Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-02, 19:24   #1
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2505
Standard

V86 Solvalla/Åby 4 Mars


Börjar med 2 spikar, bära eller brista!

Kimono Pearl som får loppet bakom Roxy Hill & Dernier Viking i avd 1.

Prince Orlando som får Goop upp som gick bra sist mot West Wing bla.


Curtsy Hanover favorit i nuläget i avd 6, Årsdebut...
Mer inne på Rose Hill Dream som gått bra med Lennartsson?
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-02, 22:43   #2
 
AMHCs avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 276
Sharp$: 2056
Standard

Lina Liv ska jag ha med i avd 1 när den står i 3 %. Tycker den är på gång. Kör förmodligen 4 st hästar i första - Roxy Hill, Kimono Pearl, Dernier Viking och Lina Liv.

Prince Orlando gillar jag också. Mycket spännande med Goop. Tänkbar chansspik.

Avd 4 kan jag tänka mig låsa på Classification och Raffinos.

Avd 5 lås på Mr Hot Shot och New Revolution? Eventuellt någon mer.

Avd 6 ser öppet ut, tar många. Likaså i avd 3.

Send In The Clowns, L'Heritier, Roto, Spark Rick och Remember My Name räcker i avd 7? Dollar Access tänkbar skräll med Peter U. så den åker också med.

Chansspika Amor Winner i sista?
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 08:54   #3
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

Nu ser det upplagt ut för bra utdelning
Svårt hitta spikar

Avd4 kommer jag chansa What's Your Limit
Avd5 Borde Mr hot shot vinna

Finns det 2 bättre spikar ????

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1)
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 22:08   #4
 
joback1s avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Sharp$: 133
Standard

Valfri balans imorgon?
joback1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 22:33   #5
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V86-1

Dernier Viking favorit. Med två ägg i de senaste starterna.
Här vinner 1 Unique Gowan.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 22:43   #6
 
sugarlights avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 15
Sharp$: 151
Standard

Eller möjlightvis 4 PRISCILLA SPIN.
sugarlight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 22:53   #7
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

Screen Height kommer garderas, har varit ifrån ett tag och ska ut på 2640m....
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 23:14   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Har kollat igenom vad som sägs i den tidiga infon och det är en hel del intressant som nog kommer få stor effekt på oddsen i morgon i en del fall.

1

Tänk på att Flemming aviserar en rejäl lättning i balansen på Roxy Hill. Från tunga järnskor till lätta aluminiumskor på framhovarna. Det kommer inte synas i några barfotalistor och inget han talade om i rondenintervjun idag.

Peter U aviserar skor runt om på Kimono Pearl nu vilket är ett klart minus.

2

Stall Tarzan Melander aviserar barfotabalans ffg i år på Screen Height vilket är ett klart plus.

Kuskpluset på Prince Orlando redan nämnt i denna tråd.

3

Står att Finish Brandon gick barfota fram senast, något som också atg live experterna snackade ner oddset på om jag minns rätt, men det ska vara fel i skoinfon. I morgon ska man däremot rycka framskorna.

Den stora snackhästen är gästen från Norge Rocknroll FI. Den ska ha gått barfota fram på slutet i Norge. När den senast startade i Sverige, midsommar i Kalmar i ett ramlopp till V75, var den tvåa och tävlade då barfota runt om. Dock gått mest med skor runt om i Sverige. Tränades tidigare av Jerry Riordan. Återstår att se om den fina segerraden i Norge beror på klenare motstånd där eller att den utvecklats.

Mycket intressant info på Raggamuffin. Barfota runt om för första gången i år och jänkarvagn för andra gången någonsin aviserat.

4

Stall Tarzan Melander aviserar barfota runt om för första gången på länge på Classification och man tror det ska vara ett klart plus.

5

Här aviserar Flemming Jensen rätt radikala förändringar på Star Of Glory. Han ska rycka alla skorna på hästen troligen och dessutom sätta på ett helstängt huvudlag i denna starten.

B Holm aviserar barfota runt om nu på Sugar Di Poggio vilket ska vara ett klart plus.

6

Här är det negativ info på alla Tarzan Melanders hästar

Minst skor bak nu, troligen skor runt om på Rose Hill Dream = jätteminus

Talk The Talk blev det jätteskrik på senast när dom ryckte skorna på den och den blev enormt förbättrad. Enligt vad dom säger nu blir det troligen skor runt om i morgon.

Bear With Me ska troligen också gå med skor, minst bak, som det låter.

Däremot aviserar Pihlström skoryck bak nu på Cherie Sund och det ska vara ett stort plus enligt honom. Satt fast med rubbet sparat när den gick så näst senast.

7

Mest intressant på Remember My Name. Från slem i halsen, öppet huvudlag och skor runt om senast till helstängt huvudlag och barfota runt om i morgon.

Spark Rick ska troligen gå barfota runt om och med bike men tänk på att dom ska köra med öppet huvudlag i årsdebuten och inte med norskgasen den hade vid de ruggiga insatserna i fjor.

Nerone Bigi aviseras det också barfota runt om på ffg på länge.

8

Här surras det också från stall Tarzan Melander. Dom ska rätt länge ha planerat skoryck ffg på Portovenere och som det låter kan det komma i morgon. I så fall blir det stort drag på toton på den och också som det låter chans/risk för att det kommer ge en väldigt stor positiv effekt på hästens insats.


