|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#211 | |
|
Citat:
Och det är att man INTE kommer att harva. Banan kommer alltså att bli mer betong-hård än tungsprunget seg. Sedan lär det ju samlas mest vatten nere på innern så helt roligt lär det inte bli där. Jag blir inte förvånad om det blir en hel hög SENA förändringar från bfro till någon form av skor på. De som är helt barfota-beroende skulle jag vara extra försiktig med.
|
|
|
|
#212 | |
|
Citat:
Upp till 7.5 mm regn mellan 13-17 får nog de flesta lokala "ute-sittare" att tänka efter fler än en gång innan de bestämmer sig. Det är lite av dilemmat nuförtiden. Man har gjort speloptimerande förändringar som försämrar rejält för tillresta gäster. Gäster som inte tittar på prognoser innan de bestämmer sig för att dyka upp. Summa summarum så har Solvalla ( på-eldade av ATG ) gjort evenemanget mer väderkänsligt än det var förr.
|
|
|
|
#213 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#215 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Citat:
Men en viss försiktighet med barfotabalans kan nog beaktas om banan var hård redan igår. det krävs nog rejält med hov för att kunna köra barfota på bra sätt.
|
||
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#219 |
|
Galopp tror jag inte man ska oroa sig för på Ready har väl inte hoppat nån gång i lopp !
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Äntligen har polletten ramlat, Velat och velat angående bolagssystemet, Winner Takes All. Vi har 5800 rader till vårt förfogade och jag envisas med att köra TVÅ AV TRE (denna gång med flera utgångshästar). Vi gör så att det bara kan bli en sjua, mot annars 3 om vi tar med U hästarna i alla 3 systemen. Kostar ju en del extra. Istf satsar vi på en fleris för överskjutande medel
Avd 3 10 hästar U hästar 3 Västerbo highflyer 4 falcon Håleryd 8 Coldtown avd 5 13 hästar U hästar 3 Bascaphi In 12 Geisha Sund avd 7 10 hästar U hästar 13 Mellby Viking 4 Order to fly Ser väl bra ut, dvs att två U hästar vinner och sedan en skräll (tack) Spiken blir Ready For More, tycker Reijo är ovanligt positiv och han tror faktiskt på spets. Björn Goop tvekade inte heller att utse hästen som spik på Björnkollen. Hade heller inget val när jag inte hittade ett utan för många motbud. Lägger inte ner nån möda på att hitta betonghästar eller sådana som gillar blöta banor. Det har kommit önskemål om att vi ska spela söndagen också. Det brukar vi inte göra, men det får bli ett undantag denna gång |
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Snyggt jobbat, hann se ponnyloppet och morgonloppet, sen utkörd, hahahahahha
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3) |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Citat:
Då återstår spik alternativen Edge Boko, Ready for more och Mellby Viking. Spelvärdet på dessa är ju dock lågt. Vilken spik hade spelvärde mer än Västerbo? Senast redigerad av Espo den 2015-05-30 klockan 12:05. |
||
|
|
|
|
|
#223 |
|
Så här blev mitt bolagssystem idag. Mulet, något blåsigt och 13 grader just nu. Men allt talar för rejält med regn och betydligt kallare om kanske en timme.
1) 2,3,5,9,10 r4-8 (2 tar ledningen och kör så länge lampan lyser, 5 får dödens och drar ner tempot, om 10 är så bra som det sägs bör den vinna, 3 var bra förra året men inte övertygat i år, 9 har gjort två bra lopp i år - nu med Johnny) 2) 1,2,4 r5-3 (på min privata lapp spikas 4) 3) 2,3,4,5,6,7,8,9 r10-1 (mycket svårt om inte bara 3 vinner) 4) 1 r7-3 (startsnabb, skor ro, vinner i alla väder från alla positioner) 5) 3,5,11,12,15 r14-10 (3 tar ledningen, 5 i form, bakspåren är tuffast, se upp för 15) 6) 2,3,4,5,12 r8-11 (4 eller gardera) 7) 13 r5-4 (bästa hästen matchad för detta lopp) Kostar 1500:-. Lycka till att ta jackpotten idag alla sharpsare! |
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Citat:
Nu börja det regna på Valla. Jag går in för ölen och sporten ist, ids inte gissa efter hur det verkar bli med bana och regnmängder.
|
||
|
|
|
|
|
|