Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-20, 21:36   #31
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Synd att inte spel%en står sig över veckan. 6% på Candor Hall hade smakat fågel.
Appropå fågel så startar ju Mockingbird Face, Falk On Hill och Falcon Håleryd under tävlingarna på Åby. Rätt konstigt egentligen att man döper en häst efter ett flygfä
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 22:19   #32
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Appropå fågel så startar ju Mockingbird Face, Falk On Hill och Falcon Håleryd under tävlingarna på Åby. Rätt konstigt egentligen att man döper en häst efter ett flygfä
Falcon Håleryd är döpt efter ölen..man blir hålögd efter 5-6 Falcon..
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 22:34   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Trots dubbel jackpott och Olympiafinal är det väldigt svalt intresse för den här omgången?? Jag slänger ut några funderingar och tankar då för att få igång diskussionen!

Hur stor chans har Relight My Fire i första? Kan inte motståndet den mött men segrarna ser rätt billiga ut, mycket spets och slut. Kan inte utnyttja sin startsnabbhet nu. Pisk och Erik nu men känns ändå rätt iskallt att strecka en häst som blir så hårt betrodd med de här förutsättningarna. Remember My Name blir ganska klar favorit på en toppfin prestation senast. Men det var i ärlighetens namn inte många i det gänget som haft något att göra i det här loppet, knappt någon. Insatsen var riktigt fin och kuskpluset är ett faktum, men frågan är hur det står sig här...

Hur står sig Tonicetobetrue på lördag egentligen? Inställningen på hästen imponerar men inte startsnabbheten, jag undrar om den har skuggan av en chans på bättre position än tredje ytter trots läget...

Tar Örjan en lugn dödens med D'One eller sitter han kvar där bak till 500 kvar? Lär kunna bli en del trafikproblem om han väljer den senare taktiken. Och är hon ens bra nog att ta dem från dödens? Vann sist, men det loppet sa inte mycket mer än att hon var frisk och bra i ordning. Har fransyskan något här att hämta?

Hur stor chans har Gordonston att hålla spets?

Hur stor är galopprisken på Bellfaks?

Vem tar spets i Olympiafinalen? Kan Prix d'Amerique-tvåan stå sig när svenska eliten (kuskarna först och främst men även hästarna) möter upp?

Har starthästarna verkligen någon chans mot den långa raden av tuffa silverhästar som står 40?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 22:49   #34
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

Hur står sig Tonicetobetrue på lördag egentligen? Inställningen på hästen imponerar men inte startsnabbheten, jag undrar om den har skuggan av en chans på bättre position än tredje ytter trots läget...
Detta var min tanke också tills jag kom fram till att ingen i det här gänget öppnar speciellt snabbt.

Jag tycker det är grymt svårt att bena ut spetsstriden här, men gissar att det till slut står mellan 2 och 3 nånstans in i första kurvan
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 23:07   #35
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Detta var min tanke också tills jag kom fram till att ingen i det här gänget öppnar speciellt snabbt.

Jag tycker det är grymt svårt att bena ut spetsstriden här, men gissar att det till slut står mellan 2 och 3 nånstans in i första kurvan
Har inte läst på spetsstriden så mycket, men att Tntbt är sämre än medel ut och att Whitehouse är bättre än medel är jag klar över.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 07:12   #36
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Voltigeur de Myrt i Olympiatravet med 4% hittills måste väl ändå vara årets spelvärde? anser att den har 15-20% chans i alla fall, och är väldigt säker på att den inte har något sto framför sig i mål.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 09:43   #37
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 264
Sharp$: 3119
Standard

Håller med Viroid, de franska hästarna känns väldigt understreckade. Support Justice kommer ju inte få bluffa hem det här loppet med 1.5 miljoner i första pris, kommer nog bli rätt bra körning. Känns som det finns bra värde i att välta Support Justice.

Soälns Rangel tar väl spets i första? Frågan är om Sören släpper denna gång.

Andra loppet känns väl låst på Whitehouse Express och King Sir Kir? Kanske till och med spik på Whitehouse? Ohlsson strödde ju verkligen lovord om den sist. Claes S har ju iofs höga tankar om KSK.

Tror Gordonston har hygglig chans att svara upp spets, men finns så många lågprocentare jag vill ha med (British Steel, Leif, Rondine, Touche, Priamo Caf) så blir till att gardera och hoppas att kanske Lindgren kör tufft från start. Tyckte den höll fint i dödens sist.

