|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Avd1 står väl mellan 1 och 4? Har någon koll på startsnabbheten på 1an? Timbal och Kihlström känns som ett bättre ekipage, men tiden 12,6 medel senast på 1an imponerar. Skiljer i nuläget en hel del på strecken...
Känner att jag behöver hjälp i detta lopp ..hur tänker ni andra?
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Några av de värsta konkurrenterna lär vara kraftigt missgynnade om de inte kan köra barfota iallafall. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Johan Jacobssons Minne har de tre senaste åren vunnit från 20 meters tillägg
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Vill ställa en fråga till dig. Förmodar att när startrusningen har lagt sig, sitter du i fältet före Johan med Alkalizer A.M. Tror du, om din häst har liknande form som senast, att Alkalizer kan plocka ner Henna ?? Lyckat till på lördag ! |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hej Oskar,
det var raka besked! Undrar om det var svar på Dodo´s fråga eller Emmeffeffs lite tidigare i tråden? Stefan |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Oskar Svanberg, vad är det som gör att det blir skor på denna omgång?
Är det för att spara fötterna? Skulle man kunna säga att man gör så för att undvika att man får sårskador? Tänker på en sådan kusk/tränare som Bergh, han kör ju mer eller mindre alltid utan skor. Vad är det som gör att han kan göra detta och som man ser att de flesta gör som du, sätter på skorna emellanåt. Kanske kryptisk fråga men intressant för mig som är nyfiken. Detta med skor verkar ju vara lite förutbestämt, så här står det i veckans nummer av VI TIPPA: Ett litet minus blir det att vi kör med skor den här gången men jag tror att han kommer att prestera bra ändå, avslutar den berömda Oskar Svanberg. Du förstår säkerligen vad jag menar med min fråga. //Lindvallen (Som kommer vara i vinnarcirkeln på Lördag och vråla "Kung Oskar")
|
|
|
|
|
#23 |
|
Svaret var på om jag trodde att alkalizer kunde plocka oss.
MFF: En explosiv Usain missgynnas normalt inte av tung bana som jag ser det. Men svårt säga. När han är lite seg blir han inte direkt piggare av segt underlag märkte jag näst senast. Skulle väl säga att det varken missgynnar eller gynnar honom. Lindvallen: En del hästar har hårdare hovar än andra, samt snabbare tillväxt, men det skiljer även från tränare till tränare precis som du säger. Man kan spara hov och då i princip aldrig verka ner den. Då kan man köra barfota för det mesta. Nackdelen med det är att vinklarna blir felaktiga och det sliter mer på leder och senor. Ganska hemskt att se, dålig djurhållning och inte bra för hästen. Men det har de flesta förstått och hovarna ser i regel bättre ut idag än för några år sedan. Jag vill att hästarna ska ha korrekta vinklar och lägger väldigt mkt tid, tanke och energi på skoning. En del tränare slår bara på skor alternativt låter skötaren göra det. Väldigt olika hur man ser på det, precis som med det mesta, andra lägger mycket energi på sånt som inte är viktigt för mig, olika religioner. Usain har gått väldigt mycket barfota, nu två veckor på raken, och det var sådant material som sliter mycket hov. Så när jag tittade på hovarna efter loppet tyckte jag att risken för att han skulle få ont i fötterna i nästa lopp var stor, och då avstår jag eftersom han presterar sämre då, men framförallt utsätter jag honom inte för det, även om vinstchansen skulle vara större. En anledning till att skillnaden på barfota och skor är så stor i Sverige jämfört med USA tror iaf jag är att de är mkt noggrannare med skoning där. Jag har märkt att det är mycket mindre skillnad på mina hästar nu än för några år sedan, vilket jag tror beror mycket på att jag var sämre på att sko då. Det är en aspekt som gör det så roligt med det här jobbet. Att bara slå på skor är ett skitgöra, men när man utvecklas och lär sig blir det väldigt intressant och något man kan förbättra hästarna med. Få bort rörelsestörningar och t.o.m. hältor med. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Vill poängtera att jag inte sett dålig djurhållning eller hovar hos Bergh. Har inte studerat dom nåt särskilt. Var ett generellt svar.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sylvester America känns intressant som märkligt lite spelad i första.
Men man får väl vänta in Sjödéns krönika så man får koll på hur den här udda lopptypen har artat sig tidigare år. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
En fröjd att läsa dina inlägg här Oskar! Mycket intressant och lärorikt!
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
. Blev lite brydd angående deras analyser inför lördagen. Tänkte du kunde ge din syn på det hela.Usain Henna har aldrig vunnit på v75 med skor. Därför ingen bra spik. Motståndarna har inte samma respekt för hästen om dom vet att den går med skor. Därför kommer du få harva i dödens. Därav ingen bra spik. Låter som hästskit i mina öron om du frågar mig. Du skriver själv att det inte gör någon gigantisk skillnad på hästen om han går barfota eller inte. Frågan är om det är avgörande för att han ska kunna vinna på v75 som dom påstår? |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kollade snabbt Bet365 oddsen i dagens aftonbladet till morgonkaffet. Rekommenderade min vän ett spel på X.Factor i avd 4 till 25 ggr pengarna.
- öppet lopp - Stefan Perssons stallform - bra spår - Troligen skoryck Unibet har 8.50 i odds på samma häst och känslan är att den kommer lyftas upp som spelvärd av betaltjänsterna senare idag. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Du brukar ju prata om de usla publiksiffrorna på Jägersro. Läste på twitter igår att Bergsåker hade redovisat drygt 600 åskådare i onsdags på V86. Av dessa hade hela 12 st betalat entré.
|
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|