|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Eller tror sophästar utan skor ska vinna.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Remember my name borde ha väldigt bra chans i första.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Kan bli så att det blir andra spelformer än V75 även denna lördag för mig. Men då inte för att det är för lätt utan för att det blir för svårt att få till ett reducerat system för en 500 ing som man känner sig nöjd med. Att analysera norska kallblod som ska komma hit och starta med nya förutsättningar är väl helst inte det man vill göra heller när det är V75 det handlar om. |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#20 |
|
Med några av Spark Ricks lopp i fjor på näthinnan ska man nog passa den. Det lät ju inte påställt direkt när den gjorde årsdebut i mars just på Åby i ett lopp som just Remember My name vann, men det kanske låter annorlunda nu. Peter Jensen är en grym tränare och man kan väl misstänka att dom haft detta lopp i sikte ett tag. Står dock rätt hårt inne.
En annan häst i loppet, Solöns Rangel, blev väl allas nästagångare senast när den gjorde ett grymt lopp som tvåa påskdagen bakom Jeppas Maxi. Möter ingen sådan häst nu så om den ska gå barfota runt om igen (jätteplus på den) ska man nog ta med den också. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Givetvis är man inte opåverkade av jackpot-debatten och smått desperata för att undvika ytterligare en omgång med uteblivna 5:or.. Detta kan väl snarare tolkas som en inblick i framtiden där man genom ett extra lördagslopp skall kunna lyfta bort en potentiell storfavorit om omgången ser för "lätt" ut på förhand. Kallblodsloppet med 15 hästar uppfyllde helt enkelt syftet att göra omgången mer spelvänlig. Däremot tycker jag att det fanns andra lopp att lyfta från bongen än silverloppet som är av MKT hög klass. Bronsdivisionen hade man gärna fått lägga utanför tycker jag. Eller stoeliten, nu blev det loppet mkt fint med otroliga 250k i första, men hade D'One dragit bra spår hade veckans storspik varit given. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Stayerloppet:
Narold Vox gjorde en mycket fin comeback i onsdags men läget blev väl skit ? Tänk om Erik fått springspår i volten. Nu startar den med bakspår i sista volten och sitter därmed sist direkt. Det blir ingen lätt resa på Åbys open stretch bana att först runda 15 hästar och sedan en massa som smyger fram till upploppet och alltid får fritt på Åby. Brukar alltid kolla startvolten i dessa lopp när det är bra hästar där. Speciellt intressant när det kommer gäster från Holland då dessa kan vara mycket bättre än de pengar de tjänat visar. Vet inte om Radamante räcker här men den var i alla fall uppe på Jägersro och startade på derbysöndagen i fjor och vann då mycket lätt till över 20 ggr pengarna. Men motståndet var sämre än detta och proppen en annan (2140 A). Har i alla fall ett lopp i kroppen från Holland så man reser väl inte hit för resans skull. Loppet i fjor på Jägers Tempo: första 500 m: 4 Daytona 1.09,7, första 1 000 m: 4 Daytona 1.13,7, sista 500 m: 1.13,4 6 RADAMANTE fjärde ytter, med i spåren i sista sväng, egen attack 300 kvar, avslutade vasst och vann lätt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DavidP (+5) |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hittade en krönika av Rickard Hansson på Expressen när jag sökte lite på kallblodslopp, Olympiatravet och Åby. Skrivet den 28:e januari i år:
http://bloggar.expressen.se/rickardh...hansen-jagers/ "Apropå lopp och storbanor. I samband med Olympiatravet så kommer ett kallblodslopp att ligga på V75. På Åby. (Körts inom V4:an tidigare.) En finalomgång, på Åby…Olympiatravet. Där går min gräns. Jag säger ingenting om ett kallblodslopp på V75 i norra delarna av landet. Men den dagen…nej! Tycker också det är synd att Åbys enda V75-finaler flyttats från den dagen till mitten på augusti." Jag kan bara instämma i vartenda ord. Sedan var alltså beslutet att lägga kallblodsloppet på V75 redan taget i januari i år och inte först nu efter anmälningslistorna blev klara. Jag förmodar att anledningen då är den som Viroid säger, att norrmännen inte har någon egen V75:a den här helgen, och att man kände till det redan då. Senast redigerad av Emeffeff den 2015-04-19 klockan 22:47. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bellfaks blir nog betrodd i alla fall i Sverige, men bygga ett större V75 system på en sådan häst där det alltid verkar vara på gränsen till galopp känns ju inte så tryggt.
Betaltjänsterna får i alla fall råg i ryggen i marknadsföringen på fredag. Då kommer det stå typ "spelarna förvirrade kring alla de norska kallbloden, men inte vi. Vi har pluggat i det norska arkivet hela veckan och tryck på köpknappen nu för att få lösningen" |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Det som skickade ut Silverdivisionen från V75 var stayerloppet.
|
|
|
|
|
#27 |
|
Silverloppet går ju fortfarande och sporten i det kommer vara lika häftig.
V75 ser för första gången på länge riktigt kul ut spelmässigt, så först kör vi en kul V75 och avslutar sedan med ett jäkla roligt lopp utanför, kan det bli bättre, spännande mest hela dagen liksom liksom liksom.
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hästarna på första tillägget är helt chanslösa i stayerloppet, hoppas dom fortfarande kan dra åt sig endel streck, annars är det sanslöst öppet på 40 tillägget, herregud vilket fint lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3) |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Synd att inte spel%en står sig över veckan. 6% på Candor Hall hade smakat fågel.
Senast redigerad av draken den 2015-04-20 klockan 12:40. |
|
|
|
|
|
|
|