Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-28, 18:02   #31

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61865
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Japp, publiken är väldigt viktig och något man bör lägga pengar på nu när TV-satsningarna är fulländade. Ombyggda arenor och bra erbjudanden på varje bana är sånt som lockar folk.

Och sen det viktigaste av allt, sporten. Vem vill gå och titta på breddlopp?

V86 tror jag man hade kunnat göra till en populär vistelse för publiken. Där finns för det mesta BRA sport. Låt V86-omgångarna gå runt året om precis som V75 och höj statusen på spelformen. Kör alltid 9 lopp, ett lopp innan och därefter sätts V86 igång. Slopa V86 Express.
Att bygga om/modernisera t ex Jägersro till att bli en lika publikvänlig arena som de två giganterna i stan (Swedbank stadion och Malmö arena) är inte möjligt så länge det finns 30 andra anläggningar i landet som ska hållas igång. Det handlar ju inte om några enstaka miljoner precis för att en travanläggning i Sverige idag ska byggas om från 1970-80 tals standard till vad publiken förväntar sig av en sportarena 2015. Vardagstravet är iskallt som publiksport numera (förutom enstaka tävlingar ute på orten på sommaren) och det är nog inte heller realistiskt att V75 tävlingarna på vinterhalvåret ska ha mer än kanske 3000 åskådare när det är mycket varmare och billigare och mycket bättre både spelmässigt och upplevelsemässigt att sitta hemma i tv soffan och följa V75 på lördagarna än att betala 100 kr och stå ute på Jägersro och frysa i 5-6 timmar. Bättre att gå på Malmö arena i vinter om man ska uppleva sport som är bättre på plats än hemma i tv soffan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 19:35   #32

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Att ni orkar bjäbba. Alla ser hellre trav hemma, vi får allt ju.
Finns ingen anledning att besöka en bana.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3), SO (+5), kungforss (+100)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 19:45   #33

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Utan publik kommer färre och färre att vilja äga häst. Eftersom hästägande är en hobby med extremt negativt EV måste det finnas andra värden.

T ex känslan att inför en hyfsat månghövdad publik få se sin ögonsten vinna och ta emot jubel/applåder från vinnarcirkeln.

Om det inte är någon som är där och tittar blir det ju snarare det omvända. Den som är på plats och får komma till vinnarcirkeln inför tomma publikplatser känner sig förmodligen ganska fånig.
Kanske är det så, men det finns ju ett helt gäng grejer före på listan "varför man inte vill äga häst". Till exempel prispengar som inte ökar år efter år. Vet inte om nån såg inslaget på TV12 förra veckan om ett Derby på typ 50-, 60-talet. Lade märke till att Jägersro var fullsmockat med folk, minst 20 000 pers var där säkert. Men att banorna skulle nå tillbaka till de nivåerna är så klart omöjligt att tro. Travet har blivit en TV-sport. Olle skriver ovan att det inte är realistiskt att bygga om Jägersro till en publikvänlig arena så som Nya Malmö Stadion och Malmö Arena så länge 30 andra anläggningar måste hållas igång. Frågan är om detta är realistiskt i något universum, oavsett hur många travbanor som hålls igång. Till skillnad mot fotboll och käppakrig så finns det inga stora fördelar med att se trav live, bortsett från de stora dagarna då förstås.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 19:57   #34

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Hehe, jag är spelare och älskar breddlopp,. Ju mer lössliknande varelser ju roligare. Då anlitas kompetensen och det torra travögat. Andra däremot är fluktare och litar på informationer som experter lämnar. Stor skillnad. Amen
Då är vi oense, kan inte förstå varför man inte vill se så bra klass på hästarna som möjligt. Har aldrig förstått ljusningen med kallblodstrav till exempel. Vet att många gillar det, men jag tycker det är iskallt. Precis som att man skulle köra Formel 1 med traktorer. Varför tävla med en ras som är helt underlägsen en annan? Men nu är vi långt off topic, får enas om att vi är oense i den här frågan...
AndyMart (+20)
Gammal 2015-10-28, 20:05   #35

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Då är vi oense, kan inte förstå varför man inte vill se så bra klass på hästarna som möjligt. Har aldrig förstått ljusningen med kallblodstrav till exempel. Vet att många gillar det, men jag tycker det är iskallt. Precis som att man skulle köra Formel 1 med traktorer. Varför tävla med en ras som är helt underlägsen en annan? Men nu är vi långt off topic, får enas om att vi är oense i den här frågan...
Haha DEN rasen är ursprunget till ALLT trav.
Jag älskar med kallblod, istrav osv.
Bara så sorligt inte alla fattar, att bredden behövs.
Manprinsen (+10), Frasse77 (+10), lokatten (+3), SO (+5)
Gammal 2015-10-28, 20:18   #36

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vill man locka folk till banorna gäller det ju att de får något speciellt för att de går dit.

