|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 Onsdag 27/1
Plusgrader och frågan är om tjälen kommer ur marken. Kan bli luriga banor på onsdag.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
På Jägersro hinner de nog fixa till den. Plusgrader ett par dagar innan det är dags.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mycket trevlig omgång enligt mig. Absolut bästa spiken är 1 Michelangelo Ås i sista som fortsätter stapla segrar. Spetsar och sen är det över. Tråkigt men sant.
Sen synar jag gärna Attack Diablo till 3 %. Visst, det är långsökt, men Edward Ale är överskattad, Fleetfoot får en tuff resa och Västerbo tyckte jag inte såg något speciellt ut senast. Även Flemming med Jumble Ås kan vara lite halvrolig. Pilenberg kör Shogun själv i morgon, det gör ekipaget kraftigt överspelad till nuvarande 50 %. Lyfter fram 6 Encore Zon. Även Beppe Am känns överspelad, misstänker att detta inte är någon viktig uppgift för hästen. 1 Finish Future är intressant liksom Andrew Dragon med rätt resa. Carro's Girl tror jag på i DD-1. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Underbart travväder på g i Malmö från eftermiddag o framåt 12-17 m/sek o ösregn.
|
|
|
|
#6 |
|
Jag har hittat några roliga kantbollar:
V86-1: Mr Simpson är väldigt undervärderad av spelarna tycker jag. Formen är fin, han vet hur man travar med skor. Läget kunde vara bättre, men det är ju inga monster han möter. V86-2: Rayon Lascaux har hittat formen igen. Dojjor är inga problem. Är favoriten som den skall blir det nog svårt, men har Beppe AM en dålig dag så skall spelarna se upp med den här. V86-3: Usain Colt borde kunna komma bra på det härifrån. Tillhör de fyra betrodda, men är hittills minst spelad av dem. Det tycker jag inte han borde vara. V86-4: Mimi af Djupmyra trivs på lång distans, och även om hon är enda stoet så tror jag inte man åker ned med henne från Bollnäs för att man hoppas på en matlapp. Formen finns där. V86-5: Attack Diablo står för ungdomen i fältet, har kommit ned ett hack i banan. Fältet är inte så stort. V86-6: Aslan L.C är inte bortglömd av spelarna, men ändå femtehandare. Ett mysigt streck när det börjar dra ihop sig. V86-7: Unique Sisa har fått ett vettigt läge, och har två segrar senaste två starterna. Blir ganska giftig tror jag. Itsybitsy är ett annat skrällbud med form för den som metar storskrällar. V86-8: Be Spontaneous har nästan samlat ihop till en seger. Får naturligtvis svårt att regelrätt slå favoriterna, men har dessa en dålig dag eller kommer bort på annat sätt är chansen god.
|
|
|
|
|
#7 |
|
TT spikar Bergh i sista...lyssnade precis på deras tips.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bergh startar ju hästar både på Solvalla och Jägersro, så det vore intressant att se hur han rankar sina hästar. Men det kommer nog. Det skulle också vara bra om de vill avslöja taktiken bakom Edward Ale - ska de ladda eller inte?
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Enligt spelarservice.se via Twitter så har Lugauer sjukdom i stallet och 3 Breidablik i V86:1 kommer att strykas.
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Bästa hästen tycker jag dock är 2 fleetwood hood. Körde Dödens hela vägen senast på bra tid. Spikförslag. Edvard ale är svår att se var han står. Vann i danmark senast. Säger inte så mycket. JUmble ås lika så svår att se hur han står även fast han har gjort det bra senaste 2. Skulle nog ranka A: 2: B 8,5,7 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
kvällen kanon Drag Plead Guilty
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Noterade precis 1an högst upp i Encore Zons rad. I övrigt en väldigt skral skörd med nollor. Någon som tvivlar på att Flemming har påställt idag? Chansspik för mig.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kl 18.51 SKA ni ha liven igång.
Ludde plockar ut Qahar QC, som sist, med 15 700 kr på kontot, sprang 13.7 på en tung Jägersrobana och pulvriserade motståndet värre än vad man sett på länge. Full spänst över mål, vinst med ungefär 50 meter. Hoppas vi slipper galopp, då blir det en mycket rolig upplevelse. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Spårsumman efter 12 omgångar Solvalla/Jägersro är 41-57 efter 8 avdelningar, slump? insatsprocent 170-240 11 av 12 omgångar..
Senast redigerad av Klanke den 2016-01-27 klockan 18:45. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#18 |
|
Ja det var ju vad man kan kalla..... kross.... hahaha.. Är de andra hästarna i mål??
|
|
|
|
#19 |
|
Haha såg ut som en träningsrunda. Ludde har en talang, V75 Jägersro nästa?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Vem tror ni har bäst chans av Re dock och rebellion? Intervjun ang Beppe am lät ju minst sagt inte positiv.
