Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-23, 12:13   #76
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Eftersom jag inte gör V75-systemet idag så kollar jag mest på V5-loppen. Food Money är ju en favorithäst som jag troligen spikar. Problemet är om Bergh tänker köra hårt med Nahar för att ge Kalle loppet.

Nästa lopp tycker jag man ska ha ett gäng hästar från bakspår. Det blir nog svårt för Roly Poly och Lotus Raccon att stå emot 20-fållans pållar på distansen.

Sedan är frågan om Björn håller upp ledningen med storfavoriten. I så fall får han nog bestämma och håller undan. Det är ett spikbud. Annars blir det en handfull hästar.

Fjärde V5-loppet hittar jag inget singelstreck i, så det blir gardering.

I sista loppet kan det vara så enkelt att October Kronos leder runt om. Peter sätter på helstängt för att försäkra sig om en bra start. Den är dessutom bara andrahandare på strecken för närvarande. Vid gardering är Jonathan Palema tidig.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 12:19   #77
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pesven Visa inlägg
Rapide Du Pommeau måste vara omgångens spik, jag kan inte se hur han ska kunna förlora. Går på i tredje spår sista 1000 och avgör på sin hårdhet en bra bit innan mållinjen.
Tänk på att Hunch Alo går bra till mål.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 12:20   #78
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Har svårt att se Obi Wan torska med den stallformen flemming har just nu.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 12:38   #79
daq
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 12
Sharp$: 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
KUSKEN ÄR 60% PÅ V75!!

Därför finns det ENORMT värde i formhästarna 7 Luckycharm Hannover och 10 Falk Nalan! Båda under 5%!!! HELT SJUKT! Folk är fulla....

Luckycharm börjar bli härdad i guld och Redéns stallform är bekant! Dessutom extra fina träningsrundor sista tiden och Örjan upp! Minsta klaff och den är med på linjen! KRAFTIGT understreckad!

10 Falk Nalan är ENORMT kuskförstärkt! Tränaren meddelar dold toppform och hästen är inte alls oäven ut! Örjan kan komma riktigt bra på det och 4% är lika jävla bra det! Sjukt understreckad....

Tror även att Örjan har en straffspark i 6 Order By Keeper som är i sån form att han bara behöver köra rakt fram, ta dödens och sedan i klassisk Örjan-stil bara glo omkring sig och måtta dit den med halvt huvud från dödens! Dagens bästa spik!!
Falk Nalan har väl typ 55% galopprisk väger det upp strecken till tillräckligt spelvärde? (jag kämpar fortfarande för att fullt ut förstå mig på det här med spelvärde).
daq är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 12:39   #80
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Tänk på att Hunch Alo går bra till mål.
Den hästen levererar aldrig. Skulle bli förvånad om den slog till idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 12:43   #81
daq
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 12
Sharp$: 272
Standard

Idiotspel.se presenterar: (Garanterar max 4rätt)
V75
Inlämnat: 2016-01-23, 13:34
Axevalla
Lördag 2016-01-23
Start: 16:20
Kostnad: 270,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7, 9, 11
2: 1, 7, 9
3: 3 Food Money
4: 11 Makin it Easy
5: 5, 7, 10
6: 9, 10
7: 2, 4, 6, 7, 12

6x3x1x1x3x2x5 = 540 rader.
540 x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr.
Totalt: 270,00 kr.
daq är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 12:59   #82
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daq Visa inlägg
Falk Nalan har väl typ 55% galopprisk väger det upp strecken till tillräckligt spelvärde? (jag kämpar fortfarande för att fullt ut förstå mig på det här med spelvärde).
14 starter under fjolåret resulterade i 2 galopper.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 13:01   #83
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Några rader om dagens omgång:

1. Roligt och spekulativt lopp. Där det mesta talar för att Careful kommer förbi Diggers Elias från start och då är favoriten utlämnad åt turen och mycket kan hända. Kommer inte OPQC bort från start så borde den vara med på fotot om den är som på slutet, står verkligen på tur för en seger. Sen är det ju tjänstefel att utelämna Örjan i nuvarande form, denna gången har han t.om en av de bättre hästarna i loppet. Vivo sitter troligen i tät efter 200 meter och då kanske man inte kan räkna bort den trots att den tävlat bäst på jägers. Men lika mkt tjänstefel som det är att glömma Örjan är det väl att endast strecka dom 4 som är spelade. Så antingen chansar jag på att låsa 1,9,11 alt att jag streckar dom 4 och tar med 2-3 riktiga skrällar också i form av 2,3 &5. Jag är tämligen övertygad om att 2 Vacqueyras har loppets i särklass bästa kapacitet i grund och botten, men har ju tidigare inte funkat alls i volten, men samtidigt kan man ju tycka att det är konstigt att Åhlund tar ut honom om han inte tror att det ska fungera!

