Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23688-v75-mantorp/)

Om_sommaren 2015-04-18 16:31

lugauer kör till mot tumle dust. märklig manöver. papagayo dock optimalt på v75. rod stewart passas framöver

Chiron 2015-04-18 16:31

Inte ofta snackhästar presterar så bra...

Helge 2015-04-18 16:31

500 - 1.07.7!!
1000 - 1.10!!
1500 - 1.11.7!!

Herrejävlar, kunde tro det var elitloppet, NU snackar vi klass på sporten ♥

olle 2015-04-18 16:32

Vilket race det blev och det blev som man misstänkte inget preparélopp för Tumble Dust.

Chiron 2015-04-18 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 424027)
Vilket race det blev och det blev som man misstänkte inget preparélopp för Tumble Dust.

Mmm, starkt lopp. Min spik satt inte men vilket lopp alltså! Hur bra kommer Tumble Dust bli framöver?

michel65 2015-04-18 16:33

SÅDAN SPIK PÅ ALT

Det var bra intervju fra SS !!!! TAK

Filmtokig 2015-04-18 16:33

Säga vad man vill om kommentatorerna, men han Per tror jag han heter, som springer runt och intervjuar, jagar folk, springer efter hästar. Gör ett jävla jobb! lätt och sitta o gnälla framför tvn med en öl i handen. Men det han gör är ren kärlek till sporten & pengar på banken ;)

Major 2015-04-18 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 424030)
Säga vad man vill om kommentatorerna, men han Per tror jag han heter, som springer runt och intervjuar, jagar folk, springer efter hästar. Gör ett jävla jobb! lätt och sitta o gnälla framför tvn med en öl i handen. Men det han gör är ren kärlek till sporten & pengar på banken ;)

ligger i sängen och skjuter H ;)

Chiron 2015-04-18 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 424030)

Tror inte att någon har något emot Per Skoglund, väldigt sympatisk och gör alltid ett starkt jobb. Bra även utanför travet! :claps:

olle 2015-04-18 16:36

Nu fick spelarna lite revansch i alla fall. Blir nog inte jackpot på 6 rätt nu.

michel65 2015-04-18 16:36

TOP NICE DER!!!

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 423698)
"Han fick vila två veckor efter att han kom hen från Frankrike, men sedan har han tränat på rejält utan avbrott. Vi har haft bra träningsförhållanden hela tiden och hästen fick fyra banjobb innan årsdebuten, men inget riktigt snabbt. Han följde med bra bakom Support Justice då och jag var väldigt nöjd med honom, och han kommer att gå framåt med loppet. Jag tycker att det ser bra ut och det är klart att man har ambitioner när läget blev så fint. Han kan öppna snabbt och jag tror inte att Viking va Bene tar en längd på oss. Dessutom kommer jag att lätta Papagayo fram nu. Det blir fortsatt järnskor runt om, men framskorna väger nästan bara hälften nu så det blir en rejäl skillnad som jag tror får honom ännu rappare från start. I övrigt blir det inga ändringar och övernattning är han van vid. Han bör hamna bra till och kommer han till ledningen får vi se vem som kommer sedan. Hästen går från alla positioner och det är svårt att ge körorder, men jag säger till Ulf att han inte ska köra livet ur hästen i denna start. Han klarar alla distanser men jag tycker att han är bäst på medel. Han möter flera bra och en sådan som Tumble Dust har jag respekt för, men Papagayo tog rejält över upploppet på denne när de möttes på Bjerke. Jag tycker att min ska streckas på tre-fyra hästar och kommer nog att matcha honom mot den äldre eliten i år. Han har ju bara gjort 16 starter och behöver fler lopp för att utvecklas. Man ska tänka på att han inte brukar se så fin ut i lugnare farter i värmningen", säger Jan Kristian

sådan en info er guld

Manprinsen 2015-04-18 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424034)
Tror inte att någon har något emot Per Skoglund, väldigt sympatisk och gör alltid ett starkt jobb. Bra även utanför travet! :claps:

Han var även grymt bra under valrörelsen för TV4. Klockren TV-personlighet.

Stankarn 2015-04-18 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 424022)
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅJ A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Dom 8x betalade denna pissjackpott!

Nu kör vi Veijo för raka DDn också!

lycka till...!

Shooter 2015-04-18 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 424035)
Nu fick spelarna lite revansch i alla fall. Blir nog inte jackpot på 6 rätt nu.

Bör få sex rätt, men det är knappast något att hurra för idag. Fanns flera spikar att välja på, men självklart så tar man den som hoppar för första gången i livet.

Speedyearl 2015-04-18 16:39

Tumble dust var verkligen mycket bättre än vad åtminstone jag trodde! Tar han det loppet rätt så kommer den vinna nåt storlopp med lite flyt!

Stankarn 2015-04-18 16:43

6 Aristocat Boko mot 4,5,7 - 200 spänn runt om.

Chiron 2015-04-18 16:45

Haugstad revanscherar sig och vinner med 12 Super Otto! :)

olle 2015-04-18 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 424040)
Bör få sex rätt, men det är knappast något att hurra för idag. Fanns flera spikar att välja på, men självklart så tar man den som hoppar för första gången i livet.

Missade du spiken så får du kanske hämta ut 20 kr på en 6a. Kanske 50-100 kr om det skräller till rejält i sista.

Stankarn 2015-04-18 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424044)
Haugstad revanscherar sig och vinner med 12 Super Otto! :)

....du menar att han kommer att blåsa till på sista bortre långsidan i överljudsfart....så att han är säker på att hästen är riktigt trött när man närmar sig mållinjen? Eller körde han så huvudstupa infantilt för att han skulle bjuda Melander på segern, när det begav sig?

