|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 ÅBY
Bästa spik? bästa drag?
nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wham Bam Boo ...bra spik eller??? Vad tror Ni om Tulle Toulouse??Flemming har fina hästar ikväll, vilka ska vi fälla???
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Utan att hört intervjuer eller liknande tycker jag Starfire be a man i Avd 3 spelad till 3% är skrällen som har stor chans att vinna idag.
I avd ett någon som vet vem som tar spets? Det borde väl avgöra ganska mycket, jag tycker 1-2-3 har chans och låser på dem tre. Tråkigt nog blir väl spiken Bear Dancer eller Twins divigaflinga. Ser ut som relativt rolig omgång, och åby gör det mer spännande. Kan bli relativt bra utdelning för sex rätt som nog inte alls är omöjlig att hitta för rätt pengar. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Men Twins Divigaflinga kan väl vara en kul spik, bara spelad till 16% i nuläget, där blir ju Fleming väldigt stor favorit. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dagens två "roliga" streck är 8 Photo Hudson i avd2 ( nedstruken ett spår nu) och 6 Alston Hall i sista avd. Båda dom har chans att småskrälla tycker jag.....
Jag håller 1 Slide So Easy i första avd som omgångens bästa spik. Lycka till med strecken alla
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Avd1 är det ingen som tar en längd på favoriten där det känns som en bra spik elr utgång, jag spikar slide so easy. Avd3, Starfire be a Man 20starter 0 vinster men mirakel har ju hänt förr johonny upp för första gågen. I övrigt så är avd2 7 Esmeralda Girl intressant idag som avslutade 2a i sin näst senaste start bakom flemmigs favorit i avd4 idag, tycker även 8photo hudson inte ska räknas bort i detta sällskap trots läge. Avd5 blir det ett lås på 5 och 6 K.L.M.Buymethemoon* (NO)
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
mackpeter
Har du nått kul DD förslag?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leader Tom fr rygg ledaren, skor på Bear Dancer. I DD 2 jätterysare Carlos S med Venividivici...får den spets och går som senast så varför inte?
![]() Frågetecken på favoriten som Lindgren tror behöver ett lopp i kroppen och Quantum Le Monde som från sin enda start fr spår 1 hoppade innan bilen släppte. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+5) |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Min chans DD 4 - 12
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+1) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
DD: 5-6 Står just nu i 20X.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+1) |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
De spikar Leader Tom och Slide So Easy.
heddari (+5) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Search Launcher va ju grym nästagångare senast (fastnade bakom trött häst, vill minnas det var Bonito Hornline), då gick den ju riktigt fort innan. 4% känns ok på den idag, den ska med på lappen.
Chiron (+3) |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Spåret emot, kommer hamna en bit bak vilket gör att det är i stort sett omöjligt att hinna fram till Bear Dancer och Leader Tom som sitter i spets och rygg ledaren!
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut risk att han kan hamna knasigt på det, men till 4% och på intrycket sist kommer jag strecka i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jag spikar nog Formation i första. Blir dagens enda spik.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Zjanti River - barfota runt om! Blir ju livsfarlig med sin spurt. Christoffer Eriksson är ju i toppslag för tillfället...
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kvällens spikar blir Al's Bobby (motbuden står med bakspår) och Wham Bam Boo (toppchans).
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
1 3 4 snabba ut, vet inte om ettan kan hålla upp , tror dom släpper med roto, om den kommer till spets, behöver ryggar. 4 är inte bra nog......svårt om ngn får överta.... körs roto i spets, torskar den i vart fall.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kan någon förklara för mig hur Wham Bam Boo kan ha 75 % i insatser? Vad är det för speciellt med denna häst gentemot de andra i loppet?
