|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Har du någon teori?
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Internet min vän, internet.
|
|
|
|
|
#34 |
|
Svängande odds beror på att fler och fler ser värdet i att spela sent, efter provstarterna. Det är då man får med rätt barfotainfo, sena strykningar, intervjuer med körande kuskar, vet hur banan är etc. Eftersom vi till och med tillåts spela efter att startbilen satt sig i rörelse eller efter att startkommandona börjat kan vi se vilka hästar som dummar sig där, och avstå om det inte ser bra ut.
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#36 |
|
Ja, det blir mer och mer sådant här också numera. Det gamla hederliga vinnarspelandet är inte heller helt fel när alla lägger möda på att krångla till sitt spelande med tvillingar, trio, dubblar och massor av streckspel.
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-06-14 klockan 22:52. Anledning: fel smiley |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Det ligger väl dessutom i sakens natur att om vissa komber går ner så går andra upp? Du får ta det som en komplimang helt enkelt. Att du är bra på att gå din egen väg. Min poäng är att det svänger mycket. På många komber. Och då är det svårt/omöjligt att veta att man får det odds man behöver.
|
|
|
|
#40 |
|
Strecklistan är faktiskt inte så dum på att tippa som det antyds här och var.
Om vi ser till Lunch-V4 så har jag i mitt statistikmaterial 362st sådana som handlar om trav på svensk mark. 6 gånger har streckfavoriten vunnit samtliga fyra avdelningar, men i längden har man förlorat 11% av sin insats på att konsekvent spela så. Hela 19 gånger har tre streckfavoriter och en andrahandare vunnit. Den som konsekvent lämnat in de fyra möjliga raderna med det utfallet har 17% avkastning på sitt spelande. På V5 ligger ranksumma 5 och ranksumma 6 11% resp. 78% plus. På V64 ligger den som spelar V6 på alla rader som ger ranksumma 6-9 c:a 20% plus. På V65 ligger ranksumma 6+7 ungefär 25% plus På V75 och V86 fanns liknande siffror innan man tog bort möjligheten att spela endast för alla rätt. Där har favoritrader blivit riktigt usla eftersom man inte får något för sex eller fem rätt om 5 eller 6 favoriter vinner. Vad vill jag då säga med detta? Jo, att talet om att alla favoriter alltid skall hatas bort är fel. I det långa loppet finns det ett bevisat spelvärde i de allra enklaste raderna.
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Men i fallet V4, de andra redovisas ej, har du 362 omgångar som sample, det kan inte på långa vägar duga som "bevis" för "långa loppet" i det här sammanhanget. ha de gött |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
När dessutom samtliga spelformer visar samma sak, så kan vi väl i alla fall påstå att det är bevisat att enkla rader inte alls är värdelösa ur spelvärdessynpunkt?
|
|
|
|
#43 | ||
|
Citat:
Citat:
God Natt, sov gott! |
|||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Jag påstår därför att det är dumt att slänga bort de allra enklaste raderna.
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Jag har svårt att tro att inte de flesta favoritrader är överspelade och det grundar jag främst på att de flesta spelar matematiska system. Vårt spelavdrag är för högt. |
||
|
|
|
|
|
|