Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-07, 13:55   #346

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Problemet är väl ändå inte tillgången till flygplatser, utan att travcirkusen inte riktigt harmoniserar med andra människors resande. Det går väldigt få flyg på lördagskvällar efter V75, även mellan t.ex. Landvetter och Arlanda. Även vardagar om man skall ta sig hem efter t.ex. kval till årgångslopp, Hugo Åbergs, Jubileumspokal eller V86 är det beklämmande få alternativ med flyg.

Det finns många idrottslag som chartrar flyg för att åka till matcher långt borta, så varför inte travet nått dit är en liten gåta för mig. Faktum är att svenska travtränare, kuskar och skötare tillbringar oerhört mycket tid på vägarna. Ibland funderar jag över när de har tid att träna hästarna och om de kan ha något annat intresse än att bara leva med travet.
Men travbanorna ska väl å andra sidan inte i första hand tänka på hur kuskarna smidigast ska komma iväg till nästa bana när dom planerar sina arrangemang. I så fall hade det väl varit mest optimalt att köra stordagarna typ en måndagförmiddag/eftermiddag.

Boden som väl känns mer avlägset än någon annan bana för de stora kuskarna satsar vad jag läst inte heller något på att få dit hästar med flyg till sin stordag, och följden har ju blivit att Norrbottens stora pris för det mesta är det överlägset sämsta storloppet för eliten som körs under hela året med 1 mkr i förstapris. I fjor var det väl närmast ett skämt för att vara ett lopp av den digniteten.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 14:40   #347

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men travbanorna ska väl å andra sidan inte i första hand tänka på hur kuskarna smidigast ska komma iväg till nästa bana när dom planerar sina arrangemang. I så fall hade det väl varit mest optimalt att köra stordagarna typ en måndagförmiddag/eftermiddag.

Boden som väl känns mer avlägset än någon annan bana för de stora kuskarna satsar vad jag läst inte heller något på att få dit hästar med flyg till sin stordag, och följden har ju blivit att Norrbottens stora pris för det mesta är det överlägset sämsta storloppet för eliten som körs under hela året med 1 mkr i förstapris. I fjor var det väl närmast ett skämt för att vara ett lopp av den digniteten.
Nej, det är inte travbanorna som skall ordna de aktivas resor, föreställer mig att de stora tränarna/kuskarna kanske kan ordna ett eget litet gemensamt bolag som sköter deras resor.

Vad gäller flygresor för hästar så vet jag inte om det är särskilt vettigt att ta en del av prispengarna för att flyga in hästar från när och fjärran. Av alla de hästar som flögs till Solvalla så var det ett par montéhästar och ett fyraårigt sto som var behållningen, resten var mest utfyllnad. Dessa flygresor är en av anledningarna till att man kör lopp med 25-30.000kr i förstapris på vår nationalarena. Själv gillar jag principen att man skall tävla om pengarna.
Gammal 2015-06-07, 16:00   #348

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2664
Standard

Citat:
Nej, det är inte travbanorna som skall ordna de aktivas resor, föreställer mig att de stora tränarna/kuskarna kanske kan ordna ett eget litet gemensamt bolag som sköter deras resor.
Nisse Nilox brukade ju tidigare chartra plan som vissa kuskar, tvfolk och annat travfolk kunde åka med.
Var dock ett tag sedan jag såg något om den här typen av resor som väl var rätt dyra att följa med på?
Senast var väl när Erik Adielsson la ut en filmsnutt där bla Torbjörn Jansson och Fredrik B larsson sågs putta tbx ett mindre propellerplan som inte vill starta. Hittar dock inte filmsnutten nu...

/ TT

Edit: Här en gammal artikel i DI från 2001 om just denna resebyrå: http://www.di.se/artiklar/2001/8/30/...ravets-jetset/
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 17:01   #349

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Nisse Nilox brukade ju tidigare chartra plan som vissa kuskar, tvfolk och annat travfolk kunde åka med.
Var dock ett tag sedan jag såg något om den här typen av resor som väl var rätt dyra att följa med på?
Senast var väl när Erik Adielsson la ut en filmsnutt där bla Torbjörn Jansson och Fredrik B larsson sågs putta tbx ett mindre propellerplan som inte vill starta. Hittar dock inte filmsnutten nu...

/ TT

Edit: Här en gammal artikel i DI från 2001 om just denna resebyrå: http://www.di.se/artiklar/2001/8/30/...ravets-jetset/
Ja, Nisse höll på en del, och jag tror det skulle gå idag med. Jag var tvungen att kolla lite, och att flyga 50-100 personer inrikes tur och retur skulle kunna hamna på på 3-4.000kr/person, inkl busstransfer till och från planet vid destinationen. Jämför man med vad bilen ändå kostar att köra och vad man spar i tid så känns det sett från sidan som en vettig lösning.
Gammal 2015-06-07, 21:04   #350

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ja, Nisse höll på en del, och jag tror det skulle gå idag med. Jag var tvungen att kolla lite, och att flyga 50-100 personer inrikes tur och retur skulle kunna hamna på på 3-4.000kr/person, inkl busstransfer till och från planet vid destinationen. Jämför man med vad bilen ändå kostar att köra och vad man spar i tid så känns det sett från sidan som en vettig lösning.
Skojar-Nisse...

Åkte buss ner till trippeltravet på Axevalla med honom. Vi betalade för Billingehus men hamnade på ett sunkigt OK-Motorhotell i Skövde. För att inte riskera kompanistryk så höll han inne med överraskningen till dess vi svängde in på gårdsplanen.

Såg ut så här så det blev några lax över på mellanskillnaden för Nilox att slaska bort på toton. http://vykort.panatet.se/P772773#body
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td