Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

mackpeter 2015-04-13 16:44

Härligt! Jag verkar vara tämligen ensam att vilja strecka Dernier Viking i första. Rätt distans, kanonform såg vi i lördags, Ingves har nu fått känna på hästen och vet vad som finns i linorna. Kanske blir lås med Your Highness och möjligen Youana.
Men här finns flera bra ston med. Jumble Ås var bra i finalen. Monas Invercote har tjänat 630' i Frankrike i år. Rosella Ross? Och då har jag inte nämnt Eketorpets Tess. Och ett par andra.
Speelvärt lopp!

Chiron 2015-04-13 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422768)
Härligt! Jag verkar vara tämligen ensam att vilja strecka Dernier Viking i första. Rätt distans, kanonform såg vi i lördags, Ingves har nu fått känna på hästen och vet vad som finns i linorna. Kanske blir lås med Your Highness och möjligen Youana.
Men här finns flera bra ston med. Jumble Ås var bra i finalen. Monas Invercote har tjänat 630' i Frankrike i år. Rosella Ross? Och då har jag inte nämnt Eketorpets Tess. Och ett par andra.
Speelvärt lopp!

Nyckeln i det loppet är väl om Youana släpper ledningen till Your Highness eller inte. Känns som att de släpper. Gör de inte det är loppet öppet. Att Dernier Viking är stark vet vi, men det brukar ta ett tag innan hon kommer fram utvändigt ledaren. För att YH ska förlora från ledningen behövs "mangling" omgående.

Tycker också att Monas Invercote är intressant. Men jag har för mig att många hästar brukar galoppera första starten i Sverige efter Frankrikeresa? Har jag fel?

Tirich 2015-04-13 17:26

Citat:

Speelvärt lopp!

Kraftigt upp i klass för Dernier Viking nu dock.
Senast hade ingen tjänat över 1 mille och nu möter hon 7 hästar som är "guldhästar" och har tjänat över 1,5 mille.

Alla utom en och Dernier Viking själv har tjänat mer än Geisha Sund eller vem det nu var som tjänat mest senast här.

Hästen har egentligen inte ens speciellt bra statistik över lång distans heller vilket är lite förvånande.
Jag tror det blir tufft att vandra i andra/tredjespår mot de här

mackpeter 2015-04-13 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422690)
Helt rätt ang. Magic Tonight. Vill Melander ha med Digital Ink i Elitloppet? I sådana fall lär han väl lätta i balansen. Kommer MT tåla tuff press av DI? Visst sprint men MT kanske inte är lika nära toppform som DI...

Kretsen kring Digital Ink har idag tackat ja till Elitloppet. Han har sedan länge matchats dit. Finns det någon anledning att tro att Tarzan rycker skorna redan nu.:no:
Magic Tonight blev regelrätt utklassad av Oasis Bi (liksom Thai Broadway) på Klosterskogen.
Njut av Inkens och Örjans uppvisning nu på lördag. Utan optimal balans.
Hoppas många drömmer fram till loppet om att Johnny svarar med Oasis Bi så att vi får lägre streck än 75 % på Inken.:D

Chiron 2015-04-13 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422786)
Kretsen kring Digital Ink har idag tackat ja till Elitloppet. Han har sedan länge matchats dit. Finns det någon anledning att tro att Tarzan rycker skorna redan nu.:no:
Magic Tonight blev regelrätt utklassad av Oasis Bi (liksom Thai Broadway) på Klosterskogen.
Njut av Inkens och Örjans uppvisning nu på lördag. Utan optimal balans.
Hoppas många drömmer fram till loppet om att Johnny svarar med Oasis Bi så att vi får lägre streck än 75 % på Inken.:D

Nej, nu rycks inga skor. Fast lite orolig bör man bli när det gäller lördagens lopp. Hur viktigt är detta lopp nu när man redan är klara för Elitloppet? Det är ju trots allt Kihlström som kör. ;)
Blir det toktempo i loppet, kanske O´Grady överraskar? Hur står det till med den hästen?

mackpeter 2015-04-13 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422789)
Nej, nu rycks inga skor. Fast lite orolig bör man bli när det gäller lördagens lopp. Hur viktigt är detta lopp nu när man redan är klara för Elitloppet? Det är ju trots allt Kihlström som kör. ;)
Blir det toktempo i loppet, kanske O´Grady överraskar? Hur står det till med den hästen?

