Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-17, 14:31   #91

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Svaret finns i frågan.

Hur många?

System/kuponger/rader spelas tex å V75?

Kronor kostar dom i medelsnitt?

Procent ska det finnas i varje vinstgrupp?

Streck finns det på varje ekipage?

Kunder har Affe (Paribet)?

Namn har utlandskunderna?

Kuskar finns det som kör tex å V75?

Hästar finns det?

Frågor finns det?

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 14:41   #92

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5997
Standard

Höjt radpris på v5 gynnar de som kan trav, fler och fler lopp då kommer slumpen in.

Du har en ide, säg en 8 oddsare (Brukar vara streckade 6-14% beroende på speltyp loppet etc)

V5
Spika 8 oddsaren, sedan kan du spika en favorit, kvar att lösa 3 lopp, 3 * 8 * 8 blir ca 200 rader med ett radpris på 2 kr kostar det 400.

V86 spikar en 8 oddsare, inte är jag speciellt mycket närmare att få 8 rätt, känns rätt meningslöst.

När jag började med trav spelade de vuxna i min närhet V5 system för 84 96 ibland kanske 128, och det var vuxna med inkomster klart över medel,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 15:33   #93

Grants avatar

Thumbs up

Medelsnittsspelaren å V75 spelar för 80:- varje lördag precis som hen
gjort de senast 20 åren.

Lösningen finns inte i radpriset utan i loppstrukturen.

Det geniala med V64 tex är det geniala med 3 vinstpotter men det är mer
genialt om den som får 4:a får hämta ut.

33-33-34% är början på början inom trepottsspelen.

Mvh Ulf-Eddie
Gammal 2015-05-17, 15:52   #94

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Höjt radpris på v5 gynnar de som kan trav, fler och fler lopp då kommer slumpen in.

Du har en ide, säg en 8 oddsare (Brukar vara streckade 6-14% beroende på speltyp loppet etc)

V5
Spika 8 oddsaren, sedan kan du spika en favorit, kvar att lösa 3 lopp, 3 * 8 * 8 blir ca 200 rader med ett radpris på 2 kr kostar det 400.

V86 spikar en 8 oddsare, inte är jag speciellt mycket närmare att få 8 rätt, känns rätt meningslöst.

När jag började med trav spelade de vuxna i min närhet V5 system för 84 96 ibland kanske 128, och det var vuxna med inkomster klart över medel,
Höjt radpris innebär att det kommer se ut ungefär som på V86 vad gäller insatsfördelningen. De stora favoriterna blir ännu större, och det är ett fåtal hästar i varje lopp som har insatser på sig. Många nästan ospelade hästar.

Höjt radpris innebär ju inte att spelarna har mer att spela för utan då blir det för de flesta mindre system och storspelarna gynnas ännu mer mot dom som spelar för en eller ett par hundringar varje lördag. För dom kommer det bli ännu svårare att sätta 7 rätt och därmed vinna något. Tveksamt om det är gynnsamt för omsättningen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 16:45   #95

Standard

Olle
När V5 kom hur många tror du det var som lämnade in + 500 kronors system.

För mig är känslan att V5 var ett roligare spel när "vanligt folk" spelade för 36 kronor eller kanske 64 eller 84 ( 70 tal och då kostade ronden 4-6 kr per nummer )

Storspelarna idag har 1 vinnarem sedan mer eller mindre köper de resterande 4 lopp på V5.

Själv tycker jag trav består av flera delar, en del av nöjet är att läsa tips , intervjuer fundera över spår loppsenario mm, 8 lopp på Onsdag är för mkt skiter i V86, 7 lopp på Lördagen är på min maxgräns, sedan är det inte roligt längre .
Gammal 2015-05-17, 17:01   #96

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Medelsnittsspelaren å V75 spelar för 80:- varje lördag precis som hen
gjort de senast 20 åren.

Lösningen finns inte i radpriset utan i loppstrukturen.

