|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#91 | |
|
Citat:
Det är definitivt en favorit i fara enligt mig.
|
||
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Det finns massvis med vinnarkandidater i loppet. Maven är en av dom, det är även Solvato barfota. Bara för att Solvato inte fungerade i Frankrike betyder inte att han inte fungerar på hemmaplan. Alla såg hur han gjorde det förra säsongen, då spöade han både Digital Ink och On Track Piraten och det är hästar som kan slå Maven alla dagar i veckan. Tror du att Maven springer upp utvändigt om ledaren och bara får ta över som i förra loppet? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Draxxler (+2) |
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
Lover Face borde väl ha vettig chans från det läget? Såg inte bra ut senast men distansen var fel? Till 30% tycker jag det är en bra spik i en ganska spelvärd omgång. Andra spiken är svår tycker jag men nån av storisarna lär vinna, gäller bara att välja rätt.
Maven tror inte jag vinner från det läget om man inte går "all in"? Varför skulle man ens göra det med tanke på förutsättningarna? Spara på hästen till viktigare lopp. Erik blir stor favorit i första och han brukar i regel leverera. Tycker dock det är sårbart att spika i ett 4 årings lopp när Kolgjini dessutom har 2 hästar med i leken. Vill nog ha med Takter och ev dansken. Björn kan även få loppet om dom andra bjuder till det? Ingves jättefavorit i 2:a och håller han spets ska det vara bra chans. Dock är Ludde med i leken igen och gör det hela intressant. Om det låter påställt på lördag så vågar iaf inte jag spika. Återigen tror jag Björn kan få loppet om Ludde ska härja mot Ingves. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Draxxler (+2) |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
Sen har jag lite svårt att begripa streckfördelningen i första mellan Kolgjinis hästar. Borde väl rimligtvis vara tvärtom? Hästen som galopperat i varenda start i stort sett och nu med innerspår har 14% och den andra som visserligen inte startat på distansen men har uppvisat vettiga resultat har 2%?
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
I det fall Maven får ett smörlopp så får Harry detsamma och då är inte heller han helt borta, men procenten är ju därefter.
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Solvato är bra men behöver loppet och är dessutom redan klar. Hamnar var från start? Noras Bean är en hedershäst som gjort många fina prestationer genom åren men det han presterat efter skadan är inget som imponerar på mig. Kolla vad den 10-åringen har mött och vilken utdelning den fått i tuff konkurrens. Har dessutom inte startat på två månader. DTT känns betydligt mer intressant till 5% jämfört med Noras 18%. Om inte Takter sätter sig invändigt självmant så ska det vara en fin chans även om det blir ett passivt upplägg. Maven kommer att gå ruggigt fort när hon får körorder. Det låter ju intressant med Uhrberg på Buzz, kraftig kuskförstärkning, igen men den såg verkligen halvdan ut senast även om det var årsdebutf och det lär ju knappast bli någon ledning. Man vill ju så gärna spika sig ur eller åtminstone låsa sig ur mardrömmen som heter V75-4 så att man kan kruta på i andra avdelningar. Klurigt lopp det där. Vore spännande med något slags skoryck på någon av 1,3,8,9,10. Napoleon som 65%-are är ju inte kul. Hoppas att Ludde hjälper en att jobba bort favoriten. Någon som vet om det blir skor fram på Roxie Lavec den här gången? |
||
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
Finns verkligen många frågetecken innan start. Solvato har inte startat på två månader och sedan undrar man ju över Denbergers stallform. Gamla meriter betyder sällan mycket i jämförelse med färska resultat. Nomaden Maven har dessutom fått bo in sig i Skåne och tränar finfint. Maven var ju grym när hon näst senast gick bakifrån som tvåa bakom Timoko. Jag ser då inte någon av den kalibern i startlistan. Senast redigerad av RiteOnLine den 2015-04-10 klockan 01:01. |
||
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
Andrapriset var 77'. Jag har även tittat på några andra lopp med NMF i år. Tror mig kunna dra några slutsatser - Ludde KAN ge sig om ledaren är bestämd - NMF verkar inte vara snabbstarter - bättre på medel och långt - är i god form Hur jag än försöker fälla Napoleon tror jag inte han möter sitt Waterloo nu på lördag. Han blir den ene av mina två spikar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
||
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#102 |
|
Så här ser jag på omgången just nu.