2. Här kommer jag spika favoriten på något av systemen iaf. Rapide känns som loppets klart bästa häst och är riktigt härdad. Han har varit ute i stentuffa gäng och gjort det riktigt bra. Kanske är som allra bäst barfota. men samtidigt är han ute på sin bästa distans och går ner i klass. Att han står med 40 tillägg tror jag inte behöver vara avgörande över den dryga distansen. På garderingsbongarna åker definitivt Örjan med som kommer från formstall och med en bra häst.

3. Här hänger allt på starten som jag ser det.. Spets står väl uteslutande mellan Food Money och Nothing. Kan Food Money svara ut utan att det kostar för mkt och han håller sig någorlunda lugn och är lika bra som senast så vinner han ju. Men samtidigt är upploppet betydligt längre denna gången och hade det varit dessa meter längre senast så hade han inte stått hela vägen hem. Så jag kommer nöja mig med utgångshäst känns det som nu. Och jag säger det igen, ett riktigt roligt och sunt motbud är Örjan igen. Med samma motivering som i föregående lopp. Han har har en bra häst som suttit fast med rubbet i 2 raka starter, loppet för det vann han och han kommer från ett formstall med formkusk! Mkt intressant och 2,75 fast platsodds på bet365 lockar enormt! På ngn bong kommer jag ha alla hästar utom 4,11,12 då jag inte anser att ngn av dom andra är chanslös om FoodMoney inte står hela vägen.

4. Här kommer jag spika Berghs på ngt av systemen, kanske rent av på huvudsystemet. Han har har springspår och och bra offensiv kusk. Kommer köras offensivt och kanske mot ledningen i ett tidigt skede. Värsta motbuden 8 & 14 står med spår 4 i volten och bakspår på tillägg. Dessutom satt han fast senast vilket kanske har gjort honom gott! Roly Poly som är mkt spelad tror jag inte alls på. Enda felet är att Takter kör och är säkert lika dåligt påläst som vanligt och svarar väl troligen Bergh pga av det. Hade ngn annan än Takter/Kontio eller Eriksson kört RolyPoly hade Bergs vart en bergspik

5. Låter som dom flesta är inne på dagens största favorit här. Men 66% när det inte är garanti på spets och Goop låter lite osäker över distansen samt att det finns många roliga/bra motbud känns överspelat tycker jag. 2,3,5,7,10 &11 åker med på något system iaf. Där andrahandaren Barkevious Mingo åker med på alla system!

6. Öppet och spelvänligt lopp. Min klara förstahäst är 9 Mellby Ciceron som är riktigt bra i grund och botten. Hade han haft bra startryggar så hade det varit en given spik. Men nu får han rygga Goop från innern om han vill ha en snabbstart med då riskerar han ju att bli fast och ryggar han max not sand kommer han troligen hamna bland dom sista. Men jag tror han vinner ändå om det blir lite körning med tanke på det långa upploppet. Och jag tror verkligen det blir körning här så många verkar sugna, inte minst snabbe Like Lightning. I övrigt passas bägges Berghs hästar här där Örjan sitter upp bakom Digital Archive!

7. Omgångens roligaste drag tycker jag är Georgie Mae! 4,5 på plats lirade jag till på Unibet (sjunkit lite nu tror jag) vilket känns galet bra. Om man kollar alla speltjänster så rankar dom ner Georgie Mae långt ner i sina ranker.. Jag fattar inget ang det.. Visst spår 12 och korta häcken. men alla som har sett henne på slutet måste ju älska intrycket!?!? Funkar bevisligen ruskigt bra med skor och är i detta loppet kommer det gasas från start då många är ruskigt snabba. 4-5% är ett fynd! Hade gärna sätt en annan kusk på henne men han har lyckats vinna med henne i 2 raka nu iaf... Kommer chansspika på ngt... Där jag garderar är 1 & 6 givna såklart och även skrällen 7 Pebbe simoni känns spännande!

lycka till

Senast redigerad av jocklon den 2016-01-23 klockan 13:06.
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 13:12   #84
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

V75-akuten Axevalla
TRAVRONDEN

Senaste nytt
(14:05) Hemmakusken Jens Laursen berättade på stallbacken att Axevallas bana var fin under fredagen och att den nästan är lite för snabb för att passa hans 12 Lunatic Face (V75-2).

