Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-31, 17:41   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

V75-Östersund


Dubbeltrav i Östersund fred-lörd och höjdpunkten såklart V75. Tänk på att omgången körs först på lördag kväll. Tyvärr jättekrock med Champions Leauge finalen mellan Barcelona-Juventus som dessutom visas i en av de stora tv kanalerna. Det blir sent kvällstrav två lördagar i rad nu och sedan söndags V75 i midsommar så det dröjer innan det blir lördagstrav som normalt igen.

Klass 2

Tyvärr ingen högre klass. Bara norrlandshästar där det väl är lunchklass på de flesta. Tror det slutar som oftast där uppe att Båth och Bergh gör upp. Balero Mearas får bli söndagsvinnaren efter vinsten på Solvalla i onsdags.

Klass 1

Ser rätt spelvänligt ut men norrlandsklass här med. Royal Apanage imponerade i comebacken senast på Dannero. Mötte såklart ingenting av V75 kaliber då men hästen har tidigare dugt i lite större sammanhang och har nu lopp i kroppen. Dessutom är Ulf O uppsatt som kusk istället för John Östman som väl är en av de kuskar som aldrig vinner på V75.

Brons

Krävdes inte mycket poäng för att komma med här. Säger Bergh eller Båth även här. Speed Delicious eller Shiraz Brodde.

Silver

Lite bättre då det inte bara är Norrlandshästar i detta lopp. Får Highspeed Call rätta spåret nu måste den bli farlig över 1609m auto. Dom två utmanarna är Oliver Kronos och Nimbus C.D (om Örjan vill tävla denna gång). De två sistmämnda är väl bästa hästarna.

Jämtlands stora pris

Helgens höjdare och med tanke på att det är helgen efter elitloppet så har dom fått till ett kanonlopp. Spårlottningen viktig, mycket viktig. Oasis Bi har matchats för detta sedan Finland så säger att den får ett bra lopp nu och vinner, men ingen spik.

Lärlingsloppet

Detta ser inte lättlöst ut. När man ser listan säger badkaret helgardering.

Kallbloden

Ser ut som ett sånt kallblodslopp som kan sluta lite hur som helst. En norsk häst jag aldrig hört talas om, Tao Elda, har mest poäng. Krävs nog många här för att vara säker på att överleva


Vet inte om dom flyttar något av loppen.

Lördagsloppet: Hoppas inte det flyttas till V75 bongen för många hästar av låg klass som spelarna har noll koll på.


Sammanfattningsvis: Inte lätt att få till topplopp i alla klasser veckan efter elitloppet. Östersunds storlopp blev rätt bra men i övrigt för lite hästar utanför Norrland i de flesta loppen känns det som och därmed är det ingen högre sportslig klass på denna V75 omgång. Lördagen efter tävlar Boden mot Oslo GP dagen så blir tufft att få upp hästar där då gissar jag, men en hel del hästar från elitloppshelgen är nog startklara igen då i alla fall.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 19:31   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Startlistorna klara:

Highspeed Call drog kanonspår. Loppet det sista på V75 och det kan vara en chansspik för den blir nog inte favorit. Hade en hopplös uppgift igår i sweden cup med startkanonen innanför. De två bättre hästarna drog nitlott i spårlottningen.

Royal Apanage drog också spår 1 i V75-1. Där får man göra lite arkivkoll om det kan innebära spets och slut.

Segermaskinen från Norge springspår i kallblodsloppet och ny kusk i Frode Husbyn. Vad innebär det ?

Bergh kanonläge med Speed D. Spets och slut ? Där får man också göra lite arkivkoll i veckan vad gäller startsnabbhet eller läsa betaltjänsternas förträffliga spetsanalyser på fredag.

Balero Mearas känns efter spårlottningen som ett spikalternativ i klass 2. Det är många hästar här som man inte kan tro räcker på V75.

15 hästar i lärlingsloppet. Det ser vidöppet ut. Malmqvist skickar upp Frida Montana från Jägersro (reskamrat till Backfire ?). Den är inte så dum men kusken ett ?

I storloppet finns ingen anledning att ändra sig. Får Oasis Bi typ andra ytter måste det vara bra chans. Creatine svårbedömd och nu full distans vilket normalt inte är plus för jänkarna. Flera startsnabba och Witaspen har väl den som man kanske tror spetsar. Sanity har nog gjort sitt i dessa sammanhang men hoppas jag har fel. El Mago Pellini fick spår 1 och den är inte borta. En av Kolgjinis få hästar för storloppen men inte riktigt lika bra som Mosaique Face.

Lycka till nu med V75an.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 19:49   #3
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Tänkte på dig Olle igår när Super Ariel vann...

V75-1 vinns av Te Freddo Knick
V75-2 står mellan Tangen Haap, Tao Elda, Mino och Titan Tabac
V75-3 står mellan Speed Delicios, Dollar Boko och Shiraz Brodde
V75-4 vinns av Balero Mearas
V75-5 står mellan Define'em och Ninepoints Lucy
V75-6 blev öppet tack vare spårlottningen. Ingen känns chanslös, kräver pluggande.
V75-7 vinner Highspeed Call, spets och slut.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 20:15   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Tänkte på dig Olle igår när Super Ariel vann...

V75-1 vinns av Te Freddo Knick
V75-2 står mellan Tangen Haap, Tao Elda, Mino och Titan Tabac
V75-3 står mellan Speed Delicios, Dollar Boko och Shiraz Brodde
V75-4 vinns av Balero Mearas
V75-5 står mellan Define'em och Ninepoints Lucy
V75-6 blev öppet tack vare spårlottningen. Ingen känns chanslös, kräver pluggande.
V75-7 vinner Highspeed Call, spets och slut.
Det var väl tur att Super Ariel vann diamantstoet för annars var väl elitloppshelgen ett stort mörker för Norrland. Man ska komma ihåg att 1/3 del av landets banor finns där uppe och jag vet då inte om man ska kalla det en stor framgång att en norrlandstränad häst vann 1 av elitloppshelgens 30 lopp. Inget av de större loppen heller. Antalet solvallatränade hästar som vann kan jag inte räkna till men Skånes enda travbana hade tvåan i elitloppet och Jägersrotränade hästar vann 3 av 15 lopp elitloppssöndagen.

Men grattis till framgångarna med Super Ariel. Hoppas det är fler Norrlandstränade hästar som kan vara med och strida i de 30 loppen under elitloppshelgen nästa år
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 20:39   #5
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3194
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var väl tur att Super Ariel vann diamantstoet för annars var väl elitloppshelgen ett stort mörker för Norrland. Man ska komma ihåg att 1/3 del av landets banor finns där uppe och jag vet då inte om man ska kalla det en stor framgång att en norrlandstränad häst vann 1 av elitloppshelgens 30 lopp. Inget av de större loppen heller. Antalet solvallatränade hästar som vann kan jag inte räkna till men Skånes enda travbana hade tvåan i elitloppet och Jägersrotränade hästar vann 3 av 15 lopp elitloppssöndagen.

Men grattis till framgångarna med Super Ariel. Hoppas det är fler Norrlandstränade hästar som kan vara med och strida i de 30 loppen under elitloppshelgen nästa år
Dom rika hästägarna, rika företagarna rika privatpersonerna alltså även dom smartaste???!!!! söker sig Till pengarna, storstadsregionerna. Eller?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 20:58   #6
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3194
Standard

Mycket basmaterial(grund) kommer från???!! underifrån?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 22:08   #7
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Det var med spänning man drog smygen på startlistan till Östersunds V75;a nästa helg. Vilka race och vilka spellopp!!!! Synd att man inte kan åka dit. Brukar besöka Östersund nån gång under sommaren vanligen i augusti. Men nu får det bli hårdanalys under veckan för att hitta skrällarna, för det blir nog några gissar jag. Lite info om hästar jag sett och noterat, kan kanske vara av värde för den oinvigde

V75:1
1 Royal Apanage såg jag på Dannero 17/5 och han följde bilen och tog lätt ledningen från spår 5 med John Östman. Hästen är absolut inte beroende av spets utan sitter bara formen där så kan den trava från alla positioner även dödens, Glömmer aldrig när jag var i Bollnäs 2013 och såg den slå Untersteiners Quiteanotherstory på 12.2 från mestadels dödens. Venkatesh var storfavorit den gången (12.7) Trots ett lopp i kroppen efter vila så bör hästen streckas även denna gång. 2 Global Revenge såg jag bli 5;a på Bergsåker 28/5 då Bergh med Digital Archive vann. Uffe körde Global
den gången från 12;e spår och blev hängandes i 3;e spår sista 1200 metrarna men gav aldrig riktigt upp (14.3) 3 Mockingbird Face var duktig vid 2;a platsen på solvalla (3160) efter Begharns
Part Nan Angele-Visade dock bra form 5 Coriano Ås, en av mina favvohästar som jag vunnit mycket pengar på sedan december och som satt fast senast V75. Här hoppas givetvis på låg procent och bra odds och att hästen klarar 5;e spåret. 6 Melker spelade jag på V75 på Gävle men den var inte så snabb från springspåret den gången men gick bra till slut (13.5) trots 4,e spår i sista kurvan. Det var loppet som Alsén vann. 8 Te Freddo Knick såg jag vinna på B 14/5 och Robban var riktigt nöjd med hästen. Bergh fast från spår 8? Icke, han har en otrolig förmåga att hitta ut och kommer säkert att tillhöra favoriterna. Kanske bara vinner?

V75;2
Kallblodsloppen på V75 alltid kul. Speciellt när man ofta sett dom flesta av dom. 4 Tangen Haap gladde Björn K senast vid fin seger på 25.0. Dock ska segern inte övervärderas när det strulade ordentligt för tvåan and trea i loppet, Mino och Titan tabac. Inte alls säkert att Björn vunnit om dessa fått bättre resa. Detta kanske betyder att Tangen Haap blir lite överspelad denna gång?! 11-årige 5 Qravatt, som hade några raka segrar var storfavorit och ledde senast på B men blev oplacerad efter att Krusen mosat sönder den. Kanske har den fått nog nu? Det loppet vanns i stället av 9 Alsaker Faks som slog Krusen på målfoto. Den tvillingen var lyckosam för mig 50 kr x 33 i odds, dagen brev räddad efter några misslyckade spel. Alsaker Faks tappade 20 meter i starten, och hade en galopp 1100 kvar. Hann ändå upp klungan i slutkurvan och hann dit på linjen. Alltså toppform. 25.1 2680 betyder att den lätt borde kunna 24 tid nu och blir då farlig, givetvis om FELFRI. Hoppas på bra VP odds denna gång. 8 BW Modde med JOP har presterat fina tider på kortlopp och god form. Men JOP tillhör inte mina favoritchaufförer och hoppas det håller i sig. Duglig häst dock som har 54000 i snitt per start. 10 Mino kommer att tillhöra favoriterna efter 24.4 (3,a) senast och tillhör givetvis favoriterna. 11 Nordlirappen blev tvåa efter Månprinsen på Romme 5 april och Blekkans tanks är en riktigt bra motståndare denna gång. 13 Titan Tabac kanske får en segern denna gång, kuskplus med Jansson nu och är bergsäker på en 24 tid., kanske ännu bättre nu. 14 Trippa Undan var formidabel på 24.8 2180 med OVE A på B den 14/5. men Ove A har sagt att hästen är klart bäst i spets då den får löpa avslappnat. Gjorde ingen människa glad i senaste starten (med John Östman). Men läget nu ?! 15 Eldvin är hämmad av bakspår från tillägg och torde få svårt.

V75:3

1 Re Doc gick 12 blankt senast, men kunde inte hålla ledningen innan mål utan både Bartender In och Happygangster GL slog sig förbi sista biten. Räcker nog inte här. 2 Speed Delicous vann senast på valla (Pine Cool) på 13 blankt 2140 men var inte särskilt snabb ut den gången utan vann mest på styrka. Gissar att någon längre distans hade varit att föredra. Kommer ändå att bli hårt spelad denna gång, 5 Dollar Boko såg jag vinna på Dannero senast 2640 på 16.0, men mötte klent motstånd och ETT lopp efter kval tror jag inte räcker för att hitta toppformen. 6 Diamond of Ace hade nr 15 (2680) senast på Hagmyren och spurtade hyfsat som 3,a, men det gnistrade inte om formen. 7 Shiraz Brodde galopperade efter 50 meter senast i loppet som Saveur vann och möter nu lättare motstånd. Hade dessförinnan 2 raka på Gävle och Örebro så formen är det inget fel på. 9 Liberty Face har däremot uppåtgående form och var duktig trea i Gävle på 12.3 2140a och spåret kan vara perfekt för denne spurtare, står säkert i hyfsat odds denna gång (körs av Ulf Eriksson) VP?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
uLFStR491 (+1), asgaya3141 (+20), dado (+5), lokatten (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 22:37   #8
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 94
Sharp$: 875
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var väl tur att Super Ariel vann diamantstoet för annars var väl elitloppshelgen ett stort mörker för Norrland. Man ska komma ihåg att 1/! 3 del av landets banor finns där uppe och jag vet då inte om man ska kalla det en stor framgång att en norrlandstränad häst vann 1 av elitloppshelgens 30 lopp. Inget av de större loppen heller. Antalet solvallatränade hästar som vann kan jag inte räkna till men Skånes enda travbana hade tvåan i elitloppet och Jägersrotränade hästar vann 3 av 15 lopp elitloppssöndagen.

Men grattis till framgångarna med Super Ariel. Hoppas det är fler Norrlandstränade hästar som kan vara med och strida i de 30 loppen under elitloppshelgen nästa år
Med tanke på befolkningsunderlaget i Norrland jämfört med Skåne så var det bra utdelning för norrland, med tanke på att det var bara en häst från skåne vann en v75 final. Skärp er Skåne!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
uLFStR491 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 23:06   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Dock har skåne ryckt upp sig rejält. På "jägersrolunkens tid" var det riktigt dåligt o banan gick under namnet "guldgruvan" ett tag.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-01, 00:31   #10
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Tycker det blev ett spännande fält i Jämtlands stora pris. Inte lätt att få ihop ett fält veckan efter elitloppshelgen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 07:31   #11
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Jag har lagt ner lite tid på lärlingsloppet, avdelning 5. Det är ju normalt ett krysskrävande lopp med spårtrappa och allt. Egentligen är det bara tre hästar som tilltalar mig efter att ha sett många lopp i lopparkivet. Alltid roligt att ta ställning tidigt innan man blir miljöskadad av alla tipstidningar och experter

14 Ninepoints Lucy torskade senast med minsta möjliga marginal. Samma förutsättningar som förra gången, bara det är det är 14 nu isft 15. Frågan är om hästen får lika bra smakstart som förra gången från det lite byngliga läget. Visst var det fråga om snabbstart förra gången. Jörgen körde bara rakt fram för åtskilliga hästar galopperade från början och det blev perfekt med 3;e ytter redan i första kurvan. Men hästen visade sedan god moral på upploppet och kan hamna rätt på det ännu en gång. Borde i alla hänseenden vara med därframme. Är ju en 13 häst i alla hänseenden och i mycket god form.

6 Tirana C.N. verkar bli streckfavorit i nuläget. Visat god stridsmoral och skalle speciellt i det lopp som vanns med Ulf E. Spår 1o i kortlopp och spår i sista kurvan men knäppte sina motståndare berömvärt sista biten. Har ju bättre läge denna gång och bra kusk. Varit på pallen i hälften av sina starter

10 Flirtin Silvio har jag kollat upp ordentligt och magkänslan säger att det här kan vara vinnaren till ganska låg procent. Härlig travare som dessutom kanske får bästa kusken i sulkyn. Daniel Wäjersten är en av mina absoluta favoritkuskar Fick en otrolig känsla för denna häst när jag såg loppen i arkivet. Nästan drömmer om att våga spika kusen.

Dessa tre utmärkte sig men givetvis är det en subjektiv bedömning för många av de övriga har kapacitet att sluta som segrare. Härligt spellopp om inte annat
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5), MattiasB75 (+5), Yersinia1347 (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 18:50   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Inte helt omöjligt att vi får se en del strykningar närmare lördag. Verkar gå kvarka uppe i Östersund. Har svårt att se stortränarna riskera att dra hem det till sina miljonstall... Time will tell.

Edit: Östersund lär ju sanera allt som går där uppe, så det är väl kanske ingen egentlig fara..

Senast redigerad av oggeb den 2015-06-02 klockan 18:53.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 17:16   #13
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Då har bakspårssjukan drabbat 3 hästar redan....om det sedan finns kvarka i Östersund så lär det nog bli en lätt omgång till slut...
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+4)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 19:23   #14
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 264
Sharp$: 3119
Standard

Tror det beror på tränarbyte på Eder Bob och Materazzi Bob, ska lämna Bergh för Johan Untersteiner
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 17:15   #15
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Om Bergh kan hålla ut Wickman i V75-4 så är väl loppet över. Space Photo såg ju kalasfin ut senast. När luckan väl kom så sköt han till mycket bra. Känns som Balero behöver en del hjälp på traven för att kunna avgöra.

