|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Kalmar
V75 som vanligt först på söndag. Ett tag sedan det var V75 i söder. Finfina lopp.
Klass 2 Krävdes många poäng här och ser rätt öppet ut. Om Legend Brodde har tur med spårlotten tror jag det är vinnaren. Fin som tvåa senast i Mantorp senast bakom en ffg barfotatävlande och förbättrad Top Of The World. Klass 1 Riktigt fint klass 1 försök. Hoppas Sweet N Sour Akemas lite sämre prestation senast var en tillfällighet. Strålande innan och det får bli söndagsvinnaren. Brons Grymt lopp. Spontant Ready For More. Går dock upp en klass efter finalvinsten senast. Veijo har ett för mig okänt kort från Finland men utan att kunna den känns kanske Folli som hetaste motbudet. Silver Sauveur känns som vinnaren men jäklar vad fin Allaballakaitoz såg ut i debuten senast för Untersteiner. Får den spetsläge igen och gått framåt med loppet kan den bli svårfångad. Guld Inte lätt med guldlopp med 200 tkr nu när storloppen med miljoner i förstapris avlöser varandra men blev väl ändå helt ok. Reven D Amour blir farlig om spetsläge, men Bergh kommer ner med Global Money, och om det är dags nu att plocka av skorna på den så känns den väldigt intressant. Flera andra dugliga guldhästar så ingen helt given vinnare. Stoeliten Här ska Maven vara överlägsen. Kan bli att dom lägger detta utanför V75an. Stayerloppet Sorbet såg grymt fin ut i motsvarande lopp i Östersund. Den får bli etta (men Redén kör själv). Chivas Boko första motbud. 20 m efter känns Usain Henna mest intressant. Fick inget roligt lopp i Harpers. Lördagsloppet Ser hellre Maven på V75 än detta rätt mediokra lopp. Wallaby borde vara intressant. Kollar det inte närmare från det är klart om det läggs på V75an. Sammanfattningsvis en trevlig omgång som väl ser hyfsat spelvänlig ut. Dubbel jackpot från Bjerke även om det inte är en riktig dubbel jackpotomgång precis. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det går över dubbeljackpott till Kalmars sjurättspott.
14 millar från Bjerke skall delas pro rata mellan Sverige och Norge. Om millarna är svenska eller norska har jag ännu inte fattat. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Jag tror på runt 8-10 MAX! Tänk på att den norska delen av 6+5-potterna INTE förs vidare till Kalmar. I praktiken är det inte ens en vanlig jackpot rent storleksmässigt. Mini-jackpott enligt mig.
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Favoriterna och flera av de mer betrodda hästarna levde upp till förväntningarna när Extra V75 idag avgjordes på Bjerke i Oslo. Det blev därför ingen utdelning på varken sex eller fem rätt. Pengarna från de potterna flyttas vidare till nästa ordinarie V75-omgång som körs i Kalmar på söndag. Då kan en ensam vinnare på V75 bli 34 miljoner kronor rikare. Källa: http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...oendag-1178725 |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Säg att det med all dubbel jackpot reklam i veckan omsätts 90 mkr. En ensam vinnare med 7 rätt skulle då utan en krona i jackpot få 23,4 mkr på 7 rätt. Men den ensamma vinnaren skulle också få väldigt mycket pengar från övriga vinstpooler för med bara en vinnare med 7 rätt skulle utdelningen för både 6 och 5 rätt bli väldigt hög. Brukar dom inte skriva att en ensam vinnare kan få över 50 mkr när det är normal femrättsjackpot med 20-25 mkr extra från femrättspoolen lördagen innan ? |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Jag har bett om förtydligande från dem.
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Om det hade blivit 5r-JP i Boden-omgången så hade det blivit ca 19M extra.
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
"Ensam vinnare"-potentialen har aldrig tagit med 6or+5or i beräkningen eftersom ATG rimligen inte i förväg vet hur stort system ensamvinnaren har spelat.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-06-14 klockan 20:29. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Då blir det ju på gränsen till bedrägeri att skrika om dubbel jackpot hela veckan i all reklam som kommer pumpas ut i tidningar och tv. Det blir ju en omgång där jackpoteffekten av de få extra miljonerna blir väldigt begränsad.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
De menar att nomenklaturen är uppbyggd utifrån antalet potter som pengarna kommer ifrån ( och eventuellt från hur många veckor ). Helt oberoende av hur mycket extrapengar det handlar om i absoluta belopp. Vi får komma ihåg att jackpott är det enda som marknadsavdelningen har överhuvudtaget. Hemska tanke om de skulle vara tvingade att behöva jobba på jobbet ibland.
|
|
|
|
#11 |
|
Med Maven i stodivisionen är det löjligt att gardera trots bakspår.
Är en häst i i linje med PdM, Mosaique Face och världens bästa hästar är man ju korkad om man garderar med Your Highness eller andra i korpserien. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Tyvärr har Your Highness fått spår 8, och tyvärr är det inte Erik som kör Monas Invercote. Men om Maven drar på sig väldigt mycket insatser så tycker jag det är läge att syna. Mer än 50-60% chans att vinna det här tycker jag inte hon har.
|
|
|
|
#13 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
V75-1 är grymt intressant.
Tror MT James kommer få sig en rejäl tryckare i ett överpacat lopp. Här kan det skrälla !!!
|
|
|
#14 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Hon ska vara favorit, men det är inte helt omöjligt att det häxar som på Jägers.
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Alla 8 med framspår är väl normalt spetsfavoriter i de flesta lopp så här blir det körning. Ready for More blir väl streckfavorit och frågan är var den hamnar här. Revansch för Napoleon C.D nu?
|
|
|
|
#16 |
|
usain henna i avd:5 borde ha bra chans blir man 4a i harpers med galopp då ska man ha bra chans här med. en annan ja tror hårt på är spirit real i avd:2 men sjunnesson kör och det oroar hade takter kört hade ja inte tvekat alls och spikat direkt. angelo am i avd:1 får bli helgens skräll tempo att vänta som sagt och denne är stark och kan avsluta snabbt. lite tankar efter en första blick
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+3) |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
CREATINE byter tränare! efter 4 startar lämnar hästen Robert Berghs träning och hamnar i stället hos JIMMY TAKTER
Filmtokig (+5) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Rätt intressant att inte Robban lyckades få snurr på den där. Tror stallflytten och allt runt i kring har påverkat verksamheten negativt då hans hästar inte verkar riktigt i slag överhuvudtaget. Inte ens här i Boden lyckades han plocka enkla pengar som han gjort tidigare år.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ready for more.... Hur än loppet blir kört... Gulddivisionshäst!vinner på 10,7!
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Goda nyheter för dom som planerar att försöka fälla megafavoriten Maven på söndag
"Behandlades efter elitloppet och har fått ta det lite lugnt inför detta men skall gå lite intervaller i veckan men kanske att hon är helt på topp på lördag ändå. Hon siktas mot bl a Årjäng och Hugo Åbergs i sommar så vi får se hur vass hon är till den här starten men självklart skall hon räknas med chans. Läget är ok och hon kommer gå med skor nu samt öppet huvudlag istället för helstängt och barfota fram, säger Tobias J Gustafsson." källa: vi tippa intervju idag 1. Behandlad 2. Tränats lugnt 3. Siktar på viktigare uppgifter 3. Öppet huvudlag istället för helstängt 4. Skor istället för barfota Det är väl inte direkt den infon man vill ha om man tänkt spika megafavoriten. Om jag får gissa kommer de superheta betaltjänsterna samtliga att ta fasta på detta och ta chansen att ge avslag på fredag. Därmed kommer Maven heller inte bli lika stor favorit som hon normalt skall vara mot sådant här motstånd men kommer troligen ändå bli jättelampa och spik på de flesta system. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3) |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Super Otto flyger på Kalmars långa upplopp, tror det passar perfekt.
Tvilling för den fege. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Underbart att folk tänker strecka Talk The Talk, Your Highness och andra loppor mot Maven. Som löpt jämnt mot världseliten på slutet.
