Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-17, 00:09   #1
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64 Åby Jackpot


Jackpot på V64 Åby, en självklarhet att vara med under de omständigheterna. Det ser väl inte lika lätt ut som på Jägers igår eller Solvalla/Bergsåker idag vid en första anblick, även om Lövgren ser ut att ha en beskedlig uppgift med storfavorit i första avdelningen. Tittat tillbaka lite på den senaste travveckan där man följt nästan alla tävlingar och det märks verkligen att det börjar bli sommarbanor. På Solvalla, Kalmar, Halmstad, Jägersro och Solvalla igen har det nästan bara varit spetsvinnare när tempot inte varit totalt uppskruvat eller det suttit en riktig lus i ledningen. Gott vårtecken och som vanligt något att ta i beaktning! Har kollat lite på några avdelningar, dock inte den klurigaste i det lågklassiga stoloppet som ska få sin tid under morgondagen.

Den första avdelningen ser väl i princip ut att ha tre potentiella vinnare i Cayenne Dimanche, Fabrica Pellini och U.S. Dollars. Lövgren med sto och storfavorit är upplagt för att gå fel men måste säga att uppgiften ser väldigt bra ut med tanke på omständigheterna. U.S. Dollars årsdebuterade i kanonfint skick vid segern senast. Fabrica Pellini var klart svagare i sin prestation som kräver en bra förklaring av stallet. Cayenne Dimanche blev felbalanserad senast men gick bra som tvåa näst senast även om det var med optimalt loppscenario. Tror inte så mycket på startfållan här då det inte känns som rätt kuskar för att hålla rätt tempo och för att rätt häst (Cayenne Dimanche) troligen inte spetsar initialt. Får ta mig en funderare under morgondagen, har hamnat snett på ett par storfavoriter (Backorder, Qahar, El Cantante...) den senaste veckan och hamnar gärna på rätt sida imorgon.

Draget i omgången är 2 No Gelt Face i den tredje avdelningen. Ser grymt fin ut för tillfället, näst senast spurtade han furiöst efter sen lucka och senast såg han smällfin ut som instängd. Jag tänkte först rygg ledaren på Remain Garbo och stretchen till slut men är lite rädd för stallkörning hos Flemming. Senast Remain Garbo och Star Life Waltz startade i samma lopp valde man även då att utlokalisera styrningen på Garbo och använda stallkusk på STW, den gången släppte man också ledningen med den förra till den senare. Värt att notera!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2), mijo14 (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 06:49   #2
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2505
Standard

Robert Bergh spikar sig själv i avdelning 5 i Stalltipset (GT) idag, häst nummer 6. Island Three
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 08:51   #3
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Robert Bergh spikar sig själv i avdelning 5 i Stalltipset (GT) idag, häst nummer 6. Island Three
Den startade så sent som i söndags, kan vara värt att betänka.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 09:11   #4
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Spikarna:

Avd 1:

5 U.S. Dollars ska vinna detta. Vem ska kunna utmana?
4 Fabrica Pellini var helt chanslös senast.
Jag spelar gärna Dyhrberghästar, då flera av stallets hästar går bra under året och oftast är lite påpassade.
Jag har svårt att se 2 Cayenne Dimanche matcha favoriten. Vid gardering ska det väl vara den då?

Avd 2:

10 Tornatore Grif. Vi snackar högkapabel sort. Spurtresurser utöver det vanliga.
Ronden rankar 4:a, men jag håller hästen högst i gänget.
1 Zoko Lane gillar jag. Den vill dock gärna straffa ut sig själv.
Jag tror Arnqvist blåser ned motståndet till slut med mest kapabla hästen. Han brukar sätta dit sina chanser med liknande förutsättningar.

Övrigt:

Jag har inte funnit mig någon helt ostreckad idé inför denna omgång att ta med.