Om Wickman å andra sidan spetsar med King of Mine och kan hålla Bergh inlåst så kan han mycket väl hålla undan. Det var hyfsat nära senast och distansen är bättre denna gång.

Malmrots Digital Archive med ett bättre startspår hade varit intressant att se. Såg riktigt läcker ut senast.

Speed Delicious känns som bästa spiken i omgången och Nimbus C.D. kan vara en chansspik om Örjan väljer att tävla denna gång förutsatt att Björn dundrar fram till dödens med OK.

Royal Apanage till 45% känns ju märkligt även om Klass 1-loppet är bland det bedrövligaste man sett på ett tag. Senast Royal vann i volt var för 2 år sedan. Visst, han har form och är kastrerad numera men om han inte spetsar så är han tokrökt då han aldrig gått något i ryggar. Och om han spetsar så lär han ju inte få sitta ifred då Bergh har två hästar med som lever enbart på sin styrka.

V75-5 känns vidöppet som sig bör med lärlingar i stolopp om nu inte bästa ekipaget med OJ i jollen bara vinner trots lurigt läge. Känns lite som en eller många där 2,5,10,11,12 är kul på strecken.

Senast redigerad av mocka den 2015-06-04 klockan 17:30.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 17:29   #16
 
lappen69s avatar
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 392
Sharp$: 161
Standard

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/449C-75JA-16107

Sex platser kvar! KOM Å KÖP
__________________
För hästens felsteg bär kusken ansvar.
lappen69 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 18:09   #17
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det kan han inte.

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Om Bergh kan hålla ut Wickman i V75-4 så är väl loppet över. Space Photo såg ju kalasfin ut senast. När luckan väl kom så sköt han till mycket bra. Känns som Balero behöver en del hjälp på traven för att kunna avgöra.

Om Wickman å andra sidan spetsar med King of Mine och kan hålla Bergh inlåst så kan han mycket väl hålla undan. Det var hyfsat nära senast och distansen är bättre denna gång.

Malmrots Digital Archive med ett bättre startspår hade varit intressant att se. Såg riktigt läcker ut senast.

Speed Delicious känns som bästa spiken i omgången och Nimbus C.D. kan vara en chansspik om Örjan väljer att tävla denna gång förutsatt att Björn dundrar fram till dödens med OK.

Royal Apanage till 45% känns ju märkligt även om Klass 1-loppet är bland det bedrövligaste man sett på ett tag. Senast Royal vann i volt var för 2 år sedan. Visst, han har form och är kastrerad numera men om han inte spetsar så är han tokrökt då han aldrig gått något i ryggar. Och om han spetsar så lär han ju inte få sitta ifred då Bergh har två hästar med som lever enbart på sin styrka.

V75-5 känns vidöppet som sig bör med lärlingar i stolopp om nu inte bästa ekipaget med OJ i jollen bara vinner trots lurigt läge. Känns lite som en eller många där 2,5,10,11,12 är kul på strecken.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 21:59   #18
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HisMajesty Visa inlägg
Lite kort om V75
V75-1: 1 Royal Apanage verkar vara på G igen! Spik! Mycket startsnabb häst och hoppas Ulf löser detta även med volt. Kan vara spets och slut!
V75-2: Sedin hästar skall man väl aldrig ta bort så blir ett lås med den + Titan Tabac som förmodligen är bäst om den håller rätt på benen. Skall någon annan vinna så måste dessa båda två göra bort sig.
V75-3: Stall Robert Bergh kommer styra detta loppet! Spår 1 med startsnabba Re Doc och spår 2 med Robban ni får ”själva lista ut” hur det kommer se ut. Ett Berghsäkert lås 
V75-4: Här krävs det streck för att överleva. Inte säker på att Space Photo kan hålla ledningen! 2:an King of Mine + Eriks Balero Mearas är startsnabba. OBS! Om det blri körnings så glöm inte Robbans andra häst Digital Archive 5%
V75-5: Lärlingslopp. Jag gör det enkelt och tar alla!
V75-6: Stenhårda Chelsea Boko har blivit ännu hårdare i Frankrike. Mycket trevligt att hitta hästen bara till 7%. Jag spikar utan att tveka.
V75-7: Om någon skall vinna från spår 11 över 1609 så är det väl Björn Goop! Spik 17% Klart bästa/starkaste hästen i alla fall och litar på att Björn kör därefter.

LaPlaya next....
Ser att du är inne på Tangen Haap. Det tror jag - utan att kunna särskilt mycket om kallblod - är en bra idé. Som grundas på senaste loppet i Gävle. Även om Titan Tabac hoppade då.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 22:24   #19
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Nordlirappen är min vinnare i kallblodsloppet. Knappt slagen av Månprinsen på Romme och gynnad av körspö, går bra i Sverige.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+2)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 22:38   #20
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 42
Sharp$: 1564
Standard

Några tidiga tankar.

V75-2: B.W.Modde 9% måste vara för lite spelad. Öppnar bra i volt så borde vara stora möjligheter att det löser sig fint trots innerspår på tillägg. Brukar
göra fina lopp efter vila också så det är inget som oroar. Förstahäst för mig.

V75-4 Tycker 10 Bourne Identity 2% gick helt okej till slut när luckan uppenbarade sig efter en smörresa senast. Krävs ju maxklaff på vägen
men tidig när han bara är spelad till 2%. King Of Mine är ju ingen stjärna men sämre hästar än honom har ramlat undan från ledningen och 6% får
gärna stå sig. Desuper Filius 14% är ju bättre än raden och såg ut att ha en hel del sparat senast. Är väl risk att han blir en snackhäst dock.

V75-5: Bara 3% på Alice The Trotter som är ruskigt speedig när hon får sitt lopp och som nu har ett lopp i kroppen. Lutar åt att hon blir omgångens
roligaste utgångshäst. Tror inte 15 Ariane Dátout är så mycket sämre än favoriten Ninepoints Lucy, krävs ju såklart en del tur med tempo och rätt ryggar
härifrån men given när den bara är spelad till 4%.

V75-7: Är väl tyvärr stor risk att lampan ramlar undan från ledningen men givet att gardera såklart.
Roligast är väl helt klart Stein Daylight till 4%, är ingen hjälte i slutstriderna direkt men får han sin resa så.
Nimbus C.D till 13% av insatserna lockar ju också, dock risk att även han kommer bli ett "skrik"?
Norrland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 07:43   #21
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Nimbus C.D är stenklar på lördag mer får jag inte säga då jag har fått silvertejp runt munnen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 07:48   #22
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Härligt med Norrlands trav vilka hästar trots ett elitlopp bakom oss.Dom som inte ser tjusningen med trav där uppe skall bara lägga ner.Hellre fem omgångar i Norrland än två lunkade Jägersro omgångar på v75 som är så trist vecka efter vecka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
uLFStR491 (+3), hammering (+2)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 08:01   #23
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Så här ser Unibet på omgången.

UB (Antal A+B/A+B+C/A+B+C+D)
-------------------------------
4-5-6 (Spikförslag)
4-4-9
3-6-6 (Spikförslag)
4-5-6
4-7-8
5-6-9
3-4-4 (Spikförslag)
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 08:12   #24
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Streckvärda enligt Unibet, högst värde först (med 5,6 Millar spelat):

- Global Revenge, Te Freddo Knick, Love Aint Easy, Melker,
- BW Modde,
- Linus Wibb, Liberty Face,
- Desuper Filius, King Of Mine, Bourne Identity,
- Frida Montana, Alice The Trotter (om några alls),
- El Mago Pellini, Backfire,
- Nimbus CD, Oliver Kronos.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 08:34   #25
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 162
Sharp$: 3242
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag har lagt ner lite tid på lärlingsloppet, avdelning 5. Det är ju normalt ett krysskrävande lopp med spårtrappa och allt. Egentligen är det bara tre hästar som tilltalar mig efter att ha sett många lopp i lopparkivet. Alltid roligt att ta ställning tidigt innan man blir miljöskadad av alla tipstidningar och experter

14 Ninepoints Lucy torskade senast med minsta möjliga marginal. Samma förutsättningar som förra gången, bara det är det är 14 nu isft 15. Frågan är om hästen får lika bra smakstart som förra gången från det lite byngliga läget. Visst var det fråga om snabbstart förra gången. Jörgen körde bara rakt fram för åtskilliga hästar galopperade från början och det blev perfekt med 3;e ytter redan i första kurvan. Men hästen visade sedan god moral på upploppet och kan hamna rätt på det ännu en gång. Borde i alla hänseenden vara med därframme. Är ju en 13 häst i alla hänseenden och i mycket god form.

6 Tirana C.N. verkar bli streckfavorit i nuläget. Visat god stridsmoral och skalle speciellt i det lopp som vanns med Ulf E. Spår 1o i kortlopp och spår i sista kurvan men knäppte sina motståndare berömvärt sista biten. Har ju bättre läge denna gång och bra kusk. Varit på pallen i hälften av sina starter

10 Flirtin Silvio har jag kollat upp ordentligt och magkänslan säger att det här kan vara vinnaren till ganska låg procent. Härlig travare som dessutom kanske får bästa kusken i sulkyn. Daniel Wäjersten är en av mina absoluta favoritkuskar Fick en otrolig känsla för denna häst när jag såg loppen i arkivet. Nästan drömmer om att våga spika kusen.

Dessa tre utmärkte sig men givetvis är det en subjektiv bedömning för många av de övriga har kapacitet att sluta som segrare. Härligt spellopp om inte annat
Om jag inte minns fel var det på Gävle som Ninepoints
Lucy torskade med minsta möjliga marginal mot
Define'em. Betänk att upploppet är 40 m kortare på
Gävle än i Östersund och N L hade aldrig torskat om
det loppet körts på en bana med längre upplopp.
Sen tycker OJA är en vassare kusk än Westholm.
Given spik i ett överpacat lopp med flera omstarter,
från ivriga blåbär. Själv helgarderar jag loppet
spekulativt, då jag hittat spelmässigt sett, mer spännande
spikar (ej favoritspelade).

Annars tycker jag att Ninepoints Lucy är en ruggig bank,
för den som vill spika i ett stolopp för lärlingar.

Ha det gott SO.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 08:37   #26
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2505
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Om jag inte minns fel var det på Gävle som Ninepoints
Lucy torskade med minsta möjliga marginal mot
Define'em. Betänk att upploppet är 40 m kortare på
Gävle än i Östersund och N L hade aldrig torskat om
det loppet körts på en bana med längre upplopp.
Sen tycker OJA är en vassare kusk än Westholm.
Given spik i ett överpacat lopp med flera omstarter,
från ivriga blåbär. Själv helgarderar jag loppet
spekulativt, då jag hittat spelmässigt sett, mer spännande
spikar (ej favoritspelade).

Annars tycker jag att Ninepoints Lucy är en ruggig bank,
för den som vill spika i ett stolopp för lärlingar.

Ha det gott SO.

Jajjan
Perfekt faktor-häst om du ska helgardera!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 09:06   #27
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Om jag inte minns fel var det på Gävle som Ninepoints
Lucy torskade med minsta möjliga marginal mot
Define'em. Betänk att upploppet är 40 m kortare på
Gävle än i Östersund och N L hade aldrig torskat om
det loppet körts på en bana med längre upplopp.
Sen tycker OJA är en vassare kusk än Westholm.
Given spik i ett överpacat lopp med flera omstarter,
från ivriga blåbär. Själv helgarderar jag loppet
spekulativt, då jag hittat spelmässigt sett, mer spännande
spikar (ej favoritspelade).

Annars tycker jag att Ninepoints Lucy är en ruggig bank,
för den som vill spika i ett stolopp för lärlingar.

Ha det gott SO.

Jajjan
Inte så givet. Loppet körs med autostart.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 09:26   #28
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Inte så givet. Loppet körs med autostart.
Vi är pålästa på Sharps

Ser nästan dagligen inlägg där man inte ens har koll på startmetod eller distans.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 09:36   #29
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Vi är pålästa på Sharps
Ser nästan dagligen inlägg där man inte ens har koll på startmetod eller distans.
Tur att vi har han på ATG som gör strecklistan. Han gör knappast det misstaget.
Bara att skriva av.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 09:38   #30
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Tur att vi har han på ATG som gör strecklistan. Han gör knappast det misstaget.
Bara att skriva av.

Mvh Ulf-Eddie


Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 10:07   #31
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 162
Sharp$: 3242
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Inte så givet. Loppet körs med autostart.
Tror det är 4 år sedan det infördes spårtrappa i Sverige.
Jag har missat det förr, gjorde det nu och kommer att
göra det igen.

Tror sjukdomsbilden kallas demens.

Garderobsdörren ligger kusligt nära toalettdörren,
dock luktar det inte piss (ännu) i garderoben.
Ett gott tecken.

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+100), SO (+10), drakdead (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 10:25   #32
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Om jag inte minns fel var det på Gävle som Ninepoints
Lucy torskade med minsta möjliga marginal mot
Define'em
. Betänk att upploppet är 40 m kortare på
Gävle än i Östersund och N L hade aldrig torskat om
det loppet körts på en bana med längre upplopp.
Sen tycker OJA är en vassare kusk än Westholm.
Given spik i ett överpacat lopp med flera omstarter,
från ivriga blåbär. Själv helgarderar jag loppet
spekulativt, då jag hittat spelmässigt sett, mer spännande
spikar (ej favoritspelade).

Annars tycker jag att Ninepoints Lucy är en ruggig bank,
för den som vill spika i ett stolopp för lärlingar.

Ha det gott SO.

Jajjan
kan vara värt att påpeka att det var mot Diamond of' Em (jobbigt lika namn) som Lucy förlorade emot.

Senast redigerad av schtek den 2015-06-05 klockan 10:26. Anledning: ...
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 10:34   #33
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 162
Sharp$: 3242
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
kan vara värt att påpeka att det var mot Diamond of' Em (jobbigt lika namn) som Lucy förlorade emot.
Se där, ytterligare ett symptom från sjukdomsbilden.

Får jämföra mig med Calle Bildt, mannen som twittrar
snabbare än hjärnan hinner tänka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
schtek (+1)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 12:07   #34
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Tänk på att väderprognoserna för i morgon blir allt dystrare för Östersund. Dom körde V64 tävlingar för ett tag sedan när det regnade och då var inte banan rolig och prestationerna av hästarna påverkades rejält.

Det ska dessutom bli väldigt kallt i morgon där uppe

Så här skriver SMHI i sin senaste prognos:

Jämtland:
I morgon regn i hela området och 5-10 grader. I dag mest västlig vind, i morgon vind omkring syd.

Håll koll på väderutvecklingen. Några institut skriver att det ska regna rejält först på kvällen. Första V75 start 20.30.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 14:54   #35
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 453
Sharp$: 1651
Standard

Ninepoints struken.
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 15:21   #36
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Chelsea Boko borde ha bra chans efter att ha härdats i Frankrike
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 16:35   #37
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Jag har tittat igenom lite efter skrällar. Nämner en i varje avdelning förutom i lärlingsloppet, där blir det tre...

Avd 1: 3 Mockingbird Face - blivit travsäkrare och därmed lite snabbare, kan ta dem på styrka! 4 %!
Avd 2: 11 Nordlirappen - förlorade mot Månprinsen AM för inte så länge sedan, norska hästar hävdar sig alltid väl mot svenska hästar. 3 %!
Avd 3: 4 Linus Wibb - toppform, blivit säkrare travare, samt Goop, kan vinna om de båda favoriterna kör mot varandra, Björn skräller ju nuförtiden. 6 %!
Avd 4: 9 Anders Gigant - avslutar starkt, två av två segrar från bakspår, O-A Lindqvist har kört en gång och vunnit samt i toppform, i ett öppet lopp som kan gå fort bör denne profitera på det. 2%!
Avd 5: 12 Kemas Winnie - bästa kusken, stall i form, i dessa lopp brukar det oftast bli toktempo och då brukar bästa kusken alltid dra fördel. 3 %! 11 Fonzan Sund (formstall) och 15 Ariane D'Atout (underskattad kusk) är intressanta p.g.a. barfota runt om - 2 % resp. 4 %!
Avd 6: 5 Backfire - gör aldrig ett dåligt lopp, C. Eriksson är i toppform, även stallform, lär nog bli högt tempo med Kolgjini i loppet - denna häst avslutar alltid sylvasst! 8 %!
Avd 7: 4 Miss Elaza - fått två nyttiga lopp i kroppen, både kusk och stallform i absolut topp, går hästen barfota runt om blir den livsfarlig med sin rykande finish, se upp! 0 %!

Det var allt. Självklart kommer det inte skrälla i alla avdelningar men ville dela med mig av mina tankar. Vill ni ta med någon eller några av dessa hoppas jag att de sitter.

