Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-03, 22:02   #31

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Återinför möjligheten att få spela V7. Det är väl egentligen mitt enda önskemål.
Sen är jag inte så het på allt vad ATG Tillsammans och andelsspelande heter. Isåfall ska där finnas ordentliga radbegränsningar så att inte var och vartannat skiftlag kan köpa sig 7 rätt. Sen är jag ytterst tveksam till att det ska vara tillåtet med reducerade system i andelsformat.

I övrigt är jag inte så orolig, tycker inte man behöver uppfinna hjulet på nytt. Det vi upplever nu är en tillfällig dipp som beror på finanskrisen 08-11 som påverkade hästnäringen hårt med mindre unghästkullar än normalt.

Ska man börja handikappa bra hästar med konstiga tilläggsproportioner osv trots att dom tävlar på lika villkor så är man galet ute. Ungefär som om hockeyligan hade fått för sig då när Skellefteå var som mest överlägsna att dom hade fått starta varje match med ett 0-3 underläge.

Angående V7, visst var det bra och jag förstår dig. Jag har lämnat mitt förslag på att köra V76 istället.

Flytta över 5-rättspotten på sjuor och sexor istället.
Gammal 2015-05-03, 22:06   #32

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Detta är den största snacket faktiskt med insatsen. Skicka mig din mejl så skall jag prata med mina kontakter på ATG om du kan få en inbjudan.
Angående insatsen snackas det om insatserna 50 öre som vanligt, 75 öre eller 1 krona.
Du som är så involverad kan kanske tala om vad det är för servicearbete ATG gör på samtliga av sina sidor ikväll kl. 22.00-00.00?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 22:06   #33

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Jag kan absolut inte lova något men skicka mig era mejladresser om ni är intresserade att vara med i dessa undersökningar.

Skriv gärna vem ni är också så skall föra informationen vidare så fler kan påverka.
Gammal 2015-05-03, 22:20   #34

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Chansen är väl fem gånger större med 5000 rader kontra 1000 rader om jag räknar rätt.
Det beror helt på vad man gör med de extra 4000 raderna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 22:21   #35

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Vad sänder man för signaler till tränarna om man ska tvinga hästar som Månprinsen att stå tillägg i eliten? Ska man inte premieras för att man tar fram riktigt bra hästar utan istället bli tvungen att ge handikapp i den högsta klassen för att jämna ut fältet? Jag tycker inte det låter som rätt väg att gå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+10), Manprinsen (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 22:22   #36

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Du som är så involverad kan kanske tala om vad det är för servicearbete ATG gör på samtliga av sina sidor ikväll kl. 22.00-00.00?
Lite offtopic i denna tråden men ser nu att det på atg.se står att dom uppgraderar hemsidan...spännande!

Kan det vara nya atg.se som är på G?

Isf återstår bara att även invänta Sharps 3.0 men där får man nog vänta ytterligare i några år
Gammal 2015-05-03, 22:26   #37

Migges avatar

Standard

Citat:
Lite offtopic i denna tråden men ser nu att det på atg.se står att dom uppgraderar hemsidan...spännande!

Isf återstår bara att även invänta Sharps 3.0 men där får man nog vänta ytterligare i några år
Nya ATG-spel på G = https://www.travsport.se/article/2.292/1.451285

Samt fasta odds till Elitloppet = http://bloggar.expressen.se/rickardh...ll-elitloppet/
Gammal 2015-05-03, 22:33   #38

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:

...

Allt jag önskar är att de inte uppgraderar till nya ännu tyngre versioner av Flashplayer.

I ren protest o av praktiska skäl (ATG är inte det enda man har igång en lördagseftermiddag) använder jag Classic ATG till allt utom skoinfo...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 22:36   #39

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Allt jag önskar är att de inte uppgraderar till nya ännu tyngre versioner av Flashplayer.

I ren protest o av praktiska skäl (ATG är inte det enda man har igång en lördagseftermiddag) använder jag Classic ATG till allt utom skoinfo...
Flash ska bort, tror att det är html5 som ska användas istället?
Gammal 2015-05-03, 23:03   #40

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Filinlämningsdelen är väl marginell på stryktipset? Har inte närheten av samma effekt på 3 alternativs reducering som 15 hästars reducering? Jag har då aldrig funnit nåt reduceringslösning på stryktips spel som är >50% reducering som är vettig?

På trav klarar vilken svensson som helst att få 70+% reduceringsgrad utan att bli allt för svag i systemet?
Att hög reduceringsgrad innebär "dåligt system" stämmer inte alls.

Det är dessutom MYCKET svårare att få till slagkraftiga matematiska system för Stryktipset än det är för t ex V75.

