|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#17 | |
RiskCitat:
det en större risk att erbjuda fasta odds? Mvh Ulf-Eddie Senast redigerad av Grant den 2015-05-25 klockan 15:37. Anledning: Punktering |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Atg riskerar ingenting när det handlar om poolspel. Hur mycket dom går plus handlar enbart om hur stor omsättningen blir. Enda lilla teoretiska risken dom tar är om det t ex skulle spelas för 100 000 kr vinnare till ett lopp och alla insatserna skulle läggas på samma häst. Då skulle v oddset bli 1,00 fast det egentligen borde blivit 0,80 efter spelavdrag. |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Skulle vi inte få fasta odds till Elitloppet?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Det är inte fasta odds. Fungerar som vanligt, förutom att det är 16 spelobjekt. Spelarna lirar, ATG behåller 20% och oddset bestäms av hur spelarna lirat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nä, har aldrig varit tal om det vad jag vet, utan bara ett poolspel där du fram till söndag kan spela på vem som vinner elitloppet. Spelet stänger innan försöken men sen kan du ju spela igen i de ordinarie vinstpoolerna. Vet egenligen inte vad det är för fördel för spelarna med detta. Spelar du en häst till 10 ggr idag hos atg så kan du ju få 5 ggr när spelet stänger på söndag. Spelar du samma häst hos Unibet till 10 ggr så får du 10 ggr om hästen vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Mvh Ulf-Eddie Senast redigerad av Grant den 2015-05-25 klockan 16:13. Anledning: Kvotering |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Ladbrokes (ett av världens största spelbolag) slutade helt med travodds efter att under en tid haft fasta odds både till huvudbana och saxbana varje dag. Nyligen slutade ett annat av de riktigt stora spelbolagen (expekt) med att erbjuda spel till travet i Sverige. Det hade dom knappast gjort om dom tjänat 20 procent på allt som omsattes. Om jag skulle starta ett spelbolag så skulle jag se risken som mycket större i att erbjuda fasta vinnarodds till mina kunder jämfört med att som atg bara administrera spelen och behålla 20 procent av det som omsattes. Oddsen blev som hos atg helt beroende på hur mina kunder fördelade spelen på de olika hästarna i resp lopp. |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Jag kan bara tala för mig själv, men skulle det bli verklighet med permanent 15% avdrag, så skulle jag ta mig en funderare på att fokusera all min energi till vinnarspel. Inga jackpoteffekter, inga svårbedömda garderingslopp, mindre analysarbete, inga superlätta V75:or, inget räknande på alternativ, osv. Med tiden skulle potterna öka så man kan satsa mer utan att förstöra oddset, vilket skulle locka fler seriösa eller "seriösa" spelare...,som idag kanske kämpar runt plusminusnoll-strecket med fotbollsodds på nätet. Eller med limiteringar hos bolagen, för den delen. Mer pengar kvar i Sverige, helt enkelt. |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jag skulle vilja påstå att den största skillnaden är att hos atg får du spela den summa du vill spela, inte 20-50kr för att du är en vinnande spelare som 99% av nätbolagen ger dig möjlighet till.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Om det omsätts 100:- i ett Ladbrookeslopp så räcker det inte ens om dom tjänat 25%. Teorispel från Sverige är mycket svårt att få någon vinst på. Mvh Ulf-Eddie |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Sen får storleken på avdraget avgöras av konkurrenternas avdrag, hur många kunder man vill ha, vilka kunder man vill ha, om det spelar någon roll att pengarna stannar i Sverige etc. I nuläget kan man väl inte tycka att Vinnareomsättningen hos ATG är någon succé i alla fall. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
Den låga omsättningen är ett skäl till limiteringar. Det är svårt att ta ett vad som ger tre gånger hela potten om det sitter. Risken blir helt enkelt för stor på en marknad där det alls inte är ovanligt att ATG:s rörliga odds går från 15 gånger till 5 gånger under en timme efter en bra värmning och sedan provstart (ropar sedan någon expert ut den som stenklar i ATG Live kan det bli ännu värre). Spelare som är skickligare över tid än vad oddssättaren är limiteras också. Det är ju ingen filantropisk verksamhet som bedrivs.
|
|
|
|
|