Härliga inlägg av Viroid och Olle. Mer sånt! Tack! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Att Maven måste streckas förstår jag. Men jag kan också förstå att det kan vara intressant att ta med ett par hästar till. YH kan väl kanske nå spets om Untersteiner är villig att släppa? Kan ju bli tufft för Maven att ta ner den utvändigt, den lär ju vara lite sliten. För inte ska väl de andra "skänka" bort loppet till storfavoriten med onödigt högt tempo?
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Att Maven är överlägsen motståndet är det inget snack om. Men större mirakel har hänt att en sliten storfavorit som inte går med optimal balans från bakspår har torskat på V7.
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Skrev nyss till Svanberg på Twitter och frågade honom om just det. Annars låter det ju som den stått över en del då den behandlades efter Elitloppshelgen. Och då vete tusan alltså. Jag gillar både häst och kusk. Men om man ska gå efter vad han sa inför förra starten så skulle jag vara försiktig med att lägga tyngden på just den hästen.
|
|
|
|
#26 |
|
Mycket förhandsgaggande om hur mycket eller lite extrapengar det skulle bli i potten, men ingen som brytt sig om facit?? 10,7mkr extra i sjurättspotten blev det iallafall efter dubbeljackpotten. Att jämföra med minst 20mkr som brukar rulla vidare från en enkeljackpott. Skippar nog bolagsspelet på söndag när det är en sån förhållandevis liten jackpott, firar in sommaren istället och gör kanske ett litet system.
Omgången överlag ser ganska spelvänlig ut ändå, inte för lätt och inte för svår. *Maven blir megalampa. Verkar ju vara en järnmärr utöver det vanliga, men man vet inte hur den tagit de tuffa elitloppsheaten. Även om det är mycket tamare motstånd än det varit på länge är det en hygglig häst som kommer sitta i ledningen och fältet ska rundas. Jumble Ås är ingen drömrygg direkt och tar man rygg på ettan är det att lita till stor tur som gäller. *Saveur blir förmodligen rätt stor favorit också. Men spelarna missar en sak, den har gått upp i klass. Även om det inte är det blodigaste silverförsöket och den var grymt överkvalificerad i brons (det ska inte GÅ att runda alla som den gjorde senast!) är det inte bara att ställa ut skorna. Naglo Del Nord har också ett skitläge men är nog minst lika bra som Saveur tror jag. Allaballakaitoz är ny hos Peter, den sitter väl i spets och vem vet hur mycket den höjt sig i nya regin? Förmodligen inte så mycket att den är bäst i loppet, men det behöver man inte vara för att vinna från ledningen. *Sweetn Sour Akema ser ut att vara den klaraste i omgången. Står rätt hårt inne men läget är bra och jag har svårt att se den torska felfri i det här ljumna loppet. Har bitvis haft lite svårt för Classe som kusk speciellt i större sammanhang, men nu kör han i ganska bra flyt och kan lita på att hästarna presterar och då går det nog bra. Kanske ska dra igång bolaget ändå hmm....
|
|
|
|
|
#27 |
|
Angelo Am har nu fått lopp i kroppen. Ingen sprinter, men kan vara långt framme. Niondespår är idealiskt vid open-stretch. Loppets bedövare !
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Uppåt idag tycker jag, håll koll på hemsidan om jag orkar uppdatera ordentligt. Ska försöka, är rätt mycket hela tiden nu. Kör sista jobbet på midsommarafton Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1), Langdon (+5), Ardberg (+2), MatsE (+2), whaton (+5), eveton (+5), MattiasB75 (+5) Senast redigerad av OskarSvanberg den 2015-06-17 klockan 23:37. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Får väl göra ett premiärinlägg på denna sida. Har fastnat för nr 7 Standout i sista av nån anledning. Har varit lite snack om den några starter då den mött bättre hästar än så här. Har inte presterat mycket i år dock men under sommarmånaderna i fjol tände han till en vända. Ojämn häst, startsnabb (troligen ej spets nu) och kanske lite på gång. Har fått lite feeling för den i ett lopp som det känns som att många har chans i. Är jag helt fel ute?
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Har kikat igenom en del. Så här är mina tankar ett par dagar innan start.
Första loppet ser ut att bli en enorm startrusning då åtminstone de 5 innersta spåren har startsnabba hästar. Tror att Kern kommer att trycka sig till ledning efter en våldsam kubbning. De 3 bästa hästarna enligt mig har inte så roliga lägen men jag tycker att det ser ut som att någon av dem kan få loppet. Tycker nästan 6,8,9 känns som ett starkt lås. 2a är ett halvdåligt lopp. Snabbast ut är nog Springover som troligen tar spets. Valentino stressas till gunga och Sweet`n sour kanske också. Tipset går därför till Spirit Real som avslutade visslande senast. Med rätt lopp tror jag bara att den är ensam över upploppet. En bra chansspik till strax under 20% tycker jag. 3e. Maven är normalt totalt överlägsen men tyckte att Your Higness visade strålande form på Östersund. Trodde lite på henne då och hon avslutade rejält från byngligt läge. Tror jag låser på de 2. 4e har jag dålig koll på men tycker det ser ut som att Bergh kommer att få överta från Neutron Broline och sedan händer inget mer. Spik och en gratistvilling på köpet. 5e. Ser hur upplagt ut som helst för sorbet. Lär dessutom tidigt sitta i spets och sedan är loppet över. Kommer att spika på en flerkupa men garderar på systemet. Usain Henna är given liksom långtradaren Yamani som nästan aldrig gör ett dåligt lopp. Jag är lite svag för Uno. Har torskat mycket pengar på den och gör det igen haha. Hästen är urstark men mycket knepig och lallaren bakom berättigar nästan 0% men jag streckar iaf. Sista strecket till Arn Hammering. 6e. Tror att det står mellan Sauveur och Sauveur. Efter senaste uppvisningen går det knappt att gå emot men Allaballa såg bra ut senast och tror att det blir spets. Tar även med Up Up som jag tror kommer att sitta i rygg på Allaballa och kan bli farlig med lucka. 7e. Var länge sedan det var en sådan öppen gulddivision. Tycker nästan ingen är chanslös. men eftersom detta bara är ett litet utkast så drar jag till med 7 streck och landar på 840 rader. Första tanken blir följande system 5,6,8,9 2 8,9 6 6,7,8,12,13 2,5,9 3,4,6,7,9,10,12 Får bli så här. Hittade inget roligare trots 2 dagar extra pluggande Senast redigerad av draken den 2015-06-21 klockan 11:20. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ja kommer spika kern i första, sist vann den plättlätt, växlar kvar, som han kommer använda nu om det behövs. Miljonspiiiiik
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Får han inte offra för mycket för att komma till spets så blir han svårslagen tror jag också men jag fruktar svar innanför och en våldsam öppning som kommer gynna de som inte kör från början. Ser lite risk för soppatorsk sista 30 men vi får se. Kommer troligen att ta med den till slut.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Och jag spikar Takter i första, känns som att kasta pil om man inte spikar eller tar alla. Folli har tre starter på Kalmar och tre vinster, tre starter på distansen har gett lika många vinster. So, why not, helt enkelt.
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Jag tror han har 1 vinst på en start från spår 6 oxå om man ska leta fler + :-)
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#44 |
|
My mistake......självklart ingen OP på Kalmar
Senast redigerad av spalato den 2015-06-19 klockan 17:57. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
OP är ju annars ganska flitigt förekommande denna helg
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Uuuuh yes. Mycket av det, Farbror Andersson och jag är gamla bästisar
Major (+15) |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
En häst som jag tror är stenklar är SWEET'N SOUR AKEMA sist galopp men det är bara att glömma
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Visst är detta logiskt, men samtidigt kommer första förlusten närmare och närmare.... eller hur ?
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#50 |
|
Banned
|
Finns ingen häst i Sverige som tar en längd på M.T James, vill Åke köra där så kan dem andra glömma spets.
