Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-13, 09:37   #316

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Tydligen svårfunnen för dig efter som du gnäller.
Jag spikade ju Jetset. Du får väl läsa först innan du antar att jag kom fel på hästen.

Det har varit ett tjatande om nån Chrille som är pokerspelare i tråden. Chrille på hästskovägen? Det är meningslösa inlägg att läsa, när jag söker andra signaturers tankar om loppen.

Nej, jag fick ej den vinnaren ifrån pokervärlden. Den spiken går ej att tillskriva den där "Chrille". Så är det med den saken.

Gnäll?
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 10:06   #317

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Givetvis går det inte att utvärdera en travtjänst eller någon travtippare baserat på en omgång. Ifrågasätter inte deras kunskap, men tycker att det är en intressant iakttagelse att alla dessa samtidigt var så fel på det och då t.o.m. sämre på det än spelarkollektivet.

Dessutom är det alla dessa personers ARBETE att studera loppen och hitta drag och leverera en produkt med en slagkraftig rank. Borde det inte då vara särskilt omgångar som dessa någon av alla dessa travtjänster lyfter fram någon av de hästar som sedan faktiskt skräller i loppen? Säger inte att alla travtjänster ska leverera 7a efter 7a, knappast rimligt, men att som vissa inte ens kunna få 2-3 rätt med relativt stora insatser och att inte en enda travtjänst satte en enda spik tycker jag är värt att uppmärksammas. Spelvärde var dessutom ensamma med att överhuvudtaget sätta en tipsetta. T.o.m. spelarkollektivet satte ju en "tipsetta". Det är inte så att alla vinnare var skrällar - Pelikan Trio, Dreams Take Time, Jetset, Scellino Luis är inte omöjliga tipsettor?

Och t.ex. Leffe rankad sist av SAMTLIGA. Jag tippade inte honom högre själv, men något har vi ju alla missat eftersom att han trots allt vann loppet. Och när man köper en betaltjänst är det väl ändå informationen "som alla verkat missa" som man som kund betalar för och borde kunna förvänta sig att få i en högre grad av anställda travtippare? Ingen travtjänst har ju direkt kunnat leverera detta denna omgång.
Vore intressant att göra någon slags utvärdering av hur det faktiskt går för alla dessa travtjänster omgångar när utdelningen drar iväg rejält som idag.

Scampi såg jag inte heller att någon tjänst lyfte fram som något slags drag utan han är lågt rankad överallt. Thaiger Exclusive är det väl inte heller någon av dessa som lyfte fram.

Som "mocka" skrev: något att fundera på.
Trav är inte alltid logiskt. Där av kan en amatör eller Harry i många fall slå proffsen. Du kan nog i efterhand vrida ut och in på Bergshults Leffe och ändå inte hitta något som talar för seger. Detta var en ologisk omgång där man haft störst chans om man köpt en Harry eller möjligen spelat gigantiskt stort system. Så ser du ut i bland, men i majoriteten av fall tjänar man på att vara så påläst som möjligt. Bara glömma denna omgång och gå vidare!

Senast redigerad av Espo den 2015-12-13 klockan 10:17.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 10:14   #318

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Jag spikade ju Jetset. Du får väl läsa först innan du antar att jag kom fel på hästen.

Det har varit ett tjatande om nån Chrille som är pokerspelare i tråden. Chrille på hästskovägen? Det är meningslösa inlägg att läsa, när jag söker andra signaturers tankar om loppen.

Nej, jag fick ej den vinnaren ifrån pokervärlden. Den spiken går ej att tillskriva den där "Chrille". Så är det med den saken.

Gnäll?

Han har ju suttit själv med 55miljoner, så han är antagligen vassare än dig. Att han återigen var nära idag visar väl att han har något när det gäller att ta hem de stora pengarna! Jag brukar lyssna på hans snack precis som många andras. Om jag håller med eller ej är en helt annan sak. Går på mitt egna, men skadar aldrig att höra andra duktiga spelares argument.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+20), mocka (+20)
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 10:48   #319

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Han har ju suttit själv med 55miljoner, så han är antagligen vassare än dig. Att han återigen var nära idag visar väl att han har något när det gäller att ta hem de stora pengarna! Jag brukar lyssna på hans snack precis som många andras. Om jag håller med eller ej är en helt annan sak. Går på mitt egna, men skadar aldrig att höra andra duktiga spelares argument.
Espo...

