Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-14, 19:04   #31

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2726
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det var andra tider då. Marcus Lindgren hade bara sin egen påverkan på oddsen att ta hänsyn till.

Så som oddsen svänger idag sista minuterna gjorde de aldrig för 15-20 år sedan. Undrar just varför?
Har du någon teori?
Gammal 2015-06-14, 19:15   #32
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Insatsfördelningslistan eller det jag kallar strecklistan är det många på Sharps
som har funderingar om och kring. Jag har mottagit många mail och andra
förfrågningar om att reda ut detta ämne, de flesta anonyma men en del är
helt öppna med att de inte förstår.

Så därför kommer jag att på förekommen anledning börja nysta i detta
så snart jag har tid. Håll ut.

Mvh Ulf-Eddie
Spännande eftersom jag för några år sedan förklarade för dig hur tokigt du resonerar. Trodde att du hade begripit, hehe
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-14, 19:15   #33

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Det var andra tider då. Marcus Lindgren hade bara sin egen påverkan på oddsen att ta hänsyn till.

Så som oddsen svänger idag sista minuterna gjorde de aldrig för 15-20 år sedan. Undrar just varför?
Internet min vän, internet.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-14, 20:25   #34

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Svängande odds beror på att fler och fler ser värdet i att spela sent, efter provstarterna. Det är då man får med rätt barfotainfo, sena strykningar, intervjuer med körande kuskar, vet hur banan är etc. Eftersom vi till och med tillåts spela efter att startbilen satt sig i rörelse eller efter att startkommandona börjat kan vi se vilka hästar som dummar sig där, och avstå om det inte ser bra ut.
Gammal 2015-06-14, 20:30   #35

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Svängande odds beror på att fler och fler ser värdet i att spela sent, efter provstarterna. Det är då man får med rätt barfotainfo, sena strykningar, intervjuer med körande kuskar, vet hur banan är etc. Eftersom vi till och med tillåts spela efter att startbilen satt sig i rörelse eller efter att startkommandona börjat kan vi se vilka hästar som dummar sig där, och avstå om det inte ser bra ut.
V4+V5+Strappa = sant.
Gammal 2015-06-14, 21:15   #36

Viroids avatar

Standard

Citat:
V4+V5+Strappa = sant.
Ja, det blir mer och mer sådant här också numera. Det gamla hederliga vinnarspelandet är inte heller helt fel när alla lägger möda på att krångla till sitt spelande med tvillingar, trio, dubblar och massor av streckspel.
Gammal 2015-06-14, 22:33   #37

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag är lite av det "svarta fåret" på sidan då jag anser att ett vinnande spel
är rätt och ett förlorande fel. Strappas visdomsord gör att jag jobbar med
att försöka tänka om och hitta glädjen i ett torskspel. Tveksam till om jag
lyckas med det. Så vi kan väl säga att det är sommarlov.

Mvh Ulf-Eddie
Du är inget "svart får", du tänker som Majoriteten, var trygg med det

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-06-14 klockan 22:52. Anledning: fel smiley
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-14, 22:44   #38
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Man kan tro att 4-5MSek eller mer skulle göra oddsen stabila. Men icke. De svänger hur mycket som helst även sista 3-5 minuterna. 40ggr -> 25 ggr på sista 3 min. är ingen ovanlighet. Givetvis går andra upp såklart. Men det är ju svårt att veta vilka och hur mycket.

Ytterst sällan som jag spelar DD numera.
Min bestämda uppfattning är att om man bortser från favoriterna så stiger oddsen oerhört sista minuten eller två. Jag har varit med om 10 ggr som slutade i 27 2-3 min senare när starten gick. 14 ggr till 24.50 sista minuten en gång osv osv. Speciellt om det blir omstart,. för då springer folk och spelar den som tog ledningen och därmed brakar bakspårshästarna ofta upp i odds. Men är man favoritspelare kanske det inte är så kul...
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-14, 22:49   #39

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Min bestämda uppfattning är att om man bortser från favoriterna så stiger oddsen oerhört sista minuten eller två. Jag har varit med om 10 ggr som slutade i 27 2-3 min senare när starten gick. 14 ggr till 24.50 sista minuten en gång osv osv. Speciellt om det blir omstart,. för då springer folk och spelar den som tog ledningen och därmed brakar bakspårshästarna ofta upp i odds. Men är man favoritspelare kanske det inte är så kul...
Det handlar mer om vilka det blivit "skrik" på än att de just är favoriter som jag upplever det. I mitt exempel ovan sjönk en 40ggrs-komb till 25 ggr. 40 ggr var ju knappast favoriter?

Det ligger väl dessutom i sakens natur att om vissa komber går ner så går andra upp?

Du får ta det som en komplimang helt enkelt. Att du är bra på att gå din egen väg.

Min poäng är att det svänger mycket. På många komber. Och då är det svårt/omöjligt att veta att man får det odds man behöver.
Gammal 2015-06-14, 23:05   #40

Viroids avatar

Standard

Strecklistan är faktiskt inte så dum på att tippa som det antyds här och var.