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Kern verkar vara nöjd med rygg ledarn, men där lär det vara upptaget då alla från framspår kan öppna
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
666 number of the beast
|
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Fast då kommer inte sexorna i följd och slår då ett slag för
Shadow Woodland som jag tror vinner men vågar ej spika.. 666 https://www.youtube.com/watch?v=jsmcDLDw9iw |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Let`s Dance och när Kern trycker på, Så släpper Ingves. Inget som Åke Lindblom hade gjort om han suttit i spets. Och så vinner skrällen Let`s Dance ! ![]() men kommer att strecka många i denna öppna avdelning. |
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Klart lets dance vinner , har ju sagt det
Trinity (+1) |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Arazi Boko kan bli en chans spik bra procent på den.
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
............
Senast redigerad av Yersinia1347 den 2015-06-20 klockan 18:51. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Barfota ger en ny växel på Napoleon. Vad innebär detta för loppet?
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Maven, Sorbet och Allaballakaitoz får bli spikar i morgon om inget händer.
Var sugen på att dubbla Maven med Eketorpets Tess, men endast bfro vilket det inte verkar bli. |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Jätteskön låt - tack ---- fullt i klass med mina tirolare...
|
|
|
|
|
#71 |
|
Funderar mest på om man skall våga spika Maven... elle om det är sundast att
gardera med ett par stycken...
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
![]() Tycker det är ungefär samma snack nu som när hon gjorde debut i Sverige. Då krossade hon alla från spår 8 trots att hon inte skulle vara vässad, det var preparévarning osv... Johnny brukar inte vara den som vilar på hanen och sover bort loppen. Han kommer garanterat inte att förbruka hästen vilket han inte heller behöver göra för att vinna mot det här gänget. Enkla 100 papp att tjäna här. |
||
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
Skulle också vilja höja ett varningens finger för Quick Fix i sista eftersom Kolgjinisarna har knallform på sitt stall för stunden. har även haft ett litet uppehåll sen 30/5 så utvilad och springsugen lär han va ![]() Spiken får bli Part Nan Angelen som övertar spets ganska omgående och sen leder loppet in i mål! Lycka till imorgon! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) |
||
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Denna gång spetsar Eketorpet och sen kommer Your higness och lägger sig i dödens...det blir en lång sista sväng för en otoppad Maven med ej optimal balans! Spik nej tack! |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banned
|
Som jag sa innan, M.T James spetsar, sluta debbatera spets striden.
Sen den kanske får tryckare under loppet eller det blir utdragen körning i början är en helt annan femma. Kolla startsnabbheten med egna ögon. Ställ inga motfrågor tack. Senast redigerad av trance_error den 2015-06-21 klockan 04:52. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Banned
|
Tycker Eketorpets Tess är värd att se upp med om den får bestämma i tät.
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Ready for morw vinner avd 1 mycket startsnabba hästar som vill spets få nr 8 i dödens o sen loppet e över
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
I första 6 V75loppen är det spelat 10-15 tusen kr på vinnarspelet.
i 7e 95.000kr!!! 2.3 i odds på 7e handaren Quick Fix. Vad har Kolgjiniklanen sagt till sina vänner?
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Det är lördagsgodispåsen man kan köpa med spel som har ett vinnarspel i sista avdelningen med bland sina spel. Och eftersom Quick Fix är överlägsen etta vad gäller poängen/turordningen så plockar Harry Boy med den i lite för hög grad.
|
|
|
|
#82 |
|
Klart som fan Napoleon spetsar i första. Den är startsnabbast i landet i klassen den befinner sig i. MT James har inte samma acceleration första stegen och det fäller avgörandet. När Åke får upp farten på sin beskådar han redan Ingves ryggtavla!
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Lurar på spik på obi wan och maven här. Vill försöka gardera sorbet med lite roliga
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#85 |
|
Finns inte en chans i helvete att Napoleon tar en längd på en felfri MT James.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
rady for more då ? asså v71 är ett rent levande helvete å reda ut men vill gardera monstruösa favoriterna lite så lär försöka lösa 1an med spik gl hf ! vem vinneri första ?
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Angelo Am och kraftigt kuskförstärkte Star Advisor Joli bör nog inte nonchaleras allt för mycket om man räknar med tuff spetsstrid i första. Låg procent på dessa men nog så bra som vissa av de andra konkurrenterna.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
en ciggarette å mer kaffe så kanske man vaknar...
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Någon som har/vet TT V4 ??
|
|
|
|
#94 |
|
Du kan vara 100% säker på att han inte släpper frivilligt !
|
|
|
#95 |
|
Maven ska starta i finska Kymi GP efter dagens start, inte konstigt det inte maxas idag.
http://hevosurheilu.fi/ravit/raviuut...vaille-valmis/
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Inget skoryck på Napoleon, blir c¢ som vanligt, hovarna är på gränsen.
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
anmält ffg bfro på star advisor joli
https://www.travsport.se/hast/visa/672511/resultat |
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
Måste dra till Malmö vid 15 tiden för att hinna se Sverige-England men ska bli intressant att läsa i kväll hur arga spelarna blir idag om Bergh ändrar till skor typ mellan dd-1 och 2. |
||
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
Full gas idag tror jag. |
||
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Står ju barfota på global money nu.. Men vågar man lita på Bergh att det faktiskt blir så? Borde det inte vara nån form av bestraffning på sån vilseledande info som han lämnar väldigt ofta!
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
Sen hörde jag ryktas om att han åkt på en bot för felaktig utrustning? |
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Skor runt om på usain henna, bra eller anus?
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Är inne på att låsa 1:a med 3,6,8. Plockar helt sonika bort 1,2 (och 5?) som med största sannolikhet kommer att köra för hårt för att orka till slut. Kusken bakom 5 har svårt att sluta gasa i tid vilket bäddar för mina.
Heiskanen brukar ha hästarna i ordning när de debuterar hos honom, det är inte sällan man ser seger i första starten. Folli är riktigt bra och obesegrad på Kalmar. Ready For More, bästa hästen men sämsta läget - vinner ändå med minsta klaff. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
thats it ready 4 more blir en av dagens spikar är rädd för folli dock .....ahh ja vettifan
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Sen hörde jag ryktas om att han åkt på en bot för felaktig utrustning?[/QUOTE]
Bestraffningar: Bergh Robert, 2000 kr, avstängning 150627-150629, för trängning. Bergh Robert, 1500 kr, för att ha använt/försökt använda otillåten utrustning. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Man kommer alltid få ändra från barfota till skor pga djurskyddet, det ändrar man aldrig på. Fattar inte varför inte alla tränare anmäler bfro så dom kan välja fram till start?
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Avd1. Både Mt Janes och Napoleon har 7 av 8 i spets och någon utav denna duo tar spets.
Avd2. Sweet sour akema är en topphäst som vinner utan strul. Avd3. Your h har bra chans flera vägar låser dock med maven. Avd4. Legend brodde är Uffes bästa vinstchans idag. Avd5. Sorbet är i ruggig författning! Avd6. När två trätter vinner en tredje? Naglo du nord har varit snärtig i ett jobb i veckan. Prisvärd! Avd7. Global money är i ordning och rolig. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Om det stämmer med barfota på Star Advisor Jolie så är den ruggigt intressant med Erik. Bara kolla vilka som är kuskar på 6,7,8 så känns det rätt upplagt för hur detta ska sluta med alla startraketer som ska gasa.
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Har för mig att Sören Englund, hyllade Spring over i vintras och tyckte att han var ett ämne för derbyt , gör comeback på v 75 , har mycket lättare balans samt gjort ett bra kvallopp, kuskförstärkt!
Bara att banka in spiken ? ?
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Kocken14 den 2015-06-21 klockan 12:22. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Det stämmer! Bekräftas i färsk intervju på Spelvärde som kollade upp det direkt då hon sagt skor innan på alla ställen. Skulle bli regn tidigare i veckan men fint väder nu, så hon tycker inte att hon har något att förlora med att prova idag.
