Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-09, 20:11   #181
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Omtag till Charlottenlund imorgon, fina tävlingar! Ser fram emot listor till Jägers nästa lördag dessutom, hur ska man hantera Mosaique Face?
Dubbel jp på Romme med 4x15hästarslopp o du kikar mot Danmark?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 21:51   #182
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Dubbel jp på Romme med 4x15hästarslopp o du kikar mot Danmark?
Mina chanser på Romme med fyra femtonshästars och dubbla kallblodslopp är nog sämre än Harry Boys. Får dock gärna bli så att ingen annan löser det heller så potten kan knalla vidare till Mantorp, då börjar det närma sig mina breddgrader. Hoppas det är dags för lördagsjackpot snart!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 23:11   #183
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Annars som väntat en väldigt svår omgång som inte var något att gå in på för småspelarna .
Annars som väntat en väldigt svår omgång som inte var något att gå in på för
den som inte har 7 rätt. Jag håller med dej Olle, varför spelar folk när dom har
mest fel.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 06:41   #184
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Att medelmåttan Venkatesh skulle slå världsstjärnor som BBS och Papagayo E måste väl ändå vara veckans största skämt.......
Alltid lätt att snacka när dom gått i mål efterhandarsnack är inget jag gillar finns många sådan här inne.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 06:57   #185
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tror inte det hade gjort någon större skillnad om loppet körts på samma sätt. Hästen var heroisk även med skor.
Lyssnar man på bergh i v75 mixen i fredags så förstår jag inte varför folk gnäller.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 07:07   #186
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dåligt påläst pga tidsbrist men två hästar som det är sådan info på att det kan bli lite skrik och sjunkande odds i morgon som inte Bet365s bookmakers tagit hänsyn till

V75-4: Enge Lincoln: barfota runt om och jänkarvagn för första gången. 17 ggr hos B365 mot 7,5 hos Unibet

V75-5: Juni Roadrunner. Barfota runt om ffg. 40 ggr hos B365.

Men det är den första som kanske är intressant att lägga ett litet spel på känns det som. Vinnaroddset hos statliga spelmonopolet lär hamna närmare Unibets när spelarna väger in barfota och bike ffg.
Kändes som travspelarna blev lurade inte av dig Olle utan av Witasp hoppas ni inte satsade för mycket på Kajsa Frick den här dagen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 07:08   #187
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Vi säger stort grattis till skoinfo.se som ännu en gång har fullträff med sinna system och är riktigt vassa just nu med sinna tips.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 08:10   #188
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Kändes som travspelarna blev lurade inte av dig Olle utan av Witasp hoppas ni inte satsade för mycket på Kajsa Frick den här dagen.
Dom lurade ingen. Framgick i fredags att barfotatestet i veckan inte varit lyckat och att det därför inte skulle ryckas några skor.


Värre med Robert Berghs sätt att förvilla spelarna. Han var i farten igår igen läste jag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 11:58   #189
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

V75 Lördag


Raden: 8-1-3-1-6-4-11 = långskottet = 1 Tumble Dryer i 2:a.
Raden: JeL-MHN-BjG-HGE-JoT-PeU-JoU.
Kuskarna är dåliga, 1 (en) seger som bäst, byt ut samtliga mot
duktiga vinnarskallar.

En (1) helröd i 5:e = 7 Dark C 2,32% och 18,18 ggr.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-04-10 klockan 11:59.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 12:43   #190
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dom lurade ingen. Framgick i fredags att barfotatestet i veckan inte varit lyckat och att det därför inte skulle ryckas några skor.


Värre med Robert Berghs sätt att förvilla spelarna. Han var i farten igår igen läste jag.
Får se vad som sker i framtiden kring detta.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), olle (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 13:23   #191
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Alltid lätt att snacka när dom gått i mål efterhandarsnack är inget jag gillar finns många sådan här inne.
Säger Mr Efterhandaren himself...

Resten av oss på forumet skulle vara tacksamma om du skippade alla papegojinlägg, särskilt de du skriver efter att ha rökt på, med särskrivningar men utan skiljetecken.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 13:34   #192
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Får se vad som sker i framtiden kring detta.

Lyssna du noga så var det ganska klart att han skulle köra med skor.😄
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 14:18   #193
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Lyssna du noga så var det ganska klart att han skulle köra med skor.��
Du förstår uppenbarligen inte detta heller...........

Det finns olika typer av spelare. Det finns dom som struntar i skoinfo och annat. Dom som mer ser spel på hästar som ett nummerspel. Sen finns det dom som läser på lite men inte heller bryr sig så mycket om sådant som ändrad utrustning på hästarna. Sedan finns den kanske viktigaste kundgruppen. Den som spelar på trav just för att det är ett kunskapsspel där det finns väldigt mycket att analysera. Den gruppen är stor och det är spelare som tycker korrekt utrustningsinfo är oerhört viktigt.

Bergh var inte tydlig till spelarna igår heller. Han hade sagt till betaltjänsten spelvärde (inte sett deras material, bara efterhandsanalysen idag) att det högst troligt skulle bli barfota runt om igår. I sin expressenkrönika skrev han däremot skor. Han anmälde hästen barfota runt om och det var vad som gällde till långt efter att V75 dragit igång.

