Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-04, 23:28   #1
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V64 Åby torsdag


Jackpot.
Två galopplystna gör upp i första. Det får bli ett kuskval mellan Veijo och Flemming, om man inte gör ett lås. Jag väljer Veijo.

Tredje är ett lärlings/ungdomslopp. Joel eller Anton. Båda kör bevisligen bra och kan vara lås. Jag väljer dock erfarne Joel, som ger bättre odds.

Senast redigerad av mackpeter den 2015-02-04 klockan 23:29.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 05:42   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jackpot.
Två galopplystna gör upp i första. Det får bli ett kuskval mellan Veijo och Flemming, om man inte gör ett lås. Jag väljer Veijo.

Tredje är ett lärlings/ungdomslopp. Joel eller Anton. Båda kör bevisligen bra och kan vara lås. Jag väljer dock erfarne Joel, som ger bättre odds.
Tyvärr får du då endast 5 rätt. Som Obsession såg ut sist finns inte på kartan att den förlorar detta lopp, som dessutom är billigare än senast. Bläddra vidare, 5 lopp kvar.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 09:35   #3
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Sent i natt loggade jag in på mitt atg-konto, som var exakt 0 kl 19. Där satt över 10 lakan! Jag lirade tvilling med u-häst Renate Bowl mot fem hästar x 100:-. Tack vare diskningen fick jag 3600:-. När det liret gjorts fanns 15:- kvar på kontot. Sju spikar och sex streck i andra kostade 1:50 med 10 ggr fleris tömdes kontot. Dett "löjliga" spel gav 7100:-. En glad efterhandare.

Rusig av glädje och tuppkammen en meter högre gjordes följande V64 till ikväll.

1) 1 (Veijo - jag högaktar dig!)
2) 1,2,11 (ston och lång distans - här borde man gardera bättre)
3) 6,7,11 (visst vinner väl favoriten Obsession med bevisat duktig kusk-Anton - men i den här typen av lopp skräller det ofta. Johan Sundgren liksom Joel är mer erfarna.)
4) 1,4,5,7 (hoppas på Takter)
5) 3 (Takter igen)
6) 3,8 (3 är härdad i höstens V75. Favoriten skall ta 20 m)

Kostar 72:-. Kommer att göra ett sobrare system med mer påläsning ikväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 10:33   #4
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

avd1.
1 Comeonhill har härliga fartresurser och ett fint utgångsläge i comebacken. Senast anförde han i ett högt tempo hela vägen och kort distans är normalt sett ingen nackdel. 5 Encore Zon är bra i grunden och har visat fina takter i regi Flemming Jensen. Han avgjorde senast i fin stil via en rejäl avslutning och är en het segerkandidat denna gång.


avd2.
1 Breezy Artist har gjort två starter efter en längre vila och kommer från seger, hon vann då enkelt från spets. Hon har ett fint läge och det blir liksom senast Takter i vagnen. 2 Odenna Q.C. var skaplig som trea senast. Det blev seger direkt i nya regin för fyra starter sedan och kapacitetsmässigt duger hon bra här. 11 Undimede är en grundkapabel travare som gjort en start i nya regin, det blev då galopp i ett tidigt skede. Om hon fungerar här så är hon att räkna med trots knepiga läget.


avd3.
7 Obsession har totalt i karriären tagit hela 13 segrar på 34 starter. Han har nu hittat stilen på allvar i nya regin och övertygade stort vid vinsten senast vilken togs från utvändigt om ledaren. Blir svårstoppad!



avd4.
4 Breidabliks G T är inte helt att lita på, men kapaciteten är hög och på slutet har det blivit tre raka segrar, näst senast vann han trots galopp. Om felfri här så blir han troligen tung att stå emot. 1 Editor Boko har inlett på bästa sätt med två raka segrar, båda dessa tagna från spets. Här provar troligen Stefan Söderkvist att på nytt spåra runt om, och visst kan det gå vägen. 7 Mario's Yankee är en kapabel sort som gjort några starter i ny regi. Det var en bra avslutning som trea senast och även en vass spurt som tvåa 10/12. 5 Spitfire Effe är inte utan chans, han vann på vass tid för tre starter sedan.



avd5.
3 Amour de la Rue är startsnabb och trivs ypperligt över kort distans. Han har nu fått ett lopp i kroppen efter en tids vila och kan vara segermogen.1 Search Launcher är knappast snabb nog att hålla spets, men lär få en fin resa och han skall räknas tidigt.



avd6.
8 Roxie Lavec kommer från seger och hanterar de flesta upplägg. Hon har visat riktigt fin inställning och skall ses med bra vinstchans.


