|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#316 |
|
Jag spikade ju Jetset. Du får väl läsa först innan du antar att jag kom fel på hästen.
Det har varit ett tjatande om nån Chrille som är pokerspelare i tråden. Chrille på hästskovägen? Det är meningslösa inlägg att läsa, när jag söker andra signaturers tankar om loppen. Nej, jag fick ej den vinnaren ifrån pokervärlden. Den spiken går ej att tillskriva den där "Chrille". Så är det med den saken. Gnäll?
|
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Espo den 2015-12-13 klockan 10:17. |
||
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Citat:
Han har ju suttit själv med 55miljoner, så han är antagligen vassare än dig. Att han återigen var nära idag visar väl att han har något när det gäller att ta hem de stora pengarna! Jag brukar lyssna på hans snack precis som många andras. Om jag håller med eller ej är en helt annan sak. Går på mitt egna, men skadar aldrig att höra andra duktiga spelares argument. |
||
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Citat:
Det finns många som är duktiga på att tippa. Några av dessa personer har lyckats få till det fullt ut när det har vankats V75. Må så vara. Saken är att det skrivs om denna pokerspelare, som om att alla vet vem det är. Det är det ena. (Varför inte skapa en tråd för alla som vill tippa precis som "Chrille"?) För det andra. När en signatur sedan uttrycker att jag är en av flera som ska tacka denna Chrille, för att jag streckat rätt i ett lopp, så får väl signaturen tåla svar på tal? Gnäll, nä bekräftan på att så ej var fallet. Tipparna på Travnet är vassa. Om du nu letar efter travtippare som har välgrundade analyser och som jag följt. Jag vet ingenting om hur denna "Chrille" brukar tippa. Därför ska ingen heller uttrycka sig som om att jag har denna person att tacka för att jag streckat rätt i en avdelning. Varför du sedan ska behöva lägga in en kommentar om att pokerspelaren är vassare än mig eller någon annan signatur på forumet vad det gäller analys av travlopp är ju bara sorgligt och lågt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3) |
||
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#321 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#322 |
|
Att folk orkar! V75 är bara ett spel, men ett svårt sådant. Det går utmärkt att vinna på små system, det har hänt förr att folk som lirat telefonnummer, på roliga namn etc. har tagit hela potten. Förluster är bara att lägga bakom sig. Det kommer nya möjligheter!
|
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Citat:
Du kanske avsåg att du tackade "Chrille"? Jag tolkade din kommentar som om att vi i tråden får vara honom tack skyldig till att ha funnit Jetset som vinnare. Jag tyckte inte så var fallet. Nog om Jetset! En tipsfundering: Vad tror du om nr 8 Fine By Me som streck på dagens gävle-dd? I arkivet går den bra till slut varje gång. Frågan är dock hur motståndet är idag jmfrt med finlandsstarterna? Jag tänker köra tvillingutgång iallafall, trots spår 8.
|
||
|
|
|
|
|
#324 |
|
Ja, det är ju det enda rimliga, att två av varandra oberoende personer skulle sätta sjuan en sådan här omgång och lämnat in i samma butik på en liten ort är väl ändå mer än osannolikt....Dessutom var det ju en lapp med 6 rätt i samma butik om jag fattade det hela rätt.
|
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Citat:
sjukt bra spelat isåfall.
