Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-21, 17:30   #76
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Red: En fråga till dig som Moderator. När jag vill plocka ut delar av ett större inlägg som citat in i mitt nya inlägg, hur gör jag då? Du har ju just lyckats göra så.
Du trycker på citera och raderar bort det du inte vill ha med, det vikta är att quote taggarna blir kvar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 19:03   #77
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det jag önskar mig mest av allt inom travsporten är en helt ny/utbyggd stor bana. En riktig nationalbana, där man exempelvis kan tävla 4 ggr i veckan på sommaren och nöja sig med 1-2 på vintern.

En 1300-1400 meters bana med kanonfint banunderlag och med lite andra lopp än i övriga Sverige. 2600/2800 meter med fler hästar än i dagens tävlingar, för att få mer att hända i loppen. Några 20-hästarslopp hade absolut inte gjort något. Bra propositioner, fin bana och möjlighet till mycket gör att tränare kommer anmäla.

Helst i antingen Stockholm eller Malmö, bäst hade nog Stockholm varit men det lockar mindre utländska ekipage än i Malmö, men det får man se.

Solvalla eller Jägersro kan förslagsvis byggas ut och bilda något större istället, för för tillfället är de banorna totalt slut.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 20:42   #78
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

From 2/3 startar V64 kl 20.05. Skulle förvåna mig mycket om inte V75 senareläggs med..
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 21:38   #79
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Om jag hört rätt så har flera av banorna gått i taket av förslaget om senare V75 och vägrar. Många andra är tveksamma. Det är rätt många argument som lagts fram, allt från att det blir svårare att hitta personal för rimliga pengar till att man ser risk för att V75-dagarna blir våldsamma fylleslag när familjeprofilen byts ut mot förfest. Några aktiva sa att prispengarna i V75 då måste höjas med 50% rakt över för att börja täcka OB-ersättning och övernattning till personalen. Det går inte att begära att alla skall jobba gratis hur mycket som helst. Ytterligare andra aktiva ville gärna att V75 skulle sluta lite tidigare, det var svårt att hitta flyg och tåg för att ta sig hem när man blir kvar så länge på banan.

Jag är skeptisk till att man kommer flytta på V75 nämnvärt senare.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+1), tomtom2 (+3), bokis29 (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 09:08   #80
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om jag hört rätt så har flera av banorna gått i taket av förslaget om senare V75 och vägrar. Många andra är tveksamma. Det är rätt många argument som lagts fram, allt från att det blir svårare att hitta personal för rimliga pengar till att man ser risk för att V75-dagarna blir våldsamma fylleslag när familjeprofilen byts ut mot förfest. Några aktiva sa att prispengarna i V75 då måste höjas med 50% rakt över för att börja täcka OB-ersättning och övernattning till personalen. Det går inte att begära att alla skall jobba gratis hur mycket som helst. Ytterligare andra aktiva ville gärna att V75 skulle sluta lite tidigare, det var svårt att hitta flyg och tåg för att ta sig hem när man blir kvar så länge på banan.

Jag är skeptisk till att man kommer flytta på V75 nämnvärt senare.
Förändringarna syns nu i startlistorna till Färjestad på månd och Jägersro på tisd.

V64 loppen avslutar tävlingsdagen. V4 spelet startar redan i lopp 2. Lopp 1 ska väl köras 18.15 om jag minns rätt. Ungefär som V86 dagarna.

Det ska vara kortare tid mellan V64 loppen. Det mest spännande blir väl då att se om man klarar av saxbana när V64 loppen startar. Det är ju redan idag sårbart och känslan är ett det kommer blir betydligt fler lopp som kommer sändas i efterhand från saxbanorna framöver efter kl 20. Men det är först i april som det blir svenska saxbanor kontinuerligt. Det är en väldigt liten andel av spelarna som överhuvudtaget bryr sig om alla skräplopp som för närvarande saxas från Norge på vardagarna.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 09:25   #81
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57190
Standard

På måndag Färjestad

Lopp

1. 18.15
2. 18.36
3. 18.58
4. 19.19
5. 19.40
6. 20.05 (start V64)
7. 20.27
8. 20.49
9. 21.11
10. 21.36
11. 21.50 (sista V64 loppet)

Det är således bara mellan V64-5 och 6 som det är kortare tid mellan loppen.

Det kan nog bli bra för omsättningen med senare starttid på huvudspelet. Det är inte som förr att alla jobbar mellan 7-4 längre utan många har nog idag svårt att hinna med när det drar igång redan strax efter kl 19.

