Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

overpace 2015-04-16 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av rrylander (Inlägg 423468)
Vad tror ni om spetsstriden i Guld? Verkar ju som om både Traveling man och Magic Tonight är sugna på att köra i spets. Oasis Bi möjligen också sugen på spets.

Traveling Man är inte lika startsnabb som ryktet. Jag har själv lurat mig på den. Magic Tonight är snabbast ut av alla. Om Haugstad träffar plankan perfekt och hästen har en bra dag tror/gissar jag att han blåser till spets. Och om han har en bra dag blir han mycket svår att slå. Men det är några "om" som ska passeras.

draken 2015-04-16 18:50

Skulle vara kul om de blåser ur Inken och kör ett riktigt elitloppstest med honom. Krossar från dödens på 1 09,5. fattar inte ens varför han startar veckan innan en stor final så något monsterlopp kanske man inte skall förvänta sig.

Tirich 2015-04-16 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av overpace (Inlägg 423491)
Traveling Man är inte lika startsnabb som ryktet. Jag har själv lurat mig på den. Magic Tonight är snabbast ut av alla. Om Haugstad träffar plankan perfekt och hästen har en bra dag tror/gissar jag att han blåser till spets. Och om han har en bra dag blir han mycket svår att slå. Men det är några "om" som ska passeras.

Hur är han som startkusk egentligen? Kan inte påminna mig nån gång ur huvet att han spetsat. Kanske bara mitt huvud det är fel på iofs

overpace 2015-04-16 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 423495)
Hur är han som startkusk egentligen? Kan inte påminna mig nån gång ur huvet att han spetsat. Kanske bara mitt huvud det är fel på iofs

Det är en bra fråga. Vet faktiskt inte. Många sågar Haugstad men jag tycker att han blivit säkrare och har ingen direkt "feeling" för att han skulle vara dålig från start. Hmm, måste nog kollas upp på riktigt om man ska spika på lördag.

Mikko 2015-04-16 21:12

Inken

Jag går på senaste... Spikade Västerboonthenews då, o Inken vann överlägset.
Spik Digi Ink på lördag 😀 han vinner bara...

Stekel 2015-04-16 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423459)
Man ska kunna få upp de enskilda kupongerna på samma sätt som man får vid fil-spel på vanliga www.atg.se

När det gäller info till lagmedlemmarna så var den delen en tidig "stötesten" som gjorde att man länge tvekade att införa fil-inlämning.

I mina ögon är detta helt och hållet ett pedagogiskt problem för lagkaptenen/spelläggaren. Man lär ju se till att ha sina medlemmar med på tåget innan man börjar spela reducerat. Du kan bifoga en bild/skärmdump med villkoren eller beskriva dem i en textruta.

Med detta sagt så rekommenderar jag www.liverattning.se för att på ett smidigt sätt ge lagmedlemmar utan tillgång till aktuell programvara möjlighet att följa systemets utveckling "live".

Där visas ramen och hur många rader man har på var och en av hästarna i nästkommande lopp.

Låter bra att alla i laget kan se kupongerna precis som när man spelar fil själv!

Den där sajten var inte dum för att hjälpa lagmedlemmar hänga med på vad som händer, tack för tipset!

Jag lägger en skärmdump av systemet från Joker på sajten, borde vara tydligt nog även för de som inte har erfarenhet av reducerat spel sedan tidigare. Går bra så länge man inte har mer avancerade grejer än olika utgångskrav.

Citat:

Ursprungligen postat av rrylander (Inlägg 423468)
Vad tror ni om spetsstriden i Guld? Verkar ju som om både Traveling man och Magic Tonight är sugna på att köra i spets. Oasis Bi möjligen också sugen på spets.

Har inte hört Örjans eller stallets (som om man skulle lyssna på dem) tankar än men det känns osannolikt att Inken hamnar i dödens. Vinstchansen ligger i att han är så bäst att han bara blåser dem. Kommer få en tredjetagg i första sväng om han inte direkt backar ner till sist utvändigt.

Scenario A måste ju vara att Magic T flyger till spets och kör ett rusarlopp á la Färjestad 2014. Så får de biljett till sista söndagen i maj sen. Känns som att de skulle vilja knipa en sån i år, de tackade ju nej förra året. Med det sagt så lär ju inte risken vara så stor att Kenneth pullar upp i ledning. Och då har jag mycket svårt att se Inken vinna. Det går inte att ta så många meter när de kör fullt blås där framme över sprint, det finns mängder av lopp som bevisar detta. Man behöver vara så mycket bättre än motståndarna, och i det här loppet är det lite klassblandning men inte mellan de troliga täthästarna och favoriten.