Jag tycker det är rätt, att man man ifrågasätter och synar alla favoriter.
Danmarks bästa häst O'Grady gjorde en godkänd årsdebut. Han kördes till ledningen och vann pliktskyldigt över bl a Orali och Nouvelle Pelle. Här är han bortlottad och "startar från en annan planet".

Lördagens lopp är inte viktigt för Digital Ink. Det var inte heller loppet innan på Valla, Eskils, Gävle, Valla, Romme, Valla, Mantorp, Valla, Eskils - men ändå vinner han. För Tarzan är Elitloppet ett delmål. Han siktar ännu högre med med Inken. I de här loppen möter han sparringpartners.

Vem som än tar ledningen på lördag släpper till Örjan och Inken. Det finns två hästar bakom Inken - Oasis Bi och Magic Tonight. Hoppas det blir lite match. Men Inken bara vinner detta - med järnskor, punka, Vad du vill!

Chiron 2015-04-13 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422813)
Danmarks bästa häst O'Grady gjorde en godkänd årsdebut. Han kördes till ledningen och vann pliktskyldigt över bl a Orali och Nouvelle Pelle. Här är han bortlottad och "startar från en annan planet".

Lördagens lopp är inte viktigt för Digital Ink. Det var inte heller loppet innan på Valla, Eskils, Gävle, Valla, Romme, Valla, Mantorp, Valla, Eskils - men ändå vinner han. För Tarzan är Elitloppet ett delmål. Han siktar ännu högre med med Inken. I de här loppen möter han sparringpartners.

Vem som än tar ledningen på lördag släpper till Örjan och Inken. Det finns två hästar bakom Inken - Oasis Bi och Magic Tonight. Hoppas det blir lite match. Men Inken bara vinner detta - med järnskor, punka, Vad du vill!

Håller med om att "Inken" är en fantastisk häst. Men Takter lär väl inte släppa med Oasis Bi över sprint?

whaton 2015-04-13 18:58

ända gången inken vinner detta loppet är om Oasis bi inte släpper ledningen till Magic Tonight och dom kör ihjäl verandra. Magic Tonight i ledningen förlorar aldrig mot inken ALDRIG vid någorlunda form skulle ja vilja påstå:p

Chiron 2015-04-13 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 422819)
ända gången inken vinner detta loppet är om Oasis bi inte släpper ledningen till Magic Tonight och dom kör ihjäl verandra. Magic Tonight i ledningen förlorar aldrig mot inken ALDRIG vid någorlunda form skulle ja vilja påstå:p

Jag kanske har missförstått det du har skrivit. Men "Inken" kan inte besegra MT från dödens. Men om den är utvändigt om Oasis Bi, var är Magic Tonight? Varför kan inte MT vinna om "Inken" är först utvändigt? Om nu MT är tillräckligt bra för en spetsseger mot "Inken" borde den väl kunna besegra Digital Ink som gör grovjobbet också med en spurt?
Är det säkert att MT vill försöka ta över från Oasis Bi?

mackpeter 2015-04-13 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 422819)

Är du i sagovärlden?
Senast i Klosterskogen Grand Prix körde Örjan till ledningen med Magic Tonight. När det var 400 m kvar svischade Oasis Bi med Björn till ledningen. Magic hade fått soppatorsk. Han var inte färdig att matcha bra hästar.

Jag kommer nu att fokusera på övriga V75-lopp. Det här loppet är för mig färdiganalyserat. Men jag respekterar, att det finns andra uppfattningar.

Chiron 2015-04-13 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422824)

Jag kommer nu att fokusera på övriga V75-lopp. Det här loppet är för mig färdiganalyserat. Men jag respekterar, att det finns andra uppfattningar.

Var nästan färdiganalyserat innan man ens visste vilka Digital Inks motståndare skulle bli. :)

whaton 2015-04-13 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422821)
Jag kanske har missförstått det du har skrivit. Men "Inken" kan inte besegra MT från dödens. Men om den är utvändigt om Oasis Bi, var är Magic Tonight? Varför kan inte MT vinna om "Inken" är först utvändigt? Om nu MT är tillräckligt bra för en spetsseger mot "Inken" borde den väl kunna besegra Digital Ink som gör grovjobbet också med en spurt?
Är det säkert att MT vill försöka ta över från Oasis Bi?

inken kan inte slå MT från dödens helt rätt. MT lär få dödens eller om den kryper ner i rygg på oasis om nu takter vägrar släppa och då kan inken vinna från dödens för ja tror han tar ner oasis bi men inte MT. men mycket möjligt att kenneth tar det lugnt från start och då kan han kanske slå av inken på speed med men om han inte laddar allt vad det går blir ja förvånnad.