Super Otto är en trevlig häst. Borde väl haft 2-3 Miljoner mer på sig. Med "kusk" i sulkyn....

Chiron 2015-04-18 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 424048)
....du menar att han kommer att blåsa till på sista bortre långsidan i överljudsfart....så att han är säker på att hästen är riktigt trött när man närmar sig mållinjen? Eller körde han så huvudstupa infantilt för att han skulle bjuda Melander på segern, när det begav sig?

Super Otto är en trevlig häst. Borde väl haft 2-3 Miljoner mer på sig. Med "kusk" i sulkyn....

Här får jag säga att Haugstad gjort ett bra jobb, inte idag. Men Super Otto funkar bäst med honom...

Om_sommaren 2015-04-18 16:58

varför povar inte den i vanliga fall så offensive linbom i tredje?:(

Chiron 2015-04-18 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 424050)
varför povar inte den i vanliga fall så offensive linbom i tredje?:(

Trodde säkert att Royal Fighter skulle vara starkare än den var...

techtrade1 2015-04-18 17:01

Vem vann

Shooter 2015-04-18 17:01

Som väntat dubbeljackpot!

Chiron 2015-04-18 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av techtrade1 (Inlägg 424053)
Vem vann

Mind Your Face

techtrade1 2015-04-18 17:02

Tack

olle 2015-04-18 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 424051)
Trodde säkert att Royal Fighter skulle vara starkare än den var...

Trist för kretsen kring Royal Fighter att Erik fintade bort Tillman för nu gick RF ur silver (med 2 tkr marginal) och kommer inte kunna kvalificera sig för silverfinalen under elitloppshelgen. Dom hade nog hellre blivit 4a än 3a och därmed kunnat försökt en gång till innan sista helgen i maj.

olle 2015-04-18 17:04

Dubbel jackpot blev det minsann ändå. Nu blir det drag kring spelet. Superjackpot på onsdag och dubbel jackpot nästa lördag. Många hinner också få ny lön innan lördag.

Chiron 2015-04-18 17:04

Tycker ingen att det är konstigt att det "alltid" blir jackpot när det är speciella omgångar? Nästa vecka Olympiatravet. Brukar bli jackpot när det är ex. omgångar i Norge...

olle 2015-04-18 17:08

Men hur ser streckspelarnas spelkassor ut ? Kollektivet blev ju gigantiska förlorare idag igen när varken 5 eller 6 rättspengarna delades ut.

Om_sommaren 2015-04-18 17:09

vad hade det gett med a hannibal? nån som vet

Chiron 2015-04-18 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 424062)
vad hade det gett med a hannibal? nån som vet

5986 kr

leffa 2015-04-18 17:16

V75 börjar bli ointressant jackpot jackpot jackpot nya idéer behövs samt sämre TV sändningar .Hans måste förhandla med någon som kan sända till folket annars kan ATG lägga ner!

Migge 2015-04-18 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av leffa (Inlägg 424064)
V75 börjar bli ointressant jackpot jackpot jackpot nya idéer behövs samt sämre TV sändningar .Hans måste förhandla med någon som kan sända till folket annars kan ATG lägga ner!

Sämre tv-sändningar? Vad menar du???

Helge 2015-04-18 17:19

http://piclair.com/data/ew3b3.jpg

Filmtokig 2015-04-18 17:20

Vad ska ATG lägga ner? Varför är detta ATGs fel!??!! Dom bestämmer noll. Dom bara styr SPELEN vi spelare lägger.

tomtom2 2015-04-18 17:21

Efter diskussionen här tidigare om "Vass eller Kass" så tittade jag nu i efterhand på ATG Play. Helt otroligt, de s.k " experterna" sågade SAMTLIGA favoriter, resultatet blev att 4 av 7 favoriter vann. Det är nästan löjligt att höra allt skitsnack om hur favoriterna sågas med alla möjliga korkade motiveringar. Hur gick det till när Huselius och framförallt nollan Tillman blev spelexperter???? Fullständigt obegripligt.

Filmtokig 2015-04-18 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 424069)
Efter diskussionen här tidigare om "Vass eller Kass" så tittade jag nu i efterhand på ATG Play. Helt otroligt, de s.k " experterna" sågade SAMTLIGA favoriter, resultatet blev att 4 av 7 favoriter vann. Det är nästan löjligt att höra allt skitsnack om hur favoriterna sågas med alla möjliga korkade motiveringar. Hur gick det till när Huselius och framförallt nollan Tillman blev spelexperter???? Fullständigt obegripligt.

Vet inte när dom blivit utnämnda till expert. Men varför är du arg på dem? Du borde väl spela efter egen kunskap inte tvärtom?

salkin90 2015-04-18 17:37

Blir löjligt när det är jackpot på jackpot vecka efter vecka. Kuskar och tränare går ut och snackar upp sina hästar inför varje omgång och säger att dem ska köra på ett sätt, men sen kör dem på ett helt annat sätt. Borde bara vara prispengar till första plats i fortsättning så man inte kan sitta och glida med för en 2a plats och tjäna bra pengar. Det förstör för spelarna bara. Nu slutar jag spela v75 tills det blir ändring. Helt ointressant för tillfället när det iaf inte finns nåt spelvärde.

incitatus 2015-04-18 17:39

Oj
jag som älskar Huselius, han plockar allt som oftast fram roliga drag med bra motivering, trycka grönt på favoriter är väl inget svårt - men det är ju ointressant. svårare att plocka fram dragen som ger pengar och motiv för att gardera en favorit.

Men det är ingen som duger åt alla,

Jessica A - skit - men hon var inte sämre att hon kan leda program som är bland de största i svensk TV.

Per Skoglund är jobbig, men han lever för travet och jag är ganska säker att han kommer ha stora TV-uppdrag inom några år