(14:05) – 11 Västerbo Realhigh (V75-5) har rest bra till Axevalla. Det blir första gången han kommer att tävla med brodd, men det gick han med i ett banjobb på Färjestad inför det här då jag körde 1.16,5/1.600 meter och under 1.10 sista 500 meterna så det tror jag inte han kommer ha problem med. Han klarar av de flesta underlag, säger Paw Mahony.

(14:05) – 7 Pebbe Simoni (V75-7) vann med oryckt norskt senast, men saken var den att jag inte nådde fram till snöret! Annars hade jag nog ryckt det, men vi har det sparat till den här starten. Han är min bästa chans på V75 idag, säger Magnus Jakobsson.


(14:00) - 1 Diggers Elias (V75-1) är bäst i ryggar, men går bra i ledning också och i det här loppet känns det som ett plus om vi kan hitta dit, säger David Persson om sin sjuåring som idag ska tävla med norskt huvudlag och får Björn Goop i sulkyn.

(14:00) - Det var synd att vi inte fick spetsläge eftersom han är väldigt bra på att försvara sig, men han har även blivit bättre på att gå bakifrån och jag tycker 9 El Cantante (V75-2) ska vara med och göra upp om segern, säger Mikael J Andersson.

(14:00) - Han drar automatiskt själv iväg bakom startbilen och visst kommer jag ladda från början, säger Peter Untersteiner bakom 6 Nothing But Class (V75-3).

(14:00) 4 Groult (V75-5) har tävlat med öppet huvudlag och neddövad hittills, men nu kan det bli aktuellt med rycktussar och annat huvudlag.

(14:00) 3 Juvels Boy (V75-6) kommer gå med ett halvstängt huvudlag för att bli kvickare. Dessutom kan det bli aktuellt med jänkarvagn.

(14:00) - 6 Order By Keeper (V75-7) tror jag det norska huvudlaget åkte ner för innan start senast och det blev inget bra alls över 2 640 meter. Nu är det favoritdistans och formen sitter där, säger Daniel Redén.
V75-1

1 Diggers Elias ska gå med norskt huvudlag.
- Diggers Elias är bäst i ryggar, men går bra i ledning också och i det här loppet känns det som ett plus om vi kan hitta dit, säger David Persson.

2 Vacqueyras ska tävla med vanlig vagn istället för jänkarvagn. Hästen har galopperat i tre av tre starter med voltstart. Senast han testade startmetoden var 2013.

3 Hertig Shim ska tävla med vanlig vagn istället för jänkarvagn. Han ska dessutom tävla med norskt huvudlag (gick med öppet senast). Det här blir fösta gången som Christoffer Eriksson kör hästen.

11 Tack Wee körs av Örjan Kihlström för första gången.
V75-2

1 Matchmaker As är obesegrad från spets efter fyra försök.

4 Conrads Wilhelm är strulig i voltstart. Han ska idag testas med automatkäk för att öka chansen till felfri avång.

- Det var synd att vi inte fick spetsläge eftersom han är väldigt bra på att försvara sig, men han har även blivit bättre på att gå bakifrån och jag tycker 9 El Cantante ska vara med och göra upp om segern, säger Mikael J Andersson.

Hemmakusken Jens Laursen berättade på stallbacken att Axevallas bana var fin under fredagen och att den nästan är lite för snabb för att passa hans 12 Lunatic Face (V75-2).

- 40 meter är inte så mycket att plocka in över älsklingsdistansen och det är 15 Rapide du Pommeau jag tror mest på av mina två V75-hästar, säger Flemming Jensen.
V75-3

2 Obi Wan tävlade barfota runt om senast, men på grund av barfotaförbudet måste han nu tävla med skor.

- Jag vill inte byta häst med någon, säger Jennifer Tillman om 3 Food Money.

5 Kalle gör femte starten för Robert Bergh. Hästen körs för första gången av Johnny Takter.

- Han drar automatiskt själv iväg bakom startbilen och visst kommer jag ladda från början, säger Peter Untersteiner bakom 6 Nothing But Class.
V75-4

1 Lotus Raccon ska tävla med rycktussar för första gången.

3 Roly Poly gör fjräde starten efter lång frånvaro och för Eric Martinsson. Hon körs av Johnny Takter för första gången.

5 Karate Kate ska tävla med norskt huvudlag för första gången.
- Karate Kate ska vara bättre den här gången och är dessutom ute över en mer passande distans än senast, säger Veijo Heiskanen.