AceHammer 2015-04-14 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 422827)
inken kan inte slå MT från dödens helt rätt. MT lär få dödens eller om den kryper ner i rygg på oasis om nu takter vägrar släppa och då kan inken vinna från dödens för ja tror han tar ner oasis bi men inte MT. men mycket möjligt att kenneth tar det lugnt från start och då kan han kanske slå av inken på speed med men om han inte laddar allt vad det går blir ja förvånnad.

Så länge Haugstad sitter upp bakom så gör hästen ett dåligt lopp.
Dock är det bra att han drar streckprocent från övriga hästar

hugotheboss 2015-04-14 11:38

Citat:

Speelvärt lopp!

Nä, jag är inne på den som en av tre. 5,7,12 är min lösning på första loppet. Jumble Ås är härligt bortglömd än så länge, gick ett väldigt bra lopp senast och har inga problem med distansen.

olle 2015-04-14 12:56

Precis vad man ville läsa om Magic Tonight:

4 Magic Tonight blev för pigg i
dödens senast. Han kommer att
gå framåt med loppet i kroppen.
Nu är det perfekta förutsättningar,
både vad gäller spår och distans
och det är full gas från start som
gäller. Han har varit fin i jobben
både före och efter årsdebuten. Vi
körde med skor bak senast men nu
blir det högst troligt barfota runt
om, berättar Kenneth Haugstad.
källa: vi tippa intervjun

Spets och slut.

SO 2015-04-14 13:02

kl12 blev det klart med filinlämningen på V75 tillsammans. Kolla under redigera laginställningar. Ska bli kul att se om det blir populärt bland lagen/SO

Strappa71 2015-04-14 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 423018)
kl12 blev det klart med filinlämningen på V75 tillsammans. Kolla under redigera laginställningar. Ska bli kul att se om det blir populärt bland lagen/SO

Sällan har jag varit så glad att ha "fel". Jag trodde att man skulle vänta någon vecka till. Tillsammmans-utvecklarna är modiga grabbar.

Speedyearl 2015-04-14 13:56

Alltid denna överskattning av Inkens kapacitet!

I 7 utav hans guldvinster har han väl fått det kört i halsen 6 utav dem så det säger inte ett skit. Visst är Ink en grym häst men det blir bara tröttsamt när folk tror att hästen vinner vilket lopp som helst trots vilket löpningsförlopp som helst. Bara trams!

Han slår aldrig en Magic Tonight i form utvändigt på ett 1640m lopp!

Trots att MT nu handikappas med Kenneth Haugstad i sulkyn...

SO 2015-04-14 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423028)
Sällan har jag varit så glad att ha "fel". Jag trodde att man skulle vänta någon vecka till. Tillsammmans-utvecklarna är modiga grabbar.

Jag är god vän med en av utvecklarna, en smart guy!

Strappa71 2015-04-14 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 423037)
Jag är god vän med en av utvecklarna, en smart guy!

Tyvärr ställer systembegränsningarna till det en aning. Om man är medlem i fler än ett bolag kan det snabbt bli så att man blir varnad.

Inte omöjligt att "proffs-bolagen" kör vidare som de alltid har gjort.

Stekel 2015-04-14 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423039)
Tyvärr ställer systembegränsningarna till det en aning. Om man är medlem i fler än ett bolag kan det snabbt bli så att man blir varnad.

Inte omöjligt att "proffs-bolagen" kör vidare som de alltid har gjort.

Vi får se hur de hanterar det där. Om man inte är spelläggare kan man ju faktiskt inte rå för om lagen man spelar i lämnar in väldigt avancerade reducerade system så man ramlar över gränsen för vad som är tillåtet. Man får väl tro att de brukar sunt förnuft och silar de där varningarna en aning när de nu bjuder detta upplägg.

