Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-20, 10:06   #46
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Om Jansson är lite taktisk idag så väntar han inte till 600-700 kvar och drar fram de andra, utan kör till efter 500-1000 m och lägger sig utvändigt eller trycker sig till spets med Lesja Kongen. Jag tror den vinner i så fall. Egentligen borde jag köra själv.
Dissas rejält av SpV: "Ska med vid sju eller fler streck.". Har de koll - eller har Spiken börjat jobba hos dem?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 10:14   #47
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jansson är ju född i ett kallblodsstall och är jämte Kontio världens bäste kallblodskusk.
11 Lesjakongen är ett MÅSTE på min kupong. Tyvärr högt rankad av SS och TT.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 10:27   #48
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg
Tydligen ska Ulf Ohlsson som tidigare kört hästen sagt att han bara tror den vinner. Funderar på att spika mig ur det loppet med den.
Låter bra. Jag har den såklart som spik.

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Dissas rejält av SpV: "Ska med vid sju eller fler streck.". Har de koll - eller har Spiken börjat jobba hos dem?
Jag bryr mig inte om vad olika media tippar, men det är ju bara bra om de inte tror likadant.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 10:40   #49
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

En analys, mest för att gå emot doob och hans tankar.

Omgångens bästa spik:

6 Fighting Bax känns som klart bästa hästen på framvolten. Luktar tidig ledning och sedan får de jobba, Marc och Nicklas, för att kunna utmana ifrån tillägg. Gick ju undan på tilltalande vis senast. Spik!

Roliga spiken:

12 Tand Tuff måttades in bekvämt av J-O senast. Han har strött en del lovord över hästen senaste tiden. Klart den har bra chans här också! Med slagläge in mot det långa upploppet borde det vara bäddat för repris.


Mina lås:

LÅS 1: Kan vara så att 5 On Track Piraten bara vinner, såklart. 9 Nahar har visat på härlig form i de senaste starterna. Plockade ned Spring Erom vid senaste vinsten, en häst som jag tyckte var ”bara bäst” i senaste guldloppet. Vid Jägersrostarten avslutade Nahar till en mycket bra pallplacering bakom riktigt bra vinnare. Två streck för mig.

LÅS 2: Här går jag på intryck ifrån senare starter. 3 Ashoka studsade fram så fint som bara en Berghtränad Love You:are kan göra vid vinsten. Lite mer stum senast, men Robban har nog ställt i ordning till V7. 10 Boy Hornline:s upplopp senast var en fröjd att skåda. Visst var det ett enkelt gäng, men intrycket vill jag följa upp! Två lite mindre betrodda för att få upp potentialen på systemet.



Skrällarna under 10%:

Avd 1: 2 Wild Thing(3%) gillar jag mycket. Ett tänkbart spikförslag ifall det önskas en ospelad sådan. Alltid rejäl, tål lite tuffare upplägg, kan speeda bra och springer 15-tider som en klocka. Här ska liras VP!
7 Reorder(2%) visar prov på att vara kapabel och går till slut. Lär vinna igen under våren och vi ser väl ett av de sämre klass II-försöken här? 11 Tempura(1%) har visat liknande kapacitet när den vann över just Reorder. Jorma!

Avd 6: 9 Spring Chicken(7%) visade bra takter under senhösten. Om den formen är hästen given på kapacitet. Jag är lite förbryllad över skotvånget här, men %:en gillar jag. Slagit hästar regelrätt som förmodligen varit favoriter i ett lopp som det här.
12 Gaia Sund(9%) avslutar strålande för dagen. Sådant gillar jag och det långa upploppet passar ju som hand i handsken! Den här vägrar jag åka på!
2 Miss Prelong tror jag inte sätter en fot rätt i starten. Örjan!

Avd 7: 8 Melker(2%) plockade enkelt skriket Random Shot över upploppet senast. Glänser av form och har en skalle av guld. Jag vet vem av dessa två jag pröjsar för just idag. Melker är en häst jag tror slår 2 Global M. ifrån dödens 10ggr av 10, då "miljonären" är en vardagsloppsslitare som bäst. 12 Hero Sjöhammar(3%) är van tuffa hästar och som ospelad betalar jag gärna för de sämsta spåren i loppet.
1 Ochongo Face(7%) är jag svag för och lär få ett bra lopp. Om tillbaka i form. Uffe!


Sådär, hyllat och sågat. Litegrand på kusk. Kan bara ge bra betalt detta!

Systemet för en lagom peng:

I: 2,7,8,11
II: 12 (Tandtuff)
III: 5,9
IV: 6 (Fighting Bax)
V: 3,10
VI: 9,12,14
VII : 1,4,8,12

192 rader

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wolfman (+7)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 10:43   #50
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg


Äh, bild syns ej men står iaf.

"Surt som fan, vi får stryka Conrads Elsa pga snökaoset på vägarna."
Men, då borde väl 12 Gaia Sund vara fullkomligt stenklar? Ensam på springen, "bara" 6 hästar på start. Kan hon hamna sämre än tredjepar utvändigt? Eller är man för optimistisk, tro? Att ens begära att Tillmann ska få iväg henne från start, står säkert och stampar eller tar en startbrasa på 30-40 meter. Sen väljer Tillmann en invändig löpning. För att "spara" på hästen....

