Det är "allas" singelstreck och eftersom de förlorar varannan gång så blir det bra pengar för dem som vågar gå emot. Dessutom blir det ofta dåligt betalt när stora favoriter vinner, och stor risk för att delar av potten fryser inne i en jackpot.
Helt sant, och jag tycker denna omgång bjuder på andra spelvärda spikar som faktist har väldigt bra chans att sätta nosen först i mål. Dem jag tycker är spelvärda är väl Avd 1: Rocket Zet & Avd 3: Montgomery Hill. Sen kanske någon i Avd 5. Inte kollat så hårt där ännu. Men jag instämmer i vad du säger.
Gammal 2015-01-31, 08:32   #158

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13389
Standard

Draget och min chans spik Fuzz

Spiken Fossens Bonus

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 09:18   #159

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Det ser verkligen favorit omgång ..trist
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 09:26   #160

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Det ser verkligen favorit omgång ..trist
Tycker du har fel, men om du nu har rätt. Varför inte spela flerbong på dem du tror vinner? Ditt argument med "trist" håller jag inte alls med om. Tror snarare det är en ursäkt till "En omgång jag inte kan lösa".
Gammal 2015-01-31, 10:19   #161

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag gillar inte kuskar som underpresterar med bra material. Han har säkert rutin och kunnande men när man börjar vara uppe i 40+ uppsittningar på v75 utan en enda seger så ringer varningsklockorna hos mig. Lär väl knappast vara första lärlingsloppet han kör på v75 denna gång? Med tanke på vem som är hans arbetsgivare så lär det knappast ha varit fel hästar alla dessa 40+ gånger?

Ja då vill det till att nån sätter sig i dödens och kör mot Mercan. Ser du någon i detta sällskap som har häst med kapacitet och form att göra det? Det gör inte jag i alla fall. Erik lyckas säkert undvika dödens eftersom han är en skicklig kusk, men jag tror inte det hjälper om ingen sätter tempo på tillställningen.
Jag vet inte vilka 40+ starter det är du refererar till men Frank Nilsson vinner mycket travlopp. Klart att alla bildar sin egen uppfattning om kuskar, och jag säger inte att han är en toppkusk på något sätt, men i ett lärlingslopp med ett gäng okända kuskar är han ett kuskplus i min bok iallafall.

Det kan nog bli Food Money som sätter tempo på tillställningen av egen maskin. Johnny Takter kommer högst troligt försöka svara upp ledningen med tanke på att han kör en betrodd häst (och att det är Johnny förstås), Food Money tar sig förbi men risk för att den blir het och drar iväg. Oavsett är det en tveksam favorit i gulddivisionen, kan räcka om den får fuska bort loppet helt men andra hästar har visat mer.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 10:34   #162

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1353
Standard

Nån som bor i närheten av Skara och vet hur vädret ser ut? Lutar det år brodd ?
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 10:38   #163

softpojks avatar

Standard

Citat:
Jag vet inte vilka 40+ starter det är du refererar till men Frank Nilsson vinner mycket travlopp. Klart att alla bildar sin egen uppfattning om kuskar, och jag säger inte att han är en toppkusk på något sätt, men i ett lärlingslopp med ett gäng okända kuskar är han ett kuskplus i min bok iallafall.

Det kan nog bli Food Money som sätter tempo på tillställningen av egen maskin. Johnny Takter kommer högst troligt försöka svara upp ledningen med tanke på att han kör en betrodd häst (och att det är Johnny förstås), Food Money tar sig förbi men risk för att den blir het och drar iväg. Oavsett är det en tveksam favorit i gulddivisionen, kan räcka om den får fuska bort loppet helt men andra hästar har visat mer.
Frank Nilsson har inte vunnit ett enda V75 lopp sen 2011. På 40 Försök. V75 är där eliten samlas. Tycker det räcker så.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 10:42   #164

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Även om Frank inte vunnit många segrar så är han en av de bästa lärlingskuskarna. Även proffs som Örjan K, Björn G, Erik A och Jonny T m.fl kommer in i en period då de inte vinner. Det kallas i folkmun formsvacka. Den varar ett tag men plötsligt börjar man vinna igen. Bara för att man är i en formsvacka betyder inte det att man är dålig som kusk. Samma sak gäller Frank N. Han är bra !

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg

Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 10:44   #165

softpojks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Även om Frank inte vunnit många segrar så är han en av de bästa lärlingskuskarna. Även proffs som Örjan K, Björn G, Erik A och Jonny T m.fl kommer in i en period då de inte vinner. Det kallas i folkmun formsvacka. Den varar ett tag men plötsligt börjar man vinna igen. Bara för att man är i en formsvacka betyder inte det att man är dålig som kusk. Samma sak gäller Frank N. Han är bra !
Måste ha en jävla formsvacka då, då han inte vunnit V75 sen 2011. Fem år... Men en icke vinnare skyller ju alltid ifrån sig på något. finns inga ursäkter, bara vinst som räknas. Punkt.

Ämnesverktyg

td