Undrar om man ska ha med Bar Plombier ens vid storgardering på lördag. Iskall på medeldistans och innerspår va?

olle 2015-04-16 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423523)
Låter bra att alla i laget kan se kupongerna precis som när man spelar fil själv!

Den där sajten var inte dum för att hjälpa lagmedlemmar hänga med på vad som händer, tack för tipset!

Jag lägger en skärmdump av systemet från Joker på sajten, borde vara tydligt nog även för de som inte har erfarenhet av reducerat spel sedan tidigare. Går bra så länge man inte har mer avancerade grejer än olika utgångskrav.

Har inte hört Örjans eller stallets (som om man skulle lyssna på dem) tankar än men det känns osannolikt att Inken hamnar i dödens. Vinstchansen ligger i att han är så bäst att han bara blåser dem. Kommer få en tredjetagg i första sväng om han inte direkt backar ner till sist utvändigt.

Scenario A måste ju vara att Magic T flyger till spets och kör ett rusarlopp á la Färjestad 2014. Så får de biljett till sista söndagen i maj sen. Känns som att de skulle vilja knipa en sån i år, de tackade ju nej förra året. Med det sagt så lär ju inte risken vara så stor att Kenneth pullar upp i ledning. Och då har jag mycket svårt att se Inken vinna. Det går inte att ta så många meter när de kör fullt blås där framme över sprint, det finns mängder av lopp som bevisar detta. Man behöver vara så mycket bättre än motståndarna, och i det här loppet är det lite klassblandning men inte mellan de troliga täthästarna och favoriten.

Undrar om man ska ha med Bar Plombier ens vid storgardering på lördag. Iskall på medeldistans och innerspår va?

Kolla även på Årjängs stora sprinterlopp i fjor. Visar dom upp hästen i det skicket på lördag så torskar den aldrig över 1640 m auto. Men troligen är den inte i den formen ännu. Elitloppsbiljetten känns given även utan seger på lördag.

Stekel 2015-04-16 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 423555)
Kolla även på Årjängs stora sprinterlopp i fjor. Visar dom upp hästen i det skicket på lördag så torskar den aldrig över 1640 m auto. Men troligen är den inte i den formen ännu. Elitloppsbiljetten känns given även utan seger på lördag.

De kommer ju inte ge inbjudan till Elitloppet på prestationer som gjorts föregående år? Skulle vara om han gör ett topplopp om några veckor, men om jag vore Walmann skulle jag göra vad som går för att säkra en inbjudan nu så kan man matcha optimalt sista 6 veckorna sen utan att riskera att behöva maxa hästen i lopp framöver för att fixa den saken.

Tänkte man skulle få höra om Oasis Bi blir inbjuden till Olympiatravet, då är ju den konkurrenten om ledningen borta också...

AMHC 2015-04-16 22:39

Borde inte Sauveur, Inken och Ivar bara vinna? Sedan får man hoppas på storskrällar i resten av avdelningarna.

olle 2015-04-16 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423556)
De kommer ju inte ge inbjudan till Elitloppet på prestationer som gjorts föregående år? Skulle vara om han gör ett topplopp om några veckor, men om jag vore Walmann skulle jag göra vad som går för att säkra en inbjudan nu så kan man matcha optimalt sista 6 veckorna sen utan att riskera att behöva maxa hästen i lopp framöver för att fixa den saken.

Tänkte man skulle få höra om Oasis Bi blir inbjuden till Olympiatravet, då är ju den konkurrenten om ledningen borta också...

Det var med ett lopp i kroppen i fjor som den dundrade runt på 09,5 i andra starten på långfredagen. Årsdebuten var ok men inte mer i fjor precis som i år.

Filmtokig 2015-04-16 22:46

Dom kommer köra sönder varandra där framme, sen kommer Inken få fri passage sista bortre. och alla kommer hylla Inken som världsbäst as usual.

Inken är grym. Men jag väntar på Elitloppet, då Timoko kommer äta upp denne hur som helst. Inken klarar aldrig Timoko's tempo. Sen kan man spekulera hur man vill, men det är däremot fakta.

mackpeter 2015-04-17 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 423478)
Vilket lopp skulle vara större än Elitloppet för Inken och Tarzan menar du?:whoco5:

Det lopp Tarzan har antytt är Prix d'Amerique.