Det finns många som är duktiga på att tippa. Några av dessa personer har lyckats få till det fullt ut när det har vankats V75. Må så vara.

Saken är att det skrivs om denna pokerspelare, som om att alla vet vem det är.
Det är det ena. (Varför inte skapa en tråd för alla som vill tippa precis som "Chrille"?)

För det andra. När en signatur sedan uttrycker att jag är en av flera som ska tacka denna Chrille, för att jag streckat rätt i ett lopp, så får väl signaturen tåla svar på tal? Gnäll, nä bekräftan på att så ej var fallet.

Tipparna på Travnet är vassa. Om du nu letar efter travtippare som har välgrundade analyser och som jag följt. Jag vet ingenting om hur denna "Chrille" brukar tippa. Därför ska ingen heller uttrycka sig som om att jag har denna person att tacka för att jag streckat rätt i en avdelning.

Varför du sedan ska behöva lägga in en kommentar om att pokerspelaren är vassare än mig eller någon annan signatur på forumet vad det gäller analys av travlopp är ju bara sorgligt och lågt.
Emeffeff (+3)
Gammal 2015-12-13, 11:01   #320

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:

Gnäll?
Eftersom övriga var så dåliga på att ge Jetset även större bolag så är det bara och tacka ta emot för bra tips Chrille var en av dem.
Gammal 2015-12-13, 11:05   #321

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Mycket bra att du lyfter fram detta tycker jag!!! Att som TT lägga dryga 3600kr och få 2 rätt är inte särskilt skickligt och när man tittar på deras ranking så kan man ju inte mer än garva åt eländet. Man är fan ingen stjärna själv men jag har nog aldrig varit i närheten av så fruktansvärt usel ranking och då spelar man aldrig för mer än max 2500kr. Men visst, det var en grymt öppen och svår omgång på förhand så man kanske ska låta betaltjänsterna få gå fria den här gången. Men nog fasen är det märkligt att ingen av alla dessa "experter" hamnat hyfsat rätt på det förutom Travronden då, som åtminstone gick någon krona plus på stora systemet.
Man betalar alltså för att få reda på hur någon tippar och denne tipster, denne expert på hur man vinner pengar på trav, levererar ett tips på några tusen rader som inte ger ett jota tillbaks, inte ens i närheten. Pengarna i sjön två gånger om liksom.
Det kostar gratis att gå efter sina egna kunskaper. Något att fundera på.
Så får man läsa att det räcker med en mängdbong gånger 100 och dessa dyra system som skälper mer än dom hjälper från dom stora tipsbolagen.
Gammal 2015-12-13, 11:16   #322

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39614
Standard

Att folk orkar! V75 är bara ett spel, men ett svårt sådant. Det går utmärkt att vinna på små system, det har hänt förr att folk som lirat telefonnummer, på roliga namn etc. har tagit hela potten. Förluster är bara att lägga bakom sig. Det kommer nya möjligheter!
Migge (+1), Major (+5), Spiken64 (+5), mackpeter (+3)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 11:21   #323

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Eftersom övriga var så dåliga på att ge Jetset även större bolag så är det bara och tacka ta emot för bra tips Chrille var en av dem.
Ok. Det var väl bra. Jag vet ej hur han tippat. Jag vet att jag inte tagit hänsyn till honom. Däremot till vad signaturer i tråden haft för känsla runt hästen. Det stärkte mig i min tro. För när jag såg om senaste starten i arkivet gillade jag hästen som drag lite mer.

Du kanske avsåg att du tackade "Chrille"? Jag tolkade din kommentar som om att vi i tråden får vara honom tack skyldig till att ha funnit Jetset som vinnare. Jag tyckte inte så var fallet.

Nog om Jetset!