Lycka till allihopa!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pojmonen (+5), Manprinsen (+5)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 20:00   #38
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Om jag inte minns fel var det på Gävle som Ninepoints
Lucy torskade med minsta möjliga marginal mot
Define'em. Betänk att upploppet är 40 m kortare på
Gävle än i Östersund och N L hade aldrig torskat om
det loppet körts på en bana med längre upplopp.
Sen tycker OJA är en vassare kusk än Westholm.
Given spik i ett överpacat lopp med flera omstarter,
från ivriga blåbär. Själv helgarderar jag loppet
spekulativt, då jag hittat spelmässigt sett, mer spännande
spikar (ej favoritspelade).

Annars tycker jag att Ninepoints Lucy är en ruggig bank,
för den som vill spika i ett stolopp för lärlingar.

Ha det gott SO.

Jajjan
Tjena !

Som du kanske såg så hamnade Lucy superperfekt till efter start i senaste starten. Inte säkert att det blir lika bra öppning denna gång. Himla svårt lopp där man vill ha in en skräll. Funderar på att ta 2 A hästar i detta lopp.
jag är ju helförtjust i Flirtin hästen (10) och är förvånad över ynkliga procenten på den,. haha! Dessutom har jag bra tumme med Wäjersten och han är verkligen en vass kusk. Han har kört in många oddsare för mig under våren Spikade Jully Jumper GL för ett tag sedan, 24.50 i odds. Betaltjänsterna har missat Wäjersten i detta lopp verkar det!!!

Kom just hem från 3 dagars murkelplockning så man är ordentligt taggad just nu. Min kära Lienpilen som jag haft sån tur med är plötsligt favorit ! Det är så man smäller av. Finns annars flera bra spikar så omgången ska inte vara omöjlig. Nu tar vi dom

Såg just att Lucy är STRUKEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Senast redigerad av SO den 2015-06-05 klockan 20:01. Anledning: ändring
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 20:24   #39
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Ninepoints struken.
Yay, awesome, fan-fucking-tastic!!! Där fick man för man spelade tidigt. Den enda spiken på systemet är nu struken och man får förlita sig på reserven. Och så är man ute i jävla skogen imorgon dessutom!!! Lär bli tvungen att kriga sig in till staden och lämna ett backup-system när det öppnat upp sig så här. Bajs också!!!!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 20:58   #40
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

TT,SS,SV,Snoken.
A = rankad etta av någon, osv

http://gyazo.com/47221f8645003dbebe76cc0766507d16

Spikar.
A = Spikad av en tjänst, B = Spikad av två tjänster, osv.

http://gyazo.com/f65f13871b01bbaa4fee88ba281c052c
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+5)

Senast redigerad av putte64 den 2015-06-05 klockan 21:00.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 22:09   #41
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Dock har skåne ryckt upp sig rejält. På "jägersrolunkens tid" var det riktigt dåligt o banan gick under namnet "guldgruvan" ett tag.
När man gjorde reducerade system på den tiden resonerade man så här. D hästar kommer från Danmark de tar man med ibland. J hästar kommer från Jägersro de tar man aldrig med.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 22:11   #42
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grönvitt Visa inlägg
När man gjorde reducerade system på den tiden resonerade man så här. D hästar kommer från Danmark de tar man med ibland. J hästar kommer från Jägersro de tar man aldrig med.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 22:21   #43
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1004
Standard

Lite kul info som tipsnissarna missat. Vi testar El Mago Pellini i jänkarvagn i värmningen. Eventuellt går han så i loppet. Från Luddes Twitter alldeles nyss.

Sedan undrar jag om någon har koll på startsnabbheten hos Royal Apanage. Är ju volt och han har ju nästan bara startat bakom bil.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.

Senast redigerad av grönvitt den 2015-06-05 klockan 22:22.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 22:27   #44
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1026
Standard

Uffe O tror ju att dom håller spets, iaf enligt hans krönika på Travnet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
grönvitt (+5)
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 23:56   #45
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2453

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Har precis lagt ner ca 40 min på att skriva ner mina tankar om hur många vinster som kommer göras från spår ett imorgon och skrivit om dom loppen där jag tror att spår ett har vinst chans (alla lopp förutom i v75 avd 2). När jag väl börjar bli klar så råkar jag ta bort allt....
Så jäkla frustrerande.
Gör ett nytt försök imorgon om jag orkar.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 00:07   #46
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
TT,SS,SV,Snoken.
A = rankad etta av någon, osv

http://gyazo.com/47221f8645003dbebe76cc0766507d16

Spikar.
A = Spikad av en tjänst, B = Spikad av två tjänster, osv.

http://gyazo.com/f65f13871b01bbaa4fee88ba281c052c
Ingick inte spelvärdes spikar? Eller vilka är SV?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 00:13   #47
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 147
Sharp$: 522
Standard

V75-1: Spets: 1 RoyalApanage el 2 GlobalRevenge till tät?
A: 6-2-1
B: 8-11-9-5-3-4-7-10
6 Melker(12%) tipsetta,form! Motbud 2 GlobalRevenge(8%, form+,opt utr+),1 RoyalApanage(49%,kan leda länge, ojämn!). Streckvärd 11 DreamTrotter(2%,form,läge-).

V75-2: Spets: 1,6,7 snabba ut. 7 TaoElda till tät?
A 8-4-10-7-13-11
B 6-15-1-9-5-14-12-2-3
8 BWModde(8%) tipsetta,topphäst på väg tillbaka. Motbud 4 TangenHaap(22%,form+), 10 Mino(23%,form+,fast senast), 7 TaoElda(7%,spets?), 13 TitanTabac(23%,nu TJ!), 11 Nordlirappen(3%). Skrällar 6 Lienpilen(2%,form,läge+),1 SnonsöyElda(1%,form).

V75-3: Spets: 1 ReDoc el släpp till 2 SpeedDelicious?
A: 2-7-9
B: 3-1-11-4-5-8-6-12
2 SpeedDelicious(38%) tipsetta i form. Motbud 7 ShirazBrodde(37%) och 9 LibertyFace(6%), tempogynnad! Se upp för 3 TodaysButterfly(1%,tokform,läge+) och 11 XantisCornelis(1%,form+,bfro+jänkare).

V75-4: Spets: 1 tom 5 snabba ut. 1 SpacePhoto el 2 KingOfMine till tät?
A 3-1-2-4-5
B 10-12-6-9-7-8-11
3 DesuperFilius(14%) tipsetta,smygform! Motbud 1 SpacePh(33%,form,tät?), 2 KingOfMine(6%,form,snabb), 4 BaleroMearas(35%,form, hamnar?). Varning 5 GotthysHighSpeed(1%, enkel häst,tokform!) och 10 BourneIdentity(2%,form+,läge-).

V75-5: Spets 1 BlitzBuitenzorg el 4 Frida Montana till tät?
A 4
B 1-11-5-15-7-3-6-2-12-8-9-10-13
Öppet! 4 FridaMontana(17%) äntligen bra läge, chansspik i svår omgång! Bakom 1 BB(17%,form,osäker,tät?), 11 FonzanSund(2%,tränar++,läge-), 5 EileenBoko(9%,om smyglopp,form!), 15 ArianeDeAtout(4%,form+,läge-). Skräll 8 BellaDonna(1%!).

V75-6: 1,2,4,5 snabba ut. 1 ElMagoPellini el 2 CoolKeeper till tät?
A 2-1-4-5-6
B 10-7-8-9-3

JämtlandsStora! 2 CoolKeeper(20%) tipsetta. Motbud 1 ElMagoP(9%,spets?), 4 Creatine(18%,kan bättre än visat!), 5 Backfire(8%,kanonform!). 6 OasisBi(24%,form?). Skrällar 10 Yourhighness(3%, om tempo+) och 8 QuidProQuo(3%,varit sjuk,form?)

V75-7: Spets: 1 HighspeedCall till tät?
A 1-10
B 11-2-5-9-3-4-8-6-7
1 HighspeedCall(59%) omgångens bästa vinstchans. Motbud 10 NimbusCD(15%,bakspår-), 11 OliverKronos(15%,läge-distans?). Om favoritfall, se upp för 2 WannabeKemp(1%,s-snabb,läge+), 5 KalypsoFace(3%,form,läge+), 9 MellbyApollo(1%,bra startryggar), 3 SteinDaylight(4%),4 MissElaz


SKÅLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 05:47   #48
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Ingick inte spelvärdes spikar? Eller vilka är SV?
Nej.
Hade inte spelvärde när jag gjorde sammanställningen.
SV = Stora Vinster.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 08:26   #49
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 7
Standard

Kallblodssnackis


[QUOTE=Norrland;436862]Några tidiga tankar.

V75-2: B.W.Modde 9% måste vara för lite spelad. Öppnar bra i volt så borde vara stora möjligheter att det löser sig fint trots innerspår på tillägg. Brukar
göra fina lopp efter vila också så det är inget som oroar. Förstahäst för mig.

Tyckte loppet såg både svårt ock öppet ut SÅ då for ja på myren å tog ett snack med mina kontakter i stall J,O,P ock dom var inte alls inne på seger för B,W Modde dom tyckte att Titan tabac ock Tangen haap startade med bättre chans? personligen gillar jag uppsynen på Eldvin fan vilken tuffing men ack så dåliga beslut det tas av tömmförarn el han som åker med bakom i jollen jösses j.o.p ock Westholm är ju inte några sulkyfantomer precis Titanen förstärks av Toby plusplus då han får bra snurr på dom flesta kallblod, i Tangen Haaps fall verkar sulkykonstnären vara av underordnad betydelse hästen ser inte ut att bry sej han springer av sej själv ock vill vara först hästen har skalle, jag ska göra ett system till Östersund jag låser detta lopp på Titanen ock Tangen hoppas på att det ska räcka? vi kommer att få njuta av fin racing ikväll Lycka till alla
hammering är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 08:33   #50
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2949
Standard

Nu är det Lördag igen, hatar kvällstrav känns som att hela lördagen blir en lång väntan,
nåväl bästa spiken enligt mig är Space Photo, jag tror Robban håller ledningen väl där bör det vara toppchans.
Bästa skrällen Coriano Ås i första avd, Tycker att han har gått bra flera lopp i rad,
Lycka till alla.
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 08:46   #51
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

[QUOTE=hammering;436990]
Citat:
Ursprungligen postat av Norrland Visa inlägg
Några tidiga tankar.

V75-2: B.W.Modde 9% måste vara för lite spelad. Öppnar bra i volt så borde vara stora möjligheter att det löser sig fint trots innerspår på tillägg. Brukar
göra fina lopp efter vila också så det är inget som oroar. Förstahäst för mig.

Tyckte loppet såg både svårt ock öppet ut SÅ då for ja på myren å tog ett snack med mina kontakter i stall J,O,P ock dom var inte alls inne på seger för B,W Modde dom tyckte att Titan tabac ock Tangen haap startade med bättre chans? personligen gillar jag uppsynen på Eldvin fan vilken tuffing men ack så dåliga beslut det tas av tömmförarn el han som åker med bakom i jollen jösses j.o.p ock Westholm är ju inte några sulkyfantomer precis Titanen förstärks av Toby plusplus då han får bra snurr på dom flesta kallblod, i Tangen Haaps fall verkar sulkykonstnären vara av underordnad betydelse hästen ser inte ut att bry sej han springer av sej själv ock vill vara först hästen har skalle, jag ska göra ett system till Östersund jag låser detta lopp på Titanen ock Tangen hoppas på att det ska räcka? vi kommer att få njuta av fin racing ikväll Lycka till alla
Jag är också lite tveksam till Modde. Han har vunnit 900k ca av sina prispengar i treåringslopp och sedan har han ju inte startat mycket, men inte räcker han väl till här? Utgångsläget luktar problem lång väg tycker jag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:33   #52
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joalore Visa inlägg
Nu är det Lördag igen, hatar kvällstrav känns som att hela lördagen blir en lång väntan,
nåväl bästa spiken enligt mig är Space Photo, jag tror Robban håller ledningen väl där bör det vara toppchans.
Bästa skrällen Coriano Ås i första avd, Tycker att han har gått bra flera lopp i rad,
Lycka till alla.
Finns inte en chans att Robban håller ut King of Mine.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:36   #53
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

Det är ju 1609 och sida vid sida så chans finns det väl?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:41   #54
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Nej.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:42   #55
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Finns inte en chans att Robban håller ut King of Mine.
Bättre häst bättre kusk,jag tycker chansen är rätt stor, facit får vi efteråt.
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:45   #56
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2505
Standard

Är statistikanalysen låst elelr kan man hitta den gratis fortfarande?

Mvh
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:46   #57
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joalore Visa inlägg
Bättre häst bättre kusk,jag tycker chansen är rätt stor, facit får vi efteråt.
Hur har du kommit fram till att det är en bättre häst? Vad har space photo gjort som inte King of mine gjort? Nonsens att det skulle vara en bättre häst, bättre kusk kan ja köpa. Men så bra är inte Robban.

King of mine är startsnabbare, ska gå med jänkarvagn och barfota, sen när han väl är i ledning får vi se om han kör där. Men att han kommer ditt är rätt säkert.
__________________
Twitter: @Filmtokig

Senast redigerad av Filmtokig den 2015-06-06 klockan 09:50.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:51   #58
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3636
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Är statistikanalysen låst elelr kan man hitta den gratis fortfarande?

Mvh
Den är låst denna helgen...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:51   #59
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-4

Vilken av Båths hästar 3 eller 4 är bäst?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:53   #60
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Hur har du kommit fram till att det är en bättre häst? Vad har space photo gjort som inte King of mine?

King of mine är startsnabbare, ska gå med jänkarvagn och barfota, sen när han väl är i ledning får vi se om han kör där. Men att han kommer ditt är rätt säkert.
Intrycket på honom senast var väldigt bra, segar procenten är väldigt stor skillnad, King kanske är snabbare men sida vid sida brukar vara svårt.
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:04   #61
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-4

Vilken av Båths hästar 3 eller 4 är bäst?
RANK:1,3,4,2
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:25   #62
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grönvitt Visa inlägg
Lite kul info som tipsnissarna missat. Vi testar El Mago Pellini i jänkarvagn i värmningen. Eventuellt går han så i loppet. Från Luddes Twitter alldeles nyss.

Sedan undrar jag om någon har koll på startsnabbheten hos Royal Apanage. Är ju volt och han har ju nästan bara startat bakom bil.
Jag såg Royal Apanage vinna senast på Dannero och från 5;e spår auto flög
han till ledningen. Har inte startat i volt från framspår sedan 2013 men minnet av honom då var att han brukar ta ledningen, Dessutom går han riktigt bra i dödens. Säger uffe att han tror hästen tar ledningen då är det väl så
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:27   #63
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
RANK:1,3,4,2
Och i mål? Samma?

Mvh Ulf-Eddie

Senast redigerad av Grant den 2015-06-06 klockan 10:28.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:31   #64
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Och i mål? Samma?

Mvh Ulf-Eddie
Knappast, hur ofta blir det enligt ranken
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:35   #65
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag såg Royal Apanage vinna senast på Dannero och från 5;e spår auto flög
han till ledningen. Har inte startat i volt från framspår sedan 2013 men minnet av honom då var att han brukar ta ledningen, Dessutom går han riktigt bra i dödens. Säger uffe att han tror hästen tar ledningen då är det väl så
Tränaren var klar igår, att Royal inte klarar av att gå något annat än i ledningen. Så nej han går inte bra i dödens. Tränarens egna ord "Det är ledning som gäller, annars vinner vi i princip inte".
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:42   #66
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Speed Delicious borde väl vara rätt klar med tanke på att Torbjörn knappast lär släppa till Erik?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:43   #67
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 124
Sharp$: 1271
Standard

Ingen av tipstjänsterna som tror nåt nämnvärt på oasis bi, inte här på forumet heller verkar det som. Jag å andra sidan tror att det blir körning där framme, björn kör till en bra position och plockar ned fältet på upploppet. Lätt!
Galoppen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:44   #68
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Tränaren var klar igår, att Royal inte klarar av att gå något annat än i ledningen. Så nej han går inte bra i dödens. Tränarens egna ord "Det är ledning som gäller, annars vinner vi i princip inte".
Han har vunnit från dödens, MEN det är väl klart man inte tror på vinst därifrån på V75.
Det är ingen stjärna vi talar om, utan han har mest vunnit mot dåligt motstånd, förutom en gång på kort.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:46   #69
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Speed Delicious borde väl vara rätt klar med tanke på att Torbjörn knappast lär släppa till Erik?
Så har jag också tänkt, vi får se...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:47   #70
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Han har vunnit från dödens, MEN det är väl klart man inte tror på vinst därifrån på V75.
Det är ingen stjärna vi talar om, utan han har mest vunnit mot dåligt motstånd, förutom en gång på kort.
Han lätt väldigt skeptisk, ungefär som att det är spets eller torsk igår under lunchen då dem besökte alla Bergsåker tränare, vart själv lite chockad hur negativt han var om det inte vart ledning. Men men. Blir väl knappast dödens här.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:51   #71
 
mackyyys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö, Sthlm,
Inlägg: 551
Sharp$: 6328

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galoppen Visa inlägg
Ingen av tipstjänsterna som tror nåt nämnvärt på oasis bi, inte här på forumet heller verkar det som. Jag å andra sidan tror att det blir körning där framme, björn kör till en bra position och plockar ned fältet på upploppet. Lätt!
Tror mer på Backfire och Christoffer Eriksson isf borde hitta ett vettigt slagläge härifrån
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:52   #72
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Verkar dock inte bli spetssegrar allt för ofta på Östersund. Förra året 2. Året innan 2. Om jag inte har fel.

