Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-15, 16:01   #31
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jo så är det. Men över 70 procent av insatserna på Hultmans treåring vete fan om det gör den till omgångens bästa spik. Har startat tre gånger (galopperat bort sig en av dom), dåligt spår, ska ut på sin första långresa och står på flera ställen att Solängets banunderlag ska ha varit närmast bedrövligt tidigare i år.

71 procent av insatserna ska väl bara hästar som är på papperet helt stenklara ha för att vara spelvärda enligt min bok.

Ska själv kolla MFFs champions leauge kval i kväll så ska inte spela. Inte blivit tid till att kolla trav den här veckan heller tyvärr trots semester.
Som jag skrev, och som du även tar upp, så är det förmodligen bara resan eller banunderlaget som skulle kunna fälla Hultmans häst idag. Självklart avvaktar man så sen information som möjligt, ifall det kommer någon. Frågan just nu är om du har något som talar för att den inte skulle klara det? Som jag läser loppet så får den överta spets och bestämma. Har du något annat scenario och har hittat "spelvärde" i andra hästar i det loppet så får du gärna skriva om det. Samma sak gäller i första loppet. Det vore kul att se om du tror favoriterna blir utmanade och vem som i så fall skulle göra jobbet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 16:01   #32
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Japp, då får vi åter se hur de stora tränarna delar upp loppen mellan sig och kör sin Solvallalunk inför tomma läktare. Åh, så vi längtar...
Men hästägarna slipper i alla fall över 100 mils resa tur och retur som i kväll för att fylla ut loppen på en sådan total meningslös travbana som Solänget som väl inte har en enda häst själv som duger i V86 lopp.

Solänget hade förresten en V75 lördag 2014. Då kom inte ens 4000 personer dit. Så lite publik och bara en massa breddloppshästar som tränas på banan gör det svårt att förstå varför det ska köras större tävlingar där överhuvudtaget enligt min mening.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 16:08   #33
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men hästägarna slipper i alla fall över 100 mils resa tur och retur som i kväll för att fylla ut loppen på en sådan total meningslös travbana som Solänget som väl inte har en enda häst själv som duger i V86 lopp.

Solänget hade förresten en V75 lördag 2014. Då kom inte ens 4000 personer dit. Så lite publik och bara en massa breddloppshästar som tränas på banan gör det svårt att förstå varför det ska köras större tävlingar där överhuvudtaget enligt min mening.
Vi vet din åsikt kring de mindre banorna & du behöver inte kommentera det dagligen.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 16:09   #34
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jo så är det. Men över 70 procent av insatserna på Hultmans treåring vete fan om det gör den till omgångens bästa spik. Har startat tre gånger (galopperat bort sig en av dom), dåligt spår, ska ut på sin första långresa och står på flera ställen att Solängets banunderlag ska ha varit närmast bedrövligt tidigare i år.

71 procent av insatserna ska väl bara hästar som är på papperet helt stenklara ha för att vara spelvärda enligt min bok.

Ska själv kolla MFFs champions leauge kval i kväll så ska inte spela. Inte blivit tid till att kolla trav den här veckan heller tyvärr trots semester.
Håller helt med dig Olle. Totalt överstreckad och ska man satsa femsiffrigt så måste den bort. Örjan måste ladda fram men risk att det kostar mer än det smakar från detta usla läge, backar Örjan så får han hoppas att tempo och att det strular för de andra. Skulle nästan våga säga att det är dagens bästa avslag.

Bergh låter grymt uppåt i avd1 på favoriten och mycket talar för seger. Han tävlar bara emot sig själv men jag tycker han ser bättre ut aktionsmässigt nu för tiden, kan ju vara en mognads sak.?


i avd2. Tror jag det blir körning och lägger Bergh igen överst i ranken men man borde kanske lyssna på Pilström när han säger att nr 4 är bästa hästen i stallet? Känns tufft att gå kort här utan måla är att föredra eller iallfall 5-6 streck.


avd3. Roger kör Ochide varför gör han det när han har en egen häst som startar från bricka 11? agerar han Catch driver till en amatör någon som har vaket information? Dunder låter nöjd men som sagt många som är lite små optimister här.

Senast redigerad av Klanke den 2015-07-15 klockan 16:11.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 16:16   #35
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hade varit kul om de plockat bort V86 och kört V76 som i Norge istället, bra mycket roligare spel och tar inte lika lång tid.

Varje onsdag på Solvalla och alltid på Solvalla. Alltid bra med rutiner. På sommaren hade man kunnat köra V65 på olika banor på orten precis som vanligt, men V76 på Solvalla!

Sedan börjar jag bli lite trött på att de aktiva inte gör mer för att publiken ska komma till banorna. Se och lär av Jägersros tränarförening som igår hade olika event och liknande och verkligen gjorde allt för att värna om publiken!

Dessutom krävs mer reklam, och inte bara "JACKPOT", utan "Tävlingar på Jägersro på Tisdag, hjärtligt välkomna!".
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 16:26   #36
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2499
Standard

Andrahandaren 10 Alex Evo i V86 2 känns som en bra spik ikväll. Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 16:40   #37
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Håller helt med dig Olle. Totalt överstreckad och ska man satsa femsiffrigt så måste den bort. Örjan måste ladda fram men risk att det kostar mer än det smakar från detta usla läge, backar Örjan så får han hoppas att tempo och att det strular för de andra. Skulle nästan våga säga att det är dagens bästa avslag.