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Det är klart det ska vara möjligt att ändra vid stora väderförändringar och liknande men då kan man ju precis som i vintras när det infördes barfotaförbud överlåta till domarna/arrangörerna att bestämma om det. Det är ju ett hån mot dom som ser spel på hästar som ett kunskapsspel när dom kan hålla på och ändra till några minuter innan loppen körs. I Frankrike har man väl vad jag vet inte sagt att det är ett hot mot djurskyddet att hovbeslag ska anmälas i god tid och sen inte får ändras. |
||
|
|
|
|
|
#119 |
%
Spelatrav.se:
"Av topp10tränare anmäler Robert Bergh 52% av startande hästar bfro, av dessa ändras sedan 20%. Där är han i topp..." Egentligen ska det vara 10%- enheter. 42% går bfro i loppen. Mvh Ulf-Eddie Senast redigerad av Grant den 2015-06-21 klockan 12:35. Anledning: % |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Men om det handlar om djurskyddet så borde väl skotvånget beordras från veterinärhåll..låt hästar som är tvivelaktiga få en extra koll från veterinären innan start och får hästen anmärkning på hovarna så är det ok att ändra annars absolut inte!!!
Tänker mig att det blir mindre utnyttjande av systemet då! |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Har kommit en massa regn nu och ligger massor av regn västerut på radarn så håll koll på väderutvecklingen. Inte minst barfotainfon blir ännu mer osäker att analysera om det kommer ännu mer under eftermiddagen och banan blir dålig.
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Då lär Star A i första ändra till skor.
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Latest News gillar tung/kladdig bana bättre än hård.
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Rock me baby, Josefine Ivehag...
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Skönt att jag inte kastade bort en massa jävla onödiga streck i v4 1. brukar annars vara så på montelopp
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Någon som har spelvärdes notiser?
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Citat:
Dalle82 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#128 |
|
Jösses vad den lilla skuren ställde till smetig bana...
Kan ju tro det regnat massor när man ser liven. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
Spontant ser det ut att bli riktigt svårt idag. Nu när det även verkar bli diverse utrustningsändringar känns det än värre. Svårt att få till ett bra system...
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
Spelvärdes rubriker
Någon som har Spelvärdets rubriker?
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Bra idé. Men hur blir det med Denim Boko i loppet. Släpper Nordström till Untersteiner eller inte? Spetsar Peter måste de andra vara riktigt bra för att slå Allaballakaitoz, om den upprepar förra insatsen...
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
Spikar Cab Hornline på knallformen, avvaktar ett löp, innan jag skulle våga spika Springover. Ett minimum kriterium för en spik är toppform och det tror jag Springover saknar, då kusen troligtvis behöver något ytterligare lopp innanför västen. Lycka till med din ide', för kapacitet finns det för att vinna ett lopp som detta. |
||
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
För er som undrar så överförs 10,3 miljoner från Bjerke-omgången förra helgen.
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Denim släpper till Allaballa som i sin tur förhoppningsvis inte släpper till Shadow Woodland. Sen gäller det bara att kunna stå emot Sauveur, men idag måste man ta lite djärva beslut. Går inte att sitta med hängslen och livrem.
|
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Citat:
![]() Man lär aldrig sätta ett system om man "fegar"... |
||
|
|
|
|
|
#140 |
|
Hoppas bara att banan torkar upp nu och att det inte kommer mer regn. Blir det lerig och tung bana vinner Sauveur detta fram och baklänges.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
![]() samt en gratisintervju från SS i morse. ![]() Bergh gör det inte lätt för spelarna. |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Jag har en konstig känsla av att Denim inte släpper till Allaballa. Samtidigt som Shadow också laddar. Lär bli trötta ben och med tung bana har du nog rätt att det blir upplagt för Sauveur...
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#144 |
|
Att analysera dagens V75-1 är ingenting annat än rena rama travgodiset!
Spetsstriden lär bli utdragen där herrar Lindblom och Kern inte kommer att ge sig om vem som till slut skall ta hand om ledning. Ni är med va? LINDBLOM och KERN! Det finns chans/risk att uttrycket "spränga ljudvallen" har fått en ny innebörd kl. 14.33. Jag är enig med tidigare tyckare här M.T. James är snabbast initialt men det lär bli fart på tillställningen nåt annat är väl inte att tänka på. Hade man kunnat se in i spåkulan och fått facit på vem som sitter i tredje par utvändigt varvet kvar så hade man kunnat spika den kusen. |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
1123 med Cab Hornline.
Hon är en jätte duktig kusk. Hästen var en halv längd efter vinnaren i finalen på Solvalla trots bakspår 10 och rekordsänkte. Är i sitt livsform och går bäst med skor. Utmanar den icke toppformade Springover om spets. Går bra både i spets och bakifrån och från spår 1 står hingsten 20 m bättre till än senast och hade vunnit finalen senast med Jeanette från ett bättre spår, spelad till 7 %. Vad mer kan man önska sig när man söker en spik som bjussar på rejält rens, jo att de tre värsta motståndarna 2,3,4 har problem med aktionen, för de har alla 3, brasan är j.. nära och så även denna gång. Tar jäntan spets med Cab Hornline, då vinner hon. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Det är väldigt många som spikar och tippar Allaballakatitoz idag. Heltäckt på tre, mest tror jag på Shadow Woodland.
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Mitt bolagssystem
1) 1,2,6,8 r3-9 (tror 8 vinner) 2) 2,3,4,5 r1-9 (vore kul om 5 skräller efter sitt fina provlopp) 3) 9 r8-3 (världsstjärna mot stoloppor, som hon slagit förr) 4) 1,4,6,9,12 r3-10 (Untersteiner låter ovanligt positiv tilol 9, Berghs stall i oform) 5) 6,7,8,14 r12-9 (hoppas på skräll mot favoriten) 6) 5,6,9 r11,12 (5 sanslöst formförbättrad) 7) 4,6,10 r3-12 (dags för 6 nu, Erik vinner ofta sista V75) Kostar 1440:-. |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Citat:
Det var många år sedan jag slutade lyssna på Berghans skattningar av sina chanser till media, än mindre lyssnar jag på propåerna om utrustning och balans. Det finns långt bättre kanaler än Robban för den typen av info. |
||
|
|
|
|
|
#153 |
|
Tvilling 11 mot 12,14 i detta lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Florida Queen har en bit kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Fan vilka jävlar lallare i detta lopp. Dra åt helvete allihop, sitter och sover medans en drar undan med 50m
|
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
Nej, det finns inget värde till 8% när kuskmotståndet är så hårt och det är V75. Och Jeanette kanske är duktig för sin nivå, men allt är relativt. En kusk som kör några dussin lopp per år och ska ut och prestera på V75 mot proffs är en ekvation som inte ger mer än promillechanser normalt sett. Nu är ju hästen ganska bra för klassen, men det kan ändå inte vara tal om mer än ett par procents chans högt räknat. Tycker det är jättekonstigt att det där ekipaget är så högt rankat överallt.
|
|
|
|
#158 |
|
1- Åke sos
2-Lås 2,3,4 3-Lås 1,3,8,9 4-Robert vinner lätt 5-Erik sos 6-Lås 5,9 7-ALLA(4,8) |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Okej i spets, överrens igen! Jobbar vi in den! Är i Kalmar och vädret ser just nu hyfsat stabilt ut. Kan nog slippa regn ett tag framöver.
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
Tycker det är högst intressant att ringa in detta återkommande problem med Berghs anmälningar, ingen slump han leder den busligan. |
||
|
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
2 Spirit Real 17% är dagens bästa spik! Vilket värde!! Folk är fulla!! Sitter i andraspår direkt och bara gasar ifrån sista 600!
|
|
|
|
#164 |
|
Tycker att det konstiga är att media inte verkar ta upp detta "fenomen".