Det geniala med V64 tex är det geniala med 3 vinstpotter men det är mer
genialt om den som får 4:a får hämta ut.

33-33-34% är början på början inom trepottsspelen.

Mvh Ulf-Eddie

Nej. En spelare per system eller ett system per spelare är inte rimliga modeller för att ta reda på svaret på din fråga.
Gammal 2015-05-17, 17:15   #97

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Olle
När V5 kom hur många tror du det var som lämnade in + 500 kronors system.

För mig är känslan att V5 var ett roligare spel när "vanligt folk" spelade för 36 kronor eller kanske 64 eller 84 ( 70 tal och då kostade ronden 4-6 kr per nummer )

Storspelarna idag har 1 vinnarem sedan mer eller mindre köper de resterande 4 lopp på V5.

Själv tycker jag trav består av flera delar, en del av nöjet är att läsa tips , intervjuer fundera över spår loppsenario mm, 8 lopp på Onsdag är för mkt skiter i V86, 7 lopp på Lördagen är på min maxgräns, sedan är det inte roligt längre .
Ja, på V5 hade det nog många ggr varit motiverat med en höjning. Det beror på hur loppen ser ut. Men låt oss tänka tanken att V5 blev huvudspel på onsdagarna igen och man tog det 5 av 8 mest spelvänliga loppen på V5 ramen. Då skulle det kunna bli hyfsat intressant även med 1 kr i insats.

Även om jag inte spelar V75 varje lördag brukar jag sitta och knåpa på ett system i joker för ca 500 kr. Jag tycker det är ganska svårt att få till bra system och med dubbelt så hög insats skulle det bli väldigt mycket svårare.

Generalproblemet med V75 just nu är nog inte 7 rättsutdelningarna. För det är väldigt väldigt svårt att få rätt även när 7 rätt ger knappt 30 000 kr som igår och 30 000 kr i vinst skulle för de flesta spelare varit en enorm framgång. Det stora problemet är att det är alldeles för lätt att få 5 rätt och att jackpotgränsen är rätt hög. Det är nog det man måste åtgärda omgående.

Personligen önskar jag inte dubbelt så högt radpris på V75 och jag är rätt tveksam till att majoriteten av spelarna tycker det skulle vara bra och att det skulle innebära högre omsättning.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 17:34   #98

Standard

dubbla priset på V5 borde det vara, för länge sedan

folk spelar V3 och V4 med högre radpris, så helt ovana är de inte

men på V75 kan det bli svårt med 1 krona raden, men man kunde köra 2 lopp med 10 startande kanske tom 3 men då skulle det vara 2 med 15 kusar.
V75 är 20 år med samma pris !
Gammal 2015-05-17, 17:38   #99

Grants avatar

Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. En spelare per system eller ett system per spelare är inte rimliga modeller för att ta reda på svaret på din fråga.
Man kan inte ta ut en fråga. Frågorna måste besvaras tillsammans.

Vad heter spelaren som kallar sig Paribet?

Varför gäller inte samma regler för alla spelare?

Hur många system hade streck på Thula Sana innan start?

Är alla svar linjära?

Mvh Ulf-Eddie
Gammal 2015-05-18, 09:03   #100

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Citat:
Radprishöjning

Jag började spela på trav i tonåren

Kostade 1 krona raden på V5 (det hr alltid kostat 1 krona )
50öre på Lördagens V65

Undrar vad det motsvarar idag - ja travronden kostade under 5 kronor

man lurar "spelarna" med flera lopp.
Nu har man ändrat så det är 6 7 eller 8 lopp, gör det spelet lättare ?

Om man höjer radpriset till 1 krona kan man köra några lopp med 10 startande då blir det mindre svårt.
När ja och min far tippade tillsammans förr i tiden så fick vi åka till kiosken och lämna in på tis-ons senast 17 tror ja för v65 på helgen. Ingen info om skor ingen info om nått , kusk å hörsägen
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td