Jag vill lyfta fram 7 Wega Vang i avd 3, en fin modell som jag tror har fler segrar att hämta.
Hästen kördes tufft i dödens i Derbyuttagning förra året. Tog en fin 2:a-plats bakom årgångens stora stjärna Winston Sisa. I finalen klappade Wega ihop totalt.
Jag streckar till 5%.
Vi får se om nästa vinst kommer som storfavorit i billigt gäng i Danmark eller om Wega kan slå till redan nu mot lite tuffare kamrater?

En annan häst jag vill förespråka är 4 Stay Alert (15%) i avdelning 6.
Jag jagar denna å det grövsta just nu. Hästen radar upp starka prestationer utan att få vinna. Bland flera jämnstarka ekipage på förhand, så ska den med på min bong som 4:e-handare.
Jag måste nämna 9 Encore Zon (7%) också. Hästen visar toppform och är mindre spelad. De känns jämngoda.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2), Emeffeff (+3), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av Fidus den 2016-03-17 klockan 09:18.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 13:17   #5
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Lars I Nilsson tror på jättechans med (4 %) Mad Lee V64-5 om håller sig i skinnet och spets. Johnnys vagn ffg och ¢c. Det var väl det som stack ut mest i SS-intervjuerna vid snabbkoll. Själv ska jag jobba kväll/natt så nada spel.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5), asgaya3141 (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 13:45   #6
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Jag kör spik i avd 2.(Nummer 10)

De som har fastnat för 6 Crown Of Victory av någon anledning, ska nog kolla lopparkivet på 5 Linges Alladin (4%).

Den kan väl slå samma häst igen? Vid segern på Åby den 14/5 gick det bra.


Senast redigerad av Fidus den 2016-03-17 klockan 13:46.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 14:23   #7
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Jag kör spik i avd 2.(Nummer 10)

De som har fastnat för 6 Crown Of Victory av någon anledning, ska nog kolla lopparkivet på 5 Linges Alladin (4%).

Den kan väl slå samma häst igen? Vid segern på Åby den 14/5 gick det bra.

Det ska nog inte vara helt omöjligt, men insatsförhållandet 1:4 mellan hästarna är nog rätt så rimligt. Intrycksmässigt plockade jag snarare med mig Crown of Victory om någon i loppet du refererar till. Jag vet ju att du gillar jämförelser mellan hästar som mött varandra, 3 Flowmate blev totalt annihilerad från ledningen senast av utvändigt redan nämnda 6 Crown of Victory.

OBS: Kanske ändå inte angående insatsförhållandet, gillade intrycket på Linges Alladin när det travades barfota runt om 151122 på Åby (första och enda gången)! Klart intressant på strecken om det skulle bli samma idag!

Senast redigerad av Emeffeff den 2016-03-17 klockan 14:48.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 14:53   #8
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Det ska nog inte vara helt omöjligt, men insatsförhållandet 1:4 mellan hästarna är nog rätt så rimligt. Intrycksmässigt plockade jag snarare med mig Crown of Victory om någon i loppet du refererar till. Jag vet ju att du gillar jämförelser mellan hästar som mött varandra, 3 Flowmate blev totalt annihilerad från ledningen senast av utvändigt redan nämnda 6 Crown of Victory.

Jepp, intryckmässigt var det fördel COV gentemot LA, men så ser det gärna ut när en häst tar in på ledaren över upploppet.

Linges Alladin har visat upp både bra tider och förmåga till att vinna. En sådan är synd att missa vid bredare gardering.

Avd 4:

Favoriten är jag långt ifrån såld på. Det har sett bättre ut på slutet, men har varit ifrånsprungen ibland.
Bred gardering och 1 Tortuga ska bli intressant i ny regi. 3 Colour Of Love är ju min favorit sedan senast och är svår att veta botten på. Den kanske duger en gång till?
8 Conrads Estelle visade senast att den ville vinna och gav förbättrat intryck dessutom.
7 Julienne Pride var på väg att storskrälla i svagt gäng senast, men tiden i det loppet duger gott här. Den ser begränsad ut.