MattiasB75 2015-04-17 03:04

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 423564)

Digital Ink är valack. Utestängd ifrån Prix d'Amerique då.

overpace 2015-04-17 03:16

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 423495)

Nej, inget fel på ditt huvud. :)Jag har nu suttit och kollat bakåt på mina egna noteringar från TV-sända lopp sedan december. Karln laddar i princip aldrig! Och då spetsar man ju inte heller...

Solvalla 14/1-9 fick han iväg Octopus bra. I övrigt är det nästan komiskt att läsa mina egna noteringar. Bara "tl", "trol. tl", "tl?", "halv tl". Tl betyder "togs lugnt". Har inte hittat någon bekräftelse på att han är dålig på att sända iväg, även om det kan tolkas så. Han har inte laddat med startsnabba hästar heller! Så man kan väl säga att han ställs inför en ovan situation på lördag.

parsalian 2015-04-17 03:39

Citat:

Ursprungligen postat av overpace (Inlägg 423566)
Nej, inget fel på ditt huvud. :)Jag har nu suttit och kollat bakåt på mina egna noteringar från TV-sända lopp sedan december. Karln laddar i princip aldrig! Och då spetsar man ju inte heller...

Solvalla 14/1-9 fick han iväg Octopus bra. I övrigt är det nästan komiskt att läsa mina egna noteringar. Bara "tl", "trol. tl", "tl?", "halv tl". Tl betyder "togs lugnt". Har inte hittat någon bekräftelse på att han är dålig på att sända iväg, även om det kan tolkas så. Han har inte laddat med startsnabba hästar heller! Så man kan väl säga att han ställs inför en ovan situation på lördag.

Är inne på samma där. Ska bli intressant o se hur det utvecklar sig på lördag. Han ska tydligen försöka få spets o köra där iaf såvitt ja förstår. Jag lutar åt att snåla bort han helt.. chansning så får se om ja känner ja har råd eller ej antar ja.

monimaker1 2015-04-17 07:51

Sju förhandsvinnare!

7. JUMBLE ÅS: Avslutar bäst av alla, sjukt lågt streckad!
2. VICTOR A.U.: En ickevinnare som kommer börja stapla segrar nu!
8. OBI WAN: Formhäst som avgör enkelt då Inken har hoppat!
7. LOVE LINI: En barfota Love you avkomma som spårar hela vägen!
3. ASTERIX HORNLINE: Åke L från bakspår, nej tack!
6. VIKING VA BENE: Formstark Erik på formstark häst!
10. GREENLEAF SLIM: Slimmad i rygg på favoriten och avgör sista biten!

Jobbalitemer 2015-04-17 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 423071)
Varför ska man spela vinnare/plats tillsammans? Finns väl inget syfte alls där.

Vill dock ha alla streckspel NU!

Agree to disagree. Personligen kommer jag sluta spela exempelvis V4 om det införs V4-tillsammans. Spelvärdet kommer sjunka till nära 0 då det kommer generera "för stora system" - utdelningen blir kass - i längden sjunker omsättningen - till slut dör spelformen ut av sig självt.
Jag spelar för att vinna stort - inte för att gå några hundra + varje omgång.
Tror och hoppas att ATG tänker i samma banor...

Stekel 2015-04-17 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Jobbalitemer (Inlägg 423573)
Agree to disagree. Personligen kommer jag sluta spela exempelvis V4 om det införs V4-tillsammans. Spelvärdet kommer sjunka till nära 0 då det kommer generera "för stora system" - utdelningen blir kass - i längden sjunker omsättningen - till slut dör spelformen ut av sig självt.

Det kommer inte slå stort på mindre spelformer. Och spelarna blir inte bättre för att de lägger större insatser.

Jajjan 2015-04-17 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 423016)
Precis vad man ville läsa om Magic Tonight:

4 Magic Tonight blev för pigg i
dödens senast. Han kommer att
gå framåt med loppet i kroppen.
Nu är det perfekta förutsättningar,
både vad gäller spår och distans
och det är full gas från start som
gäller. Han har varit fin i jobben
både före och efter årsdebuten. Vi
körde med skor bak senast men nu
blir det högst troligt barfota runt
om, berättar Kenneth Haugstad.
källa: vi tippa intervjun

Spets och slut.

Kusk-minuset på Magic To Night
från Örjan till Kenneth, måste
anses vara av bibliska mått.

Annars köper jag din analys.

Nu blir det en kraftig fördyring av systemet,
då Oasis Bi och Digital Ink måste med,
pga den sk "Skalmaneffekten".

Spets, kort distans och Mantorps obefintliga upplopp med
Örjan i jollen och spiken hade varit gjuten, på Magic To Night.

