Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-19, 22:06   #16

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Tror du övervärderar King Sir en aning, chanslös nu med spår 10!
Det blir så när man inte ser trav, utan bara läser vad andra säger.
Eller tror sophästar utan skor ska vinna.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 22:12   #17

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2365
Standard

Remember my name borde ha väldigt bra chans i första.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 22:12   #18

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Tror du övervärderar King Sir en aning, chanslös nu med spår 10!
Ja inget bra spår men vi får se. Den hade startat i Mantorp igår om inte Claes Svensson varit avstängd. Han ville tydligen inte att någon annan skulle köra den. Men ska bli spännande att läsa intervjuerna i veckan. Kommer tyvärr få koncentrera mig på lördagen denna vecka då jag ska upp till huvudstaden och jobba tisd-torsd.

Kan bli så att det blir andra spelformer än V75 även denna lördag för mig. Men då inte för att det är för lätt utan för att det blir för svårt att få till ett reducerat system för en 500 ing som man känner sig nöjd med. Att analysera norska kallblod som ska komma hit och starta med nya förutsättningar är väl helst inte det man vill göra heller när det är V75 det handlar om.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 22:14   #19

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Hur stor del av omsättningen står norrmännen för i en V75-omgång som på lördag? Typ 10%? Känns bisarrt att stoppa in ett kallblodslopp med åtta norsktränade hästar på V75 grund av den anledningen. Ärligt talat förstår jag inte ens varför Åby kör ett kallblodslopp under Olympiatravsdagen från första början.
20-25Mkr lär de säkert spela för. Kallblodsloppet finns nog där enkom för Norges skull. Jag har ingen större åsikt om det är rätt eller fel, bara konstaterar att det är så det är.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 22:20   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Remember my name borde ha väldigt bra chans i första.
Med några av Spark Ricks lopp i fjor på näthinnan ska man nog passa den. Det lät ju inte påställt direkt när den gjorde årsdebut i mars just på Åby i ett lopp som just Remember My name vann, men det kanske låter annorlunda nu. Peter Jensen är en grym tränare och man kan väl misstänka att dom haft detta lopp i sikte ett tag. Står dock rätt hårt inne.

En annan häst i loppet, Solöns Rangel, blev väl allas nästagångare senast när den gjorde ett grymt lopp som tvåa påskdagen bakom Jeppas Maxi. Möter ingen sådan häst nu så om den ska gå barfota runt om igen (jätteplus på den) ska man nog ta med den också.
Gammal 2015-04-19, 22:30   #21

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
20-25Mkr lär de säkert spela för. Kallblodsloppet finns nog där enkom för Norges skull. Jag har ingen större åsikt om det är rätt eller fel, bara konstaterar att det är så det är.
Jag köper inte att nordis-loppet ligger inom V7 ENKOM för Norges skull.
Givetvis är man inte opåverkade av jackpot-debatten och smått desperata för att undvika ytterligare en omgång med uteblivna 5:or..

Detta kan väl snarare tolkas som en inblick i framtiden där man genom ett extra lördagslopp skall kunna lyfta bort en potentiell storfavorit om omgången ser för "lätt" ut på förhand.

Kallblodsloppet med 15 hästar uppfyllde helt enkelt syftet att göra omgången mer spelvänlig.

Däremot tycker jag att det fanns andra lopp att lyfta från bongen än silverloppet som är av MKT hög klass. Bronsdivisionen hade man gärna fått lägga utanför tycker jag. Eller stoeliten, nu blev det loppet mkt fint med otroliga 250k i första, men hade D'One dragit bra spår hade veckans storspik varit given.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5)
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 22:39   #22

Standard

Stayerloppet:

Narold Vox gjorde en mycket fin comeback i onsdags men läget blev väl skit ? Tänk om Erik fått springspår i volten. Nu startar den med bakspår i sista volten och sitter därmed sist direkt. Det blir ingen lätt resa på Åbys open stretch bana att först runda 15 hästar och sedan en massa som smyger fram till upploppet och alltid får fritt på Åby.

Brukar alltid kolla startvolten i dessa lopp när det är bra hästar där. Speciellt intressant när det kommer gäster från Holland då dessa kan vara mycket bättre än de pengar de tjänat visar. Vet inte om Radamante räcker här men den var i alla fall uppe på Jägersro och startade på derbysöndagen i fjor och vann då mycket lätt till över 20 ggr pengarna. Men motståndet var sämre än detta och proppen en annan (2140 A). Har i alla fall ett lopp i kroppen från Holland så man reser väl inte hit för resans skull. Loppet i fjor på Jägers

Tempo: första 500 m: 4 Daytona 1.09,7, första 1 000 m: 4 Daytona 1.13,7, sista 500 m: 1.13,4