Just på måndag är det svensk saxbana. Mantorp kör sitt första lopp kl 18.25. Saxbanans huvudspel (V5) drar igång tidigare än innan. Redan kl 19.10 i lopp 3 startar sax V5an, dvs samma tid som V64 på huvudbanan startade tidigare. Sista V5 loppet körs redan kl 20.37. Men en nyhet på saxbanan också ser jag,. Man drar igång V4 spel i V5-4 som körs 10 minuter efter att V64-1 startat på huvudbanan och V4an på saxbanan består av de två sista V5 loppen + 2 ramlopp därefter.

Sammantaget blir det fler lopp med streckspel i och med att V4 loppen inte längre helt och hållet kommer bestå av samma lopp som V64 och V5 och det kommer därmed också finnas fler lopp som ingår i streckspel på både huvudbana och saxbana.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 09:30   #82
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

jag tror det kommer bi riktigt bra med dessa förändringar!!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 09:52   #83
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag tycker det är OK med senarelagd V64, jag har mycket svårt att hinna med att spela när det drar igång vid 19. Det förändrar dessutom inte tiderna för de aktiva eller banans personal som en flytt av V75-tiderna skulle göra.

Saxbanorna står nästan alltid för en mycket liten del av omsättningen, vare sig de är svenska eller inte. Kanske skulle man kunna piffa upp de tävlingarna genom att sända dem i sin helhet i en egen kanal, utöver den mixade ATG Live? Huvudbanan får också gärna ha en egen kanal naturligtvis, för dem som vill koncentrera sig på de tävlingarna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 10:07   #84
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker det är OK med senarelagd V64, jag har mycket svårt att hinna med att spela när det drar igång vid 19. Det förändrar dessutom inte tiderna för de aktiva eller banans personal som en flytt av V75-tiderna skulle göra.

Saxbanorna står nästan alltid för en mycket liten del av omsättningen, vare sig de är svenska eller inte. Kanske skulle man kunna piffa upp de tävlingarna genom att sända dem i sin helhet i en egen kanal, utöver den mixade ATG Live? Huvudbanan får också gärna ha en egen kanal naturligtvis, för dem som vill koncentrera sig på de tävlingarna.
Så länge dom inte ens ger kunderna möjlighet att välja bara travet eller galoppen när det visas båda delarna i atg live (söndagar) så har man svårt att tro att det skulle vara aktuellt att köra trav från två olika svenska travbanor i olika atg live kanaler.

Gissar att dom är rädda för att framförallt saxbanan skulle drabbas negativt spelmässigt om huvudbanan visas i egen sändning. Det är nog många som sitter och spelar lite spontanspel mellan loppen på huvudbanan idag på saxbanornas lopp och många bäckar små blir ju en hel del omsättningsmässigt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 10:36   #85
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Så länge dom inte ens ger kunderna möjlighet att välja bara travet eller galoppen när det visas båda delarna i atg live (söndagar) så har man svårt att tro att det skulle vara aktuellt att köra trav från två olika svenska travbanor i olika atg live kanaler.

Gissar att dom är rädda för att framförallt saxbanan skulle drabbas negativt spelmässigt om huvudbanan visas i egen sändning. Det är nog många som sitter och spelar lite spontanspel mellan loppen på huvudbanan idag på saxbanornas lopp och många bäckar små blir ju en hel del omsättningsmässigt.
De resonerar säkert som du skriver, men jag är långt ifrån säker på att de resonerar rätt. Att i lugn och ro få sätta sig in i en omgång utan att störas av för mig oväsentlig information leder till att man är beredd att spela för mer pengar. I alla fall borde spelare resonera som så att när man inte själv pluggat så är man lite mer försiktig med insatserna. När de snurrar runt med 2-3 banor på en gång blir det mer kaos än vad jag och många andra mäktar med.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 10:39   #86
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2406
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De resonerar säkert som du skriver, men jag är långt ifrån säker på att de resonerar rätt. Att i lugn och ro få sätta sig in i en omgång utan att störas av för mig oväsentlig information leder till att man är beredd att spela för mer pengar. I alla fall borde spelare resonera som så att när man inte själv pluggat så är man lite mer försiktig med insatserna. När de snurrar runt med 2-3 banor på en gång blir det mer kaos än vad jag och många andra mäktar med.
Saxandet gör att jag spelar mindre till huvudbanan och inget alls till saxbanan.

När jag väl är intresserad av saxbanan så gör saxandet att jag spelar mindre.

Sax sux.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 11:00   #87
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2406
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Man måste ha simultankapacitet när man skall spela trav. Det är inte alla som fixar det.
Spela hinner nog de flesta.

Ta sunda och genomtänkta spelbeslut och få tid till eftertanke är en helt annan sak.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td