Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-30, 11:29   #211

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu är det ju så att innerspåret måste bli väldigt dåligt för att det ska vara en smart idé att lägga om taktik helt och hållet. I 99% av alla tävlingsdagar är det överlägset att gå på innerspår, och att tänka om helt och hållet för att några ledare gett sig tidigare under dagen är nog som regel inte så klokt.

Ni är tidiga att bestämma er för hur banan blir. Det har inte regnat än och ni vet inte hur banan prepareras under dagen. Det är spekulationer som man inte bör bygga hela sitt system på. Håll ett öppet sinne och håll koll på banan närmare start istället och ta ställning till det då när ni har bättre på fötterna, istället för att döma ut ledare och innerspår helt och hållet redan nu.
Banmästaren har meddelat vad som kommer att göra ( eller rättare sagt inte göras ) om det kommer de regnmängder som aviserats.

Och det är att man INTE kommer att harva. Banan kommer alltså att bli mer betong-hård än tungsprunget seg. Sedan lär det ju samlas mest vatten nere på innern så helt roligt lär det inte bli där.

Jag blir inte förvånad om det blir en hel hög SENA förändringar från bfro till någon form av skor på.

De som är helt barfota-beroende skulle jag vara extra försiktig med.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 11:34   #212

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Verkar ju inte vara alls mycket folk på plats, vädret ser ju ändå helt ok ut?
När Nahar vann så var det KANON-väder fram till 11-tiden och det gick inte att ana dyngvädret utan hjälp av prognoserna. Men regnet kom på aviserat klockslag.

Upp till 7.5 mm regn mellan 13-17 får nog de flesta lokala "ute-sittare" att tänka efter fler än en gång innan de bestämmer sig.

Det är lite av dilemmat nuförtiden. Man har gjort speloptimerande förändringar som försämrar rejält för tillresta gäster. Gäster som inte tittar på prognoser innan de bestämmer sig för att dyka upp.

Summa summarum så har Solvalla ( på-eldade av ATG ) gjort evenemanget mer väderkänsligt än det var förr.
Gammal 2015-05-30, 11:36   #213

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
När Nahar vann så var det KANON-väder fram till 11-tiden och det gick inte att ana dyngvädret utan hjälp av prognoserna. Men regnet kom på aviserat klockslag.

Upp till 7.5 mm regn mellan 13-17 får nog de flesta lokala "ute-sittare" att tänka efter fler än en gång innan de bestämmer sig.

Det är lite av dilemmat nuförtiden. Man har gjort speloptimerande förändringar som försämrar rejält för tillresta gäster. Gäster som inte tittar på prognoser innan de bestämmer sig för att dyka upp.

Summa summarum så har Solvalla ( på-eldade av ATG ) gjort evenemanget mer väderkänsligt än det var förr.
Riktigt tråkigt ju, en del av känslan försvinner ju när det är glest på publikplats.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 11:37   #214

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Banmästaren har meddelat vad som kommer att göra ( eller rättare sagt inte göras ) om det kommer de regnmängder som aviserats.

Och det är att man INTE kommer att harva. Banan kommer alltså att bli mer betong-hård än tungsprunget seg. Sedan lär det ju samlas mest vatten nere på innern så helt roligt lär det inte bli där.

Jag blir inte förvånad om det blir en hel hög SENA förändringar från bfro till någon form av skor på.

De som är helt barfota-beroende skulle jag vara extra försiktig med.
Tack för den infon, den hade jag inte! Ja då låter det inte som att innerspåret kommer bli segt iallafall, så ledarna borde ha lika bra chans som vanligt. Dock bör man väl ta barfotan med några extra nypor salt som du säger. Man får allt ta och lyssna extra noga på införsnacket idag för att höra hur de aktiva resonerar kring bana och skoning.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 11:38   #215

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Tråkigt. Hade ingen koll på betaltjänsterna men kul att de är rätt ute för en gång skull Nykter i dag är jag också och regn och plötsligt är all feeling borta :(. Tror att jag slänger in ärkeängeln idag som kommer att vara hysteriskt bra men hoppar troligen hejdlöst om banan blir stum.
Ska inte oroa dig men Daniel oroas för att kommande regnet kan ställa till det för Västerbos hals.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 11:41   #216

Helges avatar

Standard

Citat:
Tack för den infon, den hade jag inte! Ja då låter det inte som att innerspåret kommer bli segt iallafall, så ledarna borde ha lika bra chans som vanligt. Dock bör man väl ta barfotan med några extra nypor salt som du säger. Man får allt ta och lyssna extra noga på införsnacket idag för att höra hur de aktiva resonerar kring bana och skoning.
Postade detta från Spelvärde igår men du missade nog

Gammal 2015-05-30, 11:41   #217

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Nu är det ju så att innerspåret måste bli väldigt dåligt för att det ska vara en smart idé att lägga om taktik helt och hållet. I 99% av alla tävlingsdagar är det överlägset att gå på innerspår, och att tänka om helt och hållet för att några ledare gett sig tidigare under dagen är nog som regel inte så klokt.