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
11 Naglo Del Nord 3%
Iofs efter lite vila men bfro.... Dagens mest understreckade!! Folk glömmer så fort! Det är ju för fan en kanon!!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2015-06-21 klockan 13:45. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Citat:
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#168 |
Avd1
Om inte kern vinner så tror ja 7 vinner 3.e utv. Och gaasar
barfota ffg
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Ja, det är högst märkligt att den är spelad till 3%
|
|
|
|
#170 | ||
|
Citat:
Citat:
En kusk som är oerfaren och sällan vinner, vinner aldrig på V7 från ett bakspår. Mycket håller jag med om vad du skriver. Med senaste loppet i finalen på Solvalla som 100 oddsare på näthinnan, samt Jeanettes track record med hästen och hästens utveckling de senaste loppen, gjorde det enkelt att ta beslut, när kusen drog bricka ett i spår- tombolan. Än mer ökade aktierna när jag såg väder prognosen. För mig blir det tveklöst spik. Att såga en amatör i dessa sammanhang brukar vara klokt, men då saknar många kunskap hur duktig den här tjejen är, sin orutin till trots. Garanti brasa på minst 2 av de 3 mer betrodda. Jerrys häst skulle kunna vara helt överlägsen den dan han får ordning på aktionen på Spirit Real. Den är jag mest rädd för. Lycka till med dina idéer, själv bygger jag systemet för potential på big, big, BIG Money. Summor under 6 siffror är för mig helt ointressant. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10) |
|||
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
Bergh är en frekvent besökare av casino cosmopol , ofta skrytandes och vid highstakes borden
|
||
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#175 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Det var Bergh som var på tapeten då med sina skoändringar, nån vecka sen.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Part Nan Angelen är alltså anmäld barfota runt om. Vad i hela ska vi göra med denna information?
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Ibland blir man lite förvirrad
.......................... 10 Global Money är anmäld barfota runt om, vilket vore en klar fördel för hästen, inte minst om man lyssnar till Björn Goop och vad han säger i Björnkollen. – Barfotabalans på Global Money gör stor skillnad. Jag hade hästen i träning tidigare och det ger fruktansvärd effekt. Det blir en extrem kick i steget källa: travrondens liverapportering .................. Fick ta en titt i historiken. Knappt 15 starter i Björn Goops regi och samtliga med skor runt om. Om det ger "en fruktansvärd effekt", varför körde han då den med skor runt om i alla starter när han tränade den ? |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Citat:
![]() Men bara gissningar nu, sen och nästa gång vi läser startlistan och får se "skoinfon" i programmet stämmer inte han gick bla bla" Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+5) |
||
|
|
|
|
|
#181 | |
|
Citat:
Torstens (+1) |
||
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Citat:
Funderade på en dd idag med den innan jag lämnar cyberspace om en timme, men när då inte (och kanske inte ens innan dd-1) vet vad det blir för balans så får det bli en spelfri söndag idag. |
||
|
|
|
|
|
#183 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Jag lyssnar ibland men idag när han inte själv är där misstänkte jag att han inte läst på så noga utan mest gjort materialet för att han är kontrakterad och avlönad för att göra det.
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Citat:
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#190 |
|
Och nu skoryck troligen på en häst som är gigantisk favorit men som galopperat bort sig i 4 av de 6 senaste starterna.
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Spelar ingen roll vad andra hästar är streckade till för procent om man tycker att någon är "klar". Om du spelade efter det mönstret du själv beskriver om och om igen så skulle du göra rejäla skrällsystem, men nu är det ju inte så. De gånger du vinner på streckspelen så har det varit favoritsystem, så det är lite svårt att förstå hur du diskuterar. Man måste hitta de spikar man tror på och sedan gardera i andra lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Kern vinner
trott på den sen listan släpptes älskar bombare
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
De svåraste loppen brukar läggas på dd, men tycker nästan att det är avd 1 och 2 som är svårast att räkna på idag.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#201 | |
|
Citat:
Ska bli intressant att se hur det blir iallafall!
|
|
|
|
#202 |
|
Nej. Han brukar inte citera Spelvärde. Han brukar citera Guiden.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Faaaaaaaaaaan, skulle fått lugna liiiiite till
Senast redigerad av shjuve9le den 2015-06-21 klockan 14:33. |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Fitthelvete att inte Kern kunde hålla undan.... Så jävla stört
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Härligt lopp. Ingen norrlandslunk precis.
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Typiskt att Klaus ska åka på linjen och Jormas blev förlåtligt trött i dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Reijo sa det bara var att spika på liven i veckan, rätt fick han.
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Guuud vad lätt det var för MT James att hålla upp spets mot Napoleon.. Lyssna på pappa nästa gång tack!
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Star Advisor Joli - blev ingen vidare barfotaeffekt...
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Tröttsamt att Kern inte fick hålla undan...äckliga favorit!
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Ja man blir så jävla störd. Lust att stänga igen skiten och tröstrunka eller nått.
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Lite antiklimax att inte Guldtandens var snabbare från start
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Kern hade en bättre häst ändå , 1.08 öppning , 1.12 sen cplångt upplopp, normalt upplopp och bodenbana hade det varit kört
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
7 hästar i första, nu kan man ju gå och lägga sig...
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
RFM stod för fint inne i loppet för att tro på annat än en topprestation idag!
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Reijo hade klart för sig iallafall när han lämnade klart igår.
|
|
|
|
#218 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Programenligt hamnade Ohlsson sist. Inte programenligt (i mitt program iallafall) var han så överlägsen motståndet att han skulle vinna oavsett löpning. Bra att man inte klev in ordentligt i den här omgången.
|
|
|
|
#221 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Grattis till er som vågade spika, nu sitter ni minst sagt med fördel.
Posaa (+1) |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Nu måste Dragon Crowe vara klar. Enligt spelvärdes intervju som dom la ut på facebook igår ska den bli 100 meter förbättrad idag när man rycker alla skorna, och 100 meter är typ halva upploppet.
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Spik på Maven också. I övrigt får man hoppas på lite skrällar så att det blir utdelning.
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Global Money anmäld barfota. Blir en helt annan häst utan skor.
Är väl bara lasta en rak DD då. 5 mot 10. Dock lär ju det oddset rasa totalt om det blir så att GM kommer köras på den anmälda balansen.
|
|
|
|
#226 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#227 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Bästa hästen men man kan inte annat än beundra prestationen på Kerns pålle. Gasen i botten hela vägen och torska med ett halvt huvud på denna skitbana.
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Det är inte tur. Proffs Ohlsson vet hur långt 207 m är.
Emeffeff (+5) |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Tack till den skribent som igår skrev att Den Modige SPIKAR UFFE, Jag "gick på" hans inlägg tack och lov.
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Hade Klaus kunnat dämpa lite så hade den vunnit, så det var rätt att gardera.
|
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Citat:
SO (+10) |
||
|
|
|
|
|
#238 |
|
Nja, speciellt när tränaren till favoriten lämnat klart också. Då vart spiken given för egen del.
|
|
|
|
#239 | |
|
Citat:
Får hoppas den är så grym som de påstår för då vinner den i dödens! |
||
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Citat:
Haha Japp. Jag ville vinna stora pengar idag. Men nu var det turligt nog för ready att banan var lite tung och han lotta in den ![]() Nu gymmet och bryta sönder lite järn. Sen 250 g protein och "kosttillskott" Trevlig söndag |
||
|
|
|
|
|
#241 | |
|
Citat:
---och förresten, heter det inte Solvallalunken? Märks att du inte har minnet kvar att minnas hästar som New Action Meadow Prophet Ideal du Pim Mexi Khan Francheska Star Suitcase Big Spender Handbag etc...alla med "norrländsk lunk" i västen... Maven vinner idag och det ser ut att man får 6ggr på Shadow Woodland. Skål! |
||
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Citat:
Min enkla mening är, att Ready For More hos Reijo kommer att tjäna mycket pengar och hålla längre. |
||
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Citat:
Han måttade in den, segermarginalen hade varit ungefär samma oavsett upploppslängd.
|
|
|
|
#244 |
|
Jag tror du såg på fel lopp. Han körde 1.08 första 500 sen 1.16 i 500 meter. Att köra 1.16 en femhundring tror jag inte många fler än du skulle skriva under är gasen i botten när det gäller bronsdivisionen.