Nu med Haugstad och 3:e rank.

Strappa71 2015-04-17 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av Jobbalitemer (Inlägg 423573)

Det är skillnad på spelvärde och att det "inte är lönt att spela". Här känns det som att det du kallar spelvärde egentligen avser något annat.

Det är ingalunda systemstorleken som sådan som gör en spelare ( eller andelsbolag ) till vinnande spelare över tid.

En dålig spelläggare blir inte bättre av att spela "stora system". Om det skulle börja rasa in "för många stora system" ( som inte ens vinner ihop till insatsen? ) när det blir lite lägre utdelningar så är det ju superbra för de flesta V4-spelare. Det genererar per definition högre utdelningar i lägre utdelningsintervall.

Att mängden av alla andelsspel/tillsammans-lag skulle vara tärande för spelpotterna är en av de vanligaste missuppfattningarna i debatten.

Jobbalitemer 2015-04-17 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423576)
Det kommer inte slå stort på mindre spelformer. Och spelarna blir inte bättre för att de lägger större insatser.

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423578)
Det är skillnad på spelvärde och att det "inte är lönt att spela". Här känns det som att det du kallar spelvärde egentligen avser något annat.

Det är ingalunda systemstorleken som sådan som gör en spelare ( eller andelsbolag ) till vinnande spelare över tid.

En dålig spelläggare blir inte bättre av att spela "stora system". Om det skulle börja rasa in "för många stora system" ( som inte ens vinner ihop till insatsen? ) när det blir lite lägre utdelningar så är det ju superbra för de flesta V4-spelare. Det genererar per definition högre utdelningar i lägre utdelningsintervall.

Att mängden av alla andelsspel/tillsammans-lag skulle vara tärande för spelpotterna är en av de vanligaste missuppfattningarna i debatten.

Sant! Spelvärdet kan ju faktiskt öka med tillsammans.

Skönt att ni ser det positiva och tror ni kommer vinna större vinster. Jag ser bara att fler kommer äta av kakan. Vi får väl se hur det eventuellt kommer påverka spelet. Hoppas ni har rätt!

Strappa71 2015-04-17 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 423576)
Det kommer inte slå stort på mindre spelformer.

Det är inga superstora kostnader för den tekniska delen av införandet så det behöver inte "slå superstort" för att det ska vara en bra idé.
För visst tusan spelas det ganska mycket på ombudsspel på V4/V64 ute i landen? Alla lag behöver ju inte heller spela hyper-regelbundet. Bara att kunna köra 5 andelar á 200 kr på V4 eller V64 och slippa pengahanteringen skulle vara guld värt för mig.

Det som håller dem tillbaka är mer strategiska beslut. T ex så vill de hålla ner trycket på den egna supporten så mycket som möjligt. De är oroliga för att "Svensson"-spelaren får svårt att hålla isär allt.

Viroid 2015-04-17 11:28

Vi kanske kan flytta pratet om filinlämning hit?
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...g-tillsammans/

DavidP 2015-04-17 14:31

Ska LOve lini gå barfota?

Perreffs 2015-04-17 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 423564)

Looooooooool! :lol:

olle 2015-04-17 16:00

Jag kommer spika Magic Tonight i morgon om spelvärdet består. 16 procent av insatserna mot 58 procent för Digital Ink

Motivering:

1. Det låter sammantaget som att Digital Ink främst ska ha ett lopp i kroppen inför Finalen nästa lördag. Det talar för att Örjan inte är sugen på dödens denna gång. Han är dessutom ordinarie kusk både på Magic Tonight och för Walmannstallet.

2. Magic Tonight är ruskigt gynnad av 1640 m. Rekordtid 09,3. Digital Ink har som snabbast gått 10,0 men det var i elitloppsförsöket i fjor över 1609m.

3. Bättre spår än megafavoriten

4. Magic Tonight var enorm i andra starten i fjor.

5. Magic Tonight gick med skor i årsdebuten. I morgon barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn. Digital Ink ska fortsatt gå med skor och öppet huvudlag (gått sina bästa tider barfota).

Det som talar emot är

1. Intrycket i årsdebuten
2. Att någon innanför får för sig att försöka svara.

Men sammantaget tycket jag att Magic Tonights vinstchans är likvärdig med Digital Inks (minst) och när den då har 16 procent av insatserna och Inken 58 procent är ju skillnaden i spelvärde så enormt stor att det känns givet att spika.

Lycka till !