6 RADAMANTE fjärde ytter, med i spåren i sista sväng, egen attack 300 kvar, avslutade vasst och vann lätt.
DavidP (+5)
Gammal 2015-04-19, 22:45   #23

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Hittade en krönika av Rickard Hansson på Expressen när jag sökte lite på kallblodslopp, Olympiatravet och Åby. Skrivet den 28:e januari i år:

http://bloggar.expressen.se/rickardh...hansen-jagers/

"Apropå lopp och storbanor. I samband med Olympiatravet så kommer ett kallblodslopp att ligga på V75. På Åby. (Körts inom V4:an tidigare.)
En finalomgång, på Åby…Olympiatravet. Där går min gräns. Jag säger ingenting om ett kallblodslopp på V75 i norra delarna av landet. Men den dagen…nej! Tycker också det är synd att Åbys enda V75-finaler flyttats från den dagen till mitten på augusti."

Jag kan bara instämma i vartenda ord. Sedan var alltså beslutet att lägga kallblodsloppet på V75 redan taget i januari i år och inte först nu efter anmälningslistorna blev klara. Jag förmodar att anledningen då är den som Viroid säger, att norrmännen inte har någon egen V75:a den här helgen, och att man kände till det redan då.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-04-19 klockan 22:47.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 22:59   #24

Standard

Bellfaks blir nog betrodd i alla fall i Sverige, men bygga ett större V75 system på en sådan häst där det alltid verkar vara på gränsen till galopp känns ju inte så tryggt.

Betaltjänsterna får i alla fall råg i ryggen i marknadsföringen på fredag. Då kommer det stå typ "spelarna förvirrade kring alla de norska kallbloden, men inte vi. Vi har pluggat i det norska arkivet hela veckan och tryck på köpknappen nu för att få lösningen"
Gammal 2015-04-20, 00:02   #25

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Hur stor del av omsättningen står norrmännen för i en V75-omgång som på lördag? Typ 10%? Känns bisarrt att stoppa in ett kallblodslopp med åtta norsktränade hästar på V75 grund av den anledningen. Ärligt talat förstår jag inte ens varför Åby kör ett kallblodslopp under Olympiatravsdagen från första början.
Om norskarna omsätter 10-15 mkr är det bra. De har ju hästar till start både bland kallbloden men också Support Justice och B.B.S. Sugarlight i Olympiatravet.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 05:59   #26

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Hittade en krönika av Rickard Hansson på Expressen när jag sökte lite på kallblodslopp, Olympiatravet och Åby. Skrivet den 28:e januari i år:

http://bloggar.expressen.se/rickardh...hansen-jagers/

"Apropå lopp och storbanor. I samband med Olympiatravet så kommer ett kallblodslopp att ligga på V75. På Åby. (Körts inom V4:an tidigare.)
En finalomgång, på Åby…Olympiatravet. Där går min gräns. Jag säger ingenting om ett kallblodslopp på V75 i norra delarna av landet. Men den dagen…nej! Tycker också det är synd att Åbys enda V75-finaler flyttats från den dagen till mitten på augusti."

Jag kan bara instämma i vartenda ord. Sedan var alltså beslutet att lägga kallblodsloppet på V75 redan taget i januari i år och inte först nu efter anmälningslistorna blev klara. Jag förmodar att anledningen då är den som Viroid säger, att norrmännen inte har någon egen V75:a den här helgen, och att man kände till det redan då.
Det var en eftergift till Norge i förhandlingarna om vilken provision Norge skall betala när de spelar till svenska tävlingar. Efter hårda förhandlingar så betalar numera Norge, Danmark och Finland tillsammans runt 25-30Mkr mer till ATG än tidigare varje år.

Det som skickade ut Silverdivisionen från V75 var stayerloppet.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 08:14   #27

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2725
Standard

Silverloppet går ju fortfarande och sporten i det kommer vara lika häftig.
V75 ser för första gången på länge riktigt kul ut spelmässigt, så först kör vi en kul V75 och avslutar sedan med ett jäkla roligt lopp utanför, kan det bli bättre, spännande mest hela dagen liksom liksom liksom.
Emeffeff (+3)
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 11:38   #28

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Hästarna på första tillägget är helt chanslösa i stayerloppet, hoppas dom fortfarande kan dra åt sig endel streck, annars är det sanslöst öppet på 40 tillägget, herregud vilket fint lopp.
Emeffeff (+3)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 12:26   #29

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8026
Standard

Synd att inte spel%en står sig över veckan. 6% på Candor Hall hade smakat fågel.

Senast redigerad av draken den 2015-04-20 klockan 12:40.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 16:18   #30

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1333
Standard

Håller med angående Candor Hall, Nu kan man ju inte säga något om strecken just nu men den har mött Digital Ink på slutet o varit enormt bra! Vette tusan om jag inte kanske chansspikar Candor om Goop är positiv!
Rulf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td