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
vad tror ni om v86:6 känns som ett getingbo?
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Har lite feeling på Jorma i det loppet... Känns lite som ett lopp där man antingen tar ställning till en häst eller många.
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Precis det jag menar... Den kör bort alla poäng om den inte presterar bra idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10) |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Patrik Fernlund @V86experten 4 minför 4 minuter sedan
7 Plead Guilty (V86-4) ruskigt fin i avslutningen, härligt intryck på honom! 11 Betel Am pigg på innerplan.
|
|
|
|
#29 |
|
Patrik Fernlund @V86experten 6 minför 6 minuter sedan
Värmningar: 2 Beppe Am blank och fin på innerplan, 4 Re Doc allt väl - banan ska passa hästen bra i dag. 6 Andrew D rapp stil, fin!
|
|
|
|
#30 |
|
Spikar på Solvalla och garderar Jägers. Tung o tråkig bana .
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
Såja, Haugstads första bortkörning för kvällen....
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Beloppet 41 817 600,00 kr är tyvärr högre än maxinsatsen 99 999,00 kr.
Skojade med datorn, visste inte att det fanns maxinsats.
|
|
|
|
#33 |
|
Banned
|
Om du sätter in 100 000kr så ökas maxinsatsen....
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Degustaion - storrysare med form, taskigt läge, hyfsad/bra kusk i sammanhanget.
Rayon Lascuax, om denne kommer till - toppform!
|
|
|
|
|
#35 |
|
Vilken fin värmning på shougun dk....
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Det ringer i huvudet kring Classic Kimble - undrar varför, kommer inte håg denne, men spel blir det...
|
|
|
|
#37 |
|
Ni som spelar mot Norge - spela aldrig storfavoriter som vinnare i kallblodsloppen. Möjligtvis i en tvilling. Hästarna är så jämna i dessa lopp och skrällen ligger ALLTID på lut - en enorm bredd på kallbloden där. Sedan så släpps ej heller alltid storfavoriten till spets vilket då öppnar upp loppen rejält...
Bara en observation sedan länge...
|
|
|
|
#38 |
|
Aslan. Varför är inte den favorit eller åtminstone klar andrahandsfavorit???
|
|
|
|
#39 |
|
Så hade man en ide i kväll. Nr 4 i lopp 7 Unique Sisa. Och vad händer jo Micke N skriker ut den på TV. Då är det väl kört.
![]() |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Och så det stora minuset, Haugstad kör. Knappt 15 % vinstchans. |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Jag singlar Carlos Greenwood och Michelangelo Ås idag.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Picaso Tilly speedar ner dem till slut nu. Tobbe skräller även om hans kuskform är i källaren...
|
|
|
|
#44 |
|
Mina sista-minuten tips från Jägersroloppen.
V86-1 - 2 Sander Esterel och 6 Encore Zon mycket intressanta. V86-3 - 2 Carlos Greenwood och 12 Picasso Sama sticker ut i ett ganska tunt gäng. V86-5 - 1 Edward Ale håller troligtvis spets, förstahäst. V86-7 - Fortsatt stor tro på 3 Carro's Girl. 1 Cindy Photo får bra resa och är en klart tänkbar skräll. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Så, Encore vinner i första nu då eller? Utgång iaf, hoppas och hej igen alla! Kul!
Nu kör vi! *styrkekram till alla*
|
|
|
|
#46 |
|
Blir spik på Plead Guilty och Edward Ale!
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Favoriten kom ju ut och till spets utan att förta sig.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Står i 2.50 och släpper ledning, vilken pajas
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Jag som trodde man skulle tävla inom travet...
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Han vet att han får köra Shogun i finalen om han e snel hest
|
|
|
|
|
#51 |
|
Galet bra omsättning, nästan 21 millar en vanlig V86-omgång.
|
|
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Citat:
Citat:
Inte så oväntat dock, han vill väl gärna hålla sig väl med favorittränaren och det var underförstått att han skulle köra undan. För att maximera vinstchans skulle han nog svarat, men jag tror nog det där var att köra om bästa placering.
|
|
|
|
|
#53 |
|
rayon lascaux kommer med spurten nu
Re doc borde hålla detta nu går lus Senast redigerad av Nicklas den 2016-01-27 klockan 20:43. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Inte så oväntat dock, han vill väl gärna hålla sig väl med favorittränaren och det var underförstått att han skulle köra undan. För att maximera vinstchans skulle han nog svarat, men jag tror nog det där var att köra om bästa placering.[/QUOTE]
Ja det borde jag ha tänkt på, blir dumstrut på |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Re Doc fick bestämma i lugn och ro, bra så! Hade man vetat hur de ska köra så vore det bara att spika. Andrew Dragon hade helst fått vinna, men fick ju knepigt lopp och tappade allt i starten.