Utdelning förra året runt 3K året innan runt 30K tror jag. Jag litar inte allt för mycket på spets häst idag alltså, långt upplopp.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 10:57   #73
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Jag börjar tycka att omgången ser tråkig ut. Känner mig chanslös. Antingen blir det för lätt eller för svårt. Känns inte som att det kommer hamna inom utdelningsintervallet jag brukar ha störst chans på i alla fall.

Senast redigerad av draken den 2015-06-06 klockan 11:22.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:03   #74
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Han lätt väldigt skeptisk, ungefär som att det är spets eller torsk igår under lunchen då dem besökte alla Bergsåker tränare, vart själv lite chockad hur negativt han var om det inte vart ledning. Men men. Blir väl knappast dödens här.
Nej, blir spets.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:09   #75
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8346
Standard

Fan vad tråkigt med trav så sent på dagen...

Lägg det på normala tiden istället.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:11   #76
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Ja det är värdelöst. Håller med.Kommer inte att ha tid att se det och lägger därför inte mycket tid. Skickar in ett tidigt och får kolla i morgon om man hade några rätt.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:29   #77
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

När det gäller Royal Apanage när den nu blivit gigantisk favorit är att man ska tänka på följande

"en bra prestation brukar åtföljas av ett magplask"

Har inte på två år svarat för två bra prestationer i rad

Maj 14: Vann till 5,50 på Bergsåker. Favorit i starten efter där den blev 3a från slutet
juli 14: Vann i Östersund. Favorit i starten efter där den slutade näst sist
Jan 15. Vann på Bergsåker. Oplacerad i Starten efter i Bollnäs
MAJ2015: Vann senast på Dannero. Hur går det i starten efter denna gång ?

Kanske kastrationen kan vända den dåliga trenden ?

Det ska regna hela dagen i Östersund enligt SMHI. Royal A har som bäst en 5e plats i sina 4 starter på något tung bana.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:30   #78
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3636
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Fan vad tråkigt med trav så sent på dagen...

Lägg det på normala tiden istället.
Håller inte med, för min del är det perfekt!

Enda plumpen är att det krockar med Champions League-finalen
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:42   #79
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
När det gäller Royal Apanage när den nu blivit gigantisk favorit är att man ska tänka på följande

"en bra prestation brukar åtföljas av ett magplask"

Har inte på två år svarat för två bra prestationer i rad

Maj 14: Vann till 5,50 på Bergsåker. Favorit i starten efter där den blev 3a från slutet
juli 14: Vann i Östersund. Favorit i starten efter där den slutade näst sist
Jan 15. Vann på Bergsåker. Oplacerad i Starten efter i Bollnäs
MAJ2015: Vann senast på Dannero. Hur går det i starten efter denna gång ?

Kanske kastrationen kan vända den dåliga trenden ?

Det ska regna hela dagen i Östersund enligt SMHI. Royal A har som bäst en 5e plats i sina 4 starter på något tung bana.
Bra info Olle! Kollar du på tung bana eller något tung bana?
Tycker Östersundsbanan ser tungtravad ut även när det är optimala förhållanden.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:49   #80
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Bra info Olle! Kollar du på tung bana eller något tung bana?
Tycker Östersundsbanan ser tungtravad ut även när det är optimala förhållanden.
Har bara kollat radarbilderna och vad SMHI visar timme för timme resten av dagen för Östersund (regn). Hoppas dom har fel.

Har ingen koll i övrigt men kan rekommendera att gå igenom travrondens nya och digra intervjuarkiv. Det tar ett antal timmar men där borde man kunna hitta godbitar och loppen startar ju först sent i kväll. Det framkom t ex i en intervju att en av de betrodda i avd 5 är en halshäst (7an) och det aviseras hög luftfuktighet i kväll.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:58   #81
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nej, blir spets.
Royal Apanage har vunnit flera lopp från dödens, bl.a. v75 vill jag minnas, även bakifrån nån gång. Klart jag vill att Uffe ska missa spets eftersom jag är väldigt intresserad av 5 Coriano Ås och Ove A. Väldigt skrik på 6 Melker, men hästen tappar ju ordentligt med mark från springspår men har tufft slutvarv. Duktig i Gävle trots startmissen.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 12:01   #82
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nej, blir spets.
Nu är Lasse Wikström inte den som precis skryter om sina chanser, snarare trvärtom. Minns när han gav avslag på Linus hästen sin och som sedan slog till med en rejäl vinst till högt odds.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 12:02   #83
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2721
Standard

Sen start på travet ikväll blir perfekt. Dubbla skärmar med Champions League på ena och trav på andra. Till det lite sidospel på Baseball. Kan det blir bättre?

Julhelg förra veckan för oss travälskare följs upp av ett mer nyårsliknande upplägg med senare tider. Hoppas bara man får korka upp champagnen vid midnatt

Jag tar ställning i kallblodsloppet och spika 10 Mino. För mig är Magnus Jakobsson bästa kusken i det här loppet av de som kör de mest betrodda hästarna. Och han lär inte låta Mino sitta fast den här gången!

Kan vara så att det är två spik som gäller inledningsvis men voltstart är alltid ett aber och därför tvekar jag i prologen angående Royal Apanage.

Mycket snack om 1 och 10 i sista och de två kan så klart vinna men i min bok vinner Björn Goop "alltid" DD-2.

Cya!
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 12:05   #84
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Royal Apanage har vunnit flera lopp från dödens, bl.a. v75 vill jag minnas, även bakifrån nån gång. Klart jag vill att Uffe ska missa spets eftersom jag är väldigt intresserad av 5 Coriano Ås och Ove A. Väldigt skrik på 6 Melker, men hästen tappar ju ordentligt med mark från springspår men har tufft slutvarv. Duktig i Gävle trots startmissen.
Han vann V75 på kort för nästan 2 år sedan, kanske var det från dödens, minns inte.
Men det är också enda gången han dugt i ett lopp med mer än 30 laxar i prissumma.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 12:07   #85
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Tittar man på yr.no, min favoritkarta, så ser det inte så farligt ut.

http://www.yr.no/sted/Sverige/J%C3%A.../meteogram.png

Någon millimeter regn till att börja med sedan uppehåll efter V75;3. Det man inte vet är hur banan blir efter regnandet innan tävlingarna. Sedan kan ju prognosen ändras sista timmarna.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 12:07   #86
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Tangen Haap har 5 starter på tung bana och 80% segrar.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 12:13   #87
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard



Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tittar man på yr.no, min favoritkarta, så ser det inte så farligt ut.

http://www.yr.no/sted/Sverige/J%C3%A.../meteogram.png

Någon millimeter regn till att börja med sedan uppehåll efter V75;3. Det man inte vet är hur banan blir efter regnandet innan tävlingarna. Sedan kan ju prognosen ändras sista timmarna.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 12:56   #88
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Mitt bolagssystem.

1) 1 r6-2 (har inte råd att dubbla med 6 Melker)
2) 10 r4-13 (idag får Mognus köra och inte stänga in sig)
3) 1,2,3,4,7,9,11 r8-5 (titta gärna i lopparkivet på 11 om ni vill ha med en 1 %-arel)
4) 1,2,3,4 r12-10 (kort lopp vinns av någon där framme)
5) 1,2,4,5,6,7,9,10,11,12,15 r3-13 (upplagt för skräll)
6) 1,2,4,5,6 r7-9 (avslagen kvalitèt som skall vinna 750' kr - eller är 4 en stjärna?)
7) 1,10 r3-11 (1 SoS eller får 10 visa hur bra han är? Erik brukar vinna sista V75-loppet)

Kostar 1540:-. Ha En Trevlig Nationaldag och bli en blöt kung inatt!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:22   #89
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 375
Sharp$: 1142
Standard

Vad gäller Royal Apanage som storfavorit, loppet den vann som dryg 20-oddsare från spår 5 autostart (5% spelad på V65an) på Dannero var Offshore Star spelad till 3,60 på v-oddset (22% spelad som favorit) och kom 2a (från spår 1) med 2 längders marginal. Idag spelas Royal Apanage till 50%(!) av insatserna från spår 1, och Offshore Star till 0%(!) från spår 4.

Offshore Star har även varit femma två ggr på V75 i år, och skrällvunnit före Love Aint Easy (medeldistans) samt Emil Run (lång distans), och varit tvåa bakom Bella Donna på kort distans på V86. Alla ggr med Oskar J Andersson, nu är det Per Linderoth upp.

Royal Apanage vann ett 100k-lopp 2013, aldrig placerat sig i övrigt på lopp med över 35k i förstapeng.

Visst att spår 4 är knepigt och det lika gärna kan vara slut för hästen redan i starten , men jag i vart fall känner ju såhär: Kom igen, var är rimligheten...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1), hammering (+1)
millekung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:23   #90
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1398
Standard

Spiken: Titan Tabac nu med Torbjörn upp bakom sig och det kan ge en extra växel.
Space Photo som jag hoppas det är spets och slut med.

Kommer även att chansspika Fonzan Sund som ska gå barfota runt om för första gången och har haft samma lärling bakom sig i de två senaste starterna Karin Nilsson.

Systemet
1: 1,2,3,5,6,8,9,11
2: 13 Titan Tabac
3: 2,7,9
4: 1 Space Photo
5: 11 Fonzan Sund
6: 1,2,5,6,9
7: 1,3,8,10,11

Kostnad 300 kr

Lycka till!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:36   #91
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 171
Sharp$: 1035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Håller inte med, för min del är det perfekt!

Enda plumpen är att det krockar med Champions League-finalen
Nej,det krockar med speedwayen inte fotbollen.
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:40   #92
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av millekung Visa inlägg
Vad gäller Royal Apanage som storfavorit, loppet den vann som dryg 20-oddsare från spår 5 autostart (5% spelad på V65an) på Dannero var Offshore Star spelad till 3,60 på v-oddset (22% spelad som favorit) och kom 2a (från spår 1) med 2 längders marginal. Idag spelas Royal Apanage till 50%(!) av insatserna från spår 1, och Offshore Star till 0%(!) från spår 4.

Offshore Star har även varit femma två ggr på V75 i år, och skrällvunnit före Love Aint Easy (medeldistans) samt Emil Run (lång distans), och varit tvåa bakom Bella Donna på kort distans på V86. Alla ggr med Oskar J Andersson, nu är det Per Linderoth upp.

Royal Apanage vann ett 100k-lopp 2013, aldrig placerat sig i övrigt på lopp med över 35k i förstapeng.

Visst att spår 4 är knepigt och det lika gärna kan vara slut för hästen redan i starten , men jag i vart fall känner ju såhär: Kom igen, var är rimligheten...
Jodå jag såg danneroloppet. Spelarkollektivet fick hjärnsläpp tydligen
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:46   #93
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pesven Visa inlägg
Nej,det krockar med speedwayen inte fotbollen.
Krockar för tusan med min tantserie på SVT1 - Mr Selfridge - skandal!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), hugotheboss (+2)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:46   #94
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Sen start på travet ikväll blir perfekt. Dubbla skärmar med Champions League på ena och trav på andra. Till det lite sidospel på Baseball. Kan det blir bättre?

Jag är benägen att hålla med. Hela dagen på sig att läsa på, en stor andel av kupongerna inlämnade flera timmar före spelstopp (omsättningen är 47 MSEK vid 14.45), läge att få med sig en bit av kakan när sista infon kommer timmen före spelstopp. Det här ska bli riktigt spännande!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:55   #95
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Ja jätte. Blir nog så spännande så att jag avstår till och med haha. Jag vill ta ett par öl nu och se på trav i lugn och ro Inte i kväll när kärringen och ungarna är hemma. Odugligt såklart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:58   #96
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 511
Sharp$: 1533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Ja jätte. Blir nog så spännande så att jag avstår till och med haha. Jag vill ta ett par öl nu och se på trav i lugn och ro Inte i kväll när kärringen och ungarna är hemma. Odugligt såklart.
Finns kanske en sportbar att rymma till.
Helgesson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:59   #97
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Ja jätte. Blir nog så spännande så att jag avstår till och med haha. Jag vill ta ett par öl nu och se på trav i lugn och ro Inte i kväll när kärringen och ungarna är hemma. Odugligt såklart.
Vad fan draken, slut på den nyktra perioden!?

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:04   #98
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Ja, Jag blev inte lyckligare för det. Men håller det till helgerna istället för varje dag. Det funkar bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+100)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:15   #99
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-2

8 B.W.Modde struken

10 Mino kan spikas.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:17   #100
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

V75 Östersund - tidiga lördagstankar

V75:2
Tre hästar sticker ut på strecken, 4 Tangen Happ, 10 Mino och 13 Titan Tabac. De tre var ju först även på Gävle, efter vassa avslutningar på framför allt Tangen Happ och Titan Tabac. 10 Mino fick som väntat aldrig chansen. Jag tycker att det är svårt. De är rätt jämna hästarna här och det handlar nog mycket om positioner, taktik, vem som får bästa loppet - och om det är någon som höjer sig lite för dagen.

Jag var tidigt inne på 11 Nordlirappen, är minst lika bra som favoriterna men kanske inte trivs på kladdigt underlag?

Vad kan 5 Qravatt, efter att ha fått ett par doser av Bergharns träning? 25-tid över 2640 och hygglig tungbanestatistik, kanske sitter i spets efter ett par hundra meter - inte alls omöjligt.

Svårt! Ska bli intressant att se skoinfo.


V75:6
Gulddivision över full väg. Ludde åker långt, alltså. Och det lär väl bli lite körning från start, alla från spår 1-5 vill väl vara med? Jag funderar på att gå kort här, jag tycker att 7 Chelsea Boko har hamnat oförtjänt långt ner i rankingen, på grundkapacitet, att den förmodligen gynnas lite av distans, kanske ev tung bana. Tyckte att Sanity gjorde det riktigt bra efter lång bortvaro. 12.1 full väg, det är väl snabbare än vad Vispens har gått, nån gång?

7% - lämplig streckprocent på CB.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:23   #101
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Jag tror att Your Higness gynnas mest idag. Snabb utgångsfart. Behöver för en gång skull inte göra allt själv idag. Känns given tycker jag om man gardera loppet.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:28   #102
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-2

8 B.W.Modde struken

10 Mino kan spikas.
Härligt, då fick 9 Alsaker Faks innerspåret och går felfritt
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:44   #103
 
spiifiis avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 159
Sharp$: 803
Standard

Coriano Ås från spår 5 är nog inte så dum. Två raka vinster med skor så den åker med på min lapp om det inte vankas skoryck
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:50   #104
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3841
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spiifii Visa inlägg
Coriano Ås från spår 5 är nog inte så dum. Två raka vinster med skor så den åker med på min lapp om det inte vankas skoryck
vilket är bästa spik enligt dig? du brukar ha bra spikar,och drag
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:53   #105
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Nu har äntligen atg vaknat. Stått lätt bana där hela dagen men nu är det uppdaterat. Håll tummarna för att regnet minskar i kväll annars kan det nog bli minst lika svåra förutsättningar som på Solvalla i lördags och då blev resultaten väldigt annorlunda mot vad som skulle blivit vid normal bana och väder.

Håll också koll på sena ändringar i barfotainfon då det inte låter som någon optimal barfotabana precis i den färska rapporten på atg.se

BANFÖRHÅLLANDE
Östersund
- Det har ösregnat sedan i morse. Jag tror att det har kommit nästan 30 millimeter och som det ser ut just nu är det för grovt grus i banan för att köra barfota. Men väderprognoserna säger att det ska sluta regna och bli finare väder i kväll så min förhoppning är att vi ska få till en bra bana som tillåter valfri balans innan första V75-start, säger banmästare Jan-Roar Aune.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 15:07   #106
 
spiifiis avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 159
Sharp$: 803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vilket är bästa spik enligt dig? du brukar ha bra spikar,och drag
Space Photo kommer jag troligen spika i hopp om att ingen kommer utmana om ledningen. Blir han svarad så blir han även sårbar tyvärr.

Spikar däremot med säkerhet i sista, SOS på Highspeed Call. Av den enkla anledningen att jag inte tror Nimbus hinner fram från spår 10 över 1609A på tung bana.

Kan dock inte förstå varför Mino är lyft till skyarna i avd.2? Nej 4,7,9,10,11,13 stänger jag det loppet på.