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
jag kan inte det chiron , gillar viva la marc, 3 har sett stabil ut och sparat i mål.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Möter väl ingenting egentligen, och går åter barfota. Prosperpine gör årsdebut och behöver nog loppet. Viva La Marc är ett sto. Så jag vet inte vem som ska kunna utmana.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Mackans häst i dd2 ska träna grymt bra inför dagens uppgift, spännande och se hur bra den är
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Min skräll idag blir Hanna banker i avd 1.
TOBYTYKE (+5) |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Favoriten i första - Slide - har jag markerat som överskattad sedan jag såg den vika ner sig som storfavorit från spets. Iofs länge sen nu, men visat sig vek ofta i mina ögon. Verkar vara form nu, men jag aktar mig alltid för den då den "alltid" är spelad men sällan levererar. Förvisso drömläge nu med spets eller vinnarhålet, men jag garderar iaf tills den någon gång levererar. Se även upp för Leader Tom som flyger lågt på open stretchen idag. Bra lås med Bear från spets.
Spikar? Tror Oslo vinner första och sen vinner tyvärr 3 i tredje. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Inte jackpott men på favoritbanan och en del intressanta bortglömda får det bli spel!
Formation har god chans till SOS, startsnabb och offensive Johnny borgar för det! Första jänk på French Flair, lät riktigt uppåt från stallet! Viva La Marc ser ruskigt streckvärd ut när det är mil upp till hur mycket favoriten är spelad. Såg bra ut när han höll fint till andraplatsen från tillägg senast! Si See Saw, bara på att tränare och kusk på startvolten räcker nästan för att se att 4% är för dåligt! Search Launcher bättre än raden, men goda odds för SOS på Bear Dancer. Om inte Johnny ställer på då. Leader Tom tror jag inte mycket på den här gången, överstreckad. Je Taime Runart låter Untersteiner uppåt på och bra läge. Venividivici Karsk var toppbra senast och spetsläge med skoryck idag! Home Front tror varken jag eller tränaren på, förstagångs-jänkare har dålig statistik. Quantum Lemonde är inte aktuell för spets och har galoppläge, bort!
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nu ska väl Oslo vinna det här.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Hur ser turordningen ut i avd 2? Hade spikat crazy leg så nu undrar jag vem jag får istället?
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Öppningen blev lite för tuff för Oslo. Synd.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Den satt bra! Synd bara att du inte kom med någon motivering, då kanske man hade fått med den. Man kunde ju iofs bara tagit med den på spåret och procenten.
Bra det inte var jackpott då, så man inte kryssade bort sig på V6.
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
jadå någongång ska man ha tur fint philip!
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Snyggt, du borde jobba på Spelvärde!!
![]()
joppe59 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Åh, misär. Missade lämna in med en sekund, kändes det som i alla fall.
Nu måste jag spricka snabbt, 2-3-7 och sen spik 3. Är jag med efter det blir det jobbigt
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bra! Där satt första spiken i alla fall, men jag kan ju bara få femmor.
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nu blir det jobbigt, jobba favoriter. Själv loggar jag ut och tänker inte kolla travsida förrän lördag morgon
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Tulle har nog bra chans, men jag hoppas på Red Riding Hood i årsdebuten, alternativt på Twins Divigaflinga.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Untersteiner i volt...
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Lägger ett V spel på 6 KLM BYMETHEMOON till 8.00ggrx900kr på Bet365 efter en bra värmning
|
|
|
|
#59 |
|
Är inte ett platslir på Zjanti River också ett bra spel nu när den ska gå barfota runt om. Med flax kan den faktiskt också vinna. Har en rykande finish och en formtoppad kusk...
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Spela en TV 6-3 till just nu 209ggr
|
|
|
|
|
#63 |
|
Härligt! Jäkla fin han är nu Leader Tom.
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Zjanti Rivers trav var väldigt knackig. Tydligt att den inte tränas av Svanstedt längre...
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Då återstår frågan hur Quantum le Monde hamnar till i starten.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Alston Hall slaktar nu. 9,1x på vinnare tackar och tar emot.
Major (+15) |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Det här vinner nog Falsig...