6 Chou Chou Boshoeve ska tävla i vanlig vagn.

8 Montana Crown testades i jänkarvagn senast, men nu när det är voltstart så blir det troligtvis vanlig vagn igen.

9 Kemas Barolo körs av Björn Goop för första gången.

- Skulle 11 Makin It Easy kunna köras till ledning i tidigt skede av loppet tror jag att han blir svårslagen, säger Kevin Svedlund hos Robert Bergh.

14 Sirol Axe har fungerat förbättrat efter justeringar i balansen på sistone.
V75-5

- Jag tror att den långa distnasen ska fungera bra eftersom han har vunnit på den tidigare och han kan öppna snabbt, säger Björn Goop och 1 Say That Again.

4 Groult har tävlat med öppet huvudlag och neddövad hittills, men nu kan det bli aktuellt med rycktussar och annat huvudlag.

5 Barkevious Mingo tävlade i jänkarvagn senast, men den här gången blir det troligtvis vanlig vagn. Christoffer Eriksson ska köra hästen för första gången.

7 Massitj körs av Ulf Ohlsson för första gången.

8 Staro Happy Hour tävlade barfota fram senast, men på grund av barfotaförbudet så blir det skor runt om nu.

– 11 Västerbo Realhigh (V75-5) har rest bra till Axevalla. Det blir första gången han kommer att tävla med brodd, men det gick han med i ett banjobb på Färjestad inför det här då jag körde 1.16,5/1.600 meter och under 1.10 sista 500 meterna så det tror jag inte han kommer ha problem med. Han klarar av de flesta underlag, säger Paw Mahony.


12 Karl Oscar Palema körs av Johnny Takter för första gången.
V75-6

3 Juvels Boy kommer gå med ett halvstängt huvudlag för att bli kvickare. Dessutom kan det bli aktuellt med jänkarvagn.

4 Helga Palema kommer eventuellt tävla i en jänkarvagn.

6 Let It Happen körs av Torbjön Jansson för första gången.

7 Officer C.D. tävlade barfota runt om senast, men på grund av barfotaförbudet blir det skor runt om nu.

- Det är en häst som går hela vägen in i mål och som gynnas av Axevallas långa upplopp, säger Kevin Svedlund hos Robert Bergh om 10 Digital Archive.

11 Play It Diablo ska gå med öppet huvudlag.
V75-7

Peter Untersteiner vill gärna nå ledning med 1 October Kronos, så därför kommer han den här gången utrustas med ett helstängt huvudlag.

- 6 Order By Keeper tror jag det norska huvudlaget åkte ner för innan start senast och det blev inget bra alls över 2 640 meter. Nu är det favoritdistans och formen sitter där, säger Daniel Redén.

– 7 Pebbe Simoni vann med oryckt norskt senast, men saken var den att jag inte nådde fram till snöret! Annars hade jag nog ryckt det, men vi har det sparat till den här starten. Han är min bästa chans på V75 idag, säger Magnus Jakobsson.

8 Quel Bourbon ska tävla med norskt huvudlag.
__________________
Ingen kommer ihåg en fegis!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+10)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 13:23   #85
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tar man sig en shot varje gång Dejvid säger "inbakad" blir man bra full...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+3)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 13:27   #86
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Väldigt svår bana idag enligt Redén. Han kör brodd runt om på sina och menar att det är mycket löst och tung material ovanpå en isskorpa.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 13:29   #87
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1497
Standard

Bergh tjatar om att Nahar kommer att vara sig själv igen om
det blir en fast och fin bana. Hur är egentligen statusen på Axevallas bana idag ?
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 13:30   #88
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Bergh tjatar om att Nahar kommer att vara sig själv igen om
det blir en fast och fin bana. Hur är egentligen statusen på Axevallas bana idag ?
Se det jag skrev ovan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gus (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 13:31   #89
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Bergh tjatar om att Nahar kommer att vara sig själv igen om
det blir en fast och fin bana. Hur är egentligen statusen på Axevallas bana idag ?
Krävande många får det svårt till slut.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 13:41   #90
 
whatons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 374
Sharp$: 1361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Bergh tjatar om att Nahar kommer att vara sig själv igen om
det blir en fast och fin bana. Hur är egentligen statusen på Axevallas bana idag ?
mycket löst och tungt material ovanpå en isskorpa från daniel redens twitter
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gus (+5)
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td