En tipsfundering:
Vad tror du om nr 8 Fine By Me som streck på dagens gävle-dd? I arkivet går den bra till slut varje gång. Frågan är dock hur motståndet är idag jmfrt med finlandsstarterna? Jag tänker köra tvillingutgång iallafall, trots spår 8.
Gammal 2015-12-13, 11:29   #324

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Samma person som tog båda vinsterna?
Ja, det är ju det enda rimliga, att två av varandra oberoende personer skulle sätta sjuan en sådan här omgång och lämnat in i samma butik på en liten ort är väl ändå mer än osannolikt....Dessutom var det ju en lapp med 6 rätt i samma butik om jag fattade det hela rätt.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 11:36   #325

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Ja, det är ju det enda rimliga, att två av varandra oberoende personer skulle sätta sjuan en sådan här omgång och lämnat in i samma butik på en liten ort är väl ändå mer än osannolikt....Dessutom var det ju en lapp med 6 rätt i samma butik om jag fattade det hela rätt.
Kan ju va så att han eller hon ligger bakom alla tre systemen?

sjukt bra spelat isåfall.
Gammal 2015-12-13, 11:47   #326

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Citat:

Gnäll?
Spelade en del trav på Chrilles livebutik på
Rosenlundsgatan på Söder i Sthlm, i början
av 2000 talet. Brukade knalla hem från arbetet
och besökte några live butiker på vägen hem,
för att bolla trav. På den tiden jobbade många
riktigt duktiga och pålästa traventusiaster i
live butikerna. Ev spel brukade jag lägga i
Chrilles spelbutik, samt kolla några lopp där
sittandes vid något bord, innan jag gick hem.

Det fanns en enorm samlad kunskapsmassa
bland lirarna som hängde i dessa butiker
på den tiden, folk som andades trav sedan
30-40 år. För en småspelare som jag var
det nätverket, värt massor, när det gällde travspel.

Här hängde hästägare och storspelare och
en del rufflare, samt småspelare som jag.

Jag var ganska tankad med info från de butiker
jag besökt på vägen, så när rufflarna som alltid
var dåligt pålästa frågade, "om jag hört något?".
Delgav jag dom infon jag fått i de livebutiker jag
besökt på vägen. Många gånger var tipsen vassa
och gick de in, då tröck de ofta en 1000ing i bröstfickan
på en som tack, då de alltid lirat stort, samt ställde
samma fråga ånyo. "Har du hört något?"

Rekommenderade alla att ta tipsen med en nypa salt,
då det alltid var andrahandsinfo, så ingen skulle
skylla på mig om de sprack.

Levande betaltjänst.

Chrilles andelssystem och spel följde jag under den
tiden och att han som är en extrem kuskspelare
skulle lämna Adielsson utanför från ett lopp längs
plankan på Åby med open strech finns inte på
världskartan.

Tror mig kunna peka ut det system han konstruerat
i ett blindtest, då han viktar kuskar hårt och konsekvent
tar bort kuskar som vinner mindre ofta från dåliga spår
helt oavsett häst, då de "vinner aldrig". Från toppspår
max en gardering, i bästa fall.

Det är kul att många tippare jag följt under åren,
lämnar ett fingeravtryck på systemet, vilket gör
att man lätt kan härleda var det kommer ifrån.

Chrille tippar för att vinna stora stålar, annars är
han helt ointresserad, han tippar stort och konsekvent.

Huselius har jag ingen åsikt om annat än att jag
läst att han vunnit stort några gånger, samt att
jag gissar att han spelat tungt under åren som
hockeyproffs fram till nu och då rullar millarna
snabbt ut igen.

Följer inte Chrille längre, då han sedan länge sålt
butiken och att inga tunga travtippare hänger på
livebutikerna, då alla är live idag och datorerna tagit
över. Saknar tiden då man kunde snacka med
100 års samlat travkunnande, bara med att besöka
några spelbutiker på väg hem från jobbet.

Däremot såg jag hans tips i AB, vilket fick mig att
garva, då jag genast kände igen fingeravtrycket i
valet av spikar.

Gissar att han som vanligt dricker bärs på Riche,
när han inte jobbar.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 12:02   #327

Fiduss avatar

Standard

Jajjan

Tack för en trevlig story!
Gammal 2015-12-13, 12:04   #328

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Givetvis går det inte att utvärdera en travtjänst eller någon travtippare baserat på en omgång. Ifrågasätter inte deras kunskap, men tycker att det är en intressant iakttagelse att alla dessa samtidigt var så fel på det och då t.o.m. sämre på det än spelarkollektivet.