Se även upp för Linus Wibb som oftast gör det riktigt bra från spår 4,5,6
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 15:09   #107
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nu har äntligen atg vaknat. Stått lätt bana där hela dagen men nu är det uppdaterat. Håll tummarna för att regnet minskar i kväll annars kan det nog bli minst lika svåra förutsättningar som på Solvalla i lördags och då blev resultaten väldigt annorlunda mot vad som skulle blivit vid normal bana och väder.

Håll också koll på sena ändringar i barfotainfon då det inte låter som någon optimal barfotabana precis i den färska rapporten på atg.se

BANFÖRHÅLLANDE
Östersund
- Det har ösregnat sedan i morse. Jag tror att det har kommit nästan 30 millimeter och som det ser ut just nu är det för grovt grus i banan för att köra barfota. Men väderprognoserna säger att det ska sluta regna och bli finare väder i kväll så min förhoppning är att vi ska få till en bra bana som tillåter valfri balans innan första V75-start, säger banmästare Jan-Roar Aune.
samma besked från Spelvärde som pratat med banmästaren, stenhård bana med vatten på ytan efter allt regn, grovt grus på toppen. Men OM det slutar regna, kan det bli bra, så torkar det upp snabbt.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 15:10   #108
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 123
Sharp$: 2412
Standard

Avd 4 ser riktigt svårt löst ut nu i förhand, luktar körning från start och det kan bjuda in bakspårs hästarna eller vad tycker ni? Va inne på att spika Desuper Flilius först men börjar tänka om nu.
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 15:32   #109
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Djingis Visa inlägg
Avd 4 ser riktigt svårt löst ut nu i förhand, luktar körning från start och det kan bjuda in bakspårs hästarna eller vad tycker ni? Va inne på att spika Desuper Flilius först men börjar tänka om nu.
Oftast är den första idén bäst. Desuper Filius eller någon av de övriga fyra framspårshästarna.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 15:47   #110
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Kikar lite på radarbilder från klart.se, och det ser nog ut att kunna regna hela kvällen i Östersund, möjligen med några kortare uppehåll.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+20)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 16:16   #111
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3841
Standard

jag som lämnat system tidigt idag, känner på mig att det blir 0 av 7 rätt efter senaste vädret rapport., he he
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 16:45   #112
 
DrGonzos avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 18
Sharp$: 922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spiifii Visa inlägg
Space Photo kommer jag troligen spika i hopp om att ingen kommer utmana om ledningen. Blir han svarad så blir han även sårbar tyvärr.

Spikar däremot med säkerhet i sista, SOS på Highspeed Call. Av den enkla anledningen att jag inte tror Nimbus hinner fram från spår 10 över 1609A på tung bana.

Kan dock inte förstå varför Mino är lyft till skyarna i avd.2? Nej 4,7,9,10,11,13 stänger jag det loppet på.

Se även upp för Linus Wibb som oftast gör det riktigt bra från spår 4,5,6
King of mine ska köras för spets. Tror det blir svårt för Space Photo att hålls ut den även om det är 1609m.
DrGonzo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 16:59   #113
 
spiifiis avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 159
Sharp$: 803
Standard

Vilka hästar kommer ni ha med i Jämtlands stora pris? Jag känner att det är helgardering, hur tänker ni? Kan man plocka bort någon/några?
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 17:03   #114
 
newbranchs avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 546
Sharp$: 1891
Standard

Gott folk! Vill ha några åsikter om V75/6, Creatine. För dålig eller är det nu om ngn gång som den "bara" ska vinna?
V75/7, Kalypso Face. Chansen i detta gäng?
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 17:15   #115
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Re dock får loppet i avd3
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 17:46   #116
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

V75:5
Stolopp OCH lärlingar OCH spårtrappa. Skulle det inte ha räckt med enbart en eller ett par av de variablerna?

Jag harverkligen tittat, och tittat. Men det här är ju i princip olösligt. Jag funderar på att ha utgång på 2 Prima Eagle, var nästan lite skrik på den senast den var ute på V75 men kördes väl lite väl offensivt och gillar nog inte att gå första varvet i dödens. Gick bra som trea efter invändig löpning som trea bakom Kicki the Dancer och Unique Gowan för tre starter sedan (december). Kanske kan komma bättre på det idag? Vill också varna lite för 12 Kemas Winnie, gick bra som trea näst senast med hela sista varvet i tredjespår. Kan Adrian få fart på 5 Eileen Boko? Svårt!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 17:53   #117
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 822
Sharp$: 478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
V75:5
Stolopp OCH lärlingar OCH spårtrappa. Skulle det inte ha räckt med enbart en eller ett par av de variablerna?

Jag harverkligen tittat, och tittat. Men det här är ju i princip olösligt. Jag funderar på att ha utgång på 2 Prima Eagle, var nästan lite skrik på den senast den var ute på V75 men kördes väl lite väl offensivt och gillar nog inte att gå första varvet i dödens. Gick bra som trea efter invändig löpning som trea bakom Kicki the Dancer och Unique Gowan för tre starter sedan (december). Kanske kan komma bättre på det idag? Vill också varna lite för 12 Kemas Winnie, gick bra som trea näst senast med hela sista varvet i tredjespår. Kan Adrian få fart på 5 Eileen Boko? Svårt!
Själv funderar jag att spika mig ur eländet med Eileen Boko. Adrian borde ju vara bland de bättre lärlingarna här och Kolgjinis ska man spika när de inte är favoriter. Dessutom har Eileen gjort bra tider men det är en rövare och känns ju inte jättetryggt
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 17:57   #118
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Banan verkar bli allt sämre så jag la ner tankarna på V75 spel i kväll, men tänkt på att chansen till hög utdelning ökar enormt nu. 4 av de 5 senaste åren har det varit favoritparad denna omgång i Östersund, men i fjor när det regnade blev det i alla fall utdelning i alla spelpoolerna. Problemet är att det är så fruktansvärt svårt att räkna på vilka hästar som kommer underprestera i gyttjan resp vilka som kommer hantera det bra.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 17:59   #119
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Tycker det är konstigt att 6 Oasis Bi och 2 Cool Keeper är första- och andrahandare i Jämtlands stora pris. Oasis Bi stannade ju alldeles i förra starten på Vermo, och Leif Witasp är jättesympatisk men har väl inte helt lätt att vinna storlopp.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:09   #120
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Tycker det är konstigt att 6 Oasis Bi och 2 Cool Keeper är första- och andrahandare i Jämtlands stora pris. Oasis Bi stannade ju alldeles i förra starten på Vermo, och Leif Witasp är jättesympatisk men har väl inte helt lätt att vinna storlopp.
Oasis Bi är väl inte så underlig, undantaget senaste starten har den ju varit grymt bra och är bättre än sina konkurrenter. Läget sätter dock ner, kan bli tufft att ta sig till spets med så många snabba och offensiva innanför. Cool Keeper kan jag dock hålla med om som övervärderad! Senast var det värde, för då var det klart för spets och den mötte ingenting alls. Nu däremot är det ett riktigt elddop. Rena vinstchansen häst mot häst är relativt liten, och att Witasp nog inte vill offra hästen i en sån här första start mot eliten drar ner chansen ytterligare. Nej, den ska nog inte ha mer än 5-10% en sån här gång. Max! Creatine är också konstigt mycket tippad. Två varv igen och vi såg ju hur bra det gick för två starter sedan. Den där har knappast imponerat sen den kom över dammen och jag tror knappast den plockar hem det här heller. Intressant lopp ska det bli att se iallafall!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:14   #121
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Funderar på att chansspika super defilius. Mycket sparat sedan sist, frågan är ju, kommer han ut/fram? Vet inte om hästen är direkt startsnabb, någon som har bra koll på det?
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:17   #122
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 104
Sharp$: 890
Standard

Barfota runt om och 3% på sanity, är inte drt mumma?
Capeee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:20   #123
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Funderar på att chansspika super defilius. Mycket sparat sedan sist, frågan är ju, kommer han ut/fram? Vet inte om hästen är direkt startsnabb, någon som har bra koll på det?
Svårt att säga, de har aldrig tryckt av honom. Men det lär de ju göra idag, skoryck och jänkarvagn. Ser ut som en kanonspik faktiskt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zabatsu (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:27   #124
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Global Revenge, Melker och Love ain't easy har segrat på tung bana i avd 1. Love ain't easy känns spännande med Kihlström och dom spelprocenten.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:27   #125
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Svårt att säga, de har aldrig tryckt av honom. Men det lär de ju göra idag, skoryck och jänkarvagn. Ser ut som en kanonspik faktiskt!
Tackar för infon, kanske kör en chansspik på den trots allt
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:33   #126
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Fan... Har inte med Chelsea Boko. Har inte denna gått på tunga, skitiga banor mkt i Frankrike?

Kom igen Putte, vet att du har svaret. Har jag gjort bort mig nu
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:37   #127
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Tangen Haap 4 segrar på 5 starter på tung bana. Dagens bästa spik!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:43   #128
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Kalypso Face struken nu.

Fler ändrar till skor på.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:43   #129
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tangen Haap 4 segrar på 5 starter på tung bana. Dagens bästa spik!
Ja jag är sugen på att spika där jag med!

Men finns inget värre än att spika i ett kallblodslopp...brukar inte funka för mig!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:50   #130
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Har inte med favoriten i första, tror inte ett skit på den idag. Är det korkat att dissa den helt?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:52   #131
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Har inte med favoriten i första, tror inte ett skit på den idag. Är det korkat att dissa den helt?
Det ÄR en väldigt konstig storfavorit så det är nog inte helt dumt. Jag kommer ha med den, men utgångar Adielsson.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:17   #132
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Så här tänker jag mig Dagens system (i princip efter strecklistan):


Avd Ordinarie hästar
1 1 Royal Apanage
2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
3 2 Speed Delicious
4 1, 2 , 3, 4, 5, 10, 12
5 1, 2, 3, 4, 5, 10, 11, 12, 13, 15
6 7 Chelsea Boko
7 1 Highspeed Call
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:20   #133
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag har rätt mycket tvärtom, massa hål i strecklistan på ramen för en gångs skull. Håller med om Highspeed Call dock. Enda bra favoriten idag. Kanske med undantag för Tangen Haap om den nu ens blir favorit.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:24   #134
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

1,2,3,5,6,9
Tangen Haap
2,5,7,9
1,3
1,5,9,11
1,2,5,7
Highspeed Call


Lutar åt detta?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:26   #135
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 542
Sharp$: 5126
Standard

Utnämner Royal Apanage till årets sämsta favorit,detta vinner 3 mockingbird Face.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Kocken14 den 2015-06-06 klockan 19:30.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:27   #136
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Ja jätte. Blir nog så spännande så att jag avstår till och med haha. Jag vill ta ett par öl nu och se på trav i lugn och ro Inte i kväll när kärringen och ungarna är hemma. Odugligt såklart.
Håller med dig helt, det är en jävla våldtäkt på V75 när man gör om det till kvällstrav, hela lördagskvällen åt helvete. Jag fasar för när nymodigheterna med senare starttid ska börja i augusti. Hoppas av hela mitt hjärta att det blir ett rejält speltapp och att det går åt h-e för Skarplöth o Co.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:28   #137
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Fy fan idag blir det lottotrav med dessa yttre förhållanden
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:31   #138
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Ja sätter man den idag så kan man nog fira rejält! =)
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:31   #139
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Jag tycker det är helt outstanding att ha V75 den här tiden. Hann storstäda och dona här hemma tidigare vilket jag inte gör i vanliga fall.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:32   #140
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Tog ställning och spika 2 i första avdelningen! Kan vara intaget av öl och sprit men vad vet jag! Älskar att sänka favoriter. Skåååål
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:32   #141
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Favoriten faller direkt
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:35   #142
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Erik din jävla KUNG
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:35   #143
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Riktigt fult kört av J Norberg, uppenbart ett försök att gynna stallets andra häst i loppet.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:36   #144
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Bra jobbat Erik A
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:36   #145
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Favoriten faller direkt
Tog inte med den på 7 hästar efter provstarterna!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:36   #146
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Oasis Bi är väl inte så underlig, undantaget senaste starten har den ju varit grymt bra och är bättre än sina konkurrenter. Läget sätter dock ner, kan bli tufft att ta sig till spets med så många snabba och offensiva innanför. Cool Keeper kan jag dock hålla med om som övervärderad! Senast var det värde, för då var det klart för spets och den mötte ingenting alls. Nu däremot är det ett riktigt elddop. Rena vinstchansen häst mot häst är relativt liten, och att Witasp nog inte vill offra hästen i en sån här första start mot eliten drar ner chansen ytterligare. Nej, den ska nog inte ha mer än 5-10% en sån här gång. Max! Creatine är också konstigt mycket tippad. Två varv igen och vi såg ju hur bra det gick för två starter sedan. Den där har knappast imponerat sen den kom över dammen och jag tror knappast den plockar hem det här heller. Intressant lopp ska det bli att se iallafall!
Witasp har väl lite svårt att vinna om han är lite för långt hemifrån?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:37   #147
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Tog ställning och spika 2 i första avdelningen! Kan vara intaget av öl och sprit men vad vet jag! Älskar att sänka favoriter. Skåååål
Skön jävla start!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), Major (+100), Manprinsen (+10), MikaF (+5)
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:38   #148
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Det var inget plusintryck på någon av Berghs hästar, däremot barfotabalans och Erik Adielsson på vinnaren. Ja, han är en jävel på tungbanestyrningar, den gode Erik....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:38   #149
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Snokens spik. Bra start
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:39   #150
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6216
Standard

Bra Janne Norberg å Bergh försökte kuppa. Pressar å är sist i mål bara gör att Sabba min spik på lilla systemet 6an.

Borde vara böter för att köra för enbart förstöra för andra
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:40   #151
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

En annan kusk bakom Melker så vinner han däremot.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:40   #152
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Där försvann 960939 system
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10)
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:41   #153
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Bra Janne Norberg å Bergh försökte kuppa. Pressar å är sist i mål bara gör att Sabba min spik på lilla systemet 6an.

Borde vara böter för att köra för enbart förstöra för andra
Norrlands Maffian ?
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:42   #154
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Norrlands Maffian ?
Sundsvallmafian!

Vi är några här uppe som fortfarande är hederliga
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+20)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:44   #155
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Chelsea är stark, men har inte gått på skitiga banor vad jag vet.
Inbillar mig ändå att han är mindre missgynnad än många andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Fan... Har inte med Chelsea Boko. Har inte denna gått på tunga, skitiga banor mkt i Frankrike?

Kom igen Putte, vet att du har svaret. Har jag gjort bort mig nu
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:44   #156
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Med tanke på den besvärliga banan tycker jag att det är lämpligt att spela
VP och Tvilling på 9 Alsaker faks. Urstark jäkel. Synd bara att det inte är 2640
25 ggr rätt så bra betalt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5), Manprinsen (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:46   #157
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Med tanke på den besvärliga banan tycker jag att det är lämpligt att spela
VP och Tvilling på 9 Alsaker faks. Urstark jäkel. Synd bara att det inte är 2640
25 ggr rätt så bra betalt
TV U 4 Mot 6.9 x 100kr
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:47   #158
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Med tanke på den besvärliga banan tycker jag att det är lämpligt att spela
VP och Tvilling på 9 Alsaker faks. Urstark jäkel. Synd bara att det inte är 2640
25 ggr rätt så bra betalt
Ryggar den! Såg tidigare att den hade riktigt bra statistik på tung bana
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:47   #159
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Med tanke på den besvärliga banan bör man nog hellre hålla sig ifrån så många spel som möjligt idag.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:50   #160
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Med tanke på den besvärliga banan bör man nog hellre hålla sig ifrån så många spel som möjligt idag.
Inte en chans. Vi är alla vinnare här på Sharps !!
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
draken (+10)
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:50   #161
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Tvilling 4,13 köööör
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:56   #162
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

YES!!!! Bästa spiken!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dalle82 (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:57   #163
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Vilket jävla lopp av Taangen!! OJOJOJ!!

Skönt när man sitter med 4, 10 och 13 och Jansson ser till att köra bort både 10 och 13...puuuhhhh
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:58   #164
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Skönt att.inleda med 2 spikar men ångrar nu att jag gjorde ett system för ynka 72kr hahaj
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 19:59   #165
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Vilket jävla lopp av Taangen!! OJOJOJ!!

Skönt när man sitter med 4, 10 och 13 och Jansson ser till att köra bort både 10 och 13...puuuhhhh
Och Magnus J? Ytterligare en topp-prestation i sulkyn...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:00   #166
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 140
Sharp$: 1141
Standard

Tjena gott folk och hoppas ni har en trevlig Nationaldag. Nyss hemkommen från ett bröllop men sitter nu och njuter av travet med en kall. Jag vill självklart spela så jag hade tänkt mig en v3:a. Är det ngn som har koll på kallbloden i sista loppet vore jag väldigt tacksam. Lycka till alla!!

