|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#226 |
|
Samma elände som alltid. Hade tänkt göra vinnarraket på Stenströmer, att han vinner två av tre lopp och skulle avsluta med Tokio Hotel hall i avd 7. men som bekant går det inte spela raket i lopp 13. Samma problem dök upp för för en del år sedan och man tycker att det borde kunna ordnas, men icke..... surt!
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
vilken profil han är robert bergh. sätt en mikrofon i ansikteet på honom så kan han hålla låda en hel dag
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Tycker det ser ut som en stark favoritinledning.
D´one har bra chans att vinna. Edge Boko vinner lätt, finns ingen som kan eller vill göra något. Västerbo Highflyer är redan i mål typ. Ready For more, omgångens bästa spik. Gardera ordentligt i de tre avslutande avdelningarna. Så nu vet ni =) Inga stora pengar och jackpot igen. |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Nu är regnet här och det har tydligen spöregnat på vägen hit, så man får tänka till två gånger.
|
|
|
|
|
|
|
#231 | |
ManuelltCitat:
du ska gå in med = manuell raket. Mvh Ulf-Eddie |
||
|
|
|
|
|
#232 |
|
Drar mina små funderingar såhär några timmar före start då:
V75-1 Låser nog på de två bästa hästarna helt enkelt, de är en bit över övriga som det känns och ingen av dem är mer spelvärd än den andra så det blir ett matematiskt. Om jag trott att man skulle svara ledning med Twigs och Örjan tog lugn dödens hade den ju blivit ganska intressant. Men nu tror jag badkarskörningen är ganska simpel, favoriten släpps till ledning och får bestämma - Delicious kommer fram förr eller senare och det blir duell. Är det så att innerspåret är lite dåligt då bör ju Redén ta hem det. Annars ska "Divan" ta hem det där med löpningsfördelen. V75-2 Här är också de två mest spelade en bit före övriga tycker jag. Men här är det ett spelvärde på andrahandaren som gör den till en bra utgång! Lite mer ovisst löpningsförlopp här och det ser ut att kunna skrälla lite så jag fyller på en bit med alla framspårshästar utom Elkär som är chanslös i alla händelser. V75-3 Svårt att sära på hästarna i silver och det är jag inte ensam om ser jag på strecklistan! Trodde nog att Coldtown trots läget skulle bli ganska stor favorit på sitt fina facit, men den verkar inte ens bli favorit. Är skeptisk till att den kommer till ledning, men de låter så grymt nöjda ut från stallet så det luktar väl sändning fram till dödens på direkten och därifrån har man alltid bra vinstchans med en bra häst. Annars ser väl Greenleaf ganska streckvänlig ut, han trodde jag skulle bli lika spelad som 3,4. Utgång på 6,8 kanske, men jag har inte tänkt klart i det där loppet alls. V75-4 Ready For More är väl helt säkert bästa hästen i sitt lopp och det är spetsläge. Men han är riktigt stor favorit och det där med laddning från innerspår innebär alltid en risk för galopp och man kan även bli instängd. Napoleon C.D har man ju inte riktigt sett botten i och jag tycker den ser streckvärd ut till bara 16%. V75-5 Tror verkligen inte Geisha har så jättestor vinstchans här, diamantfinalerna är alltid jämna. Dernier Viking som tog ikapp hela fältet på Geisha på Jägers till 5% är obegripligt. Kuskstärkningen och läget på Jennie Lovecroft 2%!? Läge och form på Gaia 2%!? Det ser inte ut som att folk har läst på det här loppet så noga faktiskt... V75-6 Jeppas Maxi tänkte jag på som spik i början av veckan, men han blir ju jättestor! Quick Fix var elitloppsaktuell inför förra starten och är nu spelad till 8% från framspår i en bronsfinal. Obegripligt! Skiktat lopp, finns bara sex ekipage med chans. Kanske tar alla dem och utgångar Quicken! V75-7 Tokio Hotel Hall är ju lika bra om inte bättre än Order To Fly, och han har mycket bättre läge! 4% mot 10% där är helt obegripligt, det måste ju vara för att det står Jepson i startlistan? Lyssna på vad Björn säger om hästens chanser i Björnkollen, det där är en intressant lågstreckad! Usain Henna på start är ju också mycket fin, men där finns det ju många olika positioner den kan få. Tokio är grymt streckvärd! Den andra streckvärda är Narold Vox som är lika bra som resten av gänget längst bak och har bra startspår! Mellby Viking tror jag ändå bara är bäst och en bra favorit. Bara Jorma kör i tid ska den nog tugga ner dem alla. Det är på vippen att jag spikar rakt ut, men de här andra två ser jag som så spelintressanta att jag nog inte kan göra det!
|
|
|
|
|
#233 |
|
Hej Sharps!
Har skummat inläggen och hoppas att jag inte förbisett något. I DD-1 så har jag lite frågor angående nr: 2, Shiraz Brodde. Nu 8% på strecken. 1. Stekel, du brukar ha kollen! Är det en procent som stämmer? 2. Ledningen? Startsnabbhet? Har ngn sagt/aviserat om detta? 3. Om tung bana, trivs den på det underlaget? |
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Citat:
Ska ta upp det med nån av vännerna på ATG |
||
|
|
|
|
|
#235 |
|
1) Här snackas det bara om två hästar: D'One, som absolut kan leda runt om, och Delicious U.S., som är speedig men står svårt till på 1609. Jag ser helst att Pekka kör i spets och inte släpper, och det finns kul bud bakom de två mest betrodda.
2) Det här loppet verkar utskrivet för Edge Boko. Självklart finns några roliga motbud, men man ska ha sju rätt också. 3) Kul lopp där Västerbo Highflyer har blivit dagens kommunare. Coldtown måste man ranka först, men här finns många roliga hästar som kan rensa. Man ska tänka på att favoriten kördes av Goop förra gången och att det är kuskförsämring idag. 4) Ready For More stor favorit och har bra vinstchans. Jag är sugen på att gardera. Det vimlar av kul hästar i loppet. 5) Geisha Sund tror jag vinner igen. Bör kunna få ett lopp i ryggar och växla ner dem. 6) Intressant lopp. Saveur sämsta läget, men riktigt bra häst. Quick Fix går barfota runt om idag, vilket är ett jätteplus. Montdore alldeles för lite streckad. Jeppas Maxi är en riktigt fin häst. Beroende på hur vi gör systemet så får jag se om vi får råd med ett par kul drag till. 7) Mellby Viking lägger knappast det här. |
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Citat:
|
|
|