Det viktigaste i morgon således att hålla koll på vad som kommer ut från Stall Tarzan Melander. om det kommer ut någon vettig och trovärdig info i tid. Så är ju inte alltid fallet tyvärr. Det är inte han själv som intervjuats i någon av de tidningar jag läst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1), Stekel (+10), luggen77 (+10), MattiasB75 (+5), fidde (+5), rolle2 (+10), crossbow (+5), asgaya3141 (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 23:24   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mina tankar efter 5 minuter med listorna:

En barfotagående Kimono Pearl bör vara en bra spik i första. Står tokbra inne i loppet och Peter sänder tveklöst till ledningen om det inte blir gunga. Blir kanske inte ens favorit.

Kuskstärkt Take Tanic från hyggligt läge i fjärde ser ut att bli spelvärd! Klart duglig för klassen.

Mr Hot Shot försökte jag fälla senast, men nu med läge och riktigt pissmotstånd är det svårt att gå emot även om han säkert kommer bli hårdare spelad än vad vinstchansen är. Utgång och roller som gäller om man inte vill spika omgångens största.

I sjätte hittar jag den som blir mest spelvärd i hela omgången tror jag, Renate Bowl. Har givetvis ingen jättehög vinstchans men kommer bli totalt ospelad här. Twigs Voici däremot ser jag segla upp som omgångens mest överstreckade. Framspår vore en sak, men ser henne som helt chanslös i det här gänget från det läget.

Send In The Clowns har hygglig chans till spets och slut i sjunde! Blir väl som mest knapp favorit och därmed en bra spik om det låter som offensivt upplägg från stallhåll. Kuskminus, men det gör nog inte så mycket om de bara kör för seger. De släppte sist så det gör de nog skulle jag tro.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 09:17   #10
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Avd V: Jag gillar sättet 10 Capone har avgjort sina lopp på vid vinsterna. Det är hur hästen kliver förbi motståndarna, när han känner att han rår på dem, som gjort intryck. Han "greppar tag i grejorna".
Redan på Jägersro var vinnartiden 15 blankt på medeldistans, vilket verkar gångbart här? Motståndet består utav ett gäng som överlag känns halvmediokert och favoriten blir väl störst i omgången? Varför inte plita ner ett streck till roliga 4%?

_________

Avd I: Dagens höjdpunkt blir att följa Dernier Viking.
Idag är det ett litet fält emot. Då tyder det mesta på att det går smärtfritt att runda till ledningen. Vilken motståndare har speed kvar efter att Veijo kört en mördande långspurt minst sista varvet?

Trav är kul!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 09:41   #11
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

avd1. Dernier Viking är ett väldigt tufft sto. Senast (V75) var det inte rätta trycket i henne, hon kan ha behövt den genomköraren efter en tids vila. Faktum är att hon inte är lika vass i amatörens tränar regi som hon var när Vejo tränade, alla hästarna som ex Lover Face, Riff Kronos har blivit sämre sedan de bytte miljö, stor chans för pannkaka även idag. Kimono Pearl har verkligen fin inställning, det har blivit totalt tolv segrar på 34 starter och hon vann direkt i sin debut i ny regi 14/11. Här skall hon räknas tidigt. Kan spetsa med lite flyt. Roxy Hill ska som Olle säger gå från järn till aluminium vilket kan ge en ruskig effekt. Hon höll farten bra senast men vi vet att hon kan mycket i ljusa stunder. nr 4 har härlig kapacitet. Bra spurt som trea i comebacken 5/2, kan kriga med flyt. Samma gäller Min Finish (nr 7) som har fin styrka. Inte som bäst senast, vass spurt gången före. Unique Gowan visade bra form som trea i V75 senast och har ett intressant läge här. Vinner dock inte så ofta. Hanna Banker är klart bra i grunden, inte signalerat toppform på slutet dock. Platskandidat!? Lina Liv (nr 9) har gjort några godkända insatser på sistone efter fina resor. Vill helst smyga med. Miss my Money är en fin fuxa i fin författning. Kanske bland de tre trots tufft motstånd. Plats rysare till fint odds? Racebets brukar betala över-odds på diverse hästar.

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 10:11   #12
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Jag har för mig, utan att vara helt säker, att Lover Face är i Veijos regi?

L'Heritier gick bra senast i regi Denberger.
Lite väl tidigt att såga Denbergers hästar redan nu tycker jag. De flesta är väl knappast vässade ännu? Tydligen gick Comeonhill med skor igår i dd1, tror det är en typisk barfotahäst?
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 10:13   #13
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Det tar emot lite att säga det, men bästa spiken ikväll sitter tarzan bakom. Nämligen talk the talk som slog venkatesh i förra starten. Då var Melander vaken i sulkyn och tog intiativ i precis rätt läge. En liknande styrning ikväll så vinner han detta billiga lopp enkelt. Det lär fattas i både Xena Brick o Curtsy hanover och Cherie sund (som vann ett dåligt lopp sist) är ingen märkvärdig häst o borde plockas ner enkelt.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 10:15   #14
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jag har för mig, utan att vara helt säker, att Lover Face är i Veijos regi?
Jo hästen är i vejo regi, hade för mig annat..
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 10:16   #15
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jag har för mig, utan att vara helt säker, att Lover Face är i Veijos regi?

L'Heritier gick bra senast i regi Denberger.
Lite väl tidigt att såga Denbergers hästar redan nu tycker jag. De flesta är väl knappast vässade ännu? Tydligen gick Comeonhill med skor igår i dd1, tror det är en typisk barfotahäst?

Lover face är hos Veijo o du har nog hlet rätt att man inte ska ta fram sågen än vad det gäller denberger. Jag frågar mig dock fortfarande vad som hände när man säger upp en av världens bästa travtränare o låter sina topphästar tränas av en person som inte är i närheten av Veijos yrkeskunskap.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td