Mvh Aband
abandofhope är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:00   #167
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Skönt att.inleda med 2 spikar men ångrar nu att jag gjorde ett system för ynka 72kr hahaj
Ja risken är att du får ångra dig
Snyggt att du vågade spika Erik i första. Jag hade inte bollar till det.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:01   #168
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och Magnus J? Ytterligare en topp-prestation i sulkyn...
torbjörn tar med han när han felar....
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:03   #169
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Vilken jävla vacker häst Magic Tonight
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5), oinkk (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:03   #170
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Japp. Alla vi som har spikat Torbjörn tittar på fotboll nu. Men det vart ungefär lika spännande med det tidiga målet. Hm. Kanske hinner dra en runk innan kärringen kommer hem så man får ut något av kvällen iaf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+100), MikaF (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:05   #171
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+10), MMTTMM (+5), waco90 (+50)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:05   #172
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ja risken är att du får ångra dig
Snyggt att du vågade spika Erik i första. Jag hade inte bollar till det.
Hade.ingen tanke på att spela.idag då det är fest så blev lite sista rycket därav det snåla systemet. Men spiken i första är jag nöjd med och hade kört lika vid ett större system. Nästa vinner 7
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:07   #173
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

Tror liberty face nu
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:07   #174
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Jag fattar inte att folk kan sitta och se nån sur jävla fotboll utan svenska intressen när vi har högklassigt trav från Norrland.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:08   #175
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Att jag spikade i andra avdelningen beror på att jag anser att T Jansson gjort sitt som kusk när det kommer till favoriter! Bara läsa mina tidigare inlägg på sharps. Nu en grogg till lycka till alla
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:09   #176
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Nog rätt så många som tänker olika om högklassig sport i den bemärkelsen.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:14   #177
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag fattar inte att folk kan sitta och se nån sur jävla fotboll utan svenska intressen när vi har högklassigt trav från Norrland.
Fjärdedomaren är svensk.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ingo73 (+10), Manprinsen (+5), hugotheboss (+5)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:16   #178
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Stall Bergh är helt under isen idag
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:16   #179
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Va fan håller Torbjörn Jansson på med?! Dags att skaffa starkare linser!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:18   #180
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Fan att inte nån av Linderots kunde vinna här. Nåja hade Erik oxå
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:20   #181
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Va fan håller Torbjörn Jansson på med?! Dags att skaffa starkare linser!
Känns tryggt när man har spikat honom i sista
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:22   #182
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Känns ju tryggt att man spikat Jansson i sista från spår ett, efter sett hans prestationer hittills. Bara gå och lägga sig...
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:22   #183
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Fan att inte nån av Linderots kunde vinna här. Nåja hade Erik oxå
Banan verkar inte vara alltför bra .Det förstår man med allt regn
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:22   #184
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tre klockrena förstastreck vinner lätt, det är drygt när det vinner för många utgångar som man gott och väl kunde ha spikat.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:23   #185
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tre klockrena förstastreck vinner lätt, det är drygt när det vinner för många utgångar som man gott och väl kunde ha spikat.
Ja tänk om man hade suttit med 3 spikar och rubbet sparat i kommande nu...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:23   #186
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kasse Visa inlägg
Banan verkar inte vara alltför bra .Det förstår man med allt regn
soorry manprinsen var inte till dig
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:24   #187
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

t Jansson vinner med skrällar när han vinner han kan inte vinna med favoriter! Slängde bort för många streck i förra när jag hade 7 som första häst! Hell
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:25   #188
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

[QUOTE=Manprinsen;437187]Ja tänk om man hade suttit med 3 spikar och rubbet sparat i kommande nu...[/QUOTE

Hade likväl kunnat börja med 3 spikar då det är mina första streck som vunnit men kastade iväg 6 nyligen. Jaja kämpa på
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:28   #189
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Känns ju tryggt att man spikat Jansson i sista från spår ett, efter sett hans prestationer hittills. Bara gå och lägga sig...
Usch ja, ångrar stort att jag inte låste i sista som jag hade planerat... Men vem vet, han kanske vaknar till sista avd. F.ö fruktansvärt det han precis gjorde, är nog dags för Tobbe att börja fundera på pensionering, hänt en del på sistone.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:28   #190
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Det är som sagt väldigt enkelt att vara efterklok! Det fanns inte på kartan att Jansson skulle köra in i vingen med Re doc och galoppera. Hade de inte hänt hade han spetsat och Adielsson hade inte fått någon ledning.

Det i sin tur kanske fått Bergh att inte trycka av lika mycket samt att Liberty Face fått en bättre resa...men som sagt..lätt att vara efterklok!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:30   #191
 
waco90s avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 14
Sharp$: 6444


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm,men vafan, Snoken oxtokig idag 3 raka förstarankade !!
waco90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:30   #192
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

1,3 i nästa. Örjan har inte gjort mycket väsen av sig idag, dags att rise and shine nu.
Med facit i hand och Eriks grymma kväll hittills hade jag hellre haft 3,4
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:31   #193
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

En mugg och 50kr om man blir ATG kund
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:32   #194
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
1,3 i nästa. Örjan har inte gjort mycket väsen av sig idag, dags att rise and shine nu.
Med facit i hand och Eriks grymma kväll hittills hade jag hellre haft 3,4
Fast det var på det berömda att han lyckades vinna kallis loppet med en superskräll!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:35   #195
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Håller med dig helt, det är en jävla våldtäkt på V75 när man gör om det till kvällstrav, hela lördagskvällen åt helvete. Jag fasar för när nymodigheterna med senare starttid ska börja i augusti. Hoppas av hela mitt hjärta att det blir ett rejält speltapp och att det går åt h-e för Skarplöth o Co.
Men en ordentlig snabbis ordnar väl det hela?Kanske det enda hon vill ha av dej+lönen
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:37   #196
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Nu hoppas jag att vi får se en riktig avtryckare med Desuper Filius
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:38   #197
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

MEN HELVETES JÄVLA TOMTAR
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:39   #198
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Varför blev det omstart? Man kan väl ändå inte blåsa för omstart efter 600 meter?!
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:39   #199
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 350
Sharp$: 1403
Standard

Haha. Ett tag trodde jag att det var bara i mitt huvud larmet gick. Studion hörde inget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
znipstern är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:39   #200
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Tack och god natt... förbannade amatörer, det är V75 nu och inget Wången Cup
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+2), Dalle82 (+20), Icor (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:40   #201
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

skandal blåsa av loppet så sent! vad fan händer?
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:41   #202
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Perfekt för bakspårshästarna som inte varit med i nån körning alls!!

Vilket jävla skämt!!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:41   #203
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 252
Sharp$: 409
Standard

Bättre hästarna går tidigt så dom inte hinner dricka så MKT!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:42   #204
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Kan vara läge att spela Digital Archive? Nåt borde det väl kosta att lägga iväg en gång extra...?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:42   #205
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Pinsamt att se skiten haha! Domarna från tippen eller vad är det frågan om! Östersund lägg ner! Nollor!
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:42   #206
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Robert Bergh tog ju flygande start. Oavsett orsak.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+2)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:42   #207
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3841
Standard

ha ha norrlands maffia, bara fortsätta kolla fotboll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:42   #208
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tack och god natt... förbannade amatörer, det är V75 nu och inget Wången Cup
Japp, helt sjukt att det får gå till såhär. Man blåser bara inte så sent.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:43   #209
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Perfekt för bakspårshästarna som inte varit med i nån körning alls!!

Vilket jävla skämt!!
Klart!! 300 Vinnare på Digital A
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:43   #210
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6216
Standard

Bergh fuska igen , flygande allt vad som gick , hjälp av wickmans
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:43   #211
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Hehehe vinner 1 nu så slutar jag med trav. Ni får 5 ggr spela vad ni vill.
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:46   #212
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Och Örjan kör med huvudet upp i r*ven som vanligt. Helt inlåst, suck.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:47   #213
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3841
Standard

ha ha vilka maffia där uppe.. ha ha
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:47   #214
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Fy fan vilka jävla pajasar till domare...man vill fan kräkas på dem!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:47   #215
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Örjan såg verkligen till att inte vinna loppet. Fan vad jag är leds på honom.
Kör dina jävla Prix D'amerique och Elitloppet och ge fan i att delta i sånt som inte intresserar dig längre.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:48   #216
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8056
Standard

Ett jävla skämt. Bojkott nu
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:48   #217
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Satte visserligen 250 vinnare på 12:an men vafaan hjälper de när man spricker på systemet...fy fan!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:48   #218
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Klart!! 300 Vinnare på Digital A

Oddset föll som en sten från 19 ggr till 12 ggr Men det kändes så skönt med den vinnaren !!!
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:49   #219
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Ett jävla skämt det där loppet.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:49   #220
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Örjan såg verkligen till att inte vinna loppet. Fan vad jag är leds på honom.
Kör dina jävla Prix D'amerique och Elitloppet och ge fan i att delta i sånt som inte intresserar dig längre.
Kan inte hålla med mer. Är så sjukt irriterande att se han köra och verkligen ge bort loppen när man ser hur mycket kvar hästarna har att ge
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:49   #221
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1026
Standard

Vilket skämt detta är, det värsta är väl att man lirar nästa vecka iaf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5)
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:50   #222
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Kan vara läge att spela Digital Archive? Nåt borde det väl kosta att lägga iväg en gång extra...?
12 ggr pengarna på vinnare och 28 ggr på tvillingen - kan det vara sant?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:51   #223
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3841
Standard

nu lägger säkert doob en till bana på bojkot lista, jägers och östersund
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:51   #224
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Kan inte hålla med mer. Är så sjukt irriterande att se han köra och verkligen ge bort loppen när man ser hur mycket kvar hästarna har att ge
Det enda karljäveln hade behövt göra var att inte bli instängd, han hade vunnit detta lätt alla gånger om. Hästen gick ju som ett skållat ollon när han väl kom ut.

Så jävla surt sånt här.

Östersund behöver inte anordna V75 med sådana funktionärer. Jävla amatörapor!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:51   #225
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6216
Standard

Örjan <3 det är ju bara ut å mooooooosa , sitter kvar när tåget går. Bara panga sig ut när 9an går framför...........s l u t a vara rädd om hästarna.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:51   #226
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Glad jag inte lägger mer på atg utan kör på andra sidor vinnare osv istället jävla pajas Fasoner! Vidriga domarpack m.m
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:52   #227
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Fyfan vilken jävla pajasdomare! Har det gått 500 m kan man fan inte blåsa omstart för materialfel. Hoppas för hans egen skull att han hade lirat rejält på bakspårshästarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:52   #228
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6216
Standard

Om han hängt på när dom körde lite så hade han kunnat vara 2.a utv. Tom Ove a fd alkis och 2 meter lång kör bättre
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:54   #229
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Fyfan vilken jävla pajasdomare! Har det gått 500 m kan man fan inte blåsa omstart för materialfel. Hoppas för hans egen skull att han hade lirat rejält på bakspårshästarna.
Precis, bara för att nån jävla lallare som Wickman grinar om materialfel så blåser man fan inte av loppet om starten väl har gått. En jävla skandal är vad detta är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Emeffeff (+5), znipstern (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:55   #230
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6216
Standard

Ove är en grym kusk om man jämnför med Örjan just nu. Han kan bara köra storlopp med superduper hästar nuförtiden.

Kommer ihåg när Ove skulle köra varan pålle , fick bygga om halva vagnen , så lång är han
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:55   #231
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Fast oavsett så fick ju Bergh en flygande start och hade varit inlåst om han inte fuskat, om man ska va opartisk. (om man lirade på denna herre)
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:55   #232
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Det enda karljäveln hade behövt göra var att inte bli instängd, han hade vunnit detta lätt alla gånger om. Hästen gick ju som ett skållat ollon när han väl kom ut.

Så jävla surt sånt här.

Östersund behöver inte anordna V75 med sådana funktionärer. Jävla amatörapor!
Ja, det är helt sjukt hur han ens lyckas. Allra helst när det är så kort bana, och hästen hade hur mycket som helst kvar. Flyttar sig från 5/6 placering till 3e på 150 meter när han väl kommer ut. Usch, blir så irriterad när man som spelare litar på kuskar som bara skiter i vilket om loppet inte är intressant nog. Suck.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:57   #233
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Bojkott rätt av framöver av v75 på jippobanor! Kommer dock köra hårt på Vinnarspel på alternativa siter då jag anser att atg Suger hårt! Skål för DIF om några timmar tar vi över grötlandet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+250)
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:58   #234
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Precis, bara för att nån jävla lallare som Wickman grinar om materialfel så blåser man fan inte av loppet om starten väl har gått. En jävla skandal är vad detta är.
Varför man väntar ett halvvarv är också en stor gåta. Det måste ju ha gått att se långt tidigare om man nu tvunget skulle blåsa av för materialfel.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:59   #235
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Världens fjolligaste domare....

https://www.youtube.com/watch?v=7oALAaqc8wM
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:01   #236
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Vinnarlir på häst 2 ;-)
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:01   #237
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Varför man väntar ett halvvarv är också en stor gåta. Det måste ju ha gått att se långt tidigare om man nu tvunget skulle blåsa av för materialfel.
Ja dom kanske skulle ha blåst av starten direkt, men om man skulle missa det så får man fan ha lite fingertoppskänsla och låta loppet fortgå när man väl har satt igång det.

Sånt här flummeri är att pissa på oss spelare rakt av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:03   #238
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ja dom kanske skulle ha blåst av starten direkt, men om man skulle missa det så får man fan ha lite fingertoppskänsla och låta loppet fortgå när man väl har satt igång det.

Sånt här flummeri är att pissa på oss spelare rakt av.
Det var ju ännu mer omstart i andra starten!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:07   #239
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Lärlingslopp som bluffas bort...fy fan vad tråkigt det är med trav nu!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:07   #240
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Jävla skitvinnare där också...

Rondine kom fint men orkade inte ända fram.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:07   #241
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Det var blåst långt tidigare, på Tv syns redan på tavlan efter 150 meter, syns kuskarna visste det, satt och pratade i godan ro.

Sedan är det Svensk Travsport som ansvar för reglementet och att det följs av de aktiva.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:07   #242
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Bla bla bla vilket roligt lopp hahaha
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:07   #243
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Så mycket skitsnack runt favoriten och de va spets o slut. Kommentatorerna borde bara vara tysta, vet inte när de hade rätt senast
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:08   #244
 
Icors avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 255
Sharp$: 475
Standard

Jag är inte den som klagar ofta på hur travet sköts, men detta är fan under all kritik.. Man sitter och analyserar sönder, men inte fan ska man behöva ta med sådant här i åtanke? Att dom ska blåsa av lopp efter 400m!?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:08   #245
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Det var blåst långt tidigare, på Tv syns redan på tavlan efter 150 meter, syns kuskarna visste det, satt och pratade i godan ro.

Sedan är det Svensk Travsport som ansvar för reglementet och att det följs av de aktiva.
Men signalen ljöd inte förrän efter första sväng typ?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:09   #246
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Det var blåst långt tidigare, på Tv syns redan på tavlan efter 150 meter, syns kuskarna visste det, satt och pratade i godan ro.

Sedan är det Svensk Travsport som ansvar för reglementet och att det följs av de aktiva.
De slog väl fast att bilen blinkade först efter 400 m?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:11   #247
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Det var blåst långt tidigare, på Tv syns redan på tavlan efter 150 meter, syns kuskarna visste det, satt och pratade i godan ro.

Sedan är det Svensk Travsport som ansvar för reglementet och att det följs av de aktiva.
Kuskarna såg det inte förrän en bit in i första sväng garanterat!

Sen fattar jag inte, ska det verkligen blåsas för materialfel när bilen ska till och släppa? Verkar sjukt!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:12   #248
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

10 Flirting Silvio gav 6,12 på plats, man tackar, Hade fått 121 ggr på tvillingen om inte 9;an hade halva huvudet före. Grymt
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:13   #249
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Men signalen ljöd inte förrän efter första sväng typ?
600m
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:13   #250
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 673
Sharp$: 50116
Standard

Var finns Spelvärdes-entusiasterna nu?
Öppnade båda sina system med två spikar som föll och i femte avd. vinner en av deras mest överskattade hästar som visade tydligt varför man åkte till Jämtland ända från Skåne.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:13   #251
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Bojkott rätt av framöver av v75 på jippobanor! Kommer dock köra hårt på Vinnarspel på alternativa siter då jag anser att atg Suger hårt! Skål för DIF om några timmar tar vi över grötlandet
Välkomna till Skåneland! Förbered er på kross.

Hälsningar Mesta Mästarna
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:13   #252
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Jag hörde ljudet ända hit länge men trodde det var inbillning, sen trodde jag olycka, att tvåan brakade in i staketet.

Tror startbilspersonalen tabbade sig, fel och galet blev det oavsett vad.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:14   #253
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Välkomna till Skåneland! Förbered er på kross.

Hälsningar Mesta Mästarna


__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:16   #254
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1026
Standard

Vore lite kul om domarna i C-L meddelar att vi startar om finalen efter 35 minuter eftersom Messis kalsonger skaver, skulle nog bli succe'....... Not.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), SO (+5), hugotheboss (+5)
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:17   #255
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Välkomna till Skåneland! Förbered er på kross.