Nä, han körde bort hästen. Men en bra spurt...
Senast redigerad av Chiron den 2015-04-09 klockan 21:55. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Trio
6 2,4,7,10,12 2,4,7,10,12 |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
En till som drar hårt i spets och länsar undan.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
En häst man inte läst ett skit om idag kör över statisterna
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Satte dubbeln
Å 4 5.or Fan va snyggt av Söderström! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
![]() Registrerat spel Datum: Torsdag 2015-04-09 Bana: Åby, omg. 19 Lopp: 11 Spelform: Plats Hästar: 4 VeniVidiVici Karsk Vadet gäller startnummer 1 x 450,00 kr Totalt: 450,00 kr Kvittonummer: Registrerat spel Datum: Torsdag 2015-04-09 Bana: Åby, omg. 19 Lopp: 11 Spelform: Vinnare Hästar: 4 VeniVidiVici Karsk Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: Senast redigerad av DavidP den 2015-04-09 klockan 21:59. |
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Varför spikade jag inte i tredje och hade 3 i fjärde, en fråga så här på kvällskvisten. Pengar tillbaka på venivici via vinnarspel tröstar bara lite.
Registrerat spel Datum: Torsdag 2015-04-09 Bana: Åby Spelform: V64, omg. 68 V6 - endast vinst vid 6 rätt Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 5 2 2, 4, 7, 9 3 2, 3, 5 4 4 Tulle Toulouse* 5 4, 8 6 3, 4, 7, 12 Vadet gäller startnummer 288 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 288,00 kr Kvittonummer: 2340 8110 6293 9105 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+5) |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Du var ute efter miljonerna...
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Ett litet plåster på såren...
Registrerat spel Datum: Torsdag 2015-04-09 Bana: Åby Spelform: Dagens Dubbel, omg. 197 Avd Ordinarie hästar 1 4 Leader Tom 2 1, 2, 4 Vadet gäller startnummer 3 x 10,00 kr Totalt: 30,00 kr Kvittonummer: 4F8A 6F14 48D1 1305 Utbetalt: 438,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Det är som jag alltid brukar säga, såna där segrar kan massor av hästar ta om de har en riktigt bra dag på sommarbana. Ofta är det inte ens medvetet utan hästen blir het och rusar som man såg nu. Bara att låta dem löpa på, att ta i dem suger kraft. Har de knallform länsar de undan, om de inte pallar så blir det soppatorsk och gänget går ikapp. Taktiskt är det en enorm fördel att köra sådär, medan de andra lurpassar på varandra så löper ledarhästen på fritt och ledigt.
Sen kan man fundera på hur det kan sätta sig på hästens psyke att tömmas sådär, men jag tror inte det är så farligt för de flesta hästar. Om jag blir hästägare någon gång ska jag i alla fall ge stallorder om såna där löpningar när förutsättningarna är de rätta och jag har en häst som passar för det!
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Beror väl mycket på hur hästen är tränad. Kolgjini bygger ju t.ex. upp sina hästar för sådana upplägg. Med lagom återhämtningstid går det nog bra...
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Nja han bygger ju knappast upp dem på att de ska tokrusa i spets medans han drar allt som går för att stoppa. Men jag förstår vad du menar hans filosofi är ju bla att hästarna ska gå i spets.
Chiron (+10) |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Var lite otydlig. Med upplägg menade jag att de är tränade för att klara av "maxlopp" oavsett när de startar i princip. Inte bara tokrusningar...
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
![]() ![]() ![]()
Stekel (+25) |
||
|
|
|
|
|
#85 |
|
183 gånger på dubbeln kontra 44 på ATG, visar bara hur överlägsna fasta oddsen är, synd bara att limiteringar existerar.
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Klockan 20.15 fast det det lyste dubbel rött i startlistan, har en känsla av att Carlos Söderström styrningar i framtiden ge lägre fasta odds.
|
|
|
|
|