Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-17, 20:26   #31
Banned

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 37
Standard

Jojo men som du säger gringubben!

Är du en gammal gringubbe? ingen ont om det!

Min mamma har också svårt för det "nya"

Vi kan inte leva kvar på 80 talet som Stig Helmer!

Det är vad travbanorna har gjort!! dvs levt kvar på 80-talet!

INGENTING har hänt som lockar nya spelare!. Varför har det varit så?

Jo för att på varje travbana finns det en "travmaffia" som försöker styra banan!!!
putte31 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 20:28   #32

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte31 Visa inlägg
Som jag sa lägg ner de små banorna!!

I dagens samhälle funkar det inte att ha travbanor över hela landet!!!
Hmm, det kan bli intressant, vi ska alltså förlägga travet där ingen vill gå på trav och ta bort travet där folk faktiskt går på trav?

Hur många utav stortränarna idag kommer ifrån nån av dom 3 nämnda orterna? Tror inte tex Åke svanstedt skulle ha börjat med trav om närmsta tävlingsbana var 40 mil bort?

Ska travet överleva måste det vara folkligt förankrat och inte bara på 3 platser.

Att förlägga v75 senare på lördagar tror jag personligen inte kommer falla rätt ut. En normal lördag (om jag är ledig) så sitter jag klistrad framför dator och läser allt jag kan komma över om v75 från klockan 9 till första start på v7. Efter v7 hinner man träffa vänner och familj i lugn och ro. Om däremot v7 skulle börja tex 17 så skulle det alltså ge mig 2,5h "dötid" på morgonen som man troligen bara skulle fylla med att plugga ännu mer men däremot att det slutar 19:30 dödar mycket tid man har möjlighet att umgås med vänner/gå på krogen/ liknande.

Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag åker faktiskt på v75 tävlingar när det är 10-20 mil från min bostad och senare sluttid på v75 gör rätt stor skillnad på när man kommer hem om man har ett par timmars restid till/från banan.

En annan komisk sak som påvisar att travfolket måste vara extrema vanemänniskor är väl att än i dag är det mer "rusning till luckan" att lämna in v7 i butiken strax före 14 (som var den gamla spelstopstiden) än vad det är 14:27.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5), Viroid (+5), AA (+10)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 20:37   #33

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
En annan komisk sak som påvisar att travfolket måste vara extrema vanemänniskor är väl att än i dag är det mer "rusning till luckan" att lämna in v7 i butiken strax före 14 (som var den gamla spelstopstiden) än vad det är 14:27.
Finns en simpel förklaring till att folk hänger på luckan kl. 14.00 hos det lokala ombudet, nämligen att man ska hinna hem till första start kl. 14.30 på tv'n!
Voltstart (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 20:39   #34
Banned

Standard

Hmm... jo det handlar inte om det! Du pratar om hur det ser ut nu!! Ta och kolla på vart spelarna finns!!! Om vi kan få till 3 bra trav metropoler i Sverige som lockar folk så är det bra! Angående tränarna så om vi bygger upp 3 stora anläggningar i Sverige så tror jag det kommer bli mera konkurrensen!
Gammal 2015-02-17, 20:43   #35
Banned

Standard

Om ni lägger en v75 i Norrland!!! hur många kommer åka dit!!!

Det är som hur många Norrmän går det åt att skruva i en lampa
Gammal 2015-02-17, 20:43   #36

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Som jag sa lägg ner de små banorna!!

I dagens samhälle funkar det inte att ha travbanor över hela landet!!!
Nu tror jag förvisso att en del banor kommer få stryka på foten kommande år, men för varje bana man lägger ned så dör en del av travet för att aldrig mer vakna. Det försvinner tusentals spelare, det försvinner kompetenta tränare och skötare. Det försvinner uppfödare och det försvinner hästägare. Det försvinner ambassadörer för travsporten, det blir mindre mediautrymme och det är färre politiker som ser någon nytta med hästnäringen.
Gammal 2015-02-17, 20:44   #37

Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Finns en simpel förklaring till att folk hänger på luckan kl. 14.00 hos det lokala ombudet, nämligen att man ska hinna hem till första start kl. 14.30 på tv'n!
Ja så kan det absolut vara men när det var spelstop 14 så lämnade samma spelare in 13:57 utan att hinna hem till travet trots att det gick på tv (ibland). Dessutom vet jag att många av strax-före-14 spelarna ser sammandraget senare, jag tror det mer handlar om en vana faktiskt. Ungefär som när det runt jul inte är v75 en lördag och man vaknar på lördag morgon och känner att något saknas för man inte sätter sig och pluggar v75 =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 21:07   #38

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Håller inte alls med dig!!