Tror som de flesta andra att tilläggshästarna i sista gör upp om det. Naglo, Candor och Narold Vox får mina första röster.
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 10:38   #38
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har inte läst på spetsstriden så mycket, men att Tntbt är sämre än medel ut och att Whitehouse är bättre än medel är jag klar över.
Jag håller med om att Tntbt inte har visat någon märkvärdig snabbhet tidigare, men nu låter det ganska påställt med ev jänkarvagn och det vore ju en stor fördel om man inte tappar en längd på WHE.

Min poäng var annars att jag inte tycker WHE har visat någon vidare startsnabbhet alls, han var ganska rejält slagen av Mr Crazed enda gången han öppnar någorlunda, men fick då enkelt överta. Troligen räcker det här ändå då alla övriga är rätt sega ut. Kanske att 6:an kan vara först, men den lär släppa isf.

Cab Hornline öppnade bra senast, men då var det Goop och blev galopp, så den lär köras lugnare nu. Hade varit given spetsfavorit med Goop igen annars
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 11:26   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Voltigeur de Myrt i Olympiatravet med 4% hittills måste väl ändå vara årets spelvärde? anser att den har 15-20% chans i alla fall, och är väldigt säker på att den inte har något sto framför sig i mål.
Har svårt att se sydlänningarna tvåla till hela svenska kuskeliten utan en överlägsen häst. Och det är nog inte Voltigeur. Men den är ju inte påpassad så spelvärd är den nog upp till 10%. Mycket svårbedömt på den hästen och även hela loppet.

Att Support Justice inte är nära den 50%-iga vinstchans den nu är spelad till kan vi väl alla vara överens om i alla fall? Ensam bagge, smickrande rad och allt...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 12:33   #40
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har svårt att se sydlänningarna tvåla till hela svenska kuskeliten utan en överlägsen häst. Och det är nog inte Voltigeur. Men den är ju inte påpassad så spelvärd är den nog upp till 10%. Mycket svårbedömt på den hästen och även hela loppet.

Att Support Justice inte är nära den 50%-iga vinstchans den nu är spelad till kan vi väl alla vara överens om i alla fall? Ensam bagge, smickrande rad och allt...
Jag ser Roxana, Princess Grif, Obi Wan, El Mago Pellini, BBS Sugarlight och Maven som väldigt otroliga vinnare. Tillsammans har de kanske 10% chans, men de är streckade på över 30%. 50% på Support Justice är högt, men inte helt fel med tanke på norsk patriotism. Oasis Bi har väl sitt livs form nu, Piraten gör sällan dåliga lopp och Voltigeur är ett spännande, men osynat kort i de här sammanhangen. Vi får se hur strecken hamnar till sist.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 13:06   #41
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1827
Standard

Björn Goop strök just 3 av sina hästar: C.C.Simon, Claudia B.R. och Wine and Dine.
Hälta, pågånde vet.beh resp sårskada. Kan 3 hästar bli sjuka/skadade exakt samtidigt ?

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 14:12   #42
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Björn Goop strök just 3 av sina hästar: C.C.Simon, Claudia B.R. och Wine and Dine.
Hälta, pågånde vet.beh resp sårskada. Kan 3 hästar bli sjuka/skadade exakt samtidigt ?

/ TT
Det var väl dagens skörd som rapporterades samtidigt efter veterinärbesök. Och ja, i ett stort travstall är det alls inte ovanligt att en veterinär har något dussin hästar att titta på vid sitt "veckobesök".
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 17:14   #43
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser Roxana, Princess Grif, Obi Wan, El Mago Pellini, BBS Sugarlight och Maven som väldigt otroliga vinnare. Tillsammans har de kanske 10% chans, men de är streckade på över 30%. 50% på Support Justice är högt, men inte helt fel med tanke på norsk patriotism. Oasis Bi har väl sitt livs form nu, Piraten gör sällan dåliga lopp och Voltigeur är ett spännande, men osynat kort i de här sammanhangen. Vi får se hur strecken hamnar till sist.
Jag skulle inte räkna bort maven.
Gillade henne innan elitloppet, och nu är hon bättre.
I striden tror jag.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 19:21   #44
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
...Hur stor chans har Relight My Fire i första? Kan inte motståndet den mött men segrarna ser rätt billiga ut, mycket spets och slut. Kan inte utnyttja sin startsnabbhet nu. Pisk och Erik nu men känns ändå rätt iskallt att strecka en häst som blir så hårt betrodd med de här förutsättningarna....
Går in och svarar lite på min egen fråga här. RMF har väl viss chans, speciellt nu med två strykningar. Den blir nog övervärderad dock. En som absolut inte verkar bli det är Love Voice som nu är streckad på bara 1%! Vann klungspurten när RMF spetsvann på Momarken (tvåa var Send In The Clowns). Vann även klungspurten senast med bara spets/rygg ledaren framför sig i mål. Har 2-1-0 på sina tre starter över kort distans och har vunnit både försök och final i Brons på norska V75. 34% segrar och 83% plats det är starka papper det! Utnämner den härmed till omgångens bästa 1%-are!!!