Härligt att de äntligen släpper det här, nu slipper man administrera bolagsspelet en massa och bara köra allt på fil via ATG Tillsammans! :claps:

Viroid 2015-04-14 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423065)
Vi får se hur de hanterar det där. Om man inte är spelläggare kan man ju faktiskt inte rå för om lagen man spelar i lämnar in väldigt avancerade reducerade system så man ramlar över gränsen för vad som är tillåtet. Man får väl tro att de brukar sunt förnuft och silar de där varningarna en aning när de nu bjuder detta upplägg.

Härligt att de äntligen släpper det här, nu slipper man administrera bolagsspelet en massa och bara köra allt på fil via ATG Tillsammans! :claps:

Ja, och så hoppas vi att det här går bra så att de snabbt utvecklar V75 tillsammans till att bli ATG tillsammans där man kan spela alla ATG:s spelformer tillsammans, inkl vinnare/plats/tvilling/komb.

sirlarsson 2015-04-14 17:21

Varför ska man spela vinnare/plats tillsammans? Finns väl inget syfte alls där.

Vill dock ha alla streckspel NU!

Stekel 2015-04-14 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 423067)
Ja, och så hoppas vi att det här går bra så att de snabbt utvecklar V75 tillsammans till att bli ATG tillsammans där man kan spela alla ATG:s spelformer tillsammans, inkl vinnare/plats/tvilling/komb.

Går inte riktigt att ha samma enkla upplägg som nuvarande om man ska släppa det på alla spelformer. Tror det blir lite för komplicerat för Svensson iallafall och frågan är hur efterfrågan ser ut. Däremot borde de så fort de ser att grejerna håller utöka till att man kan köra det på alla de stora streckspelen V64/V65/V75/V86.

Strappa71 2015-04-14 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423072)
Går inte riktigt att ha samma enkla upplägg som nuvarande om man ska släppa det på alla spelformer. Tror det blir lite för komplicerat för Svensson iallafall och frågan är hur efterfrågan ser ut. Däremot borde de så fort de ser att grejerna håller utöka till att man kan köra det på alla de stora streckspelen V64/V65/V75/V86.

Enligt en säker källa är V86-spel nästa steg för tillsammans-sajten. Däremot var det "vi får se vad som händer" för övriga streck-spel. Anledningen till detta sägs vara helt strategiska och har inget med teknik att göra.

Precis som du antar så är det komplexiteten för medel-spelaren som de oroar sig över mest.

Det är lite synd tycker jag. Andelsspel på V64+V4 går ju som tåget hos ombuden. Borde bli succé även med Tillsammans.

mackpeter 2015-04-14 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 422988)
Nä, jag är inne på den som en av tre. 5,7,12 är min lösning på första loppet. Jumble Ås är härligt bortglömd än så länge, gick ett väldigt bra lopp senast och har inga problem med distansen.

Var tyst Hugo! Bara vi som kommer ihåg, att Jumble Ås vann Sto SM i höstas med Eketorpets som tvåa. (Your Highness hoppade som etta.) Jumble tjänade 900' förra året.

Hon blev trea i årsdebuten efter omöjliga Maven, som gav Youana andraplatsen som tack för att denna släppte välvilligt ledningen. Då slog 7 från spår elva 1,4 och en uppgivet hoppande 5. Nu är hon streckad på 4 %. Den vinnaren behåller vi för oss själva!;)

Viroid 2015-04-14 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 423071)
Varför ska man spela vinnare/plats tillsammans? Finns väl inget syfte alls där.

Vill dock ha alla streckspel NU!

För att man ibland vill säkra en vinst, eller ta betalt för en spelidé som bolaget har.

Viroid 2015-04-14 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423072)

Vi får väl se vad som händer. Blir troligen inte i år, men kanske nästa år.

Strappa71 2015-04-14 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 423140)
För att man ibland vill säkra en vinst, eller ta betalt för en spelidé som bolaget har.

Men då måste man väck med sånt som deadlines och liknande. Annars blir det konstigt.

Nej, jag tror att man ska hålla sig till spelformer där det finns en poäng med att sänka radpris/person.

Manprinsen 2015-04-15 01:00

Citat:

Helt korrekt och nykter analys Peter :cheers:

Folk här har försökt fälla Inken och spekulera emot i ett halvår snart utan att lyckas. Det är ju bara larvigt. Hästjäveln är bäst helt enkelt.

Varmblodens månprins :KO:

SO 2015-04-15 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 423152)
Vi får väl se vad som händer. Blir troligen inte i år, men kanske nästa år.