13 Spring Chicken spelades senast. Dumstruten på. Och om man ska dra några slutsatser från den insatsen så är det nog läge att fundera på om hon ska bli fölmärr eller skickas till slakt. Hon tycker inte att det här är roligt längre....borde inte vara rankad 4.

Senast redigerad av Stankarn den 2016-02-20 klockan 10:46.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 10:50   #51
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Men, då borde väl 12 Gaia Sund vara fullkomligt stenklar? Ensam på springen, "bara" 6 hästar på start. Kan hon hamna sämre än tredjepar utvändigt? Eller är man för optimistisk, tro? Att ens begära att Tillmann ska få iväg henne från start, står säkert och stampar eller tar en startbrasa på 30-40 meter. Sen väljer Tillmann en invändig löpning. För att "spara" på hästen....

13 Spring Chicken spelades senast. Dumstruten på. Och om man ska dra några slutsatser från den insatsen så är det nog läge att fundera på om hon ska bli fölmärr eller skickas till slakt. Hon tycker inte att det här är roligt längre....borde inte vara rankad 4.
.

Har du sett Tillman pricka i volt nån gång? Det har inte jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3)
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 10:55   #52
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev mitt bolagssystem idag.

1) 1,5,8 r9-4 (streckar de med bäst chans men hade gärna haft råd med 4 och 9)
2) 1,3,4,6,8,10,11,12,14,15 r7-9 (kan inget om kallblod. Streckar många och hoppas på 8)
3) 5 r9-1 (upplagt för 5 OTP. Sådan herre sådan hund - Nahar är oberäknelig)
4) 6 r10-2 (Redén låter lyrisk. Ännu mer plats efter strykningen)
5) 1,2,3,5,7,9,10,11 r4-6 (här vill vi ha en liten skräll)
6) 2,3,9,11,12,14 r15-7 (Jennifer - visa nu att du kan köra fältets bästa häst från ensamt springspår - jag kanske spikar dig på mitt eget system)
7) 4,11 r1-2 (det bör räcka med dessa. 4 vinner i parti och minut. 11 alltid farlig med Örjan)

Kostar 1440:- + boost.
P.S. TV4 får en massa reklampengar av ATG. Dom har ett cirkuståg med lastbilar i Bollnäs inför dagens sändningar. I Jespers sändning kl 11.20 borde dom visa inslag om banans beskaffenhet och något aktuellt inför V75. Intet ont om det rörande reportaget om den rullstolsbundna flicka med hästintresse - men det behöver inte sändas istället för reportage direkt från banan.D.S.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DonDraper (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:07   #53
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Det känns ytterst oseriöst att nästa samtliga stora tipstjänster har lagt Traveling Man före On Track Piraten. OTP sitter i spets efter 150 meter och då ska TM ta ner honom från dödens? Med skor? Som 11-åring? Fattar ingenting.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:14   #54
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

1 EBU B. Boko har sett väldigt fin ut i samtliga starter på slutet då hästen fullföljt. Den känns mycket streckvärd till 17%.

På mitt system för under hundringen valde jag bort hästen, men "ångrar mig" redan.
Klart den borde varit med på kupongen.

Jag kör tvillingutgång med den och hoppas favoriten kommer bort/ ej räcker till.
Hästen får bli tvåa!

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:17   #55
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2219
Standard

Kleppe Manden borde vinna detta tidsmässigt. Står 20m bättre till än dom på tillägg som han springer lika fort med. Janne Norberg är världselit när det kommer till att köra kallblod.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:19   #56
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Det känns ytterst oseriöst att nästa samtliga stora tipstjänster har lagt Traveling Man före On Track Piraten. OTP sitter i spets efter 150 meter och då ska TM ta ner honom från dödens? Med skor? Som 11-åring? Fattar ingenting.
Jag håller med. Hästen har varit sämre med skor på slutet inget snack.
Deras tips ska tas med en nypa salt. De leker med stora system och främst på V75 öser de på med halvgalna spikar i hopp om att träffa rätt.
Det ger bra reklam att lyckas en gång var 3:e år, ju.

Nu ska hästen förvisso gå med lättare skor, men därifrån till att seriöst lägga TM före är ju ett upplägg för att kunna skryta upp ranken i efterhand om det lyckas. Om inte har de ju rätt ändå.



Red: Med en nypa salt, så menar jag toppranken. Ofta de väljer att ej lägga den självklart mest streckade överst.
Tipsen håller ofta bra nivå.
Travnet gillar jag att läsa. Välgrundat nästan alltid. Bra motiveringar.
Ofta gillar jag Snokens rank bäst inför omgångarna.

Senast redigerad av Fidus den 2016-02-20 klockan 11:40.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:33   #57
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 540
Sharp$: 5129
Standard

Kan Apalachicola ta spets i sjätte?
Linderoth i spets med ett sto, har ju skrälla förut med de förutsättningarna, är hon startsnabb nog för ledningen då skall hon räknas.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:39   #58
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 141
Sharp$: 3188
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
.

Har du sett Tillman pricka i volt nån gång? Det har inte jag.
Kolla Monty Python på Youtube: 100m dash for people with no sense
of direction.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:42   #59
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Kolla Monty Python på Youtube: 100m dash for people with no sense
of direction.
Haha jag behöver inte kolla för jag har den på näthinnan, ungefär så brukar det vara när Tillman inte kan hålla i hästarna.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:58   #60
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Har Goop semester eller är han avstängd?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td