Sulan 2015-04-17 16:24

Magic tonight

Håller med dig,det är den där Reden som kan ställa till det han har ju hotat att köra i spets om han får den!!!:claps:

Helge 2015-04-17 16:28

Olle! Magic spikas även av TT och SS som nyligen släpptes, hoppas den inte drar iväg för mycket nu då ;)

Jajjan 2015-04-17 16:31

Lättas, barfota bak, står att läsa i
Expressen. Jag avvaktar till i morgon,
blir det brftro, på en hästen som
för övrigt aldrig varit bättre än senast.
Då spikar jag trots spår 7.

olle 2015-04-17 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 423619)
Olle! Magic spikas även av TT och SS som nyligen släpptes, hoppas den inte drar iväg för mycket nu då ;)

Det var inte bra. Inte läst något betaltjänstmaterial men lyssnade på intervjun med Walmann och Melander i V65 sändningen idag och då bestämde jag mig för att det är omgångens mest spelvärda spik.

Jajjan 2015-04-17 16:32

Ovan gäller Love Lini.

Jajjan 2015-04-17 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 423619)

Jag önskar Olle och betaltjänsterna;
lycka till.

olle 2015-04-17 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 423623)
Jag önskar Olle och betaltjänsterna;
lycka till.

Det är 6 lopp till att lösa så det kan behövas :)

Helge 2015-04-17 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 423620)
Lättas, barfota bak, står att läsa i
Expressen. Jag avvaktar till i morgon,
blir det brftro, på en hästen som
för övrigt aldrig varit bättre än senast.
Då spikar jag trots spår 7.

Nu har de provat intervaller hemma ¢¢ och det blev inte bra, blev rullig.
Blir som senast bortsett från barfota bak ist för tåskor, till 90 %.

Jajjan 2015-04-17 16:44

Tack Helge!

Gus 2015-04-17 18:13

Någon som vet vem Spelvärde spikar i avd 4 ?

Indeed 2015-04-17 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 423613)
Jag kommer spika Magic Tonight i morgon om spelvärdet består. 16 procent av insatserna mot 58 procent för Digital Ink

Motivering:

1. Det låter sammantaget som att Digital Ink främst ska ha ett lopp i kroppen inför Finalen nästa lördag. Det talar för att Örjan inte är sugen på dödens denna gång. Han är dessutom ordinarie kusk både på Magic Tonight och för Walmannstallet.

2. Magic Tonight är ruskigt gynnad av 1640 m. Rekordtid 09,3. Digital Ink har som snabbast gått 10,0 men det var i elitloppsförsöket i fjor över 1609m.

3. Bättre spår än megafavoriten

4. Magic Tonight var enorm i andra starten i fjor.

5. Magic Tonight gick med skor i årsdebuten. I morgon barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn. Digital Ink ska fortsatt gå med skor och öppet huvudlag (gått sina bästa tider barfota).

Det som talar emot är

1. Intrycket i årsdebuten
2. Att någon innanför får för sig att försöka svara.

Men sammantaget tycket jag att Magic Tonights vinstchans är likvärdig med Digital Inks (minst) och när den då har 16 procent av insatserna och Inken 58 procent är ju skillnaden i spelvärde så enormt stor att det känns givet att spika.

Lycka till !

Dessutom har inken gått barfota fram alla starter på kort förutom den första (oklart hur mycket det påverkar)

Om_sommaren 2015-04-17 19:02

mycke snack om magic tonight o med en bättre kusk hade jag spikat direkt. Men jag tycker haugstad är för tveksam i sina styrningar o vinner därför sällan v75 lopp. För övrigt tror jag your higness är bästa spiken. Hästen är klassen bättre än dessa o spår 5 är ett bra läge.

Om_sommaren 2015-04-17 19:06

nordström pratar om att hänga på jänkarvagn på Djali Boko när han nu gått felfri i tre starter på raken. galenskap enligt mig o från stressiga spår ett känns galopprisken påtaglig. tror för övrigt att ivar sånna behöver fler lopp innan han kan plocka ner ett sånt här gäng utvändigt. släpper de honom mot förmodan till spets är nog loppet över

lejjan 2015-04-17 19:16

no gelt face roligaste idén i omgången men krävs att det ska häxa ordentligt för edge. Blir bra tvilling lir iaf. Bästa spiken som en del sagt ovan magic tonight. Omgångens lås tumble och Ivar på ren kapacitet. Holy heart från vinnarhålet med Sebbe i spets. Jumble ås och naglo del nord omgångens mest bortglömda distans + på jumble och v7-7 känns öppet och vinns nog från kön (många som vill ha spets)