![]() |
Härligt! Jag verkar vara tämligen ensam att vilja strecka Dernier Viking i första. Rätt distans, kanonform såg vi i lördags, Ingves har nu fått känna på hästen och vet vad som finns i linorna. Kanske blir lås med Your Highness och möjligen Youana.
Men här finns flera bra ston med. Jumble Ås var bra i finalen. Monas Invercote har tjänat 630' i Frankrike i år. Rosella Ross? Och då har jag inte nämnt Eketorpets Tess. Och ett par andra. Speelvärt lopp! |
Citat:
Tycker också att Monas Invercote är intressant. Men jag har för mig att många hästar brukar galoppera första starten i Sverige efter Frankrikeresa? Har jag fel? |
Citat:
Senast hade ingen tjänat över 1 mille och nu möter hon 7 hästar som är "guldhästar" och har tjänat över 1,5 mille. Alla utom en och Dernier Viking själv har tjänat mer än Geisha Sund eller vem det nu var som tjänat mest senast här. Hästen har egentligen inte ens speciellt bra statistik över lång distans heller vilket är lite förvånande. Jag tror det blir tufft att vandra i andra/tredjespår mot de här |
Citat:
Magic Tonight blev regelrätt utklassad av Oasis Bi (liksom Thai Broadway) på Klosterskogen. Njut av Inkens och Örjans uppvisning nu på lördag. Utan optimal balans. Hoppas många drömmer fram till loppet om att Johnny svarar med Oasis Bi så att vi får lägre streck än 75 % på Inken.:D |
Citat:
Blir det toktempo i loppet, kanske O´Grady överraskar? Hur står det till med den hästen? |
Citat:
Danmarks bästa häst O'Grady gjorde en godkänd årsdebut. Han kördes till ledningen och vann pliktskyldigt över bl a Orali och Nouvelle Pelle. Här är han bortlottad och "startar från en annan planet". Lördagens lopp är inte viktigt för Digital Ink. Det var inte heller loppet innan på Valla, Eskils, Gävle, Valla, Romme, Valla, Mantorp, Valla, Eskils - men ändå vinner han. För Tarzan är Elitloppet ett delmål. Han siktar ännu högre med med Inken. I de här loppen möter han sparringpartners. Vem som än tar ledningen på lördag släpper till Örjan och Inken. Det finns två hästar bakom Inken - Oasis Bi och Magic Tonight. Hoppas det blir lite match. Men Inken bara vinner detta - med järnskor, punka, Vad du vill! |
Citat:
|
ända gången inken vinner detta loppet är om Oasis bi inte släpper ledningen till Magic Tonight och dom kör ihjäl verandra. Magic Tonight i ledningen förlorar aldrig mot inken ALDRIG vid någorlunda form skulle ja vilja påstå:p
|
Citat:
Är det säkert att MT vill försöka ta över från Oasis Bi? |
Citat:
Senast i Klosterskogen Grand Prix körde Örjan till ledningen med Magic Tonight. När det var 400 m kvar svischade Oasis Bi med Björn till ledningen. Magic hade fått soppatorsk. Han var inte färdig att matcha bra hästar. Jag kommer nu att fokusera på övriga V75-lopp. Det här loppet är för mig färdiganalyserat. Men jag respekterar, att det finns andra uppfattningar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dock är det bra att han drar streckprocent från övriga hästar |
Citat:
|
Precis vad man ville läsa om Magic Tonight:
4 Magic Tonight blev för pigg i dödens senast. Han kommer att gå framåt med loppet i kroppen. Nu är det perfekta förutsättningar, både vad gäller spår och distans och det är full gas från start som gäller. Han har varit fin i jobben både före och efter årsdebuten. Vi körde med skor bak senast men nu blir det högst troligt barfota runt om, berättar Kenneth Haugstad. källa: vi tippa intervjun Spets och slut. |
kl12 blev det klart med filinlämningen på V75 tillsammans. Kolla under redigera laginställningar. Ska bli kul att se om det blir populärt bland lagen/SO
|
Citat:
|
Alltid denna överskattning av Inkens kapacitet!