Hälsningar Mesta Mästarna
Blir garanterat mer.intressant än vad travet är ikväll Kross njaa inte imponerad av Malmö alls.i år och vi brukar nypa poäng mot er så 2 an till ca 5 gånger liras utan tvekan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:18   #256
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:20   #257
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Fyfaan vilken jävla lallare han är Wickman!!

Jävla lögnare!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5)
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:20   #258
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Wickman är en jävla lallare, ljuger om materialfel för att hans häst hoppar. Jävla gris.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5), zabatsu (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:21   #259
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3636
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Wickman är en jävla lallare, ljuger om materialfel för att hans häst hoppar. Jävla gris.
Travet blir fanimej mer & mer en pajas-sport! Trist men sant
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:22   #260
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Då var det dags för nästa 10-taggare i form av 7 Chelsea Boko? Full körning ett tag så kommer hans avslutning att bita bra över det långa upploppet.

Var det inte lite smetigt när 6 Oasis Bi var tvåa bakom Maharajah? Björn går aldrig att räkna bort och nu är den t o m spelbar på vinnarspelet till nästan 6 ggr pengarna. Jag lägger en slant på Chelsea Boko som vinnare och på en tvilling med 7 mot 1,5 och 6, även om det låter långsökt att ett sto ska kunna matcha de här hingstarna. Men speedig är hon.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:23   #261
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1026
Standard

"Tycker kör vi lämnar det här och ser framåt".... Efter att Wickham lyckas få till en omstart... Satan vilken pajassport vii lirar på och reportrarna vill kolla sådär lite lagom....

Senast redigerad av oinkk den 2015-06-06 klockan 21:25.
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:24   #262
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2635
Standard

Stäng av en lögnare som Wickman resten av året, han kan ju köra startbilen istället.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:24   #263
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oinkk Visa inlägg
"Tycker kör vi lämnar det här och ser framåt".... Efter att Wickham lyckas få till en omstart... Satan vilken Pajas spot vi lirar på och reportrarna vill kolla sådär lite lagom....
Finns ju för fan t.om filmbevis för att idioten ljuger. Om dom hade lite jävla stake skulle han få rejäla böter och en lång avstängning.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:25   #264
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Wickman är en jävla lallare, ljuger om materialfel för att hans häst hoppar. Jävla gris.
Haha ja, man ser ju hur han letar efter ord. Skriker lögnare!
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:26   #265
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Haha ja, man ser ju hur han letar efter ord. Skriker lögnare!
Tror han slog nått rekord i Guiness Rekordbok för antal blinkningar på en minut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:27   #266
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Nu kommer Örjan säkert försöka orka vinna. För nu är det ju stor prispott och ära. Ha ha..
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:27   #267
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Hatstorm på sharps. Det ingen verkar ta med är att det hade lika gärna kunnat varit av anledningen att Bergh gav sig själv än redig flygande start, gjorde samma sak i andra starten. tvåan också. Det är lika illa.

Men det skrivs inget om det, för den hade ju alla garderat/spikat.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:28   #268
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1026
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Finns ju för fan t.om filmbevis för att idioten ljuger. Om dom hade lite jävla stake skulle han få rejäla böter och en lång avstängning.
Exakt, och ändå så lämnar reportrarna Wickman och domarna ifred, och "blickar framåt"
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:28   #269
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tror han slog nått rekord i Guiness Rekordbok för antal blinkningar på en minut.
Hahaha ja, så sant!
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:30   #270
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Tycker det var kanon av kanal 75 att sända bådas versioner efter loppet.
Intressant se hur Svensk Travsport hanterar detta, inga straff utdelade ännu.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:31   #271
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Såklart Örjan vinner när det är stora pengar i potten. Given på kupongen men dagen är redan förstörd ändå...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:31   #272
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Kihlström den hade man kunnat spika! Han vinner alla lopp av värde hahaha
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:31   #273
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Då var det dags för nästa 10-taggare i form av 7 Chelsea Boko? Full körning ett tag så kommer hans avslutning att bita bra över det långa upploppet.

Var det inte lite smetigt när 6 Oasis Bi var tvåa bakom Maharajah? Björn går aldrig att räkna bort och nu är den t o m spelbar på vinnarspelet till nästan 6 ggr pengarna. Jag lägger en slant på Chelsea Boko som vinnare och på en tvilling med 7 mot 1,5 och 6, även om det låter långsökt att ett sto ska kunna matcha de här hingstarna. Men speedig är hon.
Snyggt stänkarn, grattis!
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:32   #274
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Blir galen om 1:an vinner nästa! Då innebär det att man missar 7:an pga av rikslallaren Wickman grinar till sig en omstart för att en hästjävel som inte har på V75:an att göra galopperar...fy fan
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:32   #275
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 34
Sharp$: 828
Standard

Haha, Örjan.. Nu var det ju pengar att köra om
Langdon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:33   #276
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Hatstorm på sharps. Det ingen verkar ta med är att det hade lika gärna kunnat varit av anledningen att Bergh gav sig själv än redig flygande start, gjorde samma sak i andra starten. tvåan också. Det är lika illa.

Men det skrivs inget om det, för den hade ju alla garderat/spikat.

Jag är inte lika säker på att det var omstart pga flygande..han var uppe i tid tyckte jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3)
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:33   #277
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Varför kan in inte Örjan leverera när han är favorit?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:33   #278
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Då var det dags för nästa 10-taggare i form av 7 Chelsea Boko? Full körning ett tag så kommer hans avslutning att bita bra över det långa upploppet.

Var det inte lite smetigt när 6 Oasis Bi var tvåa bakom Maharajah? Björn går aldrig att räkna bort och nu är den t o m spelbar på vinnarspelet till nästan 6 ggr pengarna. Jag lägger en slant på Chelsea Boko som vinnare och på en tvilling med 7 mot 1,5 och 6, även om det låter långsökt att ett sto ska kunna matcha de här hingstarna. Men speedig är hon.
Nä, nu kliver jag av för ikväll. Jag tyckte att han såg trög ut och blev nästan förbannad när han släppte ut Kolgjini - men i efterhand så visar det ju bara att han visste vad han hade att köra med och att han därmed fick en jävligt bra rygg på sista långsidan.

8,90 på vinnarspelet och nästan 30 ggr på tvillingen, det är bara att tacka och ta emot...!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:36   #279
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 328
Sharp$: 3016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Blir galen om 1:an vinner nästa! Då innebär det att man missar 7:an pga av rikslallaren Wickman grinar till sig en omstart för att en hästjävel som inte har på V75:an att göra galopperar...fy fan
Samma här. Förbannad är bara förnamnet om det blir så. Hade 12an på 4 hästar men väljer att plocka bort strax innan inlämning dessutom. Luktar sur gnupung...
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:36   #280
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Kihlström den hade man kunnat spika! Han vinner alla lopp av värde hahaha
Ja, det här var en bra V75-spik. Dagens bästa?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:37   #281
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Nu kommer Örjan säkert försöka orka vinna. För nu är det ju stor prispott och ära. Ha ha..
Som sagt, haha.. Så typiskt örjan. låste på 1,7.
Lär väl torska på Torbjörn nu i sista
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:38   #282
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Jag är inte lika säker på att det var omstart pga flygande..han var uppe i tid tyckte jag.
Du har helt rätt, man måste tänka på att det var 1609 meter och Bergh var klart på plats 100m före startbilen släppte. Han kan ju inte rå för att dom andra var på plats i väldigt god tid utan måttade in starten på bästa sätt för sin häst.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:38   #283
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ni får inte glömma att Bergh inte betedde sig särskilt väl i det loppet heller, två flygande är förfan riktigt illa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5), Filmtokig (+2)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:38   #284
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Det är bara att spika Örjan när det är över halvmiljonen i förstapris. I andra lopp kan man plocka bort honom helt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:40   #285
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Jansson vinner aldrig sista det gör 10
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:41   #286
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Du har helt rätt, man måste tänka på att det var 1609 meter och Bergh var klart på plats 100m före startbilen släppte. Han kan ju inte rå för att dom andra var på plats i väldigt god tid utan måttade in starten på bästa sätt för sin häst.
Fast det syntes ju tydligt att så inte var fallet.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:44   #287
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Fast det syntes ju tydligt att så inte var fallet.
Då borde de blåst i omstarten eftersom det var närmare omstart än första.

Visst..Bergh ligger på gränsen men han grinar inte som en bebis när hans häst hoppar och ljuger alla spelare rätt upp i ansiktet...jävla fult gjort
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:44   #288
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Jansson vinner aldrig sista det gör 10
10:an drar fram Goop som vinner tror jag.

Har spikat Torbjörn men skulle bli ytterst förvånad om han vinner.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:45   #289
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Då borde de blåst i omstarten eftersom det var närmare omstart än första.

Visst..Bergh ligger på gränsen men han grinar inte som en bebis när hans häst hoppar och ljuger alla spelare rätt upp i ansiktet...jävla fult gjort
Det håller jag med dig om, jag bara konstaterar fakta.

Ha en trevlig kväll!
__________________
Twitter: @Filmtokig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Speedyearl (+5)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:55   #290
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Hehe
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:55   #291
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Men vilka jävla pajsarare!! Haha....parodi...
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:55   #292
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 105
Sharp$: 5373
Standard

Lägg ner V7 på dessa jävla lallarbanor!

Var enda gång det är trav norr om Stockholm så är det inte annat en strul.

Vilken jävla parodi!
Andersfc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:56   #293
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Alltså, vilken lallarkusk Magnus är, herregud!!
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:56   #294
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Parodi
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:56   #295
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3841
Standard

riktigt skandal.. vilket tur att jag kollade fotboll, bara amatörer och lallare
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:56   #296
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3636
Standard

Kvällens V75:a är som enda lång Monthy Pyton & Pang I Bygget-fars!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:56   #297
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1026
Standard

Flyter på idag
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:57   #298
 
Icors avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 255
Sharp$: 475
Standard

Vad hände nu då? Stängde av blev så förbannad...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:57   #299
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Galnaste travkvällen på länge
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:57   #300
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Varför lägger man skattade pengar på sånt här?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), oinkk (+1)
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:59   #301
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icor Visa inlägg
Vad hände nu då? Stängde av blev så förbannad...
7 och 8 krockade, Skoglund i backen, Leo On Line lös på banan nu.
Innan det - omstart och Berghs häst ströks.
Innan det - avbruten start.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icor (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:59   #302
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Ja, Jansson kan ju inte få det lätt med alla strykningar nu. Usch va tråkigt att sitta med spik i sista :(
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:00   #303
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Leo On Line - en häst för 4 km?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:00   #304
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Ja, det var tur man valde fotbollen i kväll men den är slut nu så man kan i alla fall skratta åt eländet som pågår nu.

Har alltid sagt att Östersund är en skitbana. Finns inte en enda bra häst som tränas där och efter dagens skämtomgång borde dom väl ge banan tävlingsförbud för all framtid från och med i morgon.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:01   #305
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 117
Sharp$: 422
Standard

Sicken jävla lallartävling idag, bara skrattar åt eländet och slängde in vinnarspel på 4-8 i sista!
bjarnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:02   #306
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1026
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Leo On Line - en häst för 4 km?
Yepp, ser stark ut
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:02   #307
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Nästa vecka blir det proffstrav i Boden och jag utlovar strålande solsken och makalösa prestationer!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:04   #308
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Ja, Jansson kan ju inte få det lätt med alla strykningar nu. Usch va tråkigt att sitta med spik i sista :(
Fortsätter det så här kanske du är helgarderad - en häst till start.

Dom borde nog ställa in skiten, gått troll i allt.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:04   #309
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Haha! Lycka till kära travvänner nu drar jag in mot stan och grundar vidare
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:05   #310
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Tror att Örja behöver följas upp
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:05   #311
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fortsätter det så här kanske du är helgarderad - en häst till start.

Dom borde nog ställa in skiten, gått troll i allt.
Nej e du galen, sitter kvar i ett bolag med tre hästar. Två har bakspår. Jag myser så mycket jag kan. :P
__________________
Twitter: @Filmtokig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:06   #312
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fortsätter det så här kanske du är helgarderad - en häst till start.

Dom borde nog ställa in skiten, gått troll i allt.
Haha, jag gillar ditt synsätt
Ja jag tycker med det hade varit det rätta att göra, varit den galnaste travkvällen på väldigt länge
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:08   #313
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Nästa vecka blir det proffstrav i Boden och jag utlovar strålande solsken och makalösa prestationer!
Frågan är om det blir så bra lopp när det vara är 15 timmar mellan V75 omgångarna nästa helg och man blir verkligen imponerad när man ser alla kanonhästar (inte bara till huvudloppet) som är anmälda till Oslo. Vore verkligen trist om Bodenomgången bara blir ett Norra Norrland/Norra Finland mästerskap.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:11   #314
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 525
Sharp$: 635
Standard

Hoppas verkligen Jansson kan vinna nu, för en gångs skull

Edit: Är så färdig med Torbjörn, usch o åka i sista..

Senast redigerad av zabatsu den 2015-06-06 klockan 22:13.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:13   #315
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Är det kvällstrav igen nästa vecka då när det är Boden?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:13   #316
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Var ju givet att Björn skulle vinna detta. Fattar inte ens varför jag spikade Highspeed Call?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:13   #317
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3636
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Är det kvällstrav igen nästa vecka då när det är Boden?
Ja
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:14   #318
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Torbjörn Jansson kan inte vinna! Tjaaa tjalala
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:14   #319
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Tackaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:15   #320
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Gillar hästar som Oliver Kronos, rejäl och stark som bara tuggar på.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:15   #321
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Är det kvällstrav igen nästa vecka då när det är Boden?
Ja, samma tider som idag.

Blir kortaste tiden någonsin mellan två V75 omgångar. Sista loppet i Boden efter kl 23 nästa lördag och sedan går V75-1 i Oslo 14.30 nästa dag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:18   #322
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja, samma tider som idag.

Blir kortaste tiden någonsin mellan två V75 omgångar. Sista loppet i Boden efter kl 23 nästa lördag och sedan går V75-1 i Oslo 14.30 nästa dag.
Vilka svenska kuskar ska köra i Oslo? Dom lär ju knappast komma hit upp när det blir så tajt tidsmässigt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:19   #323
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Såg att hälften av inläggen på Travpunkten skrek ut Nimbus C.D. som "stenklar".

Nä, snarare "stenslagen" redan varvet kvar...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:20   #324
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

overpace leverar direkt på sitt bolag med 7 rätt!!!!!
__________________
Twitter: @Filmtokig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:22   #325
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Var ju givet att Björn skulle vinna detta. Fattar inte ens varför jag spikade Highspeed Call?
Ja, speciellt eftersom han var med i ett rätt tufft race bara för en vecka sedan - som någon så riktigt påpekade.

Men DD 7-11 gav iaf 40 ggr pengarna. Också helt ok.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:24   #326
 
Icors avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 255
Sharp$: 475
Standard

Sådär, då avslutade man kvällen med ett argt mail till svensk travsport.

[email protected] till er som behöver lätta på känslorna. Dom kan behöva höra hur jävla uruselt denna skiten blev.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:25   #327
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Varför inte lägga Boden den här veckan då och Östersund nästa med vanlig starttid? Om man inte ville krocka med galoppsporten det vill säga, vilket i sig är för jävla löjligt.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:28   #328
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

hahahaha

Avbruten start lopp 12, kl 23:28, materialfel.

Nattinatti kudden nu.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:35   #329
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 10
Sharp$: 377
Standard

Hur bitter ska man vara efter #wickmangate, när man sitter med 6 rätt och hade spik på Space Photo. Lite bitter iallafall..
mxjocke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:39   #330
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vilka svenska kuskar ska köra i Oslo? Dom lär ju knappast komma hit upp när det blir så tajt tidsmässigt.
Björn Goop
Örjan K
P Untersteiner
J Kontio
Erik Adielsson
Stefan Melander
S Söderkvist
Torbjörn Jansson
Ulf Ohlsson

Är de toppkuskar som är uppsatta på hästar i anmälningslistorna till Oslo GP dagen.

Roger Nilsson
Gunnel Fredriksson
Petter Lundberg

Är tre kuskar som inte har styrningar i Oslo och som därför troligen är tillgängliga i Boden.

Det är nog inte bara krocken med Oslo som inte är bra för Boden. Svt ska sända hela lördagskvällen från bröllopsfesten mellan Prins Carl P och SH och sådana sändningar brukar ha enorma tittarsiffror och det kanske är den del uppe i Bodentrakten som också väljer att se det framför att gå på travbanan då.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:40   #331
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Kändes lite surt att sitta med Chelsea Boko mot alla på dd när skräll efter skräll ströks. Men frågan är om inte highspeed hade runnit undan från spets om inte björnen fått färre att runda?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1)
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:41   #332
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Björn Goop
Örjan K
P Untersteiner
J Kontio
Erik Adielsson
Stefan Melander
S Söderkvist
Torbjörn Jansson
Ulf Ohlsson

Är de toppkuskar som är uppsatta på hästar i anmälningslistorna till Oslo GP dagen.