Sverige är inte så stort 8-9mille dvs mindre en London!!!

Det är väl inte undra på att Robert flyttar ner!!!!

Det är nya tider nu!! så gringubbar ni måste tänka om
Det blir lite tröttsamt med någon som inte kan argumentera. Kan vi inte få höra vad som blir så bra med travet om vi stänger ute mer än 2/3 av Sveriges befolkning från att ha en travbana på nära håll? Kommer spelintäkterna att öka, eller skall man tävla om kaffeburkar på dina travpalats? Kommer spelarna inte bli rätt trötta på att bara ha lopp med fem hästar från Tarzans stall att spela på? Vem skall fylla på när tränarna på storbanorna blir för gamla? Antalet egna produkter som dessa banor producerat är ju ganska klent, man är och har alltid varit ständigt beroende av att locka till sig skickliga yrkesmän från landsbygden.

Skall de komma från London, eller hur har du tänkt?
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 21:46   #39

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
mindre en London!!!
Det är nya tider nu!! så gringubbar ni måste tänka om
Vi gamla gringus måste tänka om, ni unga måste tänka.

Marginell skillnad.

Mvh Ulf-Eddie
boozty (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 22:57   #40

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Färre banor är att föredra, skulle klara oss på 10-15 stycken, 33 stycken som nu känns i överkant. Att bara ha 3 banor tex (Jägers, Solvalla, Åby) vore att skjuta sig själva i foten, trav måste kunna ses av alla det är en folksport, du ska inte behöva åka 100 mil för att se på trav av världsklass.

3 banor i norr kanske och resten under Stockholm?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 22:58   #41
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Den enkla anledningen varför Stockholmare inte går på trav är ju för det finns ingen tunnelbanestation i närheten av Solvalla. Först måste man åka till jävla Sundbyberg och sen byta till nån jävla buss och gå sista 700metrarna till Solvalla. Hela jävla resan tar ju en timme från stan.
clarund (+1), Major (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 23:00   #42

softpojks avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Den enkla anledningen varför Stockholmare inte går på trav är ju för det finns ingen tunnelbanestation i närheten av Solvalla. Först måste man åka till jävla Sundbyberg och sen byta till nån jävla buss och gå sista 700metrarna till Solvalla. Hela jävla resan tar ju en timme från stan.
Det var en enorm överdrift och dålig ursäkt, jag tar bilen eller så tar jag pendeln till solna och en taxi på max tio minuter som kostar 150:-. Se lösningen istället för problemen, nä det där sopar jag bort direkt.
Gammal 2015-02-17, 23:04   #43

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Kör alla omgångar här i Boden? Vi har ändå inget bättre för oss än att hänga på travbanan 14:30 på lördagar...

ICA har ju dessutom öppet till 21:00 även på helger nuförtiden

v86 kan vi köra på Solvalla för alla stressade storstadsbor med livspussel. (Här uppe tar ungarna sparken till sina aktiviteter så här års)
Voltstart (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 23:05   #44

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Det var en enorm överdrift och dålig ursäkt, jag tar bilen eller så tar jag pendeln till solna och en taxi på max tio minuter som kostar 150:-. Se lösningen istället för problemen, nä det där sopar jag bort direkt.
Du ska inte behöva åka taxi för att gå på trav. Travet ska kunna bli ett billigt lördagsnöje med en hunka i inträde, buss/spårvagn/tunnelbana osv hela vägen dit, kanske någon burgare, kaffe, mazarin och en bilpåse (200kr totalt).

Senast redigerad av sirlarsson den 2015-02-17 klockan 23:07.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 23:07   #45

softpojks avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Du ska inte behöva åka taxi för att gå på trav. Travet ska kunna bli ett billigt lördagsnöje med en hunka i inträde, buss/spårvagn hela vägen dit, kanske någon burgare, kaffe, mazarin och en bilpåse (200kr totalt).
Det håller jag med om, men hur man tar sig ditt är ju valfritt. Jag menar det är väl knappast någon Travbana som ligger i stadens centrala kupol. Jägerso ligger ju en bit utanför Malmö. när jag va där tog ja taxi, vet inte hur de funkar me bussar eller så. men tror knappast nån travbana ligger utanför dörren direkt.

Solvalla ligger perfekt till. Sen om jag tar bil, eller om det blir ett glas vin så väljer jag taxi. Självklart kan man välja buss. Men jag anser det inte hinder nog att hoppa kvällen på Solvalla. Det var min poäng. Om man resonerade så, är det ju jobbigt att ta sig nästan.. var som helst.

td