Bergh låter grymt uppåt i avd1 på favoriten och mycket talar för seger. Han tävlar bara emot sig själv men jag tycker han ser bättre ut aktionsmässigt nu för tiden, kan ju vara en mognads sak.?


i avd2. Tror jag det blir körning och lägger Bergh igen överst i ranken men man borde kanske lyssna på Pilström när han säger att nr 4 är bästa hästen i stallet? Känns tufft att gå kort här utan måla är att föredra eller iallfall 5-6 streck.


avd3. Roger kör Ochide varför gör han det när han har en egen häst som startar från bricka 11? agerar han Catch driver till en amatör någon som har vaket information? Dunder låter nöjd men som sagt många som är lite små optimister här.
Loppet för högsta klassen är ju så ojämnt att man nästan blir gråtfärdig. Sahara C Four som väl var slut för 5 år sedan och tog sin senaste vinst 2012 (i ett P21 lopp i Boden) ska tävla i samma lopp som Knows Nothing, Ed You och Shaq Is Back. Skrällpotentialen där är ju 0.

Det är väl i de två treåringsloppen med väldigt orutinerade hästar (avd 2 och 5) som det skulle kunna hända lite oväntade saker även om det säkert kapacitetsmässigt är några rätt lovande hästar men troligen mest treåringar som tävlar i breddlopp om mindre än ett år.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 17:01   #38
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bästa spik: Part Nan Angelen. Ser nu att den är anmäld barfota runt om!
Är jag den enda som vill ha skor på den? Går den barfota så ska det garderas friskt, så som den slarvade när de ploppade bakskorna. Oddset på att Bergh låter den gå med skor är 1,10 i min hjärna. Då kan man fundera på att spika.

Edit: såg att den hade 69% nu. Hoppas de kör barfota bak och att den ger ett likadant intryck innan som senast.

Senast redigerad av Shizznit den 2015-07-15 klockan 17:03.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 17:05   #39
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Är jag den enda som vill ha skor på den? Går den barfota så ska det garderas friskt, så som den slarvade när de ploppade bakskorna. Oddset på att Bergh låter den gå med skor är 1,10 i min hjärna. Då kan man fundera på att spika.

Edit: såg att den hade 69% nu. Hoppas de kör barfota bak och att den ger ett likadant intryck innan som senast.
Med tanke på att det är Bergh ska vi nog inte se det som säkert att den ska gå barfota...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 17:06   #40
 
Draxxlers avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 122
Sharp$: 603
Standard

vad tror ni om v86-3? känns lite svårt det loppet. Jag tror att Mammas Syster kan vinna faktiskt. Eller plockar Bergh allihopa från spår 12?
Draxxler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 17:40   #41
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Draxxler Visa inlägg
vad tror ni om v86-3? känns lite svårt det loppet. Jag tror att Mammas Syster kan vinna faktiskt. Eller plockar Bergh allihopa från spår 12?
Håller med. Vidöppet lopp, MS kan vinna men behöver nog tempo, är väl rätt så långsam ut tror jag.

Dunders Magnifik Brodde ska ju gå barfota runt om (Love You:are), kan ju ge bra effekt. Annars tycker jag att Valley Streamline känns som ett intressant alternativ, har två raka vinster, kan få ett bra lopp...

Svårt lopp som du säger. Får se på värmningarna om det blir lättare att bestämma.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+4)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 17:55   #42
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Lite fräckt system till Solänget

Litar på att det skräller ordentligt i sista och spiken i kallblodsloppet har jag fått bra info på. Lucys lopp tror jag dom flesta har npghra strek i, så why not

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-07-15
Bana: Solänget, omg. 7
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 2, 5, 9
2 1, 2, 4, 7, 8
3 6 Åsakjappen
4 3 Ninepoints Lucy
5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Vadet gäller startnummer

180 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 180,00 kr

Kvittonummer: 2F68 48F7 9848 8010

Det var ett trevligt system SO! Ninepoints Lucy är jag inne på själv som spik

sen får man väl chansa en del. Lite väl hög insats - men jag drar upp stora

plånboken och blundar... dvs lämnar en sådan v5a rakt av
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 18:12   #43
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 298
Sharp$: 1111
Standard

Kan inte järvsö rasmus vinna från springspår?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 18:18   #44
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2226
Standard

Blev många 2 hästars lås idag, men jag tyckte det var rätt ihåliga fält.

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-07-15
Bana: Solänget
Spelform: V86, omg. 7

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6, 11 (7)
2 4 Lacquer and Lace (10)
3 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (1)
4 2, 5 (9)
5 2, 8 (4)
6 6, 8 (11)
7 3 Ninepoints Lucy (9)
8 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (4)

Vadet gäller startnummer

1 296 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 324,00 kr
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 18:21   #45
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 17
Sharp$: 331
Standard

Drar till med detta. Storskräll i avd1 på princess sally. Sen tror jag Hanna blåser till dom i tredje. Ser väl bra ut! Lycka till.

Solänget 7 20150715 V86
Avd-1: 3,6,12
Avd-2: 4,9,10,11
Avd-3: 9
Avd-4: 5
Avd-5: 2,7,8,10
Avd-6: 6,8
Avd-7: 1,3,4,9
Avd-8: 8
System: 1
384 rader * 1 * 0,25 = 96 kr
Mackeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td