- Mycket tränarintervjuer live.
- Ett arkiv inför varje tävlingsdag med all info kring varje startande häst.
- Bra mat till bra pris, trevlig miljö i restaurangen.
- Prisvärda erbjudanden, dels inom mat men också inom spelet. T.ex. alla som spelar från banan får 5 % högre återbetalning på sidospelen, vinnare, plats osv.
niveon (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 21:11   #37

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Haha DEN rasen är ursprunget till ALLT trav.
Jag älskar med kallblod, istrav osv.
Bara så sorligt inte alla fattar, att bredden behövs.
Alla behöver inte fatta och tycka samma som du. För mig är det helt betydelselöst vad som ursprung till vad, spelar ingen roll för tävlingarna som körs idag.
Gammal 2015-10-28, 21:26   #38

Helges avatar

Standard

Citat:
Alla behöver inte fatta och tycka samma som du. För mig är det helt betydelselöst vad som ursprung till vad, spelar ingen roll för tävlingarna som körs idag.
Spelar roll. Jag älskar kallblod och P21 lopp.. Vi är alla olika.
Emeffeff (+1), SO (+5)
Gammal 2015-10-28, 22:03   #39

Helges avatar

Standard

Citat:
Nej fattar. Men INGA av dagens tävlingar skulle ske ..utan bredlopp.
Frasse77 (+10)
Gammal 2015-10-28, 22:05   #40

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ja, de är nödvändiga. Men bara för att de är nödvändiga så behöver man ju inte gilla de. Du får jättegärna njuta av breddlopp, kallblodslopp och P21 så tar jag över när det vankas trav på hög nivå!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 22:20   #41

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Breddlopp? Trodde vi snacka kallblod.
Gammal 2015-10-29, 00:47   #42

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2524

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Ställningen just nu i detta forum. Vettig info ang V75 VS Annan dynga.
1 sida v75 - 2 sidor dynga. Jag läser ju denna tråd för att vi ska dela våra tankar angående v75, inte vilken bana eller lopp man gillar bäst.

Har inte hunnit med att läst på än så har tyvärr inga miljondrag än så länge att bistå med utan har mest en massa frågetecken so far.
Första tycker jag ser helt öppet ut...

Andra loppet så blir ju Tekno Odin stor favorit.
Jag gillar inte att spika kallblod och absolut inte från dubbla tillägg på 2140.
Måste finnas några bra kusar där framme som är värda ett streck ifall att dom kan rinna undan bara. Mycket som kan strula när man ska runda från tillägg och gå fram.
Har inte studerat något djupt ännu men tycker att Qravatt känns intressant.

Tredje löp så håller jag Rocky Winner högst. Får han ett bra lopp och inte hamnar för långt back så tror jag mycket väl att han kan vinna. Det borde kunna bli lite körning i loppets inledningsvis så fältet dras ut lite. Då kommer han få en bra position. Om inte Rocky vinner så är motbuden bakom väldigt jämna. Jag tror att Rockey winner är snäppet bättre. Men kan mycket väl få stryk av någon smygkörd kuse.
sally (+17), bokis29 (+5), Torstens (+2)
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-29, 14:43   #43

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

Cool Keeper struken..
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-29, 17:08   #44

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Ursäkta om jag bryter och kommer med ett inlägg om V75-1 på lördag.

9 Digital Collection har mött ett annat motstånd än detta gäng. Senast var det semifinal i Breeder's Crown. Han fick stryk med 20 m av vinnaren Buzz Mearas. Men var väl ändå rätt bra. Har någon synpunkter från Berghs stall på något annat än ärtsoppa och kallblod - tack!
abstruse (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-29, 17:14   #45
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Nja, jag har inte sagt att jag INTE vill se topphästar, men har jag kanske sett ett "hundratal" sedan slutet 60 talet man blir därmed lite mättad. Topprestationer berör mig inte så mycket numera. Senaste höjdaren var väl när Månprisen slog Superlilje på Dannero och 6ooo vrålade. Häftigt. Samma helg körde dom på Meadowsland och enl en travtidning överskuggade duellen på Dannero dom tävlingarna.

Sedan det du skriver om kallblod låtsas jag att jag inte såg. Det var så dumt. I Norge är det fifty-fifty mellan raserna. Mycket mera konst att köra kallblod än varmblod hoppas jag att du har klart för dig. Men är man inte uppvuxen med kallblod så har man nog svårt att sätta sig in i detta. Enligt dig ska man alltså inte heller köra ponnytrav, den rasen är ju helt underlägsen. Visst är det tur att vi har olika åsikter, hur skulle det annars vara?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td