|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
hej alla, mitt första inlägg fr en smygis här på sharps. jag är i 40 års åldern och har sprungit på valla och täby sen jag låg i barnvagnen. Håller med er om det mesta och bra jobb av framför allt dig hatten. Men en sak saknar jag i dagens snack om travsändningarna, visst man kan snacka om vilken tid sändningarna ska börja osv men det stora problemet är tycker jag att man har tappat bort hästen som faktiskt springer i loppen.
Ta tex dagens sändning fr vår största travbana solvalla, dom loppen som går idag har ju noll intresse i själva sändningen. Allt fokus på V75 och sen går sändningen tillbaka när bilen har börjat rulla. Har missat lira ett flertal ggr då jag har ca 20 SEK fördröjning i ipaden. Hur fan kan man misshandla vår största bana på d sättet. Sen får man ju nu nästan aldrig se dom riktiga värmningarna på bortre långsidan, ni som kan trav vet ju att den första provstarten aldrig visar ett smack utan en lugn promenad i 25 tempo. Sen utanför tv bilden på bortre lång så kör dom gasen i botten. Vi är många travälskare i Sverige med bra hästöga som glöms bort idag! Nej vi ska alla lyssna på dessa herrar som Widman som ska säga till mig vem som värmt bra. JAG VILL SE DET MED EGNA ÖGON. Nej så klart alla jäkla Harry spelare är viktigare en oss som älskar trav. Antiningen e min lösning en egen tv kanal istället för att va slav under TV4. Och varför kan man inte idag typ kunna välja om man vill följa malmroth skitsnack el att kunna se på hästarna på som faktiskt sprang idag på valla. Måste ju vara lätt att ordna, i USA har dom ju 10 banor som springer parallellt och även i England. Måste bli mer proffsigt och att travtränarna börjar sätta ner foten innan sporten dör ut som pokern. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tack Nattugglan . Det blev en liten förbättring genom värvningar på plan
utan cheerleaders . Vi ser även nästa förbättring som du föreslår. Tack för dina vänliga ord |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Jag vill påstå att det är ATG:s strategi som ger dessa skillnader i omsättning. De sätter V75 i högsätet som ingen får konkurrera med, V86 är också utan konkurrens. V64 har konkurrens, men saxbanan får inte ta plats i marknadsföringen eller i ATG Live. ATG styr istället på minuten när vartenda travlopp skall köras, hur många som skall köras, vilka som skall ingå i streckspelet och i vilken ordning. Vilka lopp som är lönsamma och vilka som inte är det är enbart ATG:s val. ATG har ju en jättechans här att fylla på med spel i lopp som redan körs. Det kostar inte en krona i ökade prismedel, kostnaderna för att tävla finns redan för banorna. Varför inte börja prova spel som kvällens quinté i t.ex. saxbanans lopp 2? Varför inte testa dubbeltrio i de två avslutande loppen? Eller en "revansch-V4" med V64-banans två sista lopp och saxbanans två sista lopp med Xpress-koncept, och blott 20% spelavdrag? Då kan vi kanske få till lite gränsöverskridande spel också när det t.ex. är två svenska och två norska lopp. Men ATG försöker inte göra något alls med sina dolda tillgångar. De gör om TV-koncept istället och laborerar med starttider. Det tycker jag är synd, för då ställer ATG sig på samma kant som de domedagsprofeter som vill montera ned travsporten.
|
|
|
|
#34 |
|
Skarplöths egna ord:
"– Det är så himla svårt, det är ju så här att V64 haft en negativ trend en längre tid, där vi tappat omsättning, den trenden är inte lika negativ längre. Men det finns en massa ”gungor” och ”karuseller: DD har gått bättre; V4 har gått sämre; saxbanan, som förvisso inte var svensk vid så många tillfällen, har gått sämre. Vi tittar på om det går att skruva ett varv till." Mina ord: Det här var inte himla svårt alls. Att V4 och saxbanan skulle tappa var EXAKT vad som förväntades. Hur skickliga än media-människorna är så MÅSTE man ha folk som kan sätta sig in i spelarnas situation när man väljer att göra förändringar. Idag är det bara på V75 som det finns ett invävt streckspel på lopp som man "får på köpet" när man läst på till huvudspelformen. En sak som ofta kommer fram är att det är för lång tid mellan loppen. Det håller jag inte alls med om. Att tävlingarna tar för lång tid håller jag däremot med om helt och hållet.
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Sedan är jag inte helt övertygad om att experimenten med att sprida ut travet över dygnet varit så lyckat. V4 på lunchen är väl OK, men trav på förmiddagar har ju tyvärr varit rätt så misslyckat spelmässigt och eftermiddagstrav på vardagar fungerar inte heller.
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Folk som har inkomster & har råd att spela är ju normalt sett på jobbet på dagtid...pensionärer & arbetslösa återstår då men dom har ju (oftast) lägre inkomster & kan rimligtvis inte lägga så många kronor som ATG helst önskar sig?!
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Även spelintresset tenderar att vara högre bland folk som inte har så mycket annat för sig.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Återbetalningsprocenten behöver ökas markant för att man fortsättningsvis ska kunna locka nya & yngre kunder till spelet. Det är svårt att hitta sämre återbetalningsprocent än hos ATG och det blir svårare och svårare att hålla uppe en hyfsad ROI när "alla" har tillgång till samma information. Folk är betydligt mer oddsmedvetna idag än vad de var för bara 10 år sedan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
![]() Utvecklingen att huvudspelformen ska bestå av fler och fler lopp är inte något som jag uppskattar överhuvudtaget.
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
2004 började man experimentera med Dagens rätt, som var ETT lopp som kördes på lunchen. Det föll rätt bra ut, så relativt snabbt infördes V4 på lunchen och det blev lite färre tävlingar kvällstid för att minska konkurrensen mellan banorna. Senare ansåg man att maximum för kvällstävlingar är två banor, och då blev det ytterligare ett antal tävlingsdagar som skulle flyttas. Lunchtävlingarna blev längre med en V5:a som hängdes på V4:an, och under sommartid provades att köra eftermiddagstrav med första loppet klockan 15. Sedan har man nu börjat med att lägga breddlopp på förmiddagar under helgerna efter önskemål från de aktiva, och det körs också V65-tävlingar på lördagarna efter V75. Det finns säkert tillräckligt mycket folk som skulle kunna spela på det här, men det görs inte. Det är väl dessutom svårt för spelarna att orka läsa på och leta spelobjekt under 12 timmar per dygn. Jag upplever det som att budskapet att spela blir väldigt utspätt och drunknar i allt annat som ändå händer i samhället.
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Olle! Spelar absolut ingen roll vilken regering vi har när det gäller totoskatten!. Flytta ATG till malta så kan vi prata totoskatt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Nä det spelar nog ingen roll, men vi har nu en ny regering och den har pratat mest om skattehöjningar framöver. Att man då skulle sänka totoskatten, dvs skatten på spel, förefaller inte troligt.
|
|
|
|
|
|
|
|