Ni är tidiga att bestämma er för hur banan blir. Det har inte regnat än och ni vet inte hur banan prepareras under dagen. Det är spekulationer som man inte bör bygga hela sitt system på. Håll ett öppet sinne och håll koll på banan närmare start istället och ta ställning till det då när ni har bättre på fötterna, istället för att döma ut ledare och innerspår helt och hållet redan nu.
Jag har inte bestämmt mig för nånting. Det gäller dock att va med på noterna här och lyssna av snacket. Tror inte det ska bli nån katastrof, det är ju inte så att det regnat hela veckan Men en viss försiktighet med barfotabalans kan nog beaktas om banan var hård redan igår. det krävs nog rejält med hov för att kunna köra barfota på bra sätt.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 11:44   #218

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Jag har inte bestämmt mig för nånting. Det gäller dock att va med på noterna här och lyssna av snacket. Tror inte det ska bli nån katastrof, det är ju inte så att det regnat hela veckan Men en viss försiktighet med barfotabalans kan nog beaktas om banan var hård redan igår. det krävs nog rejält med hov för att kunna köra barfota på bra sätt.
Den var hård redan utan regnet igår, Stig H's barfota hästar hade inte mycket hov kvar efter loppet.
Gammal 2015-05-30, 11:53   #219

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1429
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Har kollat lite till, han bör hålla upp spets särskilt med det helstängda. frågan är om han kan bli för hetsig o slå ihop o galoppera, han har ju visat vissa såna tendenser även om det verkar som det blivit bättre på slutet
Galopp tror jag inte man ska oroa sig för på Ready har väl inte hoppat nån gång i lopp !
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 11:56   #220
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Äntligen har polletten ramlat, Velat och velat angående bolagssystemet, Winner Takes All. Vi har 5800 rader till vårt förfogade och jag envisas med att köra TVÅ AV TRE (denna gång med flera utgångshästar). Vi gör så att det bara kan bli en sjua, mot annars 3 om vi tar med U hästarna i alla 3 systemen. Kostar ju en del extra. Istf satsar vi på en fleris för överskjutande medel

Avd 3 10 hästar
U hästar
3 Västerbo highflyer
4 falcon Håleryd
8 Coldtown

avd 5 13 hästar
U hästar
3 Bascaphi In
12 Geisha Sund

avd 7 10 hästar
U hästar
13 Mellby Viking
4 Order to fly

Ser väl bra ut, dvs att två U hästar vinner och sedan en skräll (tack)

Spiken blir Ready For More, tycker Reijo är ovanligt positiv och han tror faktiskt på spets. Björn Goop tvekade inte heller att utse hästen som spik på Björnkollen. Hade heller inget val när jag inte hittade ett utan för många motbud.

Lägger inte ner nån möda på att hitta betonghästar eller sådana som gillar blöta banor. Det har kommit önskemål om att vi ska spela söndagen också. Det brukar vi inte göra, men det får bli ett undantag denna gång
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 12:02   #221

Helges avatar

Standard

Snyggt jobbat, hann se ponnyloppet och morgonloppet, sen utkörd, hahahahahha

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3)
Gammal 2015-05-30, 12:03   #222

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ska inte oroa dig men Daniel oroas för att kommande regnet kan ställa till det för Västerbos hals.
Är hästen en hals häst som haft problem i regnet förut alltså? Ja då får man plocka bort omgångens mest Spelvärda spik då...

Då återstår spik alternativen Edge Boko, Ready for more och Mellby Viking. Spelvärdet på dessa är ju dock lågt.

Vilken spik hade spelvärde mer än Västerbo?

Senast redigerad av Espo den 2015-05-30 klockan 12:05.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 12:05   #223

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev mitt bolagssystem idag. Mulet, något blåsigt och 13 grader just nu. Men allt talar för rejält med regn och betydligt kallare om kanske en timme.

1) 2,3,5,9,10 r4-8 (2 tar ledningen och kör så länge lampan lyser, 5 får dödens och drar ner tempot, om 10 är så bra som det sägs bör den vinna, 3 var bra förra året men inte övertygat i år, 9 har gjort två bra lopp i år - nu med Johnny)
2) 1,2,4 r5-3 (på min privata lapp spikas 4)
3) 2,3,4,5,6,7,8,9 r10-1 (mycket svårt om inte bara 3 vinner)
4) 1 r7-3 (startsnabb, skor ro, vinner i alla väder från alla positioner)
5) 3,5,11,12,15 r14-10 (3 tar ledningen, 5 i form, bakspåren är tuffast, se upp för 15)
6) 2,3,4,5,12 r8-11 (4 eller gardera)
7) 13 r5-4 (bästa hästen matchad för detta lopp)

Kostar 1500:-. Lycka till att ta jackpotten idag alla sharpsare!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 12:09   #224

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Är hästen en hals häst som haft problem i regnet förut alltså? Ja då får man plocka bort omgångens mest Spelvärda spik då...

Då återstår spik alternativen Edge Boko, Ready for more och Mellby Viking. Spelvärdet på dessa är ju dock lågt.

Vilken spik hade spelvärde mer än Västerbo?
Han var lite orolig för det så antar det, inte hört innan.

Nu börja det regna på Valla.

Jag går in för ölen och sporten ist, ids inte gissa efter hur det verkar bli med bana och regnmängder.

Gammal 2015-05-30, 12:09   #225

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Snyggt jobbat, hann se ponnyloppet och morgonloppet, sen utkörd, hahahahahha