Senast redigerad av Fidus den 2016-03-17 klockan 15:07.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 15:16   #9
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Bästa spiken: 5 Papparazi M

Draget: 7 Julienne Pride

Roligaste Skrällen: 6 Maja Ucta
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 15:17   #10
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 175
Sharp$: 271
Standard

vad tror ni om avd6 på v64 ikväll? Såg SP hade bästa spiken där?!
Jockepo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 15:17   #11
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Jepp, intryckmässigt var det fördel COV gentemot LA, men så ser det gärna ut när en häst tar in på ledaren över upploppet.

Linges Alladin har visat upp både bra tider och förmåga till att vinna. En sådan är synd att missa vid bredare gardering.

Avd 4:

Favoriten är jag långt ifrån såld på. Det har sett bättre ut på slutet, men har varit ifrånsprungen ibland.
Bred gardering och 1 Tortuga ska bli intressant i ny regi. 3 Colour Of Love är ju min favorit sedan senast och är svår att veta botten på. Den kanske duger en gång till?
8 Conrads Estelle visade senast att den ville vinna och gav förbättrat intryck dessutom.
7 Julienne Pride var på väg att storskrälla i svagt gäng senast, men tiden i det loppet duger gott här. Den ser begränsad ut.

Hoppsan! Questionmark blir en av mina två spikar omgången. Spelar lite på positioner i det loppet och hoppas en stor del av loppet är slut efter 100 meter. Tortuga klart bäst kapacitetsmässigt men är ju bråkig och långsam i volt, dessutom håller jag Björn Goop högre som tränare än Claes Svensson. Resten av hästarna är klart sämre enligt min mening, Veijo rycker alla skor på sin för första gången och blir nog rejält överspelad på det.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 15:19   #12
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Bästa spiken: 5 Papparazi M

Draget: 7 Julienne Pride

Roligaste Skrällen: 6 Maja Ucta
Motivering?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 15:23   #13
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Liten varning för Glen Close som ändå har något procent mer på sig än jag trodde, men som visat form och viss spurtkapacitet på slutet. Snabb ut om kusken vill, till ledning, släpp och stretchen till slut? Har skrällfeeling i detta loppet när de två mest spelade har dåligt startspår respektive är långsam/knepig ut.

Liten varning blev till större varning precis när skoryck på alla fyra hovarna meddelades!

Senast redigerad av Emeffeff den 2016-03-17 klockan 15:26.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 15:30   #14
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Motivering?
www.miljondragen.bloggo.nu
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 15:34   #15
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Hoppsan! Questionmark blir en av mina två spikar omgången. Spelar lite på positioner i det loppet och hoppas en stor del av loppet är slut efter 100 meter. Tortuga klart bäst kapacitetsmässigt men är ju bråkig och långsam i volt, dessutom håller jag Björn Goop högre som tränare än Claes Svensson. Resten av hästarna är klart sämre enligt min mening, Veijo rycker alla skor på sin för första gången och blir nog rejält överspelad på det.
Peter var neråt i de första starterna, vilket oddsen avslöjar. Trög och hade ej övertygat på honom, så lät intervjun.

Seger nr 1 var mot uselt motstånd, där Veijos i ledningen sprang på sig mjölksyra.

Seger nr 2 var ett lopp där det såg väldigt bra ut. De sämsta hästarna stod dock i vägen för Colour Of Love och Conrads Estelle när det var spurtdags.
Jag undrar om de går så mycket sämre till slut? Hur går det om de har kontakt in mot upploppet?

Vid 4:e-platsen lämnas Q av de tre främsta till slut.

Kan duga här, men känns klart sårbar. Jag tänker fortsatt att det är en begränsad individ.

Det såg bra ut senast, men slutade med galopp.

Jag skulle lyssna noga på stallkommentarer inför loppet om jag var du. Peter brukar ge info på hemsidan, ofta sent.



Tillägg: Jag måste medge att hästen svarar bra på Peters maningar i slutfasen vid senaste segern. Det blir väl som vanligt, röd kusk går undan för fulla segel till slut?

Senast redigerad av Fidus den 2016-03-17 klockan 15:44.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td