Spiken: Obsession
Lillspiken: Roxie Lavec

min rad kostar 48 kr och jag spelar v6.

Senast redigerad av Klanke den 2015-02-05 klockan 10:34.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 15:48   #5
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Avd VI: Italienskan 10 Priscilla Spin var ju riktigt klassig i regi "Gula Tröjan"(minns ej namnet rätt. Initialer: A.G.). Speedig och stark var hästen på en och samma gång, på bra tider.

Nu har hästen varken startat eller levererat på länge. Värt att tänka på kusen vid gardering mot den stora favoriten tycker jag. Roxie gillar ju att krångla till det för sig mellan varven.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:00   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Avd VI: Italienskan 10 Priscilla Spin var ju riktigt klassig i regi "Gula Tröjan"(minns ej namnet rätt. Initialer: A.G.). Speedig och stark var hästen på en och samma gång, på bra tider.

Nu har hästen varken startat eller levererat på länge. Värt att tänka på kusen vid gardering mot den stora favoriten tycker jag. Roxie gillar ju att krångla till det för sig mellan varven.
Håller med. Nerone Bigi är bortglömd också. I övrigt tycker jag omgången ser intressant.

Främsta skrällchansen i första loppet. Kortlopp och lite galopplystna hästar, en betrodd på innerspår efter uppehåll. Jag ser en jätteintressant häst på bakspår som är van tufft motstånd! Men Flemming ser ut att ha en spikbar häst om man ska lägga en sån här, Veijo är nästan inte spelbar.

Wellino Boko-avkommorna ser riktigt bra ut och Editor verkar inte vara något undantag. Svårt att ta 20 på en häst som är minst lika bra, omgångens bästa spik!

I lärlingsloppet finns det massa streckvärda skrällbud, men jag måste gå kort någonstans och singlar Obsession. Sound Of Matchtown är väl bästa skrällen annars, toppspår, bättre än raden och i det närmaste kuskstärkt!

Jag lägger en rak lapp i stil med denna tror jag:

1,2,3,5,10
1,2,3,8,9,11
7
1
1,3,6
3,6,8,9,10
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:01   #7
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Avd VI: Italienskan 10 Priscilla Spin var ju riktigt klassig i regi "Gula Tröjan"(minns ej namnet rätt. Initialer: A.G.).
Alessandro Gocciadoro
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:16   #8
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 402
Sharp$: 592
Standard

Jaha ska man gå på mångbong ikväll eller försöka fälla några favoriter...
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:19   #9
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

Kvällens drag Take Tanic
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:19   #10
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 402
Sharp$: 592
Standard

Jaha skotvång.
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:23   #11
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 402
Sharp$: 592
Standard

Pinsamt att komma med besked knappt 2 timmar innan start.
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:25   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 128
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spikpaddy Visa inlägg
Pinsamt att komma med besked knappt 2 timmar innan start.
Speciellt när banan tydligen är bättre än i måndags då det var valfritt
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:26   #13
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spikpaddy Visa inlägg
Pinsamt att komma med besked knappt 2 timmar innan start.
Vad är det som är pinsamt med det? Det är ju så regelverket ser ut.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:29   #14
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 402
Sharp$: 592
Standard

[/PHP]
Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Vad är det som är pinsamt med det? Det är ju så regelverket ser ut.
Så bara för att det är en regel är det automatiskt bra ?
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 16:31   #15
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Kvällens drag Take Tanic
Självklart är det så! Hoppas du tagit det ur eget huvud och inte läst dig till det hos den ypperlige skribenten på Travnet? Tycker han gör jobbet riktigt bra, välanalyserat och genomtänkt mest hela tiden. Vem? In och titta på hemsidan, funkar säkert?

Du plockar fram en häst som lyser form och senast var det ett riktigt strongt lopp. Många här på forumet har hästen under radarn vad jag vill minnas, så den lär väl knappast bli glömd på det viset.

____________

Stekel... Ditt drag Sound Of Matchtown är en gammal, gammal följehäst för mig som jag följt i alla tider. Blir förvånad värre om hon duger mot dessa! När man minst anar det levererar hon en bra spurt, men oftast är orken borta i väldigt god tid. Nu spikar ju du, men jag vill ändå lämna avslag då det är vad jag spontant känner. Jag gör såhär:
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td