I 7 utav hans guldvinster har han väl fått det kört i halsen 6 utav dem så det säger inte ett skit. Visst är Ink en grym häst men det blir bara tröttsamt när folk tror att hästen vinner vilket lopp som helst trots vilket löpningsförlopp som helst. Bara trams! Han slår aldrig en Magic Tonight i form utvändigt på ett 1640m lopp! Trots att MT nu handikappas med Kenneth Haugstad i sulkyn... |
Citat:
|
Citat:
Inte omöjligt att "proffs-bolagen" kör vidare som de alltid har gjort. |
Citat:
Härligt att de äntligen släpper det här, nu slipper man administrera bolagsspelet en massa och bara köra allt på fil via ATG Tillsammans! :claps: |
Citat:
|
Varför ska man spela vinnare/plats tillsammans? Finns väl inget syfte alls där.
Vill dock ha alla streckspel NU! |
Citat:
|
Citat:
Precis som du antar så är det komplexiteten för medel-spelaren som de oroar sig över mest. Det är lite synd tycker jag. Andelsspel på V64+V4 går ju som tåget hos ombuden. Borde bli succé även med Tillsammans. |
Citat:
Hon blev trea i årsdebuten efter omöjliga Maven, som gav Youana andraplatsen som tack för att denna släppte välvilligt ledningen. Då slog 7 från spår elva 1,4 och en uppgivet hoppande 5. Nu är hon streckad på 4 %. Den vinnaren behåller vi för oss själva!;) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nej, jag tror att man ska hålla sig till spelformer där det finns en poäng med att sänka radpris/person. |
Citat:
Folk här har försökt fälla Inken och spekulera emot i ett halvår snart utan att lyckas. Det är ju bara larvigt. Hästjäveln är bäst helt enkelt. Varmblodens månprins :KO: |
Citat:
Det är relativ komplex sak att lägga till fler spelformer. Kanske hinner vi med en innan årets slut. |
Citat:
|
Vad får ens medspelare/medlemmar för info om man spelar via filinlämning?
Är det som på de gamla/vanliga filspelen på ens privata ATG att det bara står 'detaljer kan ej visas' typ? Eller har de någon lösning på detta eller är det nu lagkaptenen som ska skicka systemet från typ HPT's mall? Någon som vet? |
Citat:
|
Citat:
När det gäller info till lagmedlemmarna så var den delen en tidig "stötesten" som gjorde att man länge tvekade att införa fil-inlämning. I mina ögon är detta helt och hållet ett pedagogiskt problem för lagkaptenen/spelläggaren. Man lär ju se till att ha sina medlemmar med på tåget innan man börjar spela reducerat. Du kan bifoga en bild/skärmdump med villkoren eller beskriva dem i en textruta. Med detta sagt så rekommenderar jag www.liverattning.se för att på ett smidigt sätt ge lagmedlemmar utan tillgång till aktuell programvara möjlighet att följa systemets utveckling "live". Där visas ramen och hur många rader man har på var och en av hästarna i nästkommande lopp. |
Vad tror ni om spetsstriden i Guld? Verkar ju som om både Traveling man och Magic Tonight är sugna på att köra i spets. Oasis Bi möjligen också sugen på spets.
|
Citat:
Alltför många ihärdiga spekulanter kan devalvera värdet av att vinna den striden. |
Citat:
Vilket lopp skulle vara större än Elitloppet för Inken och Tarzan menar du?:whoco5: |
Citat:
Ungefär som han fått göra i sina "oövervinneliga" guldlopp! |
Ngn som har pejling på hur snabb ut 3 Rocky Winner är i guld? Inte för att jag tror på vinst, möjligtvis att han kan häxa till det lite för 4 Magic Tonight? Känns lite som att loppet kan köras i halsen på Inken igen om det gasas på för häftigt från 1,2,4 i början.
|