Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-07, 10:01   #31

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Aj fan... Inte bra?

Jag vet inte riktigt hur det är ställt med innern på Örebro nu för tiden?

Jag vet att innern på 1609 m auto (Allaballa till exempel) inte är missgynnad för starten släpps mer gynnsamt mot 1640!

Coldplays lopp går ju över medel där distansen är 2100 meter och inte 2140!
Kanske ok ändå vid "släpp"...?
Hittade lite info i ett gammalt inlägg från ett annat forum på nätet!

"Örebro travbana är lite speciell, Den har korta rakor och långa kurvor. Banan är känd för sitt fruktade innerspår på autostart (spår:1 bakom startbilen). Startspåret var tidigare inte mycket att hänga i granen då risken var överhängande för att bli överflyglad från den startpositionen. Detta då hästarna hade svårt att få upp farten när bilen släppte i kurvan men detta är åtgärdat genom att man flyttat fram startplatsen sedan 2010. Innerspåret är inte optimalt idag heller. Segerprocenten på kort distans (ca 100 starter) är dock enbart 3,49% från spår 1. Det måste man ha med i beräkningarna då flera med startspår 1 tillhör favoriterna på lördag i de flesta autostartlopp, Spår 4 är i synnerhet det bästa - nästan 18% vinster statistiskt!!! Därefter på dryga 10% 5,6,7,2 och faktiskt 8! Ettorna bör garderas!"
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 10:11   #32

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2737
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Hittade lite info i ett gammalt inlägg från ett annat forum på nätet!

"Örebro travbana är lite speciell, Den har korta rakor och långa kurvor. Banan är känd för sitt fruktade innerspår på autostart (spår:1 bakom startbilen). Startspåret var tidigare inte mycket att hänga i granen då risken var överhängande för att bli överflyglad från den startpositionen. Detta då hästarna hade svårt att få upp farten när bilen släppte i kurvan men detta är åtgärdat genom att man flyttat fram startplatsen sedan 2010. Innerspåret är inte optimalt idag heller. Segerprocenten på kort distans (ca 100 starter) är dock enbart 3,49% från spår 1. Det måste man ha med i beräkningarna då flera med startspår 1 tillhör favoriterna på lördag i de flesta autostartlopp, Spår 4 är i synnerhet det bästa - nästan 18% vinster statistiskt!!! Därefter på dryga 10% 5,6,7,2 och faktiskt 8! Ettorna bör garderas!"
Spår 4 = Global Patriot i det loppet nu då och Magnus är väl inte dummare än att han kommer ladda rejält nu med de ändrade förutsättningarna. Har ju kört "en miljon lopp" på Örebro också så han lär känna sig hemma.

Definitivt ändring från spik på Coldtown till gardering.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 10:26   #33

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Magnus lär nog släppa till Jorma ändå. Hästen är ny klassen och från vinnarhålet är det inte kört.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 10:40   #34

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

är det bara jag som tänker spika scellino luis? stig h låter nöjd vilket bara det är starka papper och nu blev ju startspåret än bättre
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 11:27   #35

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

Jag tror att Jorma kommer ladda och får överta i ett andra skede. Tror knappast att Scellino Luis kan hålla ut den samma. Som Manprinsen skrev så tror jag också att Magnus släpper då den är ny i klassen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1)
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 11:44   #36

doobs avatar

Standard

Ett långskott men grymt värde är det i alla fall i 12 Playing Tua - 2%!!

2,3,4 och 5 kör om spets så jag ser det inte som omöjligt att det varvas på 1.12! Går det så fort kanske Adielsson inte bryr sig om att gå fram tidigt med Windy Ways och om Playing Tua får draghjälp av den sista 800 ja då jävlar blir det intressant!

Det är minst sagt toppform på den här speediga skönheten!

Se upp!
Gammal 2016-05-07, 11:44   #37

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

V75-4; I mitt badkar så sitter Björn tidigt inledningen, Galactica avancerar dödens 1500 kvar, i 4,e utv sitter "staket" hästen Elliot Coger som på ren vinnarskalle vinner detta. Fredrik Persson verkar ha ordning på sina hästar(gått väldigt bra i veckan). Tror inte han åker från Kalmä(småländskaför Kalmar) till Örebro för att det är roligt. Till 6% tycker jag att den är spelvärd.
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 11:48   #38

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
V75-4; I mitt badkar så sitter Björn tidigt inledningen, Galactica avancerar dödens 1500 kvar, i 4,e utv sitter "staket" hästen Elliot Coger som på ren vinnarskalle vinner detta. Fredrik Persson verkar ha ordning på sina hästar(gått väldigt bra i veckan). Tror inte han åker från Kalmä(småländskaför Kalmar) till Örebro för att det är roligt. Till 6% tycker jag att den är spelvärd.
Helt klart värde där och jag streckar också!
Men bara kusken ska ha max 7% på V75.... Han är INTE bra....
Gammal 2016-05-07, 11:57   #39

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Mitt bolagssystem. Trots alla varningar för förstaspår på Örebro startar mina två spikar därifrån.

