|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Conlight ,Napoleon och Maven kommer att bli "allas spikar" på lördag. De har dessutom väldigt bra vinstchans. 4e o 5e kommer bli jämnt spelade. 6e vinner någon av de betrodda och i sista kommer många att sprida strecken. Alltså tämligen ointressant utgångsläge att starta ifrån.
Det som talar emot Conlight är egentligen ingenting men det har tagits upp här iaf. Det som talar emot Napoleon är givetvis Mr Kolgjini. Här blir det full bombning från start för att om möjligt överflyga Napoleon. Inte omöjligt men mest troligt att det inte lyckas och att Napoleon bara stegar undan eller att det går ruskigt fort och att Goop bara behöver hålla farten på sin för att vinna. Det som talar emot Maven är väl att hon möter betydligt hårdare hästar. Har bakspår och redan är klar till finalen. Finns ingen anledning att blåsa ur henne men det ger ju lite lax i fickan för Takter också så helt främmande för att vinna är han nog inte. Senast redigerad av draken den 2015-04-09 klockan 11:48. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Anders Engman Sydsvenskan tippar 6.3.1 med åttan (i ny regi Lövet) som första-reserv. Senast redigerad av spalato den 2015-04-09 klockan 11:49. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
V75-2
Har i detta lopp tittat närmre på tre hästar - 1,3 och 5. Och möjligen 7. 1 blir stor favorit. Är startsnabb, har startsnabb kusk som är byggd som en jockey, älskar sprint, ställts i kanonform av Puro och utklassade 4 och 8 senast. 3 är något av ett ? efter finalen på Valla senast. Där startade två Stenströmerhästar. Il Sånna med Örjan tog ledningen. Björn lämnade tidigt andra ytter med favoriten Royal Prince och gick lugnt fram till dödens. Hade det varit stallkörning skulle Björn släppts till ledningen eller fått en plats i vinnarhålet. Då hade de blivit etta och tvåa och tjänat 300' till stallet. Istället blev det en kuskmatch mellan Örjan och Björn med 110' till stallet. Johnny vann med en 20-oddsare. Royal Prince tar inte ledningen från 1. Då bör det bli svårt att vinna. 5 är en typisk Luddehäst - vinner en gång och hoppar fem. Ludde hade hittat ett fint 5-årslopp på Klosterskogen senast. Björn körde då en lånehäst (från Frode Hamre om jag minns rätt). Björn svarade i ledningen då Ludde i sedvanlig stil kom i spåren och fick krypa ner i vinnarhålet. Fick fritt på upploppet men var chanslös mot Björn. 5 vinner inte detta sprinterlopp. 7. Är alltid hårt betrodd och ofta placerad bland de tre. Bortlottad här. Endast vid överpace. Slutsats. 1 går under 12 om det behövs. Spikas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
P.S. 8 är tillbaka hos Lövet där han började - tränades under ett halvår hos Björn Linder och tjänade då ca 300'. D.S. |
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
McSteamy sitter på en väldans massa streck i sista, förstår inte riktigt det, visst den var otroligt bra senast men spår 1 kan bli jävligt knepigt här då hästen inte är någon kanon ut. Quick fix kommer mest troligt ösa till ledning och den blir enormt svår att ta ned utvändigt som jag ser det. Inte ens favorit här och jag funderar på att spika trots att jag ofta drar mig för att spika Ludde.
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Speciellt de som redan lämnat in.
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Förra året hände det att Quick Fix kunde krokna i ledningen över medeldistans, men där tycker jag att han har förbättrats. Kolla loppet på Valla 7/2 då han hade spår9. Young farmer fick spets utan problem, men kunde inte stå emot Quick fix som gick ut i tredje spår med några hundra meter kvar och hade greppet om loppet med 100m kvar. Nu är det i princip spetsgaranti och därifrån är den helt klart hästen att slå och det blir nog inte så lätt. Mcsteamy kommer förmodligen hamna illa till från början. Quicken tycker jag ska vara favorit här. Har definitivt större chans att rinna undan från spets än de 22% han är streckad på. |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Quick fix höll skapligt mot Calvin b ett par ggr förra säsongen. Samma häst som McSteamy hade lekstuga med senast så inte helt övertygad att den klarar av den på distansen men som förutsättnigarna ser ut så borde det vara klar fördel för Quick Fix. Kommer nog att bli jämnare spelade tills på lördag. Är väl nästan garanti på betatjänsthaussning på Quick Fix
Spelvärdes spikar tror jag blir Noras Bean och Quick Fix och att Maven kommer hamna på listan med mest överstreckade. Senast redigerad av draken den 2015-04-09 klockan 14:57. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Ni säger, att statistiken visar, att ledaren extra ofta vinner på Jägersro. Det talar för Sirlarsson och 3. Jag ryker ofta i sista avdelningen och skall därför försöka leta vinnaren hos någon annan - kanske Holgers nr 9 som nu gått i träning till Sofia och gjorde en bra debut i hennes regi. Nu med örjan. |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Ledningen tar väl Quick Fix, den är ju otroligt vass ut och varför skulle den inte kunna hålla ut övriga?
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Ludde öppnade ju bra med Dream with me NL senast så jag är inte speciellt orolig för galopp här
|
|
|
|
#58 |
|
Mina övriga tankar om spetsstriden:
Klar spetsfavorit i ett lopp med flera startsnabba tycker jag 3 Quick Fix är som borde ta ledningen från ett perfekt spår 3 och mycket intressant i loppet är att betrodde 1 McSteamy inte kommer kunna hålla upp innerspåret. Den 1:a december var 2 Lucky Sec snabbast iväg från spår 4 på Färjestad men fick släppa förbi sig Kickstart my Heart. Hästen är hygglig ut, men är också osäker och galoppen ligger nära till hands. Är hästen felfri så finns möjligheten att den kan ta sig förbi 1 McSteamy på innerspåret och kanske få ryggen på min spetsfavorit 3 Quick Fix. 6 Lovelock blåste till ledningen på Jägersro i november från spår 4 innan han släppte till favoriten Lover Face. I oktober kunde hästen starta lite snabbare än jämsides invändige Jarl af Solnäs utan att kunna ta en längd på denne. Tänkbart är att Björn Goop kör till från start för att pressa Quick Fix för möjligheten att krypa ner i rygg på denne. 8 For Pleasure As är hyfsat snabb ut, men får svårt att ta sig förbi 3 Quick Fix och 6 Lovelock i starten. Troligt att hästen hamnar i dödens om man laddar från start här.
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|