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Citat:
Hästarna med mer än 50 procent däremot är väl i stort sett aldrig spelvärda som spikar. Men om man bara i sina analyser letar efter mest troliga vinnare är det ofta dom som är bästa spikarna. |
||
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Citat:
Trevlig söndag! |
||
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Citat:
Den ser stadigare ut , lite lite muskler men annars travar bättre. Får väl se, ready lär nog tjäna mer pengar, får hoppas han håller ihop. |
||
|
|
|
|
|
#250 |
|
Nej du har givetvis rätt. Skithäst som fick bluffa bort mestadelen av loppet. Jag ber ödmjukast om ursäkt ers höghet.
Sprite (+1) |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Själv valde jag bort Ready på att den skulle hamna långt bak, så hade den inte med på tre streck så för mig blev det ju extra surt att Lets Dance inte fick vinna
|
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Bra att Joel laddade från start som de sa....pajasintervju!
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
God natt!
Hoppas du är nöjd nu Classe, det här vann både du och Jeanette på. |
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
V75-2 var lurigt, men var väl inte Funny Tornado som man valt som a häst ändå om man gått in på V75an idag.
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Funny Tornado - inte so Funny när man satt med Claes som spik
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Sjunnesson hade allt kvar men hoppande Claes Svensson var i vägen.
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Suck... Spikade 3an här, men det var ju briljant kuskinsats x2 på ledaren och dödens
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Kör undan då för fan!!!!! Jävla idiot!
|
|
|
|
#260 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Grattis till Elin, skicka en tårta till Classe i morgon.
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Elin Gustavsson på V75? A häst olle? Skämtar du med mig... Visst har den bevisad form och allt, men de byngliga läget plus kusk gjorde det befogat på de procenten..
För övrigt, Claes Svensson gå o lägg dig. HAHAHAHA hur fan kör du då?! Cab Hornline var ändå godkänd, inte helt fel att strecka den. Men hur kör du människa?! (Claes S) Fyfan va pinsamt kört ... Hästen helt slut till slut och galopperar uppgivet haha |
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Var tydligt att den hade vunnit om det vore fritt...
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Måste han sitta och hålla sin hoppande kamel istället för att köra undan. Inte kul när man sitter med spiken i rygg. Fan också.
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Alla gnäller för att favoriterna vinner men när det väl skräller gnäller man istället för att favoriten inte vann.. Komiskt.
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Man såg hur Sjunne skrek på Claes över upploppet
Surt sa räven...
|
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Citat:
Om jag tror att en häst vinner 7-8 lopp av 10 och den står i 50% måste det ju vara spelvärt Bara massa j-la floskler nu för tiden Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Citat:
Men det är verkligen skillnad på Örjan och Claes Svensson hahahaha... Varför kör du så hårt för i onödan? Varför kör du så jävla oproffsigt på upploppet? Typ håller fast Sjunnesson hahaha... Galoppera undan då? |
||
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Citat:
![]() Så länge folk håller god ton, tycker jag att det är ok att folk "gnäller". Tråkigt när ingen skriver i ett forum... |
||
|
|
|
|
|
#273 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Citat:
Lyssna på Åkes intervju, i USA ska man lämna företräde när man har teltt häst eller galopperar så bättre hästar får chansen fixa i Sverige tack. Spär på min idé om eget spår för alla hästar, bara rakt fram, bästa hästen vinner alltid
Chiron (+3) |
||
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Citat:
![]() Saknar Åke!
|
||
|
|
|
|
|
#276 |
|
Spring Over, var det väl lite prepare över, nästa gång (Halmstad?) kan man nog banka in spiken...
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Citat:
![]() Börjar bli riktigt less på detta.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
||
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Citat:
Ja, jag streckade den så jag är väl färgad, men ändå.. |
||
|
|
|
|
|
#280 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#281 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Citat:
Håller med dig som allt för ofta Månprinsen ![]() Så jävla störande, BARA för att de sitter en brud i täten. Sjukt idiotiskt kört och jävligt taskigt mot båda hästarna. Tycker Cab Hornline gjorde en godkänd prestation, även kusken... Jävla lallare är Claes Svensson... |
||
|
|
|
|
|
#284 |
|
Slänger in en V5:a och spikar Part Nan Angelen även på den. Robban har gjort precis som han sagt i god tid och kör med aluminumskor runt om. Skulle det fortsätta regna så skulle han köra barfota sa han. Hoppas att han fortsätter att vara tydlig före loppen även i fortsättningen.
|
|
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Citat:
Fast i första tyckte nog de flesta att Kerns förtjänade vinsten och den här avdelningen tyckte nog de flesta att Sjunnessons hade vunnit om den hade fritt. Handlar nog inte enbart om att det är favorit/skräll, men självklart har du rätt i att folk glömmer bort vad de vill ha för något. Favoritomgång eller skrällomgång... Jag bryr mig inte om dagens omgång, spelade bara en liten chanskupong bara för att ha något att titta på. Tyckte att det var för svår omgång för mig som småspelare... Lycka till!
|
||
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Citat:
...och halva grejen med trav är väl att gnälla och snacka "tänk om", "den tog jag bort precis innan inlämning" etc etc Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2) |
||
|
|
|
|
|
#288 | |
|
Citat:
Helge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#289 |
|
Så jävla förbannad på idioten Svensson!!! Kokar!!
|
|
|
|
#290 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Ja det är i undantagsfall amatörerna får sitta ifred om de väl tar sig till spets. Så det var inget oväntat direkt, helt enligt mallen.
|
|
|
|
|
#293 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Nu vinner Maven baserat på de två första loppen, dvs tuff körning och någon bakifrån tar dom över Kalmars långa upplopp. Måste koppla ner sen. Man får hålla tummarna att Skånetrafikens wifi funkar idag så att man kan följa resten via paddan på tåget.
|
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#296 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#297 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
V5
Spikar Maven i första. Återkpommer med resten. |
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
Johnny Takter är ingen lallare. Fan all heder ska du ha Johnny
|
|
|
|
|
|
|
#301 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Citat:
av att ha en tjej i spets, att han sedan inte kommer i mål är underordnat. Stekel snackade om mos, jag hoppades och trodde att Claes skulle slå på en brasa långt tidigare i loppet. Det blev mosning, vilket aldrig skett om någon mer namnkunnig kusk kört. Ett trist fenomen inom travet, Ludde, Claes, Ludde är de värsta förbrytarna... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
||
|
|
|
|
|
#304 |
|
Världsstjärnan mot loppston, som hon slagit förr.
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Man kanske kan fråga Classes unga stallflickor om han duger till något överhuvud taget. Inte nöjd alls. Helvete. Hoppas man torskar i minst ett lopp till. vägrar få 6 rätt idag.
|
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Vilken uppvisning av Maven. Inget preparélopp precis som många hoppats på idag. Inte minst alla betaltjänsterna som väl samtliga hade henne som årets avslag.
|
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Maven visade att hon var utan
nåd och att elitloppet inte satt spår. Grym märr! |
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Det var som Uhrberg skrev: Takter kör för vinst!
|
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#311 |
|
Hahaha brasklapp osv. Njaaa ska inte gå optimalt osvosv. Lopp som hon ska starta i den som är viktigare
han körde då inte som om det var nått viktigare lopp framöver haha
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Citat:
oavsett ekipage. Det skulle stå Uffe och inte Ludde 2 ggr |
||
|
|
|
|
|
#313 |
|
Bra av henne att klara den tuffa matchningen och vara så fin.
|
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Svårt att gnälla på den prestation, varken av kusk eller häst.
|
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Citat:
Fyndköp för 5.5 mille
|
||
|
|
|
|
|
#317 |
|
Så här blev v5an
1) 9 (världsstjärna) 2) 1,4,6,9,12 (storvavoriten 6 med skor, Untersteiner mycket positiv till 9) 3) 3,6,7,8,12,14,15 (stayer ofta skräll, 14 underskattad av spelarna) 4) 5,6,9,11 (sanslös formförbättring av 5 - som på Åke Svanstedts tid) 5) 1,3,4,6,10 (Erik brukar ofta vinna sista V75 - hoppas dock på Takter) Kostar 700:-. |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Citat:
Lycka till!