Min sagesmän är lite lite mera positiv, han säger
Det är relativ komplex sak att lägga till fler spelformer. Kanske hinner vi med en innan årets slut.

SO 2015-04-15 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423086)
Enligt en säker källa är V86-spel nästa steg för tillsammans-sajten. Däremot var det "vi får se vad som händer" för övriga streck-spel. Anledningen till detta sägs vara helt strategiska och har inget med teknik att göra.

Precis som du antar så är det komplexiteten för medel-spelaren som de oroar sig över mest.

Det är lite synd tycker jag. Andelsspel på V64+V4 går ju som tåget hos ombuden. Borde bli succé även med Tillsammans.

jag vet att det är flera som fått möjlighet att prova den nya ATG sidan. jag har nyss börjat botanisera och har egentligen ingen uppfattning än, men en sak gladde mig oerhört. Man har ju tidigare suttit och kladdat V5 förslag t ex och sedan stängt ner datorn av någon anledning och när man öppnar upp igen är kupongen tom. Nu kan man, liksom på V75 tillsammans sidan, spara ett förslag och kunna jobba vidare med senare. Helt perfekt. Återkommer nog när jag hittat andra intressanta saker

Icewinner 2015-04-16 14:01

Vad får ens medspelare/medlemmar för info om man spelar via filinlämning?

Är det som på de gamla/vanliga filspelen på ens privata ATG att det bara står 'detaljer kan ej visas' typ? Eller har de någon lösning på detta eller är det nu lagkaptenen som ska skicka systemet från typ HPT's mall?

Någon som vet?

putte64 2015-04-16 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 423452)

Är det som på de gamla/vanliga filspelen på ens privata ATG att det bara står 'detaljer kan ej visas' typ? Eller har de någon lösning på detta eller är det nu lagkaptenen som ska skicka systemet från typ HPT's mall?

Någon som vet?

Har för mig jag läste att du kan bifoga mallen, men är osäker..

Strappa71 2015-04-16 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 423452)

Någon som vet?

Man ska kunna få upp de enskilda kupongerna på samma sätt som man får vid fil-spel på vanliga www.atg.se

När det gäller info till lagmedlemmarna så var den delen en tidig "stötesten" som gjorde att man länge tvekade att införa fil-inlämning.

I mina ögon är detta helt och hållet ett pedagogiskt problem för lagkaptenen/spelläggaren. Man lär ju se till att ha sina medlemmar med på tåget innan man börjar spela reducerat. Du kan bifoga en bild/skärmdump med villkoren eller beskriva dem i en textruta.

Med detta sagt så rekommenderar jag www.liverattning.se för att på ett smidigt sätt ge lagmedlemmar utan tillgång till aktuell programvara möjlighet att följa systemets utveckling "live".

Där visas ramen och hur många rader man har på var och en av hästarna i nästkommande lopp.

rrylander 2015-04-16 16:28

Vad tror ni om spetsstriden i Guld? Verkar ju som om både Traveling man och Magic Tonight är sugna på att köra i spets. Oasis Bi möjligen också sugen på spets.

Strappa71 2015-04-16 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av rrylander (Inlägg 423468)
Vad tror ni om spetsstriden i Guld? Verkar ju som om både Traveling man och Magic Tonight är sugna på att köra i spets. Oasis Bi möjligen också sugen på spets.

Alltför många ihärdiga spekulanter kan devalvera värdet av att vinna den striden.

Snapphanen 2015-04-16 17:39

Citat:

Vilket lopp skulle vara större än Elitloppet för Inken och Tarzan menar du?:whoco5:

Speedyearl 2015-04-16 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423469)
Alltför många ihärdiga spekulanter kan devalvera värdet av att vinna den striden.

Risken är väl att det blir alldeles för hård körning om spets medans Inken fiser på bakom och kliver fram och tar över när de andra kört bort sina chanser.

Ungefär som han fått göra i sina "oövervinneliga" guldlopp!

hugotheboss 2015-04-16 18:39

Ngn som har pejling på hur snabb ut 3 Rocky Winner är i guld? Inte för att jag tror på vinst, möjligtvis att han kan häxa till det lite för 4 Magic Tonight? Känns lite som att loppet kan köras i halsen på Inken igen om det gasas på för häftigt från 1,2,4 i början.