1) 4,5,9,11 r3-2 (5 är en stark favorit - Mognus kan Örebro utan och innan. Stig H rapporterar bra form hos 9 och Björn varnar för 11. 4 hoppade i ett amatörlopp i årsdebuten men vann övertygande i förra starten och blir min skräll)
2) 2,3,4,5,9 r11-8 (lägsta klassen. Goop tror på favoriten 2, som spikförslag. Ulf O körde 5 vid vinsten senast och tippar den. Han kör själv 4, som Reijo meddelar är stallets bästa vinstchans. Jag väljer att gardera här)
3) 1 r3-7 (jag har tjatat om 1 som spik hela veckan. Nu är han favoritstreckad. Han utmanas om ledningen av också startsnabbe 4 - men Ulf är en förnuftig kusk och tar upp om han inte rår på 1 till första kurvan. Min rapportör skriker "spika 1" för en stund sedan)
4) 1,2,5,7,9,10,11 r8-4 (även här tror Goop på vinst med 2. Men jag garderar)
5) 2,3,10 r12-4 (dagens största streckfavorit 10 vinner sannolikt. Chansar dock på att 2 eller 3 rinner undan där framme på det korta upploppet)
6) 2 r3-5 (valde mellan att spika här eller i förra avdelningen. Det blir körning från start mellan 2,3,4 och 5. Stor fördel för 5 att 1 ströks. Om Mognus lyckas tror jag han släpper till 2. 4 utmanar nog inte stallkamraten 2, som bara startat 26 gånger med sex V75 vinster. Detta är ett stjärnämne, som utan skador tjänat flera miljoner. Nu är allt väl. SoS.
7) 3,7,9,10,12,13 r14-8 (sportsligt sett ett jättefint lopp. Favoriterna där bak är det frågetecken på. 12 gick inte att känna igen i finalen och var struken senast. 13 tränar bra men har inte startat sedan augusti. 10 var ämne till stjärna, som Bergh nu tror att han hittat nyckeln till. Bergh tippar vinst och siktar därefter på Copenhagen Cup. Veijos 9 kommer vi ihåg gjorde några fantomlopp förra året. 7 slog skentravande Al's Winnermede senast. 6 är bra. 3 är lika bra som hans kusk är usel, men det kan räcka ändå)

Kostar 1470:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 12:03   #40

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Nu skickade Nurmos ut en tweet om ev. bike på Sir Ratzeputz TACK & BOCK

Inte så mycket surr om BG-effekten på ett tag heller? Dags att förnya det snacket idag
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 12:09   #41

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Min fleris

5
2-3
1
2-7-9
10
2
12
X100 = 300 kr kan ge kanske runt 200 :- sen ett gaddat system
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 12:14   #42

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

avd4.
1 super Photo bood har tre segrar på fyra senaste starterna, gynnas av den dryga distansen.
2 Say that agian var endast knappt slagen i v75 senast, 7 segrar på 15 starter.
3 Västerbro Starlit v75 vann via en drömresa 25/3, galopperade bort sig senast.
4 Poseidon dream vann med säker marginal över aktuell distans 27/3, god kapacitet.
5 Frankie Brodda god styrka och visat att han duger i v75 sammanhang, kan slå till.
6 Benji dana höll skapligt senast, fin avslutning som 2a gången före, inte helt borta..
7 Elot Coger har radat upp segrarna inför detta, obesegrad i år, rejäl. Eldop nu?
8 Wallfour svek efter tuff resa senast, sylvass spurt som 2a gången före.
9 Galactia besitter fin kapacitet, bra avslutning bakom Tunika senast.
10 Bottnas Commandeur flera mycket rejäla prestationer på sistonde i tuffa omgivningar, farlig om högt tempo..
11 Tobaco har fått två lopp ikroppen efter vila, gick starkt som fyra efter en del vida spår mot sista sväng senast.
12 Wild thing hade en del sparat i mål senast, fin spurt som 2a senast men dock inget höjdarläge.
mackpeter (+3)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 12:27   #43

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
avd4.
1 super Photo bood har tre segrar på fyra senaste starterna, gynnas av den dryga distansen.
2 Say that agian var endast knappt slagen i v75 senast, 7 segrar på 15 starter.
3 Västerbro Starlit v75 vann via en drömresa 25/3, galopperade bort sig senast.
4 Poseidon dream vann med säker marginal över aktuell distans 27/3, god kapacitet.
5 Frankie Brodda god styrka och visat att han duger i v75 sammanhang, kan slå till.
6 Benji dana höll skapligt senast, fin avslutning som 2a gången före, inte helt borta..
7 Elot Coger har radat upp segrarna inför detta, obesegrad i år, rejäl. Eldop nu?
8 Wallfour svek efter tuff resa senast, sylvass spurt som 2a gången före.
9 Galactia besitter fin kapacitet, bra avslutning bakom Tunika senast.
10 Bottnas Commandeur flera mycket rejäla prestationer på sistonde i tuffa omgivningar, farlig om högt tempo..
11 Tobaco har fått två lopp ikroppen efter vila, gick starkt som fyra efter en del vida spår mot sista sväng senast.
12 Wild thing hade en del sparat i mål senast, fin spurt som 2a senast men dock inget höjdarläge.
Klanke - vad drar du för slutsats. Vilken/vilka ska streckas?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 12:28   #44

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2500
Standard

ok - skriver inte ofta men är ni nykra? Jag är inte det men hur kan man spika Allaballakitoz?
Detta är ju en medioker silverhäst som i de tråkigaste silver loppen får pengar - inte mer.
Nu har man väl satt sin sista potatis men jag gråter när etablerade tipstjänster lägger ut honom som första häst i gulddivisonen...... - inte bara det - en SPIK??
djrill3 (+2)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-07, 12:42   #45

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
ok - skriver inte ofta men är ni nykra? Jag är inte det men hur kan man spika Allaballakitoz?
Detta är ju en medioker silverhäst som i de tråkigaste silver loppen får pengar - inte mer.
Nu har man väl satt sin sista potatis men jag gråter när etablerade tipstjänster lägger ut honom som första häst i gulddivisonen...... - inte bara det - en SPIK??
Vem ska slå honom från spets på 1609m? OM han tar spets dvs, finns ju en liten risk att Ulf kommer före, då är det kört.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td