Andelen "icke-matematiska" system för Stryktipset är MYCKET hög. Det vanligaste är kanske inte filinlämning utan de mer slumpmässiga R-systemen.

Debatten mot fil-spel på fotbollsspelen var obefintligt men ändå hakade Svenska Spel på "begränsnings-vansinnet" och införde en hel radda med korkade spärrar för ett tag sedan.

Det är tak för hur mycket som får spelas på Stryktipset från ett och samma ombud osv osv osv in absurdum.

Jag hittar dock innan annan anledning än att Lotteri-inspektionen pådyvlade SS samma typ av begränsningar som ATG införde. När det gäller SS så handlar det inte om att fil-spelarna tagit för stor del av vinsterna. Man påstod ( innan man tog bort sitt utmärkta forum ) att det var en del av spelansvaret att förhindra folk att spela för stort. ( Stora matematiska system är dock tillåtet! Sic! )
Gammal 2015-05-03, 23:08   #41

Standard

Citat:

Inte ett ord av Hanssons blogg handlar om fasta odds.

Det är pool-spel som vanligt med den skillnaden att spelstopp är vid starten av första försöket och att det går att spela på alla 16 hästarna.

Dessutom är det ingen direkt "nyhet". Det har testats tidigare fast den gången så slog man ihop två av skrällarna så att man fick två hästar när man spelade på #15. ( 2004 och något år framåt körde man det innan man av någon anledning avslutade experimentet. )
Gammal 2015-05-03, 23:13   #42

Standard

Citat:

"Nya atg.se" kommer först att gå som "publik beta" under någon månad innan man gör det verkliga bytet. De är inte framme i publik beta än vad jag vet.

Jag hoppas att man gör "fysiska uppgraderingar" så att deras "kluster" inte går ner så lätt.
Gammal 2015-05-03, 23:32   #43

Brains avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1198
Standard

Jag hoppas att dom ökar antal hästar i loppen!
Gammal 2015-05-04, 00:01   #44

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Att hög reduceringsgrad innebär "dåligt system" stämmer inte alls.

Det är tak för hur mycket som får spelas på Stryktipset från ett och samma ombud osv osv osv in absurdum.

Man påstod ( innan man tog bort sitt utmärkta forum ) att det var en del av spelansvaret att förhindra folk att spela för stort. ( Stora matematiska system är dock tillåtet! Sic! )
Till att börja med så sa jag väl "Jag har då aldrig funnit nåt reduceringslösning på stryktips spel som är >50% reducering som är vettig?" Alltså att jag inte hittat bra lösningar som kan minska raderna över 50% vilket är väldigt lätt att hitta med div program för trav reducering. Jag påstod aldrig att ett system är dåligt för att det reducerar mycket? Det egentligen enda måttet för om ett system är bra eller ej är väl resultatet? Men jag personligen tycker inte det är nån större mening att reducera 5-10%.

Så vitt jag vet är det samma begränsning för reducerade system som matematiska system på stryktipset? Eller finns någon begränsning som vi ombud inte blivit informerade om?

Regelboken säger iaf "Högsta tillåtna radantal är 41 472 rader."
"Kunds sammanlagda insats per Tipsomgång avseende Stryktipset får ej överstiga 100.000 kronor."

Finner inget som säger att man får göra större matematiskt än reducerat.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 00:12   #45

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Till att börja med så sa jag väl "Jag har då aldrig funnit nåt reduceringslösning på stryktips spel som är >50% reducering som är vettig?" Alltså att jag inte hittat bra lösningar som kan minska raderna över 50% vilket är väldigt lätt att hitta med div program för trav reducering. Jag påstod aldrig att ett system är dåligt för att det reducerar mycket? Det egentligen enda måttet för om ett system är bra eller ej är väl resultatet? Men jag personligen tycker inte det är nån större mening att reducera 5-10%.

Så vitt jag vet är det samma begränsning för reducerade system som matematiska system på stryktipset? Eller finns någon begränsning som vi ombud inte blivit informerade om?

Regelboken säger iaf "Högsta tillåtna radantal är 41 472 rader."
"Kunds sammanlagda insats per Tipsomgång avseende Stryktipset får ej överstiga 100.000 kronor."

Finner inget som säger att man får göra större matematiskt än reducerat.
Fil-spel får inte vara över 20000 rader totalt för en enskild kund. Det kan bli tokigt och svårövervakat om man är med i fler än ett bolag.

100000 kr per kund stämmer bra. Men det finns även begränsningar på butiksnivå. Se https://svenskaspel.se/artiklar/spor...pa-sportspelen

Fast man kanske har tagit bort just den idiotiska 200000 kr-gränsen på butiksnivå?

td