mackpeter (+2) |
||
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Citat:
betrodda. Både Sweet'n Sour A och Valentino Strix levererade sina brasor. |
||
|
|
|
|
|
#321 | |
|
Citat:
För mig som av olika anledningar inte hinner se så mycket trav som förr så är detta forum rena guldgruvan Tack alla som bidrar! Denna gången blev det fel att gardera favoriten men andra gånger blir det rätt och till bra procent på den man garderar med. Nu jobbar vi bort Bergh som storfavvis! Hej Jepson! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drakdead (+10) |
||
|
|
|
|
|
#322 |
|
Hade också spikat Spirit Real, men man kan inte lasta Claes Svensson för förlusten. Enligt reglementet ska man hålla farten med galopperande häst vilket han gjorde. Hoppar han inte får ju inte Sjunesson fritt iaf. Surt men inte regelvidrigt.
|
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Kör som bara den Untersteiner!
|
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Dagens Tokdrag=13 Uno De Joflo 0% V75:5 (även 10 Trust L 2%)
Bfro 1st för Uno och hur bra var inte T.Launcher senast.. Lycka Till! L |
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Citat:
Tack för lyckönskan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+3) |
||
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Citat:
1) 8,9 2) Spik 6 3) 6,8 4) 5,6,9 5) 1,3,4,6,7,8,9,10,11,12 |
||
|
|
|
|
|
#327 |
|
Nu lirar vi Lord Brodde! Kontio mot Lövgren borde betyda minst 100 m bättre.
|
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Visserligen en 12-runda, men det där borde han ha hållit undan för att få godkänt.
|
|
|
|
|
|
|
#331 |
|
Bra sovit Bergh...
|
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#337 |
|
Fan va skönt med Jepson! Vinnaren räddade speldagen
Systemet är ju kört för mig med chans på 3 5or
|
|
|
|
|
|
|
#338 |
|
Så jävla härligt att fiffel-Bergh inte fick vinna
|
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Kuskinsats?
Fick lucka p.g.a galopp, satt väl fast invändigt? Eller jag kanske såg fel.
|
|
|
|
#340 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#341 |
|
Ja fyfan så skönt att jag ändrade mig och spikade Bergharn. Nu kan jag kanske släppa Classe.
Cleon_9 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Chiron den 2015-06-21 klockan 15:47. |
||
|
|
|
|
|
#345 |
|
Högt platsodds på Bazir Dimanche, intressant om man litar på kusken...
|
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
Har en rolig tvilling i nästa 4-6, Uhrberg i rygg på Erik. Hoppas han kan få runt den utan galopp från spåret, hästen bör ju klara distansen rätt så hyggligt
eveton (+10) |
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Nu kan det blir svårt att fälla Sorbet som enligt "Chrille" Eriksson är en favorit i Järvsöfaxklass. Det är ett hyfsat omdöme det
![]() Men vi gör väl ett försök och hoppas det häxar från start för Erik. Tvilling med 8 som utgång och 9, 12, 14 |
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Fanns det verkligen något sätt för honom att vinna då? Kör han undan så kommer ju luckan för #1 ändå väl?
|
|
|
|
#352 |
|
tvilling u 14 mot 10,13 långskott men vafan!
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Drar en trio också
6,8 10,13 10,11,13 x 5 GOGOGO |
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
♥ Sorbet ♥
#derbyvinnaren Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#357 |
|
Tackar, men jäklar vad den spelades ned, var ju uppåt 40 ggr när jag lämnade in. Fortfarande bra pengar
Chiron (+3) |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Får väl hoppas på några 5or som bäst idag!
|
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Adielsson och springspår = never fails...
|
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#361 |
|
Helt rätt! Det står på sidan 1 i travhandboken
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Haha jovars, men dagen blev en plusaffär trots att streckspelet inte gick vägen för mig så jag e nöjd ändå
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Om man som jag tror att 6 Shadow Woodland kan vinna DD1 så bjuds det ju riktigt fina odds... Måste bara klura ut vem som vinner DD2
![]() Finns det nån substans i att Quick Fix är så löjligt nerspelad på v-spelet? Gillar ju hästen och den är startsnabb, men ändå bricka 8 på kort... |
|
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Citat:
![]() Lycka till! |
||
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Citat:
Registrerat spel Datum: Söndag 2015-06-21 Bana: Kalmar Spelform: Dagens Dubbel, omg. 343 Avd Ordinarie hästar 1 6 Shadow Woodland* 2 3, 8 Vadet gäller startnummer 2 x 247,00 kr Totalt: 494,00 kr Kvittonummer: 0D0C 1B24 49CA 0010 |
||
|
|
|
|
|
#367 |
|
Ska HH någonsin mer vinna på V75 så är det nog idag det får ske.
|
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Snygg stallkörning! Vackert!
hoola (+20) |
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Tycker synd om Allaballakaitoz...
|
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Buuu för den stallkörningen! Skönt att de inte fick vinna, det gjorde dagens mest tappade häst med Veijo istället! Skit att man ratade favoriten i första, det kan nog bli bra pengar på sexorna idag.
|
|
|
|
|
#372 |
|
Äcklig stallkörning där, så jävla skönt att Veijo vann istället
hoola (+20) |
|
|
|
|
|
|
#373 |
|
Varför i helvete släpper han till stallkamraten, han hade ju vunnit lätt ffs!!!!!! Måste gå att anmäla sånt här någonstans.
|
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#375 |
|
Taskigt att Shadow inte fick vinna, men Veijo fick sitt lopp så det var inte mycket att göra.
|
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#378 |
|
Har typ alla i sista för 5 rätt, men det känns meningslöst i det här läget.
|
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#381 |
|
Taskigt!!?? Helrätt och inget annat, stallkörningar ska inte belönas! Taskigt var det att inte Uffes stumnade helt så båda Reijos gick hem lottlösa. Undrar om de någonsin kommer utdela bestraffningar för sånt här. Nu brydde de sig inte ens om att hymla med det hela i tv-sändningen, bara konstaterade att det var en solklar stallkörning som låg till grund för hur loppet blev kört.
|
|
|
|
#382 | |
|
Fan, tar alltid med Naglo när han går barfota och så även idag men så ser jag att jag bara hade med 11an på lilla systemet för jag hade kryssat i 10an av misstag istället på stora systemet. Hade suttit med flera i sista annars för alla rätt.
Fyfan vad trött man blir på sig själv ![]() Jaja, 4, 6, 8, 10 nu för 4 sexor och massa femmor....
|
|
|
|
|
#383 |
|
Naglo satt fint!!
1 och 10 för DD och 1 4 7 10 för V5! Svensson i andra körde bort min chans på sju rätt det aset annars samma som på V5 för sju!! Spik Spirit Real enda missen!
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#385 |
|
Denna den och 7,9,12 för för 6 rätt, vad kan man uppskatta värdet till nu inför sista 400000 ??
Kalmar 343 20150621 DD Insats: 50 Avd-1: 11 Avd-2: 9,12 50,00 * 2 = 100 kr
|
|
|
|
#386 |
|
Synd då ändå att Kashs Cantab vinner nästa. Det är iallafall min tes och min värdering av loppet sticker av rejält mot strecklistan i det här loppet. Kashs klar etta före Arazi. Jämnt där bakom.
|
|
|
|
#387 |
|
Shadow var alltså en av favoriterna, därför fick han ledningen. Vad var Allaballakaitoz för något?
|
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Citat:
#7 6703 kr #9 4747 kr #12 5774 kr "Värdet" är totalt ointressant som vanligt. Däremot är den förväntade utdelningen på favven ca 700000 kr.
|
|
|
|
|
#389 |
|
Han hade aldrig kört i ledning från första början om det inte var för att han skulle vara hjälpryttare åt stallkamraten. Då hade han släppt utan strid. Sjunnesson kör aldrig på det där viset på egen hand, han smyger. Solklar stallorder att han skulle ta emot de andra för att Ulf sedan skulle köra till och släppas till ledning. Finns inget utrymme för andra tolkningar så det är bara att lägga ner.
|
|
|
|
|
#390 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Dåligt resonemang angående varför Sjunneson släppte ett vara före mål.