Senast redigerad av Shooter den 2016-01-27 klockan 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Du är väl inte överraskad av att inte Örjan tokpressade från dödens? Det har han väl inte gjort sen dansken kom eller nåt?
|
|
|
|
#58 |
|
Får tacka för hjälpen, var skönt att träffa en A häst där
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Härligt! En U-häst, ett sparlopp och en spik inne så här långt.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Kör nu, Flemming - hatar dock dessa spår på Jägers. kuskarna blir väl fega och backar oftast. Men Flemming gungar in den med huvud/hals...
|
|
|
|
#62 |
|
Plead guilty såg ju slagen ut hela loppet...dessutom en överlägsen kusk på betel am..att man aldrig lär sig..
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Banned
|
Han är h e l t otrolig, Björn Goop.....han måste ju ha gjort Betel Am 150 meter bättre, 50% starkare, 100% speedigare....?
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Det vart en enkel viktoria för Betel Am. Goop med bakvänd pisk.
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Vad talanglös jag är. 0 rätt efter tre lopp. Klen tröst med fin spik i fjärde.. Får skylla på att analysen tog 5 min.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Jag förstår dock inte att Pöllänen inte testade för spets mot Örjan. Dåligt påläst?
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
https://www.youtube.com/watch?v=YH7Gh8hK8_Q
Citat:
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
Snömannen levererade som väntat. Rauno Pöllänen som nästan-favorit på V86 trots låg spetschans var det konstigaste på länge.
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
jävla skitspel fan ska man göra de så svårt för.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Vad hände med fleetfoot ? Bockade och tappade fart, kom än , men försent
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Edward ale såg allt annat än pigg ut över mål !! 17 första 1000 staplar imål !!
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banned
|
Men va f-n vad gör Peter Untersteiner....? Fick han inte ur tussarna eller satt han och fipplade med mobilen? Helkass kuskinsats....! Körhänder? NOT!
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Jag behöver ha in en U-häst till, Picasso Tilly?
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Banned
|
Citat:
Magnus J platsar inte i någon av dessa två kategorier. Men sure, får han en invändig löpning i tredje invändigt eller har en överlägsen häst som får överta spets in i första sväng så kan han absolut vinna. Men så såg inte scenariot ut idag, i det aktuella loppet. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Nu måste Nancy America vinna nästa om åttan ska sitta. Vet dock inte hur den har värmt eller vilken form hästen har.
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Aslan mycket fint intryck i skymundan. Men som sagt, Haugstad hamnar aldrig rätt på det.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Nancy America har i princip gått barfota hela karriären, förutom första starten hon gjorde i livet, då vann hon med skor.
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
DD spelar rank 1-3 båda loppen brukar ju gå hem då dd aldrig kanar iväg
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
All in på Unice Sisa nu -gillade vad jag såg näst senast på Lunden...
|
|
|
|
|
#82 |
|
Stallkörning? Nehej!
|
|
|
|
#83 |
|
Det var ju ingen form alls på Flemmings. Spik på ettan i sista, men nu kan det ju bara bli sjuor då jag bara fått in en U-häst.
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Banned
|
Avklädd. Fullständigt avklädd. Kunde ingenting och kusken var inte på plats för att tävla. Trodde att de skulle köra loppet i halsen på honom, förstås.
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Aptrist omgång. Jag har 1 rätt efter sju lopp.. Det enda som är sämre är väl ATG:s livesändning som får Janne Boklöv att blekna.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
2 eller 3 för 7 rätt på ett litet system åkte på Beppe am........men större chans att DD sitter då det sällan smäller på DD
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
2, 4, 5 i en tvilling nu... Skitdag!
|
|
|
|
#88 |
|
Fantastiskt tråkig omgång...lunk lunk lunk
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Bra kört haugstad med be spont...
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Banned
|
Och Haugstad lyckas med konststycket att köra sig fast i andrapar utvändigt. Kanske kändes trött i det läget? Eller satt han och spelade Angry Birds igen?
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Hurra! Hela 53 kronor på sjuorna och 9,65 på dubbeln. Vilken kväll!
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
DD satt som en käftsmäll men det e ju inte svårare än så
Wolfman (+5) |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Äh va faan kumpaner, vilka underbara vinnarodds på spetsvinnarna Re Doc och Carro, tror knappt mina pungkulor varit så fyllda på länge
![]() Oops, inte feministiskt PK Senast redigerad av Wolfman den 2016-01-28 klockan 00:23. |
|
|
|
|
|
|
|