Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-09, 11:19   #46

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Trodde aldrig jag skulle säga detta, men är det inte lite kuskminus på QF nu när Adrian inte kör...
Så klart att det är. Ludde ÄR den SÄMSTA kusken jag skådat på travovalerna !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 11:21   #47

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8026
Standard

Conlight ,Napoleon och Maven kommer att bli "allas spikar" på lördag. De har dessutom väldigt bra vinstchans. 4e o 5e kommer bli jämnt spelade. 6e vinner någon av de betrodda och i sista kommer många att sprida strecken. Alltså tämligen ointressant utgångsläge att starta ifrån.
Det som talar emot Conlight är egentligen ingenting men det har tagits upp här iaf.
Det som talar emot Napoleon är givetvis Mr Kolgjini. Här blir det full bombning från start för att om möjligt överflyga Napoleon. Inte omöjligt men mest troligt att det inte lyckas och att Napoleon bara stegar undan eller att det går ruskigt fort och att Goop bara behöver hålla farten på sin för att vinna.
Det som talar emot Maven är väl att hon möter betydligt hårdare hästar. Har bakspår och redan är klar till finalen. Finns ingen anledning att blåsa ur henne men det ger ju lite lax i fickan för Takter också så helt främmande för att vinna är han nog inte.

Senast redigerad av draken den 2015-04-09 klockan 11:48.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 11:47   #48

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag vill inte ha medhåll utan högaktar ditt hästöga och kunnande. Men det är inte lätt med alla årsdebuterande stjärnämnen. Många hittills har gått bra - andra varit besvikelser. Därför gäller det att göra sin läxa.

Några dagar före tävlingarna vill jag gärna ifrågasätta bl a en favorit som Conlight Ås. Du har bättre koll på Skånehästarna än vi andra. Är 1,3 och 8 chanslösa mot favoriten? Steen Juuls 4 Ultimo Tango har inte många kronor insprunget, men vann enkelt över favoriten Tobby på Lunden på 14,5. De gick i mål 100 m framför resten av fältet. Sådant gör mig fundersam.

Men funderingarna kan leda till, att jag spikar 6 Conlight Ås. Mitt bolagssystem lämnas kl 10.30 på lördag morgon. Privat har jag tid som alla andra till kl 14.30.
Hej!
Anders Engman Sydsvenskan tippar 6.3.1 med åttan (i ny regi Lövet) som första-reserv.

Senast redigerad av spalato den 2015-04-09 klockan 11:49.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 11:56   #49

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-2

Har i detta lopp tittat närmre på tre hästar - 1,3 och 5. Och möjligen 7.

1 blir stor favorit. Är startsnabb, har startsnabb kusk som är byggd som en jockey, älskar sprint, ställts i kanonform av Puro och utklassade 4 och 8 senast.
3 är något av ett ? efter finalen på Valla senast. Där startade två Stenströmerhästar. Il Sånna med Örjan tog ledningen. Björn lämnade tidigt andra ytter med favoriten Royal Prince och gick lugnt fram till dödens. Hade det varit stallkörning skulle Björn släppts till ledningen eller fått en plats i vinnarhålet. Då hade de blivit etta och tvåa och tjänat 300' till stallet. Istället blev det en kuskmatch mellan Örjan och Björn med 110' till stallet. Johnny vann med en 20-oddsare. Royal Prince tar inte ledningen från 1. Då bör det bli svårt att vinna.
5 är en typisk Luddehäst - vinner en gång och hoppar fem. Ludde hade hittat ett fint 5-årslopp på Klosterskogen senast. Björn körde då en lånehäst (från Frode Hamre om jag minns rätt). Björn svarade i ledningen då Ludde i sedvanlig stil kom i spåren och fick krypa ner i vinnarhålet. Fick fritt på upploppet men var chanslös mot Björn. 5 vinner inte detta sprinterlopp.
7. Är alltid hårt betrodd och ofta placerad bland de tre. Bortlottad här. Endast vid överpace.

Slutsats. 1 går under 12 om det behövs. Spikas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 12:11   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Hej!
Anders Engman Sydsvenskan tippar 6.3.1 med åttan (i ny regi Lövet) som första-reserv.
Tack! SDS har ett förnuftigt tips i första. Om man ändå garderar kan man ta med skrällen 4. Någon som har bra info på 3 From Dust To Dawn?

P.S. 8 är tillbaka hos Lövet där han började - tränades under ett halvår hos Björn Linder och tjänade då ca 300'. D.S.
Gammal 2015-04-09, 13:47   #51

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

McSteamy sitter på en väldans massa streck i sista, förstår inte riktigt det, visst den var otroligt bra senast men spår 1 kan bli jävligt knepigt här då hästen inte är någon kanon ut. Quick fix kommer mest troligt ösa till ledning och den blir enormt svår att ta ned utvändigt som jag ser det. Inte ens favorit här och jag funderar på att spika trots att jag ofta drar mig för att spika Ludde.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 14:16   #52

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
McSteamy sitter på en väldans massa streck i sista, förstår inte riktigt det, visst den var otroligt bra senast men spår 1 kan bli jävligt knepigt här då hästen inte är någon kanon ut. Quick fix kommer mest troligt ösa till ledning och den blir enormt svår att ta ned utvändigt som jag ser det. Inte ens favorit här och jag funderar på att spika trots att jag ofta drar mig för att spika Ludde.
Det beror på att de flesta spelare är okunniga.
Speciellt de som redan lämnat in.
Gammal 2015-04-09, 14:19   #53

DrGonzos avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 922
Standard

Citat:
Instämmer till fullo.