|
|
|
|
#326 | |
|
Citat:
Rosenlundsgatan på Söder i Sthlm, i början av 2000 talet. Brukade knalla hem från arbetet och besökte några live butiker på vägen hem, för att bolla trav. På den tiden jobbade många riktigt duktiga och pålästa traventusiaster i live butikerna. Ev spel brukade jag lägga i Chrilles spelbutik, samt kolla några lopp där sittandes vid något bord, innan jag gick hem. Det fanns en enorm samlad kunskapsmassa bland lirarna som hängde i dessa butiker på den tiden, folk som andades trav sedan 30-40 år. För en småspelare som jag var det nätverket, värt massor, när det gällde travspel. Här hängde hästägare och storspelare och en del rufflare, samt småspelare som jag. Jag var ganska tankad med info från de butiker jag besökt på vägen, så när rufflarna som alltid var dåligt pålästa frågade, "om jag hört något?". Delgav jag dom infon jag fått i de livebutiker jag besökt på vägen. Många gånger var tipsen vassa och gick de in, då tröck de ofta en 1000ing i bröstfickan på en som tack, då de alltid lirat stort, samt ställde samma fråga ånyo. "Har du hört något?" Rekommenderade alla att ta tipsen med en nypa salt, då det alltid var andrahandsinfo, så ingen skulle skylla på mig om de sprack. Levande betaltjänst. Chrilles andelssystem och spel följde jag under den tiden och att han som är en extrem kuskspelare skulle lämna Adielsson utanför från ett lopp längs plankan på Åby med open strech finns inte på världskartan. Tror mig kunna peka ut det system han konstruerat i ett blindtest, då han viktar kuskar hårt och konsekvent tar bort kuskar som vinner mindre ofta från dåliga spår helt oavsett häst, då de "vinner aldrig". Från toppspår max en gardering, i bästa fall. Det är kul att många tippare jag följt under åren, lämnar ett fingeravtryck på systemet, vilket gör att man lätt kan härleda var det kommer ifrån. Chrille tippar för att vinna stora stålar, annars är han helt ointresserad, han tippar stort och konsekvent. Huselius har jag ingen åsikt om annat än att jag läst att han vunnit stort några gånger, samt att jag gissar att han spelat tungt under åren som hockeyproffs fram till nu och då rullar millarna snabbt ut igen. Följer inte Chrille längre, då han sedan länge sålt butiken och att inga tunga travtippare hänger på livebutikerna, då alla är live idag och datorerna tagit över. Saknar tiden då man kunde snacka med 100 års samlat travkunnande, bara med att besöka några spelbutiker på väg hem från jobbet. Däremot såg jag hans tips i AB, vilket fick mig att garva, då jag genast kände igen fingeravtrycket i valet av spikar. Gissar att han som vanligt dricker bärs på Riche, när han inte jobbar. |
||
|
|
|
|
|
#327 |
|
Jajjan
Tack för en trevlig story! |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Citat:
Bara för att en häst vinner betyder inte det nödvändigtvis att den var för lite streckad. Kollar du loppet med Scampi till exempel så ser du att tre hästar galopperar bort sig i starten, varav två av dem var de mest betrodda, och en får en rejäl tappstart. Redan där försvann tre fjärdedelar av strecken och kvar som mest betrodda var två sexprocentare. Bäst löpningsförlopp av kvarvarande fick Scampi och därför vann han också relativt enkelt. Sedan hade man väl rankat upp han något snäpp om man vetat att han skulle avsluta i så fin stil, men såna saker kan du inte alltid veta i trav. Thaiger Exclusive höll undan bra ifrån ledningen men kan inte påstå att den var särskilt understreckad heller. Som förväntat blev han hängandes i tredjespår en bit innan han fick avancera till dödens. Därifrån vinner han normalt sett inte loppet. Den här gången blev det maxklaff när ledaren galopperade och han kunde överta samtidigt som han tjänade ett par längder på konkurrenterna. När det gäller Bergshults Leffe så är det så klart uppenbart i efterhand att han hade mer än noll procents vinstchans. Men jag håller inte med dig att alla nödvändigtvis har missat något för den sakens skull. Nu är inte jag särskilt påläst på just Bergshults Leffe, men hästars prestationer går inte alltid att utläsa av resultatraden och annan given information. Hästar kan vara bättre från en start till en annan utan att det finns något tecken. Huselius hade väl förmodligen också Leffe rankad bland de sista, men överlevde på helgardering. |
||
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Citat:
Där finns 6 av 7 vinnare (alla utom Leffe), tror det är mallen för småsystemen. Du hittar Salina DK på 2 streck Scampi på 3 streck DTT på 3 streck Jetset på 5 streck Thaiger Exclusive på 2 streck Scellino Luis på 1 streck Leffe hittar ingen, men körs av nye Åke, dvs PU. Tror inte tipparna gjorde det svårare än så? |
||
|
|
|
|
|
#330 |
|
Känner inte Huselius närmre än att lyssna på Vass eller Kass. Där framgår tydligt, att han - i kraft av sitt kändisskap och hästägande - har nära kontakter med Nurmos, Goop, Untersteiner osv inför V75. Untersteiner tyckte ju att alla hans startande var i god form och skulle streckas. Pelikanen spikade han. Om Untersteiner säger detta till Spelvärde och offentligt - vad tror ni han sagt till Huselius?
Med Huselius' info och en obegränsad spelkassa går det att "köpa" V75-vinsten. Man måste beundra killens kunskap och mod. |
|
|
|
|
|
|
|