första loppet är svårt om inte Eriks bara på bevisad form promenerar hem det här. Flera av hästarna har inte ens startat i år och behöver lopp i kroppen. Once for all lever på sina 2 års meriter då han vann uppfödningsloppet. Det finns mycket fart i den men verkar mycket konstig. Odd face är stark men entaktad. Trodde på den senast men var ju seg som sirap. Orion Tilly var ute i Kriteriekval så det finns lite förhoppningar på hästen. Västerbo Eclair kan vara en vårhäst eller så kom de andra i fatt honom förra året. From Dust behöver nog också lopp i kroppen. Spik 6 eller 1,6,7,8 Blir det nog på min bong. Andra tror jag liksom de flesta att Napoleon har störst chans och som resten av omgången ser ut så blir det spik pga kostnad.. Tredje börjar jag luta över mera och mera mot Maven. Kanske mer för att jag vill att den ska vinna än att jag tror att den gör det. Laddar dem med DTT som jag inte hade räknat med så ser det nästan ut som att de kommer att skänka loppet till Maven med en startrusning och Solvato på vingel. 4e tycker jag att Starkeeper är förstahäst. Står perfekt inne i loppet och har det perfekta spår 5. Uhrberg tror hårt på sin etta och undrar om inte Örjan kanske sitter bakom bästa hästen. Chanslåser nog ett öppet lopp på 1,5,10. 5e tar jag med de betrodda 1,2,6,11 men skickar in ett par roliga i Kimono Pearl och Alchemillia Rich. 6e tror jag att det står mellan de 4 betrodda. Hoppas att få se en ärkeängel så bra som han kan vara. Sista får plånboken avgöra hur många streck det blir. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
I tisdags analyserade jag fram på sharps, att Crazy For Mambo skulle slå jättefavoriten Versailles spelad till 1,30. Analysen var rätt - men bakom dessa kom en smygkörd och slog av båda. I onsdags började jag kl 15 här på sharps tjata om Chip Dealer, som då var streckad på 17 % på V86 och vinnarodds omkring 6 ggr. Den gången blev det rätt. Problemet var, att några stora tips och spelare gjorde samma analys. Till slut streckades han på 24 % och gav 3,5 i odds. På Handelshögskolan lärde man sig att samla in information, utvärdera och fatta beslut. Jag försöker läsa på inför V75, kolla i lopparkivet, balans, lyssna på tränarna osv. Vid utvärderingen vet man vilka tränare som alltid är optimister a la Åke Lindblom. Eller ligger lågt som Olle Goop. Eller duckar som Tarzan: "Alla mina hästar är bra och ska streckas". Eller ljuger som...... Problemet för de som ljuger är att de ofta säger en sak till Guiden och en annan till Ronden. Det här ställer till problem för oss som spelar. Proffsiga tränare som t ex Bergh, Tarzan och Veijo vet, att den ene eller andre av deras hästar är 20 m bättre utan skor - men mörkar in i det sista hur de ska köra. Ibland sätter de upp proffskuskar, som drar en massa chanslöst spel på en häst med skor och vice versa. Endast en inre krets har informationen. Vilket avspeglar sig på spelet. Tro och känslor sysslar man med i kyrka respektive sängen. Men självklart finns det med på V75-kupongen. Kanske 80 % skicklighet och 20 % tur. Nu är det snart dags, att samla in den bästa informationen om V75: sändningarna från Solvalla med intervjuer, travkunniga journalister mm. |
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
i 5:e verkar det vara rätt öppet ?
Robert Bergh snackar ned Geisha som en vinter häst som gillar när det är kallt (har för mig att jag läste att det skulle bli sol o nära 20 grader?) Fleming tycker sina två har en tuff uppgift och att Roxie är svårkörd (Haugstad upp...) Untersteiner tycker Felecia VE har bättre chans än Kimino och då är Felcia trög ut. Dernier är Dernier grym när hon funkar men nu med bakspår o runda allt? Som jag ser det är det väldigt öppet om nu geisha inte bara tar över spets och visar att värme är skönare än kyla? |
|
|
|
|
|
|
|