Roger Nilsson
Gunnel Fredriksson
Petter Lundberg

Är tre kuskar som inte har styrningar i Oslo och som därför troligen är tillgängliga i Boden.

Det är nog inte bara krocken med Oslo som inte är bra för Boden. Svt ska sända hela lördagskvällen från bröllopsfesten mellan Prins Carl P och SH och sådana sändningar brukar ha enorma tittarsiffror och det kanske är den del uppe i Bodentrakten som också väljer att se det framför att gå på travbanan då.
Känns jävligt surt då vi har bokat VIP-platser med 3 rätters och hela kittet med ett gäng från jobbet. Skulle åka tandemsulky med Hanna som en sponsorgrej dessutom.

Nu känns det förmodligen som att gå på en v64 afton
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:44   #333
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Ställer mig väldigt frågande till Berghs stallform, inte ett rätt idag trots flera fina chanser. Han lär bli hårt spelad i Boden nästa helg och det finns helt klart ett stort spelvärde i att gå emot.

Värt att tänka på!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 22:45   #334
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Känns jävligt surt då vi har bokat VIP-platser med 3 rätters och hela kittet med ett gäng från jobbet. Skulle åka tandemsulky med Hanna som en sponsorgrej dessutom.

Nu känns det förmodligen som att gå på en v64 afton
Robert Bergh lär komma och det finns väl viss chans att Maven startar där och i så fall kommer nog J Takter också.

Lutfi Kolgjini avstängd och det är anledningen till att han inte kör i Oslo.

Bodens arrangemang brukar vara väldigt proffsigt men dom har ju haft otur med vädret där flera gånger också.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 23:00   #335
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
hahahaha

Avbruten start lopp 12, kl 23:28, materialfel.

Nattinatti kudden nu.
Stod Malmrot kvar och hacka tänder? Tror aldrig jag sett nån frysa så förbannat i juni.

Sen kan man ju undra varför dom envisas med att stå ute oavsett väderlek. Förra lördagen var ju också en parodi, fast dom slapp vantarna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Helge (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 23:04   #336
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 6
Sharp$: 531
Standard

Tack Oliver Kronos
MMTTMM är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 23:57   #337
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det går ett flyg från grannstaden Luleå 8:15 på söndagsmorgonen, och med byte på Arlanda är man i Oslo strax före 12. Därför lär vi nog få se merparten av de bättre kuskarna i Boden. De har inte råd att inte komma, börjar man tacka nej till styrningar är det snart någon annan som är ordinarie.

Likadant i morgon bitti. Det går ett flyg från Östersund 8:15, landar på Arlanda någon timme senare, och så är det bil till Skara som gäller.

Nu är det ju inte så många av dem som körde V75 som skall köra på Axevalla i morgon, trots att det är Guldstoet med 350 papp i förstapris. Men det går.

Jag vet inte riktigt varför inte travfolket inte kikat på att chartra ett plan till och från tävlingar av betydelse. Det är ju en väldig massa folk hela tiden i form av kuskar, tränare, skötare, ägare, TV-folk och andra journalister som skulle må rätt bra av att det gick att flyga på bättre tider än man har idag. Det behöver inte bli dyrare heller eftersom man slipper en hel del kostnader för t.ex. hotellrum.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 00:15   #338
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det går ett flyg från grannstaden Luleå 8:15 på söndagsmorgonen, och med byte på Arlanda är man i Oslo strax före 12. Därför lär vi nog få se merparten av de bättre kuskarna i Boden. De har inte råd att inte komma, börjar man tacka nej till styrningar är det snart någon annan som är ordinarie.

Likadant i morgon bitti. Det går ett flyg från Östersund 8:15, landar på Arlanda någon timme senare, och så är det bil till Skara som gäller.

Nu är det ju inte så många av dem som körde V75 som skall köra på Axevalla i morgon, trots att det är Guldstoet med 350 papp i förstapris. Men det går.

Jag vet inte riktigt varför inte travfolket inte kikat på att chartra ett plan till och från tävlingar av betydelse. Det är ju en väldig massa folk hela tiden i form av kuskar, tränare, skötare, ägare, TV-folk och andra journalister som skulle må rätt bra av att det gick att flyga på bättre tider än man har idag. Det behöver inte bli dyrare heller eftersom man slipper en hel del kostnader för t.ex. hotellrum.
Om jag inte minns helt galet så chartrade Boden ett plan för att få upp ett gäng kuskar förra året när det blev tight med tiden för vissa. Kan nog hända igen.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 07:29   #339
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Björn Goop
Örjan K
P Untersteiner
J Kontio
Erik Adielsson
Stefan Melander
S Söderkvist
Torbjörn Jansson
Ulf Ohlsson

Är de toppkuskar som är uppsatta på hästar i anmälningslistorna till Oslo GP dagen.

Roger Nilsson
Gunnel Fredriksson
Petter Lundberg

Är tre kuskar som inte har styrningar i Oslo och som därför troligen är tillgängliga i Boden.

Det är nog inte bara krocken med Oslo som inte är bra för Boden. Svt ska sända hela lördagskvällen från bröllopsfesten mellan Prins Carl P och SH och sådana sändningar brukar ha enorma tittarsiffror och det kanske är den del uppe i Bodentrakten som också väljer att se det framför att gå på travbanan då.

Boden blir kanon, Haapakangas/Östman kommer dominera, jag vet vad jag lirar. Behövs inga andra toppkuskar/tränare där uppe.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 10:07   #340
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Men en ordentlig snabbis ordnar väl det hela?Kanske det enda hon vill ha av dej+lönen
Ja det uppskattar de jättemycket. Helst ska man inte ta av de alla kläderna heller och bli klar innan hon knappt hunnit bli riktigt het och torka av sig på hennes Tunika. Lönen däremot är hon nog väldigt intresserad av.
Verkar som att man hade tur att man varken la så mycket tid eller pengar på gårdagens omgång. De verkar inte haft de så lätt där uppe. Samma visa nästa helg med kvällstrav.. Suck. Nej det får bli gösfiske istället.

Senast redigerad av draken den 2015-06-07 klockan 10:10.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 10:32   #341
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Om jag inte minns helt galet så chartrade Boden ett plan för att få upp ett gäng kuskar förra året när det blev tight med tiden för vissa. Kan nog hända igen.
Det krockade väl med något finskt storlopp förra året vill jag minnas, Kymi GP eller något. Stig H ordnade upp Stefan Söderkvist att köra sina där eftersom Erik blev kvar i Finland när logistiken inte löste sig.

Det är nästan varje vecka behov att transportera rätt många människor från en del av landet till en annan. Under den nordiska storloppssäsongen är det väldigt mycket trav i våra grannländer också, och vintertid är planen till Frankrike rätt så väl besatta av travfolk. Jag är mest förvånad över att ingen i resebranschen gett sig på att försöka göra affärer av det här, samtidigt som man kan få det bättre för de aktiva med kortare restider, adekvata rutter och inte minst mer anpassade tider.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 10:49   #342
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det krockade väl med något finskt storlopp förra året vill jag minnas, Kymi GP eller något. Stig H ordnade upp Stefan Söderkvist att köra sina där eftersom Erik blev kvar i Finland när logistiken inte löste sig.

Det är nästan varje vecka behov att transportera rätt många människor från en del av landet till en annan. Under den nordiska storloppssäsongen är det väldigt mycket trav i våra grannländer också, och vintertid är planen till Frankrike rätt så väl besatta av travfolk. Jag är mest förvånad över att ingen i resebranschen gett sig på att försöka göra affärer av det här, samtidigt som man kan få det bättre för de aktiva med kortare restider, adekvata rutter och inte minst mer anpassade tider.
Många travbanor ligger ju tyvärr också på sådana ställen där kommunikationerna inte är som bäst minst sagt. Det är väl en huvudanledning till att Bergh flyttar från Norrland.

Är det tävlingar på Solvalla så finns Arlanda tillgängligt inom en halvtimme och om det är tävlingar på Jägersro så tar du dig till Norra Europas största flygplats på 20 minuter.

Travsporten väljer ju att fortsätta köra trav, och även rikstototävlingar, på orter i avfolkningsbygder och inte mer koncentrera tävlingarna till regionerna där människorna och kapitalet (och därmed kommunikationerna) finns och tro fan att det då blir logistikproblem. Boden har väl i stort sett ingenting mer än pensionärer och en travbana och tro fan att det då inte heller finns några vettiga kommunikationer där.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 11:34   #343
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Många travbanor ligger ju tyvärr också på sådana ställen där kommunikationerna inte är som bäst minst sagt. Det är väl en huvudanledning till att Bergh flyttar från Norrland.

Är det tävlingar på Solvalla så finns Arlanda tillgängligt inom en halvtimme och om det är tävlingar på Jägersro så tar du dig till Norra Europas största flygplats på 20 minuter.

Travsporten väljer ju att fortsätta köra trav, och även rikstototävlingar, på orter i avfolkningsbygder och inte mer koncentrera tävlingarna till regionerna där människorna och kapitalet (och därmed kommunikationerna) finns och tro fan att det då blir logistikproblem. Boden har väl i stort sett ingenting mer än pensionärer och en travbana och tro fan att det då inte heller finns några vettiga kommunikationer där.
Nu snackar du dynga. Luleå Airport ligger en halvtimmes bilfärd från travbanan i Boden. Så kommunikationerna är allt i full ordning här. Går bussar i skytteltrafik mellan Luleå och Boden dagligen, under V75 helg kör man dessutom med utökade turer.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 12:08   #344
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Många travbanor ligger ju tyvärr också på sådana ställen där kommunikationerna inte är som bäst minst sagt. Det är väl en huvudanledning till att Bergh flyttar från Norrland.

Är det tävlingar på Solvalla så finns Arlanda tillgängligt inom en halvtimme och om det är tävlingar på Jägersro så tar du dig till Norra Europas största flygplats på 20 minuter.

Travsporten väljer ju att fortsätta köra trav, och även rikstototävlingar, på orter i avfolkningsbygder och inte mer koncentrera tävlingarna till regionerna där människorna och kapitalet (och därmed kommunikationerna) finns och tro fan att det då blir logistikproblem. Boden har väl i stort sett ingenting mer än pensionärer och en travbana och tro fan att det då inte heller finns några vettiga kommunikationer där.
Problemet är väl ändå inte tillgången till flygplatser, utan att travcirkusen inte riktigt harmoniserar med andra människors resande. Det går väldigt få flyg på lördagskvällar efter V75, även mellan t.ex. Landvetter och Arlanda. Även vardagar om man skall ta sig hem efter t.ex. kval till årgångslopp, Hugo Åbergs, Jubileumspokal eller V86 är det beklämmande få alternativ med flyg.

Det finns många idrottslag som chartrar flyg för att åka till matcher långt borta, så varför inte travet nått dit är en liten gåta för mig. Faktum är att svenska travtränare, kuskar och skötare tillbringar oerhört mycket tid på vägarna. Ibland funderar jag över när de har tid att träna hästarna och om de kan ha något annat intresse än att bara leva med travet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 12:17   #345
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3636
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ibland funderar jag över när de har tid att träna hästarna och om de kan ha något annat intresse än att bara leva med travet.
Förstår mig verkligen inte på dessa tränare & catchdrivers som "nästan" gråter ut i tv att dom ska ut på en veckas solsemester per år

Meningen med livet hos vissa personer "verkar" enbart bestå av att köra 20-30 mil varje kväll till & från travbanorna mm...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 12:55   #346
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Problemet är väl ändå inte tillgången till flygplatser, utan att travcirkusen inte riktigt harmoniserar med andra människors resande. Det går väldigt få flyg på lördagskvällar efter V75, även mellan t.ex. Landvetter och Arlanda. Även vardagar om man skall ta sig hem efter t.ex. kval till årgångslopp, Hugo Åbergs, Jubileumspokal eller V86 är det beklämmande få alternativ med flyg.

Det finns många idrottslag som chartrar flyg för att åka till matcher långt borta, så varför inte travet nått dit är en liten gåta för mig. Faktum är att svenska travtränare, kuskar och skötare tillbringar oerhört mycket tid på vägarna. Ibland funderar jag över när de har tid att träna hästarna och om de kan ha något annat intresse än att bara leva med travet.
Men travbanorna ska väl å andra sidan inte i första hand tänka på hur kuskarna smidigast ska komma iväg till nästa bana när dom planerar sina arrangemang. I så fall hade det väl varit mest optimalt att köra stordagarna typ en måndagförmiddag/eftermiddag.

Boden som väl känns mer avlägset än någon annan bana för de stora kuskarna satsar vad jag läst inte heller något på att få dit hästar med flyg till sin stordag, och följden har ju blivit att Norrbottens stora pris för det mesta är det överlägset sämsta storloppet för eliten som körs under hela året med 1 mkr i förstapris. I fjor var det väl närmast ett skämt för att vara ett lopp av den digniteten.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 13:40   #347
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men travbanorna ska väl å andra sidan inte i första hand tänka på hur kuskarna smidigast ska komma iväg till nästa bana när dom planerar sina arrangemang. I så fall hade det väl varit mest optimalt att köra stordagarna typ en måndagförmiddag/eftermiddag.

Boden som väl känns mer avlägset än någon annan bana för de stora kuskarna satsar vad jag läst inte heller något på att få dit hästar med flyg till sin stordag, och följden har ju blivit att Norrbottens stora pris för det mesta är det överlägset sämsta storloppet för eliten som körs under hela året med 1 mkr i förstapris. I fjor var det väl närmast ett skämt för att vara ett lopp av den digniteten.
Nej, det är inte travbanorna som skall ordna de aktivas resor, föreställer mig att de stora tränarna/kuskarna kanske kan ordna ett eget litet gemensamt bolag som sköter deras resor.

Vad gäller flygresor för hästar så vet jag inte om det är särskilt vettigt att ta en del av prispengarna för att flyga in hästar från när och fjärran. Av alla de hästar som flögs till Solvalla så var det ett par montéhästar och ett fyraårigt sto som var behållningen, resten var mest utfyllnad. Dessa flygresor är en av anledningarna till att man kör lopp med 25-30.000kr i förstapris på vår nationalarena. Själv gillar jag principen att man skall tävla om pengarna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 15:00   #348
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 164
Sharp$: 1853
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nej, det är inte travbanorna som skall ordna de aktivas resor, föreställer mig att de stora tränarna/kuskarna kanske kan ordna ett eget litet gemensamt bolag som sköter deras resor.
Nisse Nilox brukade ju tidigare chartra plan som vissa kuskar, tvfolk och annat travfolk kunde åka med.
Var dock ett tag sedan jag såg något om den här typen av resor som väl var rätt dyra att följa med på?
Senast var väl när Erik Adielsson la ut en filmsnutt där bla Torbjörn Jansson och Fredrik B larsson sågs putta tbx ett mindre propellerplan som inte vill starta. Hittar dock inte filmsnutten nu...

/ TT

Edit: Här en gammal artikel i DI från 2001 om just denna resebyrå: http://www.di.se/artiklar/2001/8/30/...ravets-jetset/
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 16:01   #349
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Nisse Nilox brukade ju tidigare chartra plan som vissa kuskar, tvfolk och annat travfolk kunde åka med.
Var dock ett tag sedan jag såg något om den här typen av resor som väl var rätt dyra att följa med på?
Senast var väl när Erik Adielsson la ut en filmsnutt där bla Torbjörn Jansson och Fredrik B larsson sågs putta tbx ett mindre propellerplan som inte vill starta. Hittar dock inte filmsnutten nu...

/ TT

Edit: Här en gammal artikel i DI från 2001 om just denna resebyrå: http://www.di.se/artiklar/2001/8/30/...ravets-jetset/
Ja, Nisse höll på en del, och jag tror det skulle gå idag med. Jag var tvungen att kolla lite, och att flyga 50-100 personer inrikes tur och retur skulle kunna hamna på på 3-4.000kr/person, inkl busstransfer till och från planet vid destinationen. Jämför man med vad bilen ändå kostar att köra och vad man spar i tid så känns det sett från sidan som en vettig lösning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 20:04   #350
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, Nisse höll på en del, och jag tror det skulle gå idag med. Jag var tvungen att kolla lite, och att flyga 50-100 personer inrikes tur och retur skulle kunna hamna på på 3-4.000kr/person, inkl busstransfer till och från planet vid destinationen. Jämför man med vad bilen ändå kostar att köra och vad man spar i tid så känns det sett från sidan som en vettig lösning.
Skojar-Nisse...

Åkte buss ner till trippeltravet på Axevalla med honom. Vi betalade för Billingehus men hamnade på ett sunkigt OK-Motorhotell i Skövde. För att inte riskera kompanistryk så höll han inne med överraskningen till dess vi svängde in på gårdsplanen.

Såg ut så här så det blev några lax över på mellanskillnaden för Nilox att slaska bort på toton. http://vykort.panatet.se/P772773#body
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td