Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-16, 10:22   #451
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 171
Sharp$: 1952
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Snackis om Adielssons släpp förstår jag. Frågan är ju varför Aronsson sätter upp en tänkande kusk om hon vill ha en som följer stallorder till varje pris. Finns många bättre val om man vill vara säker på att det blir kört på ett visst sätt.
I såfall borde hon satt upp sin sambo som kusk. Han hade knappast vågat annat än att köra som Sofia sagt åt honom - för familjefridens skull

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 10:51   #452
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Grattis Jajjan på travpunkten.

De enda bakspår som får plats
på min bong är Venkatesh,
som jag Åbys skitbana till trots
spikar, då jag köper experternas
resonemang om pace i loppet
och ett bakspår är gynnsamt
för en galen häst som kan allt
då han fungerar.

Samt Nadal Broline från spår 9,
enkom för att det är bästa hästen
i loppet, samt knallform.

Systemet;
Alla
5
2,5
11
Alla
1,4,5,9
1,2,3,5,6
De som sett Falcon Håleryds
stayerlopp på Vincennes i
våras, förstår att 1 % är helt
galet.

Kör hårt.

Jajjan
Snyggt Jajjan! Han tillhör dem på TP som verkligen är värd vinsten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 11:03   #453
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Snackis om Adielssons släpp förstår jag. Frågan är ju varför Aronsson sätter upp en tänkande kusk om hon vill ha en som följer stallorder till varje pris. Finns många bättre val om man vill vara säker på att det blir kört på ett visst sätt.

Nån som påstår att Kolgjini skulle ha 3ggr så mycket inkört om han inte kört själv också. Man begår ett stort räknefel då man måste ta hänsyn till allt som fås gratis av körstilen. Andra kuskar hade aldrig fått så mycket fri spets som Ludde/Adrian får. Visst är det så att en del djur knäcks osv på kuppen, men det finns inte på kartan att de skulle komma upp i mer än dubbla prissumman om de satte upp andra kuskar. Utöver det skulle de behöva betala mycket pengar i uppsittningsavgifter och provision. Och omsättningen/travsport skulle lida av att loppen skulle bli lidande.
Travsporten kommer att bli lidande när Ludde drar till Frankrike. Han letar efter ett ställe att köpa och när väl det är fixat så ser vi tyvärr inte honom på de svenska banorna något mer. Jag förstår han till fullo, där nere tävlar han om flera hundra tusen kronor i varje start medan han här i Sverige kämpar om några tio tusen.

Fransk travsport går att överleva på, men svensk är tyvärr totalt nere i diket.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 11:23   #454
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Snyggt Jajjan! Han tillhör dem på TP som verkligen är värd vinsten.
Sover gött.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 11:26   #455
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Man har ju sett många heatfinaler på åby men den som var igår var nog bland den sämsta jag har sett på länge.Kanske borde Åby göra om hela programmet för Åby stora vilket en viss kusk har sagt också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 15:28   #456
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 171
Sharp$: 1952
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Man har ju sett många heatfinaler på åby men den som var igår var nog bland den sämsta jag har sett på länge.Kanske borde Åby göra om hela programmet för Åby stora vilket en viss kusk har sagt också.
Andra heatet ska definitivt inte vara med på V75.
Bättre att låta det ingå i V5 som det där "Skräploppet" mellan V75-5 och V75-6.
När V5 lämnas in har ju första heatet körts och man vet förutsättningarna för heat två.

Dessutom borde det gälla särskilda strykningsregler i båda heaten där hästarna behåller sina startspår även om någon/några hästar stryks innanför - annars faller ju vitsen med omkastningen av startspåren mellan heaten.
Minns för 2 år sedan när TBM och Nahar ströks i andra heatet och CC därmed fick spår 6 istället för spår 8. Kändes inte bra, men nu var Sebastian K för bra det året, som tur var.

/ TT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+11)
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 17:18   #457
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Man har ju sett många heatfinaler på åby men den som var igår var nog bland den sämsta jag har sett på länge.Kanske borde Åby göra om hela programmet för Åby stora vilket en viss kusk har sagt också.
Snabbaste Heat vinnaren är Sebastian K på 1.11.5, Support J gick 1.11.6.

Västerbo Highflyer slog banrekord 1.09.4. Snabbaste vinnaren i försöken all time ever.

Tänk på att dessa djur går TRE lopp under några timmar.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 17:31   #458
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Sebastian K vann sitt försök på 1.12.7, final på 1.11.5.

Commander Crowe vann sitt försök på 1.10.0, final på 1.12.1.

De 4 åren innan detta ingen final alls, då Sebastian K, Rapid Lebel. Lisa America och Torvald Palema vann båda sina försökslopp.

Ingen av dessa monsterhästar har gått tiden Västerbo Highflyer gjorde som ett helt oprövat kort mot vår elit Och sammantaget bättre tider än de två föregående årets vinnare.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 20:50   #459
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Snackis om Adielssons släpp förstår jag. Frågan är ju varför Aronsson sätter upp en tänkande kusk om hon vill ha en som följer stallorder till varje pris. Finns många bättre val om man vill vara säker på att det blir kört på ett visst sätt.

Nån som påstår att Kolgjini skulle ha 3ggr så mycket inkört om han inte kört själv också. Man begår ett stort räknefel då man måste ta hänsyn till allt som fås gratis av körstilen. Andra kuskar hade aldrig fått så mycket fri spets som Ludde/Adrian får. Visst är det så att en del djur knäcks osv på kuppen, men det finns inte på kartan att de skulle komma upp i mer än dubbla prissumman om de satte upp andra kuskar. Utöver det skulle de behöva betala mycket pengar i uppsittningsavgifter och provision. Och omsättningen/travsport skulle lida av att loppen skulle bli lidande.
Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Sebastian K vann sitt försök på 1.12.7, final på 1.11.5.