Förra året hände det att Quick Fix kunde krokna i ledningen över medeldistans, men där tycker jag att han har förbättrats. Kolla loppet på Valla 7/2 då han hade spår9. Young farmer fick spets utan problem, men kunde inte stå emot Quick fix som gick ut i tredje spår med några hundra meter kvar och hade greppet om loppet med 100m kvar.

Nu är det i princip spetsgaranti och därifrån är den helt klart hästen att slå och det blir nog inte så lätt. Mcsteamy kommer förmodligen hamna illa till från början.

Quicken tycker jag ska vara favorit här. Har definitivt större chans att rinna undan från spets än de 22% han är streckad på.
DrGonzo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 14:38   #54

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8026
Standard

Quick fix höll skapligt mot Calvin b ett par ggr förra säsongen. Samma häst som McSteamy hade lekstuga med senast så inte helt övertygad att den klarar av den på distansen men som förutsättnigarna ser ut så borde det vara klar fördel för Quick Fix. Kommer nog att bli jämnare spelade tills på lördag. Är väl nästan garanti på betatjänsthaussning på Quick Fix

Spelvärdes spikar tror jag blir Noras Bean och Quick Fix och att Maven kommer hamna på listan med mest överstreckade.

Senast redigerad av draken den 2015-04-09 klockan 14:57.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 14:59   #55

Standard

Citat:
1 McSteamy är inget spjut från start och kan bli instängd och över. Putte - vem tar ledningen? Den släpper sannolikt till Sirlarssons idé om att Ludde kommer ösandes med 3 Quick Fix. 4 Daryl Boko vann avstannande på 12,7 senast med Veijo - nu viktlättnad med Ingves, som någon så fyndigt uttryckte det.

Ni säger, att statistiken visar, att ledaren extra ofta vinner på Jägersro. Det talar för Sirlarsson och 3.

Jag ryker ofta i sista avdelningen och skall därför försöka leta vinnaren hos någon annan - kanske Holgers nr 9 som nu gått i träning till Sofia och gjorde en bra debut i hennes regi. Nu med örjan.
Gammal 2015-04-09, 15:11   #56

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Ledningen tar väl Quick Fix, den är ju otroligt vass ut och varför skulle den inte kunna hålla ut övriga?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 15:12   #57

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
1 McSteamy är inget spjut från start och kan bli instängd och över. Putte - vem tar ledningen? Den släpper sannolikt till Sirlarssons idé om att Ludde kommer ösandes med 3 Quick Fix. 4 Daryl Boko vann avstannande på 12,7 senast med Veijo - nu viktlättnad med Ingves, som någon så fyndigt uttryckte det.

Ni säger, att statistiken visar, att ledaren extra ofta vinner på Jägersro. Det talar för Sirlarsson och 3.

Jag ryker ofta i sista avdelningen och skall därför försöka leta vinnaren hos någon annan - kanske Holgers nr 9 som nu gått i träning till Sofia och gjorde en bra debut i hennes regi. Nu med örjan.
Det enda som är emot Quick Fix i spets är galopp.
Ludde öppnade ju bra med Dream with me NL senast så jag är inte speciellt orolig för galopp här

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 15:13   #58

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Mina övriga tankar om spetsstriden:

Klar spetsfavorit i ett lopp med flera startsnabba tycker jag 3 Quick Fix är som borde ta ledningen från ett perfekt spår 3 och mycket intressant i loppet är att betrodde 1 McSteamy inte kommer kunna hålla upp innerspåret.

Den 1:a december var 2 Lucky Sec snabbast iväg från spår 4 på Färjestad men fick släppa förbi sig Kickstart my Heart. Hästen är hygglig ut, men är också osäker och galoppen ligger nära till hands. Är hästen felfri så finns möjligheten att den kan ta sig förbi 1 McSteamy på innerspåret och kanske få ryggen på min spetsfavorit 3 Quick Fix.

6 Lovelock blåste till ledningen på Jägersro i november från spår 4 innan han släppte till favoriten Lover Face. I oktober kunde hästen starta lite snabbare än jämsides invändige Jarl af Solnäs utan att kunna ta en längd på denne. Tänkbart är att Björn Goop kör till från start för att pressa Quick Fix för möjligheten att krypa ner i rygg på denne.

8 For Pleasure As är hyfsat snabb ut, men får svårt att ta sig förbi 3 Quick Fix och 6 Lovelock i starten. Troligt att hästen hamnar i dödens om man laddar från start här.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 15:18   #59

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ledningen tar väl Quick Fix, den är ju otroligt vass ut och varför skulle den inte kunna hålla ut övriga?
Det finns inte att någon häst skulle ta en längd på QF.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-09, 15:21   #60

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Wink

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
och att Maven kommer hamna på listan med mest överstreckade.
Strecka 2,6,10 Nora, Solvato & Maven och Aloha så är det problemet löst.
Dina egna insatsprocent å det matematiska blir 33,3 & 33,3 & 33,3%.
Så vackert.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td