Dessutom är det alla dessa personers ARBETE att studera loppen och hitta drag och leverera en produkt med en slagkraftig rank. Borde det inte då vara särskilt omgångar som dessa någon av alla dessa travtjänster lyfter fram någon av de hästar som sedan faktiskt skräller i loppen? Säger inte att alla travtjänster ska leverera 7a efter 7a, knappast rimligt, men att som vissa inte ens kunna få 2-3 rätt med relativt stora insatser och att inte en enda travtjänst satte en enda spik tycker jag är värt att uppmärksammas. Spelvärde var dessutom ensamma med att överhuvudtaget sätta en tipsetta. T.o.m. spelarkollektivet satte ju en "tipsetta". Det är inte så att alla vinnare var skrällar - Pelikan Trio, Dreams Take Time, Jetset, Scellino Luis är inte omöjliga tipsettor?

Och t.ex. Leffe rankad sist av SAMTLIGA. Jag tippade inte honom högre själv, men något har vi ju alla missat eftersom att han trots allt vann loppet. Och när man köper en betaltjänst är det väl ändå informationen "som alla verkat missa" som man som kund betalar för och borde kunna förvänta sig att få i en högre grad av anställda travtippare? Ingen travtjänst har ju direkt kunnat leverera detta denna omgång.
Vore intressant att göra någon slags utvärdering av hur det faktiskt går för alla dessa travtjänster omgångar när utdelningen drar iväg rejält som idag.

Scampi såg jag inte heller att någon tjänst lyfte fram som något slags drag utan han är lågt rankad överallt. Thaiger Exclusive är det väl inte heller någon av dessa som lyfte fram.

Som "mocka" skrev: något att fundera på.
Menar bara att det finns en standardavvikelse som gör att du hamnar helt fel på det ibland oavsett hur duktig du är. Förr eller senare kommer du få två eller tre rätt även så om du är Huselius eller den där Chrille. Faktumet att alla betaltjänster var fel på det är anmärkningsvärt, det kan jag köpa men det säger också en del om omgången.

Bara för att en häst vinner betyder inte det nödvändigtvis att den var för lite streckad. Kollar du loppet med Scampi till exempel så ser du att tre hästar galopperar bort sig i starten, varav två av dem var de mest betrodda, och en får en rejäl tappstart. Redan där försvann tre fjärdedelar av strecken och kvar som mest betrodda var två sexprocentare. Bäst löpningsförlopp av kvarvarande fick Scampi och därför vann han också relativt enkelt. Sedan hade man väl rankat upp han något snäpp om man vetat att han skulle avsluta i så fin stil, men såna saker kan du inte alltid veta i trav.

Thaiger Exclusive höll undan bra ifrån ledningen men kan inte påstå att den var särskilt understreckad heller. Som förväntat blev han hängandes i tredjespår en bit innan han fick avancera till dödens. Därifrån vinner han normalt sett inte loppet. Den här gången blev det maxklaff när ledaren galopperade och han kunde överta samtidigt som han tjänade ett par längder på konkurrenterna.

När det gäller Bergshults Leffe så är det så klart uppenbart i efterhand att han hade mer än noll procents vinstchans. Men jag håller inte med dig att alla nödvändigtvis har missat något för den sakens skull. Nu är inte jag särskilt påläst på just Bergshults Leffe, men hästars prestationer går inte alltid att utläsa av resultatraden och annan given information. Hästar kan vara bättre från en start till en annan utan att det finns något tecken. Huselius hade väl förmodligen också Leffe rankad bland de sista, men överlevde på helgardering.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 12:17   #329

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Kan ju va så att han eller hon ligger bakom alla tre systemen?

sjukt bra spelat isåfall.
Titta på 5 tippar trav.

Där finns 6 av 7 vinnare (alla utom Leffe),
tror det är mallen för småsystemen.

Du hittar Salina DK på 2 streck
Scampi på 3 streck
DTT på 3 streck
Jetset på 5 streck
Thaiger Exclusive på 2 streck
Scellino Luis på 1 streck

Leffe hittar ingen, men körs av nye Åke, dvs PU.

Tror inte tipparna gjorde det svårare än så?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 12:22   #330

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Känner inte Huselius närmre än att lyssna på Vass eller Kass. Där framgår tydligt, att han - i kraft av sitt kändisskap och hästägande - har nära kontakter med Nurmos, Goop, Untersteiner osv inför V75. Untersteiner tyckte ju att alla hans startande var i god form och skulle streckas. Pelikanen spikade han. Om Untersteiner säger detta till Spelvärde och offentligt - vad tror ni han sagt till Huselius?
Med Huselius' info och en obegränsad spelkassa går det att "köpa" V75-vinsten. Man måste beundra killens kunskap och mod.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td