Commander Crowe vann sitt försök på 1.10.0, final på 1.12.1.

De 4 åren innan detta ingen final alls, då Sebastian K, Rapid Lebel. Lisa America och Torvald Palema vann båda sina försökslopp.

Ingen av dessa monsterhästar har gått tiden Västerbo Highflyer gjorde som ett helt oprövat kort mot vår elit Och sammantaget bättre tider än de två föregående årets vinnare.
Så Västerbo Highflyer var bästa hästen igår eller var är du på väg med ditt resonemang? Ge honom Mosaiqens lopp i heat 1 och han är inte med på målfotot. Att vara blind av tränarkärlek en sak, men att försköna sanningen ngt annat.
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 21:03   #460
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Så Västerbo Highflyer var bästa hästen igår eller var är du på väg med ditt resonemang? Ge honom Mosaiqens lopp i heat 1 och han är inte med på målfotot. Att vara blind av tränarkärlek en sak, men att försköna sanningen ngt annat.
Nej, inte bästa hästen men jäkligt fin i första heatet, grön i sammanhanget och gjorde det tipptopp. Trodde inte han skulle göra det så bra som han gjorde i finalen, klart överraskad mot en så härdad elithäst som varit med i alla stora lopp. Tiden i finalen blev med det näst snabbaste i historien, det går inte så fort när tre lopp avverkas på några timmar.

Resten är din egen tolkning. Att detta skulle varit det sämsta som körts tycker jag motbevisas av ovanstående tider, och det av två icke betrodda hästar.


Västerbo har mycket en kul framtid och ska bli intressant att följa när han redan nu gör det så bra mot eliten. Där kan vi snacka skoryck som gjorde mirakel.


Sov gott!
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 21:26   #461
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nej, inte bästa hästen men jäkligt fin i första heatet, grön i sammanhanget och gjorde det tipptopp. Trodde inte han skulle göra det så bra som han gjorde i finalen, klart överraskad mot en så härdad elithäst som varit med i alla stora lopp. Tiden i finalen blev med det näst snabbaste i historien, det går inte så fort när tre lopp avverkas på några timmar.

Resten är din egen tolkning. Att detta skulle varit det sämsta som körts tycker jag motbevisas av ovanstående tider, och det av två icke betrodda hästar.


Västerbo har mycket en kul framtid och ska bli intressant att följa när han redan nu gör det så bra mot eliten. Där kan vi snacka skoryck som gjorde mirakel.


Sov gott!
Jag har aldrigt/ingenstans påstått att detta var det sämsta som körts någonsin. Isf blandar du ihop mig med ngn annan.

Tvärtom så var heat 1 världsklass medans heat 2 var ytterst mediokert givet bana/utrustning och att flera gjort sitt i heat 1.

Men det blir tröttsamt läsa alla obegränsade och onyanserade hyllningar av ett visst stall. DR gör det onekligen bra och har några riktigt fina hästar men oxå ett material att jobba med som i princip ingen annan. Materialet är topp 3 i landet men som tränare är han ej top 10 och som kusk ej top 25 är min uppfattning.
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 06:36   #462
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Jag har aldrigt/ingenstans påstått att detta var det sämsta som körts någonsin. Isf blandar du ihop mig med ngn annan.

Tvärtom så var heat 1 världsklass medans heat 2 var ytterst mediokert givet bana/utrustning och att flera gjort sitt i heat 1.

Men det blir tröttsamt läsa alla obegränsade och onyanserade hyllningar av ett visst stall. DR gör det onekligen bra och har några riktigt fina hästar men oxå ett material att jobba med som i princip ingen annan. Materialet är topp 3 i landet men som tränare är han ej top 10 och som kusk ej top 25 är min uppfattning.
Mina svar var till Spiken om du inte såg det, för att få perspektiv på årets omgång kontra historien. Du hoppade in med ditt svar om helt annat. Blir lätt man gnäller när inte de stora namnen deltog i finalen. Dock förtar det inte prestationerna. Support J har fått ofantligt mycket skit i media/sociala nätverk hela sommaren, så förstår den vinnaren inte smakade mumma för många och då blir det ett skit Åbys ihop med Västerbo...

Jag hyllar hur mycket jag vill och med hans många kanoner så lär de bli en jäkla många fler ggr. Det var du som hoppade till tränarfokuset och inte till hästen Västerbofokuset. Synd för dig att Redén har så många kanoner i stallet för det ger mig anledning att fortsätta hylla hans hästar

Nu kom även två nya, Propulsion och Shaqline är hemma på Furuby.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 07:05   #463
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Hilding!

Eftersom du pratar om tränaren Daniel, så lite intressant färsk statistik här
Bäst när det gäller dom stora pengarna.



/ http://www.travnet.se/hammarstrom/20...0-000-krstart/

Nu jobbet och möte, tittar in i em.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 21:41   #464
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Hilding!

Eftersom du pratar om tränaren Daniel, så lite intressant färsk statistik här
Bäst när det gäller dom stora pengarna.



/ http://www.travnet.se/hammarstrom/20...0-000-krstart/

Nu jobbet och möte, tittar in i em.

Mest förvånad att Björn Goop hamnade så lågt.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 12:22   #465
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 908
Sharp$: 5381
Standard

Förvånad över Goop, ja 1 låter ju lägre än lågt för ett av Sveriges störe stall

Den stora volymen lopp med + 100 i 1a pris är väl V75.

Stall Goop hade väl en vår och försommar i total avsaknad av V75 vinster, och inte heller några större stjärnor i snabbloppen.

Tror det kostar att hålla lånekuskandet och frankrikefilialen igång för Björn,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td