Håller väl inte riktigt tycker ja. Nu håller ja tummarna för 4an så DD spelet sitter!! =) |
|
|
|
|
|
#391 |
|
Kör en tvilling 10-12.
Har också DD 11-10.12 x 100:-. |
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Trailern för nysatsningen "stjärnkusken" gör att jag knappt kan hålla mig till nästa fredag. Tänk att få se "stjärnor" som Camilla Henemark, Patrik Sjöberg, en danslärare och kanske några "stjärnor" som deltagit i Paradise Hotel bakom en häst. Det här kommer att skapa många nya spelare till V75? Eller?
lokatten (+6) |
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Jävla smuts som säger att han hade en del att köra med. Borde stänga av JS för hans vidriga släpp till stallkamraten.
|
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Ja det var visst motiverat med skriket på Global Money, grattis ni som köpte det och fixade vinst idag! Men inga storvinster misstänker jag eller var det någon som klarade Funny Tornado?
|
|
|
|
#398 | |
|
Citat:
Drygt 2200 kr på 6 rätt kanske? Och dryga 100-lappen på 5 rätt.
|
|
|
|
#399 |
|
Då vart man rik då.
|
|
|
|
#400 |
|
Dubbeln satt som en käftsmäll så tack berg! V75 slutade på 4 rätt
hoola (+15) |
|
|
|
|
|
|
#401 |
|
Fin utdelning. Så lätt men ändå så svårt idag...
|
|
|
|
|
|
|
#402 |
|
Funny Tornado var som sagt svår. Men det krävs en sån om man ska ha miljoner.
|
|
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Kan man få reda på denna info inför varje häst så är man hemma...
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#404 |
|
Sjunnesson står och snackar skit just nu.
"Jag valde att släppa till en häst som ändå var en av favoriterna." Ja varför släppte han inte till Allaballakaitoz isåfall? |
|
|
|
|
|
|
#405 |
|
Fy fan Classe Svensson!!! Berövade mig sju rätt idag!
Spyyyyyr!!!!!
|
|
|
|
#406 |
|
Klarade allt utom Legend Brodde i fjärde där jag satt med spik på Berghs som jag höll som omgångens klaraste, så inget att gräma sig för iallafall.
|
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
Går inte att köpa Berghs skoryck, denna bevisligen miljoner längder bättre ¢¢ än med skor. Men man vet ju inte balansen med det stallet = spela lotto.
|
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Citat:
Hur länge har Allaballa varit med utan att rosa på marknaden - ja förutom förra loppet men att jämföra den med Shadow är bara fel.... |
||
|
|
|
|
|
#409 |
|
Nä, nu går vi vidare. U-21 Sverige - England. Hoppas på ännu en kämparinsats.
|
|
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Felklicket kostade mig 1.3 miljoner idag. Blir svårt att sova ikväll
|
|
|
|
|
#411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Citat:
Det var stallkörning och inget annat. Har Jörgen kommit i mål än trots att han släppte till superhästen? |
||
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Citat:
Nu vet jag inte om det hade spelat någon roll. Men mina tankar till spikförslag va robbans båda och Sorbet. Väljer Part Nan för att jag inte vågar chansa med Global Money om Robban ändrar balansen. Sen ändrar han på Part Nan, parodi...... Bara spekulationer, tror inte jag hittar Legend Brodde oavsett. |
||
|
|
|
|
|
#414 |
|
Jag hade ändå inte hittat Funny Tornado hur fan jag än gjort. Tveksamt om Naglo del Nord heller fått plats på kupongen efter 2 månaders uppehåll och bakspår.
|
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Citat:
linfre (+10) |
||
|
|
|
|
|
#416 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#418 |
|
Som sagt, halva tjusningen med trav är att efterhandskonstruera
Fem rätt, spikade dagens älsklingskusk i andra och Åkes kanon i sjätte. Ville sig inte för dem idag. Får såleles med alla skrällar men bara en "hämtpizza och en ljummen folkis tillbaka". Skönt dock att det blir rätt fin utdelning och ingen mer jackpot. Hemmabana nästa och lön innan dess. Lär bli annat än ljummen folkis då
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#421 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#422 |
|
Jätte bra hästar allihopa. Men Windy Ways spurtar ju ner det där gänget utan större bekymmer.
|
|
|
|
#423 | |
|
Citat:
Nej, usch! Det är tur att man snart ska ut och jobba ett nattpass så att man kan jobba tillbaka dagens misslyckande!
|
|
|
|
#424 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#425 |
|
Dom var typ lika sist i Elitloppsfinalen, Maven och Timoko :P
Filmtokig (+5) |
|
|
|
|
|
|
#426 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#427 |
|
Spår 1 måste ju vara det absolut sämsta utgångsläget för Maven. Kommer hon ut överhuvudtaget? Att hästen har kapacitet utöver det vanliga är uppenbart, men den kan tyvärr inte flyga.
|
|
|
|
|
|
|
#428 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#429 |
|
Man har ju märkt dem senaste storloppen, hur enormt viktigt det är med spår m.m.
Exempel anser jag inte att bästa hästen vann elitloppet, utan det gjorde bästa spåret. Timoko hade väl spår 7x2 i Elitloppet? Kanske fältets bästa häst, men spåret var fällan. Vann ju ändå Elitloppet relativt enkelt 2014. Trea i PdA 2015.
|
|
|
|
|
#430 |
|
Anmälningslistorna finns klara till kommande V75.
Själv ska jag ta ett bad och en kall nu. Höres! |
|
|
|
|
|
|
#431 |
|
Du, Ulf-Eddie & Ullabella eller?
|
|
|
|
#432 | |
|
Citat:
Så en sån "himla tur" hade inte Magic Tonight enligt mig. Jag tycker att ekipaget skapade sin egen tur till stor del. Genom åren finns ett flertal exempel på topphästar som lottats till 7 eller 8 i försöket men ändå stod där som slutsegrare. När det gäller Timoko så har väl han helt enkelt inte haft rätta formen de senaste månaderna.
|
|
|
|
#433 | |
BetygCitat:
slinker ner ibland. Däremot whisky dricker jag oftare. Både blended och singlemalt. Majoriteten av de som uttalar sig om whisky har inte en aning, det är lite som med travspelarna. Mvh Ulf-Eddie Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+10) |
||
|
|
|
|
|
#434 | |
|
Citat:
BEN BRACKEN finns bara på Lidhl i Burg Ben Bracken är annat singel märke Googla 160kr 800 på systemet
|
|
|
|
#435 |
|
Beträffande Västerbo Paymday så svarade han ut en 42-oddsare i starten. Allaballakaitoz följde då med på köpet kan man säga. Släpper VP till 3:an så får han tredje invändigt efter en stund.
Sen brisade Västerbo Paymday bara undan och det blir svårt för Peter Untersteiner att få överta då han springer i dödens 15 meter bakom ledaren. Den första som ställde frågan (förutom 42-oddsaren) var Ulf Ohlsson och han fick överta. Case Closed.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+10) |
|
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Citat:
Och angående inledningen så är grundläge för Sjunnesson att släppa med allt om det blir lite körning, med några få undantag. Släpper till Erik gör han även om den hästen är mindre spelad (och nu var de jämnspelade).
|
|
|
|
#437 |
|
Elin Gustavsson vann på V75 idag. Jag hoppas hon hänger med gubben Ulf Ohlsson och kör mer nu, för hon har körhänder långt över snittet bland svenska kuskar.
För övrigt anser jag att alla tangentbord borde utrustas med alkolås. Så mycket världen hade förskonats ifrån då.
|
|
|
|
|