Om vi ser till Lunch-V4 så har jag i mitt statistikmaterial 362st sådana som handlar om trav på svensk mark. 6 gånger har streckfavoriten vunnit samtliga fyra avdelningar, men i längden har man förlorat 11% av sin insats på att konsekvent spela så.
Hela 19 gånger har tre streckfavoriter och en andrahandare vunnit. Den som konsekvent lämnat in de fyra möjliga raderna med det utfallet har 17% avkastning på sitt spelande.

På V5 ligger ranksumma 5 och ranksumma 6 11% resp. 78% plus.

På V64 ligger den som spelar V6 på alla rader som ger ranksumma 6-9 c:a 20% plus.

På V65 ligger ranksumma 6+7 ungefär 25% plus

På V75 och V86 fanns liknande siffror innan man tog bort möjligheten att spela endast för alla rätt. Där har favoritrader blivit riktigt usla eftersom man inte får något för sex eller fem rätt om 5 eller 6 favoriter vinner.

Vad vill jag då säga med detta? Jo, att talet om att alla favoriter alltid skall hatas bort är fel. I det långa loppet finns det ett bevisat spelvärde i de allra enklaste raderna.
Gammal 2015-06-14, 23:16   #41

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Strecklistan är faktiskt inte så dum på att tippa som det antyds här och var.

Om vi ser till Lunch-V4 så har jag i mitt statistikmaterial 362st sådana som handlar om trav på svensk mark. 6 gånger har streckfavoriten vunnit samtliga fyra avdelningar, men i längden har man förlorat 11% av sin insats på att konsekvent spela så.
Hela 19 gånger har tre streckfavoriter och en andrahandare vunnit. Den som konsekvent lämnat in de fyra möjliga raderna med det utfallet har 17% avkastning på sitt spelande.

På V5 ligger ranksumma 5 och ranksumma 6 11% resp. 78% plus.

På V64 ligger den som spelar V6 på alla rader som ger ranksumma 6-9 c:a 20% plus.

På V65 ligger ranksumma 6+7 ungefär 25% plus

På V75 och V86 fanns liknande siffror innan man tog bort möjligheten att spela endast för alla rätt. Där har favoritrader blivit riktigt usla eftersom man inte får något för sex eller fem rätt om 5 eller 6 favoriter vinner.

Vad vill jag då säga med detta? Jo, att talet om att alla favoriter alltid skall hatas bort är fel. I det långa loppet finns det ett bevisat spelvärde i de allra enklaste raderna.
Intressant.

Men i fallet V4, de andra redovisas ej, har du 362 omgångar som sample, det kan inte på långa vägar duga som "bevis" för "långa loppet" i det här sammanhanget.

ha de gött
Gammal 2015-06-14, 23:27   #42

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Intressant.

Men i fallet V4, de andra redovisas ej, har du 362 omgångar som sample, det kan inte på långa vägar duga som "bevis" för "långa loppet" i det här sammanhanget.

ha de gött
Med tanke på att det inte avgörs mer än 5-6st lunch-V4 i veckan så är det ju en bit över ett års omgångar som är med.

När dessutom samtliga spelformer visar samma sak, så kan vi väl i alla fall påstå att det är bevisat att enkla rader inte alls är värdelösa ur spelvärdessynpunkt?
Gammal 2015-06-15, 00:43   #43

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Med tanke på att det inte avgörs mer än 5-6st lunch-V4 i veckan så är det ju en bit över ett års omgångar som är med.
Så om jag singlar slant 3 ggr under ett års tid måste utfallet vara ett bevis för fördelningen i långa loppet menar du?

Citat:
När dessutom samtliga spelformer visar samma sak, så kan vi väl i alla fall påstå att det är bevisat att enkla rader inte alls är värdelösa ur spelvärdessynpunkt?
Du får givetvis tolka det jag sa som du vill, men "vi" tänker inte påstå något, då "vi" inte vet vad du har för underlag på de "spelformer" du refererar till.

God Natt, sov gott!
Gammal 2015-06-15, 07:45   #44

Viroids avatar

Standard

Citat:
Så om jag singlar slant 3 ggr under ett års tid måste utfallet vara ett bevis för fördelningen i långa loppet menar du?

Du får givetvis tolka det jag sa som du vill, men "vi" tänker inte påstå något, då "vi" inte vet vad du har för underlag på de "spelformer" du refererar till.

God Natt, sov gott!
Nu är det ju inte tre omgångar vi talar om, men det är sant, jag har inte skickat med några underlag så du kan naturligtvis inte ställa dig bakom detta.

Jag påstår därför att det är dumt att slänga bort de allra enklaste raderna.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-15, 08:18   #45

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Du trampar lite på "oss" travspelares onda tå; ständigt för små urval gör att man måste skapa grupper som tycks homogena men inte är det och det är lätt att luras att tro att variansen är mindre än den är. Ditt enkla ex med krona/klave är som alltid relevant! Slumpen gillar att luras.

Jag har svårt att tro att inte de flesta favoritrader är överspelade och det grundar jag främst på att de flesta spelar matematiska system. Vårt spelavdrag är för högt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+3), ExtremtRik (+5)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td