Citat:
Ursprungligen postat av luggen77 Visa inlägg
...Soälns Rangel tar väl spets i första? Frågan är om Sören släpper denna gång...
Solöns är ganska startsnabb (inget extremt), det är många innanför och det är nog inte mer än 50/50 på initialspets som mest. Ingen lär släppa till den heller om de håller ut. De fina placeringarna den tagit på slutet är väldigt lätta att överskatta om man inte sett loppen. Att bli annat än tvåa bakom Jeppas senast vore en underprestation och samma sak med att vinna loppet den gjorde längst upp i raden. Tredjeplatsen där emellan ger jag nästan underbetyg för, det var med nöd och näppe den höll tredjeplatsen efter en riktig maxlöpning. Tror inte Solöns kan vinna det här med maxlöpning ens faktiskt.


Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Jag håller med om att Tntbt inte har visat någon märkvärdig snabbhet tidigare, men nu låter det ganska påställt med ev jänkarvagn och det vore ju en stor fördel om man inte tappar en längd på WHE.

Min poäng var annars att jag inte tycker WHE har visat någon vidare startsnabbhet alls, han var ganska rejält slagen av Mr Crazed enda gången han öppnar någorlunda, men fick då enkelt överta. Troligen räcker det här ändå då alla övriga är rätt sega ut. Kanske att 6:an kan vara först, men den lär släppa isf...
Ser ut som att TNTBT gått med Customs jänkarvagn innan iallafall. Tror inte jänk brukar göra så värst mycket med startsnabbheten, har man en starttrög häst så får man nog leva med det mer eller mindre. Kan missta mig, men i minnesbanken kan jag se att det brukar göra så mycket. Efter att ha detaljstuderat alla framspårshästars startsnabbhet nu konstaterar jag att det ska mycket till att inte Whitehouse sitter i spets direkt. Någon strid verkar ganska osannolik också, om det inte gäller strid för att få lucka i rygg. Om motståndarna var lite snabbare och hade lite mer offensiva kuskar vore läget ett annat, men som det ser ut kommer de antingen inte ha en chans eller inte vilja/våga offra sig med körning för spets. Whitehouse spetsar om den går felfritt iväg, får Ehlers eller Söderström i dödens och om det inte blir tokkörning av det kommer Örjan glida fram till dödens efter en sedvanlig tredjetagg i första sväng med Melanderhäst. Sen fuskas det bort lite och 2 eller 10 eller båda kommer sända fram till dödens. Så vinner bästa hästen för dagen eller spetshästen. Med stor fördel spetshästen såklart som både är bra (kanske bäst?) och har fått gå i spets loppet igenom.

Ville ju gärna att Sir Kir blev favorit här, trodde det också efter allt snack. Men Whitehouse verkar tyvärr få det favoritskapet han ska ha...

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser Roxana, Princess Grif, Obi Wan, El Mago Pellini, BBS Sugarlight och Maven som väldigt otroliga vinnare. Tillsammans har de kanske 10% chans, men de är streckade på över 30%. 50% på Support Justice är högt, men inte helt fel med tanke på norsk patriotism. Oasis Bi har väl sitt livs form nu, Piraten gör sällan dåliga lopp och Voltigeur är ett spännande, men osynat kort i de här sammanhangen. Vi får se hur strecken hamnar till sist.
10% chans för 60% av fältet? Det lät som en något överilad värdering va? Jag har väldigt svårt att värdera de individuella vinstchanserna i loppet och jämnare än så bara MÅSTE det vara.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 19:46   #45
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag skulle inte räkna bort maven.
Gillade henne innan elitloppet, och nu är hon bättre.
I striden tror jag.
Jag tyckte hon var ganska avklädd senast från bakspår. Det är inte många ston som vinner de riktigt stora loppen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td