Dom som har koll vet att Bergh inte sällan säger skor på sina hästar i tidig info men sen alltid anmäler barfota. Ibland blir det sedan så och ibland inte. Det är verkligen att totalt pissa på den grupp spelare som vill lämna in sina spel på korrekt utrustningsinformation. Man ska inte behöva tillhöra Berghs inre krets för att verkligen få reda på vad som gäller. Igår handlade det om en Love You avkomma (hästar som ofta blir enormt mycket bättre barfota) som gjorde första starten för honom. Att då få reda på om det blir skor eller barfota kan ha varit direkt avgörande för väldigt många som sista timmen satt och finslipade sina system och kanske valde mellan att spika den, att ha den som a häst eller bara ha den som en av flera hästar. Det är då man ska ställa sig frågan om det är ok att Robert Bergh ständigt håller på så här ? Enligt regelboken är det ok att tänka typ "jag anmäler alla hästar barfota runt om, det är ju tillåtet och väldigt lätt att innan defileringen skicka in någon till inskrivningen och ändra". Men är det ok mot dom som finansierar hans verksamhet , dvs spelarna ? Han pratar ju sig varm för att man inte ska skita ner travsporten. Borde han då inte som landets väl just nu största tränare istället tänkt ungefär så här precis som de flesta tränare gör "Idag kommer det omsättas över 80 mkr bara på V75 spelet, en stor del av de miljonerna från trogna spelare som lägger massor av tid fram till spelstopp på att analysera loppen och informationen, det är därför väldigt viktigt att jag ger alla dessa spelare korrekt utrustningsinformation om mina hästar innan spelstopp" ?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 17:23   #194
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Kan förstå att folk är arga bra med regler.


Om en häst ska gå med skor eller barfota är viktig- och ibland helt avgörande information för en travspelare.

Som reglerna är nu så kan tränarna anmäla sin häst barfota, men hen kan därefter välja att slå på skor på sin häst ända fram till start.

I helgen kom ett exempel på det när Robert Bergh anmälde sitt nyförvärv, tillika ”skrikhäst” Angel Rain barfota, men ändrade till skor efter spelstopp för V75.

Sociala medier svämmade över av kritik mot Bergh, som enligt belackarna ”lurade” spelarna.

I programmet ”Sista sväng” på atgplay.se togs problemet upp av experterna Kristian Huselius och David Neves.

”Då kanske V75 är fel lopp...”

De påpekar att Bergh inte gjorde något fel i helgen, då han bara följer nuvarande reglemente, men de kräver en ändring från förbundet Svensk Travsport.

– Det är väldigt frustrerande. Man känner folk och folk blir upprörda. Det omsätts otroligt mycket pengar från intresserade spelare i svenskt trav och när dom har lämnat in ett system på V75 och det är spännande med en häst som körs barfota för första gången, är anmäld så och man känner att de ska få den där kicken och man betalar extra för den hästen på systemet. Det kan till och med vara så att man lägger till lite extra pengar för att en häst går barfota. Och sen då, när det är dags för start, då ser man att det är skor runt om. Då är det inte lika roligt och prestationen kanske inte blir som man har förväntat sig, säger Kristian Huselius.

David Neves, som jobbade i ATG Live under lördagen, hade en diskussion med ex-kusken Lennart Forsgren om problemet.

Forsgren menade då på att ”man måste få chansen att känna på sin häst barfota”.

– Jag fattar resonemanget. Men då kommer följdfrågan; hur kan dom lösa det i Frankrike då? Där måste man, två eller tre dagar innan, beroende på vilken bana det är, bestämma vilken balans man ska gå med. Och går man inte med aktuell balans, ja då får man stryka hästen. Jag kan inte förstå varför det, på dom stora streckspelen skulle vara ett problem. En häst som du vill känna på, testa balanser på, då kanske V75 är fel lopp och gå? säger Neves.

Möte under måndagen

Han fortsätter:

– För vi vill ju tillsammans att det här ska funka. Man vill ju orka fortsätta spela på trav för att det är så roligt informationsspel. Men när det blir så här, så blir man lite åsidosatt, man blir lite matt, det är ingen katastrof för mig, jag ligger inte sömnlös över det här, men det känns som att det råder viss nonchalans från ST; det händer ingenting.

ST:s riksdomare, Staffan Falk, medverkade via telefon i programmet:

– Jag håller med dig, men det krävs ju att någon tar tag i det så att säga, att någon säger ifrån. Tycker man att det är ett stort problem, då får man ju ändra reglerna. Det kan ju inte vara värre än så.

Profilerna menar att balansen borde vara bestämd 30 minuter före spelstopp på de stora streckspelen V75 och V86.

– Jag håller med. Jag är inte emot det förslaget, det är bra. Jag kan inte se några större problem att ändra det, säger Falk.

Under måndagen kommer förbundet att ha ett möte om bland annat det här.

– Vi får diskutera det i morgon, säger Falk.

Neves:

– Punkt ett på mötet i morgon.

 Trav365 kommer söka Svensk Travsport efter mötet.

Källa/trav365
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 17:25   #195
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